تفاوت گوشی های سری M و A سامسونگ چیست ؟

مثل اکثر گوشیهای اقتصادی برای گوشی c10 نوکیا نیز از نمایشگر IPS LCD استفاده شده است. شاید تا دهه اول قرن 21 هم رقیب جدی برای این شرکت وجود نداشت؛ تا این که از سال 2010 به بعد، ورود گوشیهای اندرویدی و شرکت اپل به این صنعت، آینده نوکیا را با تهدیدات جدی مواجه کردند. در ماژول دایرهای شکلی که در پنل پشتی به چشم میخورد، تنها یک لنز 5 مگاپیکسلی در کنار یک فلش LED دیده میشود که صرفاً شاید کار راهانداز باشد و گزینه مناسبی برای عکاسی یا ثبت خاطرات نیست. البته از تراشه خوب اگزینوس ۸۵۰ و دوربین چهارگانه ۵۰ مگاپیکسلی این مدل هم نباید چشمپوشی کرد. سونی پرو i از ترکیب چهارگانه لنزهای واید، اولتراواید و تله فوتو 12 مگاپیکسلی به همراه سنسور تشخیص عمق 3D TOF استفاده میکند که هر 4 سنسور بکار رفته در این مدل فوقالعاده باکیفیت بوده و pro-i حتی میتواند کاندیدای بهترین دوربین سال 2021 باشد.

در کنار این شباهت ها، یکی از برتریهایی که Xperia 5 دارد، عمر باتری است که کمی از عمر باتری Sony Xperia 1 بیشتر است. این گوشی شاید برای هر کسی مناسب نباشد و بیشتر برای افرادی است که تجربهی کار با گوشیهای اندرویدی را داشتهاند و از آن لذت بردهاند، یا برای افرادی که به دنبال یک گوشی هوشمند رده بالا با دوربین قدرتمند، صفحه نمایش زیبا و مستحکم و طول عمر باتری بالا هستند. آیا شما هم از گوشیهای این برند استفاده کردهاید؟ همچنین این گوشی باتری ۴۰۰۰ میلیآمپری و دوربین دو گانه ۸ مگاپیکسلی دارد. این دستگاه مجهز به یک صفحه نمایش 5.8 اینچی با زاویه دید گسترده و یک ناچ بوده که دوربین جلویی 16 مگاپیکسلی، هدفون و سایر حسگرها را در خود جای داده است. این گوشی را نیز میتوان در لیست بهترین گوشی نوکیا ۲۰۲۱ جای داد. البته این گوشی با اینکه اندکی قدیمی محسوب میشود، مشخصات بسیار خوبی مثل نمایشگر OLED با رزولوشن و تراکم پیکسل بسیار بالا، تراشه اسنپدراگون در پردازنده و گواهی IP67 را دارد و گوشی بسیار لوکس و خوش ساختی است. این نمایشگر 6.52 اینچی از رزولوشن خوب HD پلاس بهرهمندست و تراکم پیکسلی نسبتاً خوب 269 پیکسل در هر اینچ لذت دیدن فیلم را دوچندان میکند.

جدیدترین نوکیا معرفی شده در کلاس میانرده Nokia XR20 است که مشخصات خوبی را ارئه میدهد؛ از جملهی آنها میتوان به برخورداری از گواهی IP68 که برای یک میانرده کم نظیر است و نمایشگر با کیفیت ۶.۶۷ اینچی که با گوریلاگلس ویکتس محافظت میشود، اشاره کرد. کیفیت صفحه نمایش حتی در گوشیهای میانرده این برند هم عالی دیده میشود. در آخر باید گفت که نوکیا c10 یکی از اقتصادیترین گوشیهای حال حاضر بازارست که برای کارهای روزمره و سبک مناسب است. البته همیشه قیمت گوشی نوکیا در ایران از بازارهای جهانی بالاتر است، با این حال این گوشی در لیست اقتصادیترین مدلهای بازار ایران قرار میگیرد. این مدل در بازار جهانی با قیمتی حدود ۱۰۵ یورو به فروش میرسد. ✔️ آخرین مدل گوشی هوشمند معرفی شده از سوی نوکیا، گوشی C30است که در رده اقتصادی قرار میگیرد و مشخصات خوبی مثل باتری حجیم 6000 میلیآمپری، نمایشگر 6.82 اینچی و قیمتی مناسب دارد. این گوشی نمایشگر ۶.۵۲ اینچی و تک دوربین ۵ مگاپیکسلی دارد. همچنیناین مدل از دوربین دوگانه واید ۱۳ مگاپیکسلی و سنسور تشخیص عمق ۲ مگاپیکسلی بهره میبرد. همچنین دوربین سلفی این گوشی نیز 16 مگاپیکسلی است و از حسگرهای IMX471 سونی بهره میبرد. این مدل دارای یک دوربین ۵ مگاپیکسلی و باتری ۳۰۰۰ میلیآمپری است.

دوربین، صفحه نمایش و پردازنده این محصول در بهترین حالت خود قرار دارند اما فقدان سرویسها و خدمات گوگل تا حدود زیادی به تجربه کاربری آن لطمه زده است. این گوشی دیگر از آن هدفون های سیمی قدیمی پشتیبانی نمیکند. نمایشگر Nokia 8.3 5G 6.81 اینچ بوده و از شبکه 5G پشتیبانی میکند. از سایر مشخصات نمایشگر میتوان به رزولوشن 2400 در 1080 پیکسل، تراکم پیکسلی 411 پیکسل در هر اینچ و نسبت تصویر 20:9 نام برد. صفحه نمایش این گوشی هم ابعاد ۶.۶۷ اینچی داشته و همراه با رزولوشن بالای ۲۴۰۰ در ۱۰۸۰ پیکسل میتوانید به سراغش بروید. این نمایشگر فول اچ دی پلاس دارای وضوح تصویر ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ بوده و از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز بهره میبرد.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، اکنون که دیگر سری گوشیهای Xperia L2 و Xperia XA2 حدودا یک ساله شدهاند، کاملا طبیعی به نظر میرسد که سونی، نسل بعدی گوشیهای خود سایت funmobile را آماده کند. به این ترتیب با شرکتی به قدمت بیش از 155 ساله مواجه هستیم. شرکتی که محصولاتش به دوام معروف بودند؛ اکنون با انعطافپذیری و مطابقت بیشتر با فناوریهای روز دنیا به عرصه رقابت برگشته است. شاید تا دو دهه قبل حتی تصور افول این غول موبایل جهان هم دور از انتظار بود، اما یک دهه قبل این اتفاق رخ داد و حالا با قوایی جدید شاهد رقابت این برند در بازار هستیم. قیمت این گوشی در بازار جهانی حدود ۱۲۸ یورو است. تقریباً 77.5 درصد از نمای جلوی گوشی نوکیا c10 به نمایشگر اختصاص یافته است.

نمایشگر ۵.۹ اینچی OLED این گوشی از رزولوشن ۲۸۸۰ ×۱۴۴۰ پیکسل و تراکم پیکسلی ۵۳۸ پیکسل در اینچ پشتیبانی میکند. از جمله ویژگیهای این گوشی میتوان به دوربین چهارگانه ۴۸ مگاپیکسلی، نمایشگر ۶.۶۷ اینچی با رزولوشن Full HD Plus و استفاده از تراشه Snapdragon 480 5G اشاره کرد که از قابلیت اتصال ۵G نیز پشتیبانی میکند. هرچند تجهیزات دوربین سونی همیشه جزو برترینها ردهبندی میشوند، ولی بر خلاف شرکتهایی مثل گوگل، کمتر کسی سونی را به عنوان مرجعی برای جلو راندن صنعت عکاسی موبایل میشناسد. حال به روی گزینهی Flash notification کلیک کرده و هر کدام از دو حالت را که میخواهید انتخاب کنید. حالا که گوشیهای هوشمند تبدیل به ابزاری مهم در کار و زندگی شخصیمان شدهاند، ارزش دارد که روی یک دستگاه گوشی خوب، سرمایهگذاری کنیم و برای یادگیری نحوه استفاده بهینه از آن هم، کمی وقت صرف کنیم. نوکیا در حال حاضر متعلق به شرکت HMD Global است و بیشتر در کلاس گوشیهای هوشمند میانرده و اقتصادی فعالیت دارد. Nokia G20: یک گوشی میانرده خوشقیمت با دوربین چهارگانه ۴۸ مگاپیکسلی، سنسور اثر انگشت در کنار فریم و باتری حجیم ۵۰۵۰ میلیآمپریست که برای رفع نیازهای روزمره بسیار مناسب است.

گرچه داشتن چنین مدلهایی مزیتی مثل عمر باتری فوقالعاده طولانی را نیز دارد. چنین ویژگیهایی بر روی موضوعاتی از جمله هزینه تمام شده گوشی موبایل و قیمت نهایی آن در بازار تاثیر گذاشته است؛ به همین دلیل گوشی های سامسونگ سری A در حال حاضر در طیف قیمتی گستردهای قرار دارند. در حالی که گوشیهای فراموش نشدنی و کلاسیک نوکیا جایگاه خوبی در تاریخ بازار موبایل دارند، این شرکت اکنون تکامل یافته و پیشرفتهایی هم داشته است تا توانایی رقابت با برندهای مختلف بازار را داشته باشد. Galaxy Z Flip3 5G: یکی دیگر از گوشیهای تاشو سامسونگ که در سال ۲۰۲۱ عرضه شد و قیمت نسبتاً اقتصادیتری نسبت به سری ZFOLD دارد. وقتی باز است، این گوشی هوشمند Samsung Galaxy دارای یک صفحه نمایش بزرگ 6.7 اینچی است، اما آن را از وسط تا کنید و به یک مربع کوچک تبدیل میشود که به راحتی در جیب شلوار جین یا کت قرار میگیرد.

شرکت معروف نوکیا که چند سالی هست نام آن دیگر مثل قبل سر زبانها نیست، حال این نیاز کاربران را درک کرده و با معرفی یک مدل اقتصادی سعی کرده مشتریان خود را راضی نگه دارد. در ادامه به بررسی جدیدترین مدل گوشی نوکیا در کلاسهای میان رده و اقتصادی و همچنین قیمت جدیدترین گوشی نوکیا ۲۰۲۱ در کلاسهای متفاوت قیمتی در بازار جهانی میپردازیم و جدیدترین گوشی های نوکیا ۲۰۲۱ را معرفی خواهیم کرد. قیمت انواع گوشیهای موبایل سامسونگ، اپل و شیائومی در بازار امروز دوشنبه ۲۰ تیر ۱۴۰۱ را مشاهده میکنید. Nokia X10: یکی دیگر از گوشیهای میان رده ۲۰۲۱ نوکیا که به تازگی معرفی شده و قابلیتهای بسیار خوبی دارد، این مدل است.

این گوشی باتری ۳۰۰۰ میلیآمپری و دوربین ۵ مگاپیکسلی دارد. داشتن امکانات مختلف مثل دوربین خیلی خوب و البته تنوع در قیمت، باعث شده که خرید آنلاین گوشی هواوی یک انتخاب خیلی مناسب برای اغلب کاربران باشد. این گوشی هوشمند از طراحی مشابه برادرش بهره میبرد با این تفاوت که نمایشگر بزرگتر 6.6 اینچی دارد. از جمله مشخصات این گوشی میتوان به گواهی ضدآب IP67، نمایشگر Super AMOLED با رفرش ریت ۹۰ هرتزی و باتری حجیم ۵۰۰۰ میلیآمپری اشاره کرد. جدیدترین موبایل نوکیا C30 نام دارد و از شاخصترین قابلیتهای آن، میتوان به باتری غولپیکر ۶۰۰۰ میلیآمپری و نمایشگر بزرگ ۶.۸۲ اینچی آن اشاره کرد. Nokia C01 Plus: یکی از خوشدستترین گوشیهای اقتصادی نوکیا با وزن ۱۵۷ گرم و نمایشگر ۵.۴۵ اینچیست که بهخوبی در دست جا میگیرد. Nokia C10: یکی از گوشیهای اقتصادی و بسیار خوشقیمت این برند محبوب که برای رفع نیازهای روزمره مناسب است.

Nokia 1.4: جدیدترین گوشی نوکیا اقتصادی که از سنسور اثر انگشت و چیپست اسنپدراگون استفاده کرده است. این گوشی تاشو دوربینهای بسیار خوبی نیز دارد و به لطف شارژ سریع میتواند باتری ۵۰۲۰ میلی آمپر ساعتی خود را زیر ۴۰ دقیقه از ۰ تا ۱۰۰ پر کند. صفحه نمایش Full HD و 6.67 اینچی محصول، سوراخی برای دوربین 8 مگاپیکسلی جلو دارد. در پشت دستگاه بهجز لوگوی سامسونگ، ماژول دوربین چهارگانه و فلش خودنمایی میکند که ضخامت آن بخش را کمی زیاد کرده و باعث میشود گوشی هنگام قرار گرفتن روی میز، کمی تلو تلو بخورد. البته برای ساده نبودن پنل و جلوگیری از لیز خودن گوشی، طرحهای شبیه به اثر انگشت ریزی در پشت آن طراحی شده است. حضور در این بخشها تا دههها ادامه پیدا کرد و در دهه 80 میلادی، شاهد طراحی و ساخت کامپیوتر شخصی میکرومیکو (MikroMikko) توسط این شرکت بودیم. پردازنده به کار رفته در فرایند تولید این محصول، از نوع اگزینوس ۲۲۰۰ و یا اسنپدراگون ۸ نسل ۱ است.

دوربین اصلی این گوشی توسط شرکت Zeiss طراحی شده و کیفیت آن 64 مگاپیکسل است. طراحی سبک نور شکسته در بدنه این گوشی پیادهسازی شده است و به جای یک رنگ ثابت، ظاهری منحصر به فرد به آن داده است. ناگفته نماند نوکیا با استفاده از پانداگلس سعی کرده تا جای امکان صفحه نمایش نوکیا سی 10 را مقاوم کند. این گوشی بدنه نازکی داشته و با طراحی مقاوم در اختیار شما قرار میگیرد. همانطور که انتظار میرفت، این گوشی اندرویدی با سه سال بهروزرسانی سیستمعامل و عمر باتری فوقالعاده در اختیار کاربران قرار گرفته است. این سری از گوشیهای سامسونگ با ارائه قدرتمندترین و بهروزترین پردازندهها در کنار دوربینهای فوقالعاده با کیفیت یک پکیج کامل را برای استفاده در طولانی مدت در اختیارتان قرار میدهند. نوکیا برندی محبوب نزد ایرانیان است و از قدیم طرفداران بسیاری داشته که با ظهور گوشیهای هوشمند لمسی حجم زیادی از فروش خود را از دست داده است. با در این مقاله همراه باشید تا پاسخ تکتک سوالات خود را درمورد ریستکردن گوشی سونی خود دریافت کنید. فروشگاه اینترنتی گندم با این هدف راه اندازی شده است تا کمترین قیمت را برای محصولات مختلف به کاربران خود معرفی کند و گوشی های سامسونگ هم جزو آن دسته از محصولاتی است که بیشترین تقاضا را در بین کاربران دارد.

در نظر داشته باشید که زمانی که دانلود کامل شد دیگر این قابلیت نیازی به اینترنت ندارد و به صورت آفلاین عمل میکند و به صورت خودکار هر ۱۰ روز یا ۱۴روز والپیپرهای جدیدی را دانلود میکند تا تصاویر تکراری نشوند (توجه داشته باشید که برای دانلود دسته بندیها حتما باید فیلترشکن شما روشن باشد). با توجه به قیمت گوشی نوکیا c10 و امکاناتی که این شرکت برای آن در نظر گرفته میتوان گفت که این برچسب قیمتی واقعا عالی بوده و یک آپشن مقرون به صرفهای است که نوکیا به تازگی از آن رونمایی کرده و برای کاربرانی با بودجه کم، ارزش خرید بالایی دارد، اما نوکیا c10 چه مشخصاتی دارد و آیا برای رفع نیازهای روزمره مناسب است؟

توسط مجتبی شکوری

مجتبی شکوری