ترفندهای جالب گوشی های شیائومی

شرکت های محدودی به جز اپل، سخت افزار گوشی های خود را به صورت درونی تولید میکنند. بر اساس گزارش 3 ماهه دوم سال جاری، هواوی رتبه دوم تولید گوشی های اندرویدی را به خود اختصاص داده، در حالی که رتبه نخست فروش در چین، به طور متوالی با داشتن یک سوم سهم بازار در اختیار هواوی است. قیمت پایینتر: برای خرید گوش موبایل ساده به اندازه ارزش واقعی آن هزینه کنید؛ نه به اندازه یک گوشی موبایل هوشمندی که اکنون با قیمتهایی پایین در بازار قابل خرید و فروش است. این روش نه تنها برای بازکردن قفل گوشی بلکه برای زمانی که شما قصد ریست کردن گوشی Sony خود را دارید ولی پسورد آن را فراموش کردهاید توصیه میشود. اما در نهایت، تصمیم نهایی با کاربران است که آیا این گوشی با قیمت و مشخصات موجود، میتواند تمامی نیازها و انتظارات آنها را از یک گوشی هوشمند برآورده کند یا نه. در نتیجه یک دوربین 12 مگاپیکسلی میتواند تصاویری با 12 میلیون پیکسل بگیرد. پرچمدار هواوی، دارای ماژول سه گانه دوربین است که شامل یک سنسور اصلی 50 مگاپیکسلی، پریسکوپ تله فوتو 12 مگاپیکسلی و اولتراواید 13 مگاپیکسلی هستند و ویژگی های بسیار پیشرفته ای دارند. قاب پشتی نیز محل قرارگیری دوربین اصلی به همراه فلش است که در سمت چپ آن قابلمشاهده است.

برند Redmi یک برند فرعی و زیر مجموعه شرکت شیائومی است. در سال های ابتدایی حضور این برند به دلیل ورود گوشی های هوشمند این موضوع بیشتر جنبه ی بازاری و همچنین کسب تجربه برای کمپانی هواوی به شمار می رفت. اولین گوشی تولید شده این شرکت مربوط به سال ۱۹۹۸ و گوشی Nokia 6130 برمیگردد. امروزه نوکیا گوشی هایی با امکانات فراوان با قیمتی رقابتی را تولید میکند. همین مورد باعث هماهنگی بیشتر اجزاء سخت افزاری گوشی های هواوی، می شود. سیستمعامل نرمافزاری اندروید 10 بوده و همچون سایر مدلهای هواوی، Y7a نیز از مجموعه سرویسهای گوگل بیبهره میماند. استفاده از این ویژگیها میتواند منجر به افزایش کارایی دستگاه شود؛ مخصوصا زمانی که دستگاه دچار مشکل کمبود فضای ذخیرهسازی یا نقص در عملکرد سیستمعامل شده باشد. نداشتن سرویسهای موبایلی گوگل به معنی نداشتن اندروید نیست، درواقع تمام گوشی های جدید هواوی از سیستمعامل اندروید بهره میبرند و در صورت ارائه آپدیت از طرف شرکت هواوی به ورژنهای بالاتر نیز ارتقاء پیدا میکنند.

به عنوان یک گوشی اقتصادی نمیتوان انتظار برخورداری از ویژگیها و فناوری باکیفیت بالا را داشت و در واقع این موضوع برای اکثر گوشیهای با این رنج قیمت صادق است. چون قیمت شون مناسبه و هم اکثر شون حافظه بیشتر و دوربین بهتری دارن . این گزینه هم در بخش Motion Control صفحه تنظیمات اصلی گوشی قرار دارد. قطعات پیچیده دیگری مثل دوربین گوشی ، تراشه و سختافزار داخلی آن هم جزو فاکتورهای اصلی قیمت موبایل بهحساب میآیند. چیز دیگری که در طول سال ها پایدار باقی مانده است، استراتژی نامگذاری غیر معمول سونی برای گوشی هایش است، به طوری که اعداد و حروف مختلف و همچنین اعداد رومی که جدیدا مورد استفاده قرار گرفته اند، کاری کرده اند که نمی توان متوجه شد کدام گوشی در کدام دسته قرار می گیرد.

اگر به صفحه تنظیمات گوشی خود و سپس به صفحه Users بروید، شما میتوانید روی گزینه Guest کلیک کنید و یک اکانت اندرویدی جدید بسازید. باز هم در منوی Motion Control در صفحه تنظیمات گوشی هواوی P8 Lite شما، گزینهای وجود دارد که وقتی آن را فعال میکنید، به جای چرخاندن گوشی، فقط کافیست آن را از روی یک سطح بردارید تا صدای آن قطع شود. رقبای گوشی های ردمی شیائومی در بازار کدام اند؟ با این حال میتوان یک دستهبندی کلی را برای لیست گوشی سامسونگ موجود در بازار ارائه داد. از کدام فروشگاه میتوان گوشی شیائومی را ارزان تر خرید؟ باتری 4000 میلیآمپر ساعت در گوشی نوکیا 3.2 خیال کاربران را از بابت دوام خوب باتری راحت کرده است. گوشی Huawei Y5 Lite به یک باتری 3020 میلیآمپر ساعتی مجهز شده است که توسط کاربر غیرقابل تعویض است. مهم ترین ایراد گوشی های ارزان قیمت هواوی اینه که نمایشگر و دوربین هاشون خیلی خوب نیست . اگر چه گوشی های هواوی با برند هایی مثه سامسونگ و HTC یا سونی قابل مقایسه نیستن اما اغلب این گوشی های هواوی کار خیلی از کاربران رو راه میندازن .

مزایا و معایب هر مدل را پیش خودتان سبک و سنگین کنید، بودجهتان را در نظر بگیرید و ببینید کدام یک از ارزان ترین گوشی هواوی موجود در بازار، به کارتان میآید. بهترین گوشی سامسونگ از نظر دوربین کدام است؟ اولین گوشی گلکسی سامسونگ که وارد بازار شد، گوشی سامسونگ سری S است که بعد از مدتی تبدیل به پرفروشترین گوشی اندروید شد. قیمت گوشی هواوی : ما در این صفحه از سایت رایااستور، قیمت به روز جدیدترین گوشیهای هواوی در بازار را برای شما قرار دادهایم. 1560 پیکسل است و برای کسانی مناسب است که با گوشی فیلم تماشا میکنند. کدام یک از گوشیهای هواوی اندروید ۱۰ را دریافت میکنند؟ برندهای متفرقه حالا در بازار یکه تازی میکنند . آخرین گوشیهای سری P هواوی عملکرد چشمگیر دوربین را ارائه دادهاند که مورد قبول اکثر افراد است، بنظر میرسد که از نظر سطح فنی، چشمگیرترین دوربین را در گوشیهای هوشمند بازار داشته باشد.

گوشی Huawei P50، با ضعف هایی که دارد، دارای دوربین 50 مگاپیکسلی با امکانات حرفه ای و کاربردی، پردازنده ی قدرتمند، شارژ سریع و نمایشگر خوبی است. البته باتری این گوشی پرچمدار می توانست خیلی بهتر باشد ولی استفاده از شارژ سریع، تا حدودی این ایراد را پوشش داده است. همچنین هواوی پی 50 در رنگ های طلایی سیاه، کاکائویی طلایی و سفید مرواریدی تولید شده است که تقریبا انواع سلیقه ها را پوشش می دهد. اما شرکت هوآوی پردازنده، گرافیک، مودم و بسیاری از قطعات دیگر را خود تولید میکند. اصولا هر دو شرکت برای عرضهی محصولاتی با مشخصات سختافزاری و عملکرد قابل توجه شناخته میشوند؛ اما محصولات شیائومی از قیمت به مراتب بهتری برخوردار هستند. هواوی Y5 lite مجهز به صفحهنمایش 5.4 اینچی با استاندارد 18:9 است که برای یک گوشی با این مشخصات یک مزیت بزرگ بهحساب میآید. اگر به کارهای گرافیکی، طراحی و نویسندگی می پردازید سری Galaxy Note با قلم S Pen و نمایشگر بزرگ به کمک شما میآید.

حتی محصولات میان رده این شرکت بهترین نوع باتری را دارند و شارژدهی بسیار خوبی دارند. در حال حاضر دو نوع گوشی تاشو سامسونگ در بازار وجود دارد. سامسونگ با دو دوربین تله فوتو با قابلیت زوم فوق العاده از اپل و گوگل متمایز است. دوربین سلفی این گوشی 13 مگاپیکسل است و قابلیت فیلمبرداری با سرعت 30 فریم بر ثانیه به صورت 4K را دارد. بنابراین می توانید پیش نمایشی از آنها را ببینید و سپس بر روی Recover کلیک کنید تا داده های حذف شده به گوشی هواوی برگردند. سیستم عامل هارمونی هواوی مانند اندروید بر پایه لینوکس طراحی شده است و متن باز است. به عنوان بخشی از حمایت بینالمللی برای فناوری و آموزش مخابرات، هوآوی کمکهای مالی و تجهیزاتی را به شماری از مراکز دانشگاهی و آموزشی در کشورهایی مانند کنیا، هند، اندونزی، بنگلادش و نیجریه ارائه مینماند. سیستم عامل HarmonyOS محصول شرکت هوآوی است که آن را به عنوان جایگزینی برای سیستم عامل اندروید معرفی کرده است. اولین دوربین دوگانه جهان در گوشی هواوی در سال 2016 به بازارهای جهانی معرفی شد، گوشی هواوی پی 9 و پی 9 پلاس با طراحی های شگفت انگیز و مجهز شدن به دوربین دوگانه توانستند انقلاب بزرگی را در بخش عکس برداری تلفن های هوشمند ایجاد کنند، این دوربین ها با همکاری شرکت لایکا و با هدف توسعه ی عکس برداری توسط تلفن های هوشمند ساخته و طراحی شدند.

این گوشی قابلیت پخش فایلهای صوتی را نیز دارد و میتوان فایلهای صوتی و موزیک های خود را در حافظه خارجی ذخیره کرد و برروی گوشی آن را پخش کنید .گوشی نوکیا 110 باتری قدرتمند و بادوامی دارد که میتوانید طولانی مدت با خیال راحت از آن استفاده کنید مثلا کل روز موسیقی پخش کنید و مدت زمان مکالمه آن 14 ساعت است یعنی قابلیت آن را دارد که به مدت 14 ساعت تلفی صحبت کنید بدون آنکه نگران شارژ باتری باشید.این گوشی دارای دوربین نیز میباشد که البته با وجود گوشیهای هوشمند امروزه که از دوربین های باکیفیت برخوردارند کیفیت دوربین این گوشی زیاد به چشم نمی خورد ولی در مواقع ضروری قابل استفاده است و میتوان از آن برای گرفتن عکس و یا ضبظ فیلم استفاده کرد.همانطور که گفتیم این گوشی دارای طراحی مدرن است و در 3 رنگ جذاب و زیبا که مورد پسند سلیقه های مختلف است و با جلوه ای کاملا مدرن و خوش دست طراحی شده است که به آسانی در دست جای می گیرد، علاوه بر این جنس بدنه نوکیا 110 پلی کربنات است که در برابر ضربه و ساییدگی بسیار مقاوم و محکم میباشد سایت funmobile . هرچند این تحریم برای کاربرانی که از قبل انواع گوشی هواوی را داشتند مشکلی به وجود نیاورد؛ باعث شد شرکت چینی نتواند در مدلهای جدید خود از سرویسهای گوگل نظیر پلی استور، گوگل سرچ و قابلیت سینک مخاطبین و تقویم بهره بگیرد.چشمبادامیها همانند گذشته به AOSP یا پروژهی متنباز اندروید دسترسی داشتند؛ اما باید فکری برای جای خالی اپلیکیشنهای گوگل میکردند.

گفتنی است که طبق مشخصات سخت افزاری و قرار گرفتن گوشی سونی اکسپریا ایکس 1 در جایگاه گوشیهای مقرون به صورفه باید منتظر قیمت مناسب و پایینتر از 200 دلار برای آن باشیم. این لیست شامل عکس و تصاویر ، نقد و بررسی ، مشخصات هر کالا می باشد که با کلیک بر روی هر محصول در دسترس شما قرار خواهد گرفت. استحکام بالای بدنه از همان دوران آغاز فعالیت نوکیا در حوزه تلفن همراه، یکی از مهمترین دلایل کاربران برای خرید این محصول محسوب میشد. راستی تلفن رتبه IP68 رو داره که یعنی بصورت کامل ضد آبه. برای مشاهدهی لیست کامل به بخش مجله زومیت مراجعه کنید. گوشی موبایل نوکیا 110 قابلیت پخش موسیقی را دارد و از فرمت MP3 پشتیبانی می کند که با پشتیبانی از کارت حافظه تا 32 گیگابایت برای شما این امکان را فراهم میکند تا آهنگهای زیادی را در آن ذخیره کنید و آنها را بر روی گوشی پخش کنید، Nokia 110 باتری بادوام و قدرتمندی دارد و با یک بار شارژ شما می توانید یک روز کامل موسیقی را با آن پخش کنید .

در لبه پایینی این اسمارت فون درگاه microUSB 2.0 و میکروفن قابلمشاهده است. در انواع گوشی هواوی در مقایسه با گوشی nokia، صفحه نمایش عالی را مشاهده میکنیم و طوری طراحی شده که چهار لبه صفحه، ظریف هستند. صحفه نمایش گوشی گوشی موبایل سامسونگ: نمایشگر گوشی موبایل از دیگر دلایلی است که هم بر روی قیمت نهایی تلفن های همراه تاثیر گذار است و هم سبب کوچکی و یا بزرگی ابعاد اسمارت فون مورد نظر شما خواهد شد! به نظر من گوشی های ارزان قیمت هواوی برای افرادی مناسبه که خیلی حوصله گوشی رو ندارن و فقط میخوان باهاش تماس بگیرن و از برنامه های پیام رسان ( مثه تلگرام ) استفاده کنن . برای فعال کردن آن ابتدا وارد صفحه تنظیمات گوشی خود شوید، به بخش Security بروید و گزینه Smart Lock را انتخاب کنید. تنظیمات محدود اما کاربردی: کاربر باید بتواند در نسخه فعلی از امکانات محدود اما ضروری نظیر بزرگ کردن اندازه فونت گوشی استفاده کند.

جالب است بدانید گران قیمت ترین گوشی سامسونگ متعلق به هیچ کدام از این دو خط تولید نیست و مربوط به گوشیهای تاشو این شرکت میشود که فناوری ساخت جدیدی دارند و در ادامه به آنها خواهیم پرداخت. همچنین هواوی توانسته سی پی یو و پردازنده گرافیکی اختصاصی برای گوشیهای خود تولید کند. این شرکت سعی داشته علاوه بر حفظ کیفیت و عملکرد قابل قبول و با مناسب بودن قیمت گوشی هواوی، نظر اکثر کاربران را جلب کند. با همه ویژگی های گوشی Huawei P50، در این گوشی موبایل، خبری از جک 3.5 میلی متری AUX بر روی بدنه ی گوشی نیست و شرکت آن را حذف کرده است. در لیست زیر قیمت گوشی های ارزان قیمت هواوی رو از 200 هزار تومن تا 500 هزار تومن براتون قرار دادیم .

سامسونگ به خاطر اینکه از رقبای چینی عقب نماند، هر روز به گوشیهای خود امکانات بیشتر و بیشتری میدهد. این سیستم عامل توسعه پیدا کرده است و با اینکه با سیستم عامل اندروید فاصله زیادی دارد، اما قابل تحسین است. وقتی گوشی را صدا بزنید، شروع به ویبره زدن، خاموش و روشن کردن چراغ میکند و عبارت «من اینجا هستم» را به زبان میاورد تا بتوانید از طریق پخش صدا آن را پیدا کنید. نرخ تازهسازی 120 هرتز رو ارائه میده که باعث میشه حرکت کردن و جابجایی بین صفحات گوشی، خیلی نرم و روان اجرا بشه. مناسب بودن قیمت گوشی huawei محبوبیت این برند را بین مردم بیشتر میکند، تا جایی که در سال ۲۰۱۹ رتبه اول در فروش را داشته است. این شرکت سیستم عامل سیمبیان (سری ۶۰/۴۰/۹۰) را طی سالیان متمادی به کار گرفت که لقب پر استفادهترین سیستم عامل همراه را به خود گرفت و پس از آن ویرایش آنا سیمبیان و مایمو و میگو لینوکس را ارائه کرد که هوشمند بودند مایمو متن باز مورد استقبال کاربران قرار گرفت و بسیاری از توسعه دهندگان لینوکس و دبیان برای این سیستم عامل نرمافزار و بازی نوشتند از جمله محبوبترین نرمافزارها میتوان به wazap نسخه پیامرسان محبوب WhatsApp اشاره کرد حتی کار به جایی رسید که کاربران موفق به اجرای بازیهای web os و اندروید به وسیله نوعی امولاتور به نام apkenv روی مایمو شدند ولی میگو موفق به فروش گستره نشد خیلیها دلیل این شکست را عدم پشتیبانی نرمافزاری نوکیا از این سیستم عامل میدانند.

توسط مجتبی شکوری

مجتبی شکوری