علم و تکنولوژی موبایل و گجت | funmobile

با پیشرفت تکنولوژی روزانه شاهد ورود گوشی های هوشمند با فناوری های جدید هستیم. پیشرفت قابل توجه در گوشی تلفن همراه نیاز به بروز رسانی اطلاعات در مورد جدیدترین تکنولوژی ها را ایجاب می کند. از جدیدترین تکنولوژی های تلفن همراه می توان به دوربین چند گانه و سنسور دوربین موبایل مجهز به گشودگی دریچه دیافراگم متغیر اشاره کرد. البته آنچه از تولیدکننده گان گوشی های هوشمند به گوش می رسد ایجاد تحولات اساسی در فناوری است. نمایشگر انعطاف پذیر از جمله تحولاتی است که این روزها مدام از آن حرف می زنند و خبرهای زیادی در مورد آن منتشر می شود.

عبور ایران‌خودرو از رکورد ۲۰ ساله تولید/ناقدی جدی ترین گزینه مدیرعاملی ایران خودرو

برای این‌که دستگاه‌های پسیو از این طریق فعال بشن باید در یک محدوده خاص قرار بگیرن. متاسفانه القایی که توسط تکنولوژی NFC ایجاد می‌شه به حدی نیست که بتونه باتری گوشی‌های هوشمند ما رو شارژ کنه اما فناوری شارژ بی‌سیم QI بر اساس همون اصول فناوری ان اف سی بنا نهاده شده. محققان ایرانی موفق به ساخت سیستم هوشمند سازی خانه شدند تا بتوان بدین واسطه منزل را با تلفن همراه کنترل کرد. البته باید توجه داشت برخی کارشناسان بر این باورند دستیابی به تکنولوژی اینترنت اشیا یا منازل هوشمند خطرات دسترسی اطلاعاتی هکر ها و سیستم های جاسوسی را افزایش می دهد. شما هم می‌توانید نظرات خود در مورد فناوری‌های جدیدی که ممکن است در طی سال‌های آینده در گوشی‌های هوشمند ببینیم، با ما و دیگر کاربران در میان بگذارید.

۲۴ تنظیم مخفی در IOS که به کار می‎‌آیند

یک فناوری که کاربران آندروید به آن علاقمند هستند اما به آن زیاد اهمیت ندادند، حالا کم کم راه خود را به سمت آی‎فون جدید باز می‎کند. نینتندو و سونی در سرتاسر دنیا به فروش می روند اما انگار نمی شود در دنیایی که مردم با گوشی هایشان همه کار می کنند الی برقرای ارتباط به جنگ اسمارت فون ها رفت . فروشگاه های نرم افزاری اپل و گوشی های اندرویدی هزاران بازی را برای گوشی های خود طراحی مرده اند . پس چه لزومی به داشتن یک کنسول بازی جداگانه می باشد ؟ حتی برای بازی های 3 بعدی هم گوشی های 3 بعدی مثل LG Thrill یا HTC EVO 3D موجود می باشند .

آیفون دوگانه سوز ساخته شد؛ یک گوشی عجیب با دو پورت شارژ

را مجله خبری موبایل فان داده‌اند اما هیچ یک از اینها باعث نمی‌شود تلفن هوشمند صفحه اصلی تمام صفحه داشته باشد. در حال حاضر کمپانی‌های مختلفی مشغول کار بر روی ایده عینک‌های هوشمند هستند. علاوه بر گوگل که این روزها مشغول ساخت نسخه جدیدی از عینک‌های Google Glass است؛ اینتل نیز در سال جاری میلادی چند محصول جدید در این حوزه معرفی کرده است. متاسفانه اخیراً اطلاعاتی منتشر شده است که نشان می‌دهد اینتل قصد دارد به دلایلی کار بر روی این محصولات را متوقف کند.

  • کنفرانس‌های I/O گوگل و WWDC اپل از جمله رویدادهایی هستند که همه ساله به قسمتی از این پرسش پاسخ می‎دهند.
  • با یک تغییر ساده و سریع در بخش تنظیمات می‌توان نمایشگرهای OLED را به نمایشگرهای E-ink تبدیل کرد تا برای مطالعه روزنامه و دیگر محتویات متنی در بهینه‌ترین حالت قرار بگیرند.
  • مدیریت این نمایندگی توجه خاصی به کیفیت کارگاه های تعمیر و وجود ابزارآلات با کیفیت در این کارگاه ها دارد.
  • با خرید اشتراک تصاویر ، وکتور و طرح های psd خارجی را بدون محدودیت روزانه دانلود کنید.
  • این اسکنر جدید همچنین می‎تواند از روی هر سطحی که بتواند امواج اولتراسوند را از خود عبور دهند هم کار کند.
جدیدترین تکنولوژی های موبایل در سال 2019 گوشی های با صفحه نمایشی تغییر پذیر است. در حالی که شرکت هواوی اعلام کرده است این نوع موبایل را تا سال آینده روانه بازار خواهد کرد، شرکت سامسونگ توانسته است نمونه اولیه این گوشی را تولید کنند. فناوری دوربین های چندگانه چندی است در گوشی های هوشمند طرفداران زیادی پیدا کرده است. بعد از افزایش تعداد لنز دوربین گوشی در مدل های مختلف شرکت نوکیا خبر از انتشار گوشی هوشمند با 5 لنز را می دهد. اخیرا خبری در مورد شرکت ال جی نیز مبنی بر انتشار گوشی با دوربین 16 گانه نیز منتشر شده است. اما طبق اخبار رسمی شرکت ال جی، گوشی پرچمدار آن با دوربین 8 گانه عرضه خواهد شد.

http://businesset.ir

توسط مجتبی شکوری

مجتبی شکوری