فرش کاشان از بقیه فرش ها بهتر است؟

چرا فرش کاشان بهتر از فرش های دیگر است؟

شهر کاشان قطب فرش ماشینی ایران است و رتبه اول صادرات فرش ماشینی را دارد. همین برای اثبات کیفیت فرش کاشان کافی است اما چرا فرش کاشان اینقدر محبوب و پرطرفدار است؟ چرا اولین گره فرش ماشینی در کاشان شکست؟ امروز با هم به این سوال پاسخ می دهیم.

فواید اصلی فرش

ممکن است بگویید، خب، این واضح است، زمین را می پوشاند و راه رفتن و نشستن را برای ما راحت تر می کند. اما مزایای فرش به این محدود نمی شود.

امروزه در همه مشاغل از روانشناسی رنگ صحبت می شود. زیرا رنگ ها تاثیر زیادی روی افراد می گذارند. به عنوان مثال، اگر دقت کنید، رنگ های بیزانسی مک دونالد نارنجی و قرمز هستند. چرا؟ زیرا این رنگ ها افراد را شاد و فعال می کنند و اشتهای آنها را افزایش می دهند.

این چه ربطی به فرش داره؟ رنگ فرش روی روحیه شما تاثیر می گذارد. طرح و نقش فرش شما یکی است. بنابراین، اگر برای اتاق خواب یا بچه‌هایتان فرش می‌خرید، مطمئن شوید که از رنگ‌های آرامش‌بخش مانند کرم، آبی روشن، خاکستری و سبز روشن استفاده می‌کنید. زیرا به شما احساس آرامش می دهد، ضربان قلب را کاهش می دهد و خوابی آرام به شما می دهد.

یکی دیگر از کاربردهای فرش برای زیباتر کردن منطقه و خانه شما است. اگر از فرش های کاشان با طرح های افشان استفاده می کنید، خانه شما عریض تر و بزرگتر به نظر می رسد، زیرا اکثر فرش های افشان صاف و بدون حاشیه هستند و خانه شما را جذاب تر و بزرگتر می کنند.

بنابراین فرش فقط کف را نمی پوشاند و مزایای زیادی برای ما دارد.

اما در ابتدای بحث گفتیم چرا فرش کاشان اینقدر محبوب و پرطرفدار است؟ باید بگویم قدمت فرش کاشان به قرن یازدهم می رسد. یعنی این شهر است که بیشترین سابقه را در تولید فرش دستباف و دستباف دارد.

اولین کارخانه قالی بافی در سال 1351 تأسیس شد که مرکز قالی بافی ایران بود. همه ما می دانیم که وقتی یک فرد بلندپایه حرفه ای دارد به این معنی است که در این زمینه حرف زیادی برای گفتن دارد و بر همین اساس بهترین کار را انجام می دهد. از این رو فرش کاشان نه تنها در ایران، بلکه در جهان یکی از مرتفع ترین فرش ها به شمار می رود. محبوبیت فرش کاشان به کیفیت آن بستگی دارد.

کیفیت فرش کاشان به چه عواملی بستگی دارد؟

جالب است بدانید 80 درصد کارخانه های فرش ماشینی کشور در کاشان و حومه قرار دارند که با جدیدترین و مرغوب ترین ماشین آلات در این زمینه سرآمد هستند و فرش مرغوب تولید می کنند. . این شهر با کیفیت ترین فرش ها را با تراکم و شانه بالا تولید می کند.

فرش کاشان نه تنها در ایران بلکه در جهان حرف اول را می زند و هر روز تقاضای زیادی برای صادرات فرش کاشان به تمام دنیا برای کارخانه این شهر وجود دارد.

محبوبیت فرش به دلیل کیفیت فرش و سابقه صنعت و تولیدکنندگان این شهر است که با کیفیت فرش گسترش یافته است.

دلیل اینکه اولین فرش ماشینی در شهر کاشان بوده به دلیل مهارت بالای مردم آن شهر در بافت است. زنان روستایی کاشان امروزه نیز قالی بافی می کنند. مهارت، پشتکار و خلاقیت فراوان مردم نجیب این شهر اولین فرش ماشینی کشور را به وجود آورد و تحول بزرگی در صنعت فرش ایران ایجاد کرد. رشد این صنعت به رشد اقتصاد کشور کمک کرد.

خرید فرش کاشان از درب کارخانه فرش شادرخ

خب همانطور که گفتم صنعت فرش در کاشان بسیار پیشرفته و مدرن است و ماشین آلات اکثر تولیدکنندگان فرش کاشان می توان گفت از کیفیت بالایی برخوردار هستند. اما کیفیت یک فرش تنها به ماشین های بافنده آن بستگی ندارد. همچنین بستگی به ماده اولیه و بافت الیاف و نوع رنگرزی و غیره دارد.

برای راحتی شما شرکت فرش شادرخ کاشان را به شما معرفی می کنم. یکی از بهترین و معتبرترین تولیدکنندگان فرش ماشینی است و کیفیت فرش های آن در رتبه اول قرار دارد. شما می توانید با مراجعه به فروشگاه اینترنتی فرش شادرخ انواع فرش در رنگ ها و طرح های مختلف را مشاهده کنید و فرش مورد علاقه خود را انتخاب کنید.

یکی دیگر ویژگی های فروش اینترنتی فرش شادرخ کویر کاشان امکان خرید اقساطی فرش است. در طرح فروش اقساطی فرش از کارخانه فرش شادرخ است و شما به راحتی می توانید هر فرشی را به صورت اقساطی تهیه و خریداری کنید.

توسط مجتبی شکوری

مجتبی شکوری