قیمت گوشی نوکیا

ارزان بودن این گوشیها به دلیل اجزایی که استفاده میکنند نیست بلکه به دلیل روشی که شیائومی در ساختار تجاری خود استفاده کرده است. خوب یا بد، این روشی است که شیائومی اکنون سیاست خود قرار داده است. البته به این معنا نیست که شما این گوشی را با بهترین ها و یا حتی میان رده های برندهای مطرح مقایسه کنید. در پایان، شما میتوانید در مورد مناسب بودن یا نبودن این تلفن تصمیم بگیرید. مواردی مانند آپدیت نبودن برنامهها، اجرای اپلیکیشنها در پس زمینه، شل شدن باتری، خراب بودن فایلهای سیستمی و … بسیاری از کاربران گزارش دادهاند که تلفنهایشان هنگام کارهای سنگین مانند بازی بیشازحد گرم میشود. شیائومی امروزه بهعنوان چهارمین برند بزرگ تلفنهای هوشمند در جهان محسوب میشود. این گوشیهای هوشمند به مدلهای پایین رده، میان رده و پرچمدار تقسیم بندی میشوند. گوشیهای پرچمدار در سری S سامسونگ قرار میگیرند که بهترین دوربینها و قدرتمندترین چیپستها دارند. در قسمت بالا به سری های مختلف گوشی شیائومی اشاره کردیم ،این سری قبلاً بسیار طولانیتر بوده، اما شیائومی در طی سالهای مختلف تصمیم گرفته که بعضی از سریهای خود را به برندهای مستقل تبدیل کند. بنابراین شما میتوانید انتظار داشته باشید که قیمتهای پایین چیزی باشد که سالهای سال در صدر سیاستهای این شرکت قرار خواهد داشت.

میدهد این نوع شومینه گزینه بسیار مناسبی برای انواع اتاق نشیمن، اتاق خواب، دفتر کار و غیره هستند. وزن این گوشی ارزان قیمت 73 گرم است و کار کردن با آن در طولانی مدت نیز خسته کننده نیست. نتیجه گیری: اگه شما هم از افرادی هستید که در طول روز استفاده مداوم و سنگینی از گوشی دارین، شیائومی پوکو ایکس 3 NFC یک گزینه ایدهآل میتونه براتون باشه. موفقیت آنها بهطور مداوم در حال افزایش است زیرا این شرکت تمام هدف خود را نه صرفاً فروش زیاد محصولات خود بلکه جلب رضایت مشتریان خود قرار داده است. شیائومی به لطف استراتژیهای بسیار تهاجمی قیمتگذاری خود، یکی از شرکتهای در حال رشد سریع روی کره زمین است. این گوشیها دارای قیمتگذاری تهاجمی هستند. برخی گوشی های هوشمند هواوی دارای قابلیت Multi-Screen هستند و این امکان را به کاربران خود میدهند تا به راحتی صفحه نمایش خود را به اشتراک بگذارند. اگر به تصویری از یک گوشی پرچمدار شیائومی در کنار گوشی دیگری مثلاً از هواوی یا سامسونگ نگاه کنید و از کسی بخواهید حدس بزند کدامیک 60٪ ارزانتر است قادر به تشخیص آن نخواهد بود! مثلاً کوچکترین ضربهی مختصری که به بدنه گوشی وارد شود میتواند ایجاد فرورفتگی کرده یا قاب پشتی شیشهای آن را بهراحتی بشکند.

تلفنهای شیائومی دارای سیستمعامل MIUI هستند که استفاده از آن بسیار سریع و روان است. با راهاندازی اولین تلفن خود MI one، این شرکت یک رم سفارشی به نام MIUI ارائه داد که قابلیتهای اضافی و یک رابط ظریف را در سال 2011 فراهم میکرد. MIUI برای بیش از 200 دستگاه و در پایان سال 2013 بهراحتی در دسترس بیش از 30 میلیون کاربر در سراسر جهان قرار داشت. فراموش نکنید که اپلیکیشن واسط کالا مناسبترین گزینه برای خریدوفروش گوشی هوشمند و کالاهای دستدوم شما با نازلترین قیمتها است. همچنین آخرین تخفیفات نیز به شما نمایش داده می شود. همچنین از نظر نمایشگر نیز این مدل با پنل Dynamic AMOLED 2X رنگ و کنتراست بینظیری را به کاربران ارائه میدهد و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی آن در اجرای بازیها و وب گردی کاملاً به چشم میآید. از نظر طراحی بسیار شیک و فراتر از میزان هزینهای است که برای آن پرداخت میکنید. توسعه سختافزارهای شخصی آنها موفقیتآمیز بود زیرا درآمد آنها فقط برای سال 2013 مبلغی حدود 5 میلیارد دلار بود. اون موقعی که من گوشی ردمی 9 رو خریدم گوشی خیلی گرون بود و همین نوت 9 با ردمی 9 حدود یک میلیون تومان از نظر قیمت فاصله داشتند ؛ به همین خاطر من نتونستم انقد هزینه کنم و ردمی 9 رو با 5 میلیون خریدم (اولین مدل گوشی که بالا بررسی کردیم).

یکی دیگر از معایب گوشی شیائومی که بسیار موردتوجه است، باتری آنها است. یکی از مهمترین عاملهای تخلیه بیشازحد باتری، این است که چگونه تلفن از شبکه به شبکه دیگر میرود. درهرصورت، تلفنهایی که بیشازحد گرم میشوند شوخی ندارند. ادعاهایی وجود دارد که تلفنهای هوشمند آنها به دلیل گرم شدن بیشازحد آتشگرفتهاند! طبق گزارشها، در سال 2018، شیائومی با 28٪ از سهم بازار محبوبترین مارک تلفنهای هوشمند در هند شد. نوکیا با ادامه روند نزولی خود، در سال ۲۰۱۳ به مایکروسافت واگذار شد. فقط شما با خرید شیائومی نسبت به سامسونگ شما حدود دو سوم پول خود را صرفهجویی میکنید. شما میتوانید این گوشیها را که دارای یک صفحهنمایش OLED و دوربین سه لنز است، در کنار 8 گیگابایت رم و آخرین پردازنده کوالکام باقیمتی کمتر از 400 دلار خریداری کنید!

اگر هنگام اجرای تلفن در حالت ایمن مشکلی پیش نیاید ، یک برنامه شخص ثالث احتمالاً آن را ایجاد می کند. چون ممکنه به سایر قطعات هم آسیب برسونه و خسارت زیادی ایجاد کنه. این گوشیها رم زیادی دارند؛ اما نحوه مدیریت RAM گوشیهای شیائومی بسیار موردتوجه قرار میگیرد! متأسفانه گوشیهای شیائومی با اشکال زیادی روبرو شدهاند، از مواردی مانند مشکلات تخلیه باتری گرفته تا اشکالات و خرابی برنامهها! باتری ردمی نوت ۹ اس با شارژدهی عالی و شارژ شدن سریع یکی از بهترین گوشی های شیائومی محسوب میشه. این کمپانی بزرگ کرهای همواره در زمینه نوآوری پیشرو بوده است تا جاییکه در سال 2019 تصمیم گرفت اولین گوشی هوشمند دنیا با با صفحه نمایش تاشو را به بازار عرضه کند. پردازنده گوشی اسنپدراگون 888 5G است که با هشت هسته پردازشی، بدونشک بهعنوان یکی از قدرتمندترین پردازندهها در بین گوشیهای هوشمند شناخته میشود.

خودم به شخصه باتری گوشی برام خیلی مهمه و شاید شما هم از خودتون دارید سوال می کنید که “از نظر باتری کدام گوشی شیائومی را بخریم؟ ” میخوام بهتون بگم که این گوشی شیائومی ردمی ۹ از نظر باتری با توجه به قیمتش بهترین گوشی شیائومی است. شما میتوانید بروزترین گوشیهای هوشمند سامسونگ را در بهترین سایتهای خرید گوشی مانند فروشگاه اینترنتی کالاوما بررسی کنید. در بررسی مزایا و معایب گوشی شیائومی در ادامه به معایب آنها اشاره میکنیم. نتیجه گیری: با توجه به رنج قیمتش می تونه بهترین گوشی شیائومی از نظر دوربین باشه. نتیجه گیری: بهترین گوشی شیائومی از نظر باتری همین ردمی 9 هست که این ویژگی فوق العاده باعث شده من این گوشی رو بخرم، اگه تا 3.500.000 میلیون میخوای هزینه کنی این مدل بهترین انتخابه! این مشکل زیاد رایج نیست اما موضوعی است که باید در صورت خرید این نوع گوشی از آن آگاه باشید. اما بازه قیمتی بعدی یعنی 4 تا 6 میلیون تومن! اگه تو بازه قیمتی 3 تا 4 میلیون می تونید هزینه کنید این مدل گزینه مناسبی هست. اخیرا poco x3 یکی از گوشی های جدید و پرفروش شیائومی شده و توجه خیلی ها رو به خودش جلب کرده و شما هم می تونید تو رنج 6 میلیون این مدل رو در لیست انتخاب هاتون قرار بدین.

همچنین اگر قصد خرید گوشی جدیدی را دارید، خواندن مقاله زیر را سایت funmobile از دست ندهید. پیشنهاد میکنم مقاله زیر را در این رابطه مطالعه کنید. اگر گوشی شما زود شارژ خالی میکند، خواندن مقاله زیر میتواند در این زمینه به شما کمک کند. اگر چه ممکنست گاهی عملکرد کند آن در اجرای برنامههای سنگین شما را کمی دلزده کند، ولی اگر قصد انجام گیمهای سنگین ندارید هرگز با این مشکل مواجه نخواهید شد. پردازنده مرکزی (CPU) و پردازنده گرافیکی (GPU) این گوشی بهاندازهای قدرت دارند که میتوانید بازیهای روز آنلاین و آفلاین با Graphic Map بزرگ و برنامههای محاسباتی و عملیاتی را اجرا کنید. همچنین پیش از خرید گوشی همراه بهتر است با نکات قبل از خرید آن آشنا شوید. این شرکت با فروش 119 میلیون تلفن هوشمند در سال 2018 بر صنعت گوشیهای هوشمند تسلط یافته است. برخی وبسایتهای اروپایی سامسونگ سری گلکسی واچ ۵ را فهرست کردهاند که نشان میدهد نسل بعدی ساعتهای هوشمند این شرکت در سه نسخه عرضه خواهد شد. این گوشی همچنین با آخرین نسخه اندروید ۹ عرضه شد تا مشتریان دلیل دیگری نیز برای خریدش داشته باشند. تلفن باید برای مدیریت RAM به روشی کارآمد تنظیم شود که تأثیر منفی در استفاده از تلفن نداشته باشد.

رابط کاربری این گوشیها همانند نسخه اصلی گوگل اندروید بوده فقط در جزئیات و قابلیتها توسط تیم برنامه نویس نوکیا توسعه داده میشود. یکی از بزرگترین مشکلات مردم با گوشیهای شیائومی، رابط کاربری MIUI است. یکی از بزرگترین اشکالات تلفنهای شیائومی، بیشازحد گرم شدن است. اساساً، این تلفنها کمی بیشازحد حافظه RAM را دوست دارند و نتیجه آن این است که وقتی از برنامهها دور میشوید، برنامهها بسته میشوند. شما از طریق این گزینه میتوانید برای استفاده فرزندتان از بازیها و برنامهها و همچنین میزان استفاده محدودیت تعیین کنید. هوآوی برای دوربین سلفی این مدل هم از یک سنسور ۱۶ مگاپیکسلی استفاده کرده است. دوربین اصلی توی دایره بالایی و بقیه دوربین ها توی دایره پایین قرار گرفتن. را پیدا و انتخاب کنید تا جستجوی دستگاه ها شروع شود. مهمترین بخش هر گوشی باتری هست چون دستگاه هر چقدرم خفن باشه تا زمانی که روشن نباشه شما ازش بهره ای نخواهید برد. هنوز هم میتوانید اعلانها را دریافت کنید، موسیقی پخش کنید و کارهای بیشتری با هر دو ردیاب انجام دهید. با تغییر دادن تنظیمات در میتوانید از پس این مسئله برآیید اما درواقع، اگر صادقانه بگوییم، هیچکس مجبور به این کار نیست. اما مزایا و معایب گوشی شیائومی چیست؟

در حال حاضر هواوی چندین دفتر مختلف در سرتاسر دنیا دارد و با داشتن خط تولیدهای گوناگون و یک زیرمجموعه محبوب، توانست به رشد بینظیری در دنیای تکنولوژی دست پیدا کند. اخیراً چندین گوشی در سری گلکسی A به برخی از پرفروشترین دستگاههای اندرویدی در سراسر جهان تبدیل شدهاند. بعد از چندین سال سرانجام در سال ۲۰۱۷ اولین گوشی اندرویدی نوکیا به بازار عرضه شد و نوکیا پس از آن به آهستگی راه بازگشت به دنیای گوشی موبایل را در پیش گرفت. همانطور که اشاره شد در سال 1991 اولین تلفن تجاری جهان (GSM) توسط برند نوکیا معرفی شد. با این تفاسیر اگر به فکر تهیه یک گوشی جدید افتادهاید، به احتمال زیاد گوشیهای شیائومی را هم جزو گزینههای خرید خود دارید و یا حتی ممکن است به غیر از محصولات این برند خواهان گوشی دیگری نباشید. البته در کنار آن باید به معایب این گوشیها هم توجه داشته باشیم تا به این نتیجه برسیم که آیا بهتر است بودجهی خود را برای خرید یک گوشی با برند معتبرتر افزایش دهیم یا با خرید یک گوشی شیائومی در پول خود صرفهجویی کنیم؟

حالت اول Tap to show for 10 seconds است و در صورتی که این حالت را انتخاب کنید زمانی که صفحه خاموش است اگر یک بار به روی صفحه کلیک کنید برای ۱۰ ثانیه اطلاعات مختلف برای شما نمایش داده میشود. نوت ۹ پرو نیز یکی دیگر از مدلهای گوشی شیائومی محسوب میشود که از صفحهنمایش بزرگ، باتری پرقدرت، طراحی جذاب دوربین و سختافزار مناسب برای اجرای بازی برخوردار است. هواوی Y9 Prime یکی دیگر از بهترین گوشی های این شرکت است. این شرکت همواره سعی کرده که علاوه بر مشخصات فنی بالا در طراحی و زیبایی هم کوتاهی نکند. این دو برند در حال ساخت واسط کاربری مخصوص به خود بر روی اندروید گوگل هستند که تجربه کاربری خوبی را به مشتریان خود بدهند. گوشی موبایل Nokia G21 یکی از بهترین گوشی های نوکیا در حال حاضر می باشد.

اگر چیز خاصی وجود دارد که دوست دارید تلفن شما داشته باشد مثلاً شارژ بی سیم، ضد آب، صفحه نمایش بدون حاشیه، صفحه نمایش با ناچ دوربین، دوربین با کیفیت بالا و … مثلا خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی M21 هزینه زیادی روی دست شما نمیگذارد و با ۴ گیگابایت حافظه رم تقریبا تمام کارهای نوجوانان را راه میاندازد و حتی میتوانند بازیهای نسبتا سنگین و آنلاین را اجرا کند بدون اینکه نیازی به پرداخت ۲۰ میلیون تومان برای خرید گوشی سامسونگ گران قیمت باشد. Mirroring یک برنامه است که هدف آن، انتقال صفحه نمایش موبایل شما به تلویزیون به سادگی و بدون نیاز به ابزارهای مختلف است. الان شما به جای ردمی 9 می تونید نوت 9 رو بخرید. بعد از فروش موفق A52 انتظار میرفت این مدل نیز بتواند حجم فروش مناسبی را در بازار ثبت کند، اما به دلیل شباهت بسیار زیاد به “Galaxy A52S” و همینطور استفاده تراشه اگزینوس ۱۲۸۰ به جای اسنپدراگون و داشتن قیمت بالاتر، کاربران اشتیاق زیادی نسبت به خرید این مدل نشان ندادند، هرچند هنوز هم یکی از بهترین گوشی های سامسونگ سری a محسوب میشود و ارزش خرید بالایی دارد. این شرکت، با ارائه انواع گوشیها با شاخصهها و طراحیهای متفاوت همواره سعی بر این داشتهکه بتواند رضایتمندی صد در صدی کاربران را در تمامی بازههای قیمتی برای خرید گوشی سامسونگ با کیفیت، جلب کند.سریهای Note و S از با کیفیتترین گوشیهای سامسونگ و بهنوعی پرچمداران این شرکت محسوب میشوند که همیشه رقابت پر تب و تابی با رقیب همیشگی خود یعنی کمپانی اپل داشتهاند.

عکسی که چند روز پیش منتسب به این گوشی منتشر شده بود حکایت از صفحه نمایش ناچ به همراه دوربین تک گانه در بخش جلوئی و دوربین سه گانه در بخش پشتی دارد. چرا گوشی زود شارژ خالی میکند؟ این باتری از شارژ سریع ۵۵ واتی پشتیبانی میکند که میتواند در ۴۵ دقیقه به ۱۰۰ درصد برسد. اگر قصد خرید گوشی موبایل دارید، گوشیهای شیائومی قطعا میتواند گزینه مناسبی برای شما باشد. تنها راه حل این مسئله، بازنشانی داده کارخانه (Factory reset) برای دستگاه است. اگرچه شیائومی برای حل آن تلاش کرده است، اما مشکل هنوز وجود دارد. یکی از روشهای حل این مسئله این است که اطمینان حاصل کنید که هر دو سیمکارت تلفن رویداده تلفن همراه نوع ONE قفلشدهاند. Xiaomi با هر بار بهروزرسانی نرمافزار خود، بر پایدارتر کردن و آسانتر شدن کار با سیستمعامل خود تمرکز کرده است.

توسط مجتبی شکوری

مجتبی شکوری