آنتی اسکالانت زادآب

اسکالانت هایی مانند فسفات کلسیم و فلوئورید کلسیم کمتر در تجهیزات صنعتی شایع هستند. جداول زیر مشخصات فنی سه نوع کد از آنتی اسکالانتهای برند جنسیس ( Genesys LF ،Genesys LS و Genesys CAS) را مشخص میکند. بازدارنده های ترکیبی نتایج بهتری را نسبت به بازدارنده های تک مولکولی از خود نشان می دهند. درصورت استفاده از یک بازدارنده تک مولکولی احتمال بیشتری وجود دارد که تزریق بیش از حد بازدارنده موجب می شود که خود بازدارنده بصورت کاتیون چند ظرفیتی از محلول خارج شود. بعضی از انواع بازدارنده های ترکیبی شامل پلی اکریل به جرم مولکولی سبک و سنگین هستند تا از قدرت کافی برای بازدارندگی در پراکنده سازی برخوردار باشند. خواص بازدارندگی و پراکنده سازی این ماده شبیه به سدیم سگزات متا فسفات است .

در دستگاه آب شیرین کن RO با گذشت زمان به دلیل وجود نمک های محلول در آب ورودی، غشا دچار گرفتگی می شود. رسوب کربنات ها و سولفات ها روی ممبرین ها و غشاهای دستگاه اسمز معکوس RO باعث بروز مشکل در عملکرد دستگاه می گردد. این رسوبات عمدتا شامل کربنات کلسیم (CaCO₃)، سولفات کلسیم (CaSO₄)، سولفات باریم (BaSO₄)، و سولفات استرونیوم (SrSO₄) هستند. جهت جلوگیری از تشکیل این رسوب ممبران RO ، به آب ورودی دستگاه اسمز معکوس، مقدار مناسبی انتی اسکالانت AntiScalant تزریق می شود.

سختی گیر

رسوبات همچنین زمانی تشکیل می شوند که دو ماده شیمیایی در برخورد با یکدیگر، رسوب کنند (به عنوان مثال، محلول هیدروژن فلورید با یون های کلسیم ایجاد رسوب می کنند.). رسوبات شامل کلسیم کربنات، باریم سولفات، استرانسیوم سولفات، کربنات آهن، اکسیدهای آهن، سولفیدهای آهن و نمک های منیزیم می باشند. توانایی آنتی اسکالانت برای نگه داری محلول فوق اشباع شده در مقابل نمک های محلول در آب است. معایب استفاده از آب های سخت و تولید رسوب و ایجاد خوردگی در برج های خنک کننده از جنبه های مختلفی مورد بررسی قرار می گیرد، از جمله کاهش بازدهی سیستم و افزایش پاکسازی شیمیایی مداوم تجهیزات. قیمت آنتی اسکالانت های وارداتی موجود در بازار بر اساس برندهای جنسیس، فلوکن، آویستا و دکوئست متفاوت است و تنوع قیمت آنتی اسکالانت به خاطر غلظت و کیفیت آن می باشد. حتما آنتی اسکالانت مورد نیاز خود را از شرکت های معتبر خریداری نمایید و اطمینان حاصل پیدا کنید که از غلظت استاندارد و لازم برخوردار باشد.

همچنین از قدرت پراکنده سازی بالایی بهره می برد که باعث می شود تا احتمال تشکیل رسوب، جلبک و سایر ترکیبات آلوده کننده محیط زیست آنتی اسکالانت به حداقل برسد. با بهره گیری از این نوع ضد رسوب فاصله زمانی بین دفعات شستشوی دستگاه تصفیه آب افزایش می یابد که خود باعث کاهش هزینه ها می شود. بطور معمول در آب ورودی دستگاه تصفیه آب اسمز معکوس، نمک‌های محلول وجود دارد و این نمک‌ها باعث ایجاد رسوب و نهایتاً گرفتگی روزنه های میکرونی پلی آمید ممبران های دستگاه اسمز معکوس و اصطلاحاً پدیده scalling ایجاد می‌گردد. لذا لزوم استفاده از این محصول به عنوان ماده رسوب زدا برای حذف و از بین بردن آن‌ها، در دستگاه تصفیه آب ضروری به نظر می‌رسد. آنتی اسکالانت (ماده ای که از پوسته پوسته شدن سطح جلوگیری می کند یا آن را کند می کند).

آنتی اسکالانت جنسیس یک آنتی اسکالانت قلیایی با دانسیته بالا است و در کنترل انواع رسوبات بویژه رسوبات فلزی آهن و منگنز موثر است. انتخاب نوع آنتی اسکالانت بایستی بر اساس آنالیز آب ورودی و رسوبات موجود در آن انتخاب شود و در صورت انتخاب درست بهترین عملکرد را خواهد داشت. با استفاده از این ماده مقیاس را از بین برده و رسوب در سیستم های غشایی را کاهش دهید. این ماده جریان‌های آب متمرکز در نمک را ایجاد می کنند RO سیستم هایی که می‌توانند مقیاس یا رسوب ایجاد کنند، در صورتی که کانال باریک آب خوراکی موجود در زخم مارپیچی به عناصر توخالی الیاف GE نشان دهنده جرم گیری و رسوب است. برای جلوگیری از رسوبات غشایی قبل از تصفیه، استفاده از ضد رسوبات برای از بین بردن مقیاس کاهش رسوب در سیستم های غشایی بدون در نظر گرفتن منبع تغذیه طراحی شده است.

GAC یا کربن فعال گرانولی از زغال سنگ ، پوسته یا هسته آجیل یا آلبالو و … یا چوب ساخته می شوند. کربن فعال کلر و کلرامین می تواند ترکیبات آلی باقیمانده را با کمک یک واکنش شیمیایی از بین ببرد. • به دلیل حساس بودن اغلب فرایندهای دوزینگ، توصیه می شود که حتما لوازم یدکی آن را تهیه و نگهداری کنید. • در صورت خاموش بودن پمپ به مدت طولانی، حتماً پیش از روشن نمودن مسیر مکش و اتصالات پمپ را شستشو دهید. • اگر از مواد خورنده استفاده می شود، لازم است از مقاومت بالای اجزای پمپ مطمئن شوید. • در نصب پمپ نکاتی مانند ارتفاع مناسب، محکم بودن شاسی، استفاده از 4 پیچ و مهره را در نظر بگیرید.

  • مواد شیمیایی ناسازگاری وجود دارند که می توانند بر روی ممبران ها رسوب کرده و گرفتگی ایجاد نمایند.
  • M40 از لحاظ اقتصادی به صرفه و برای دستگاه های اسمز معکوس مناسب می باشد.
  • فروش عمده ضد اسکالانت را برای جلوگیری از پوسته پوسته شدن و رسوب زدایی به کار می برند.
  • شما می توانید برای خرید آنتی اسکالانت فلوکن ۲۶۰ با محل شرکت اب پاکسازان تماس بگیرید.
  • دوزینگ پمپ ها دارای انواع و مکانیزم های متنوعی می باشند، که از آن جمله می توان به دوزینگ پمپ دیافراگمی، دوزینگ پمپ پیستونی، مارپیچی و دوزینگ پمپ پرستالتیک اشاره کرد.

آنتی اسکالانت زادآب برخی آنتی اسکالانت های پرکاربرد ترکیبی از پلی آکریل ها با وزن مولکولی سبک و سنگین هستند، تا محصول تولید شده از قدرت بازدارندگی بالاتری برخوردار باشد. این نوع از آنتی اسکالانت ها وزن مولکولی بالاتری نسبت به نوع پایه فسفاته دارند و می توانند انواع رسوبات کربناته و سولفاته را از بین ببرند. از آنتی اسکالانت پایه پلیمری بیشتر برای آب های دارای سختی زیاد استفاده می شود مانند آب دریاها، آب چاه ها و آب های شور. همچنین می توانید از طریق فرم تماس نیز پیشنهادات، نیازها و یا انتقادات خود را مطرح کنید. اما توصیه ما این است که آنتی اسکالانت قبلا در یک مخزن جداگانه با آب مخلوط شود. آب مورد استفاده برای رقیق سازی این مواد باید بدون سختی باشد و بهتر است که از آب خروجی سیستم اسمز معکوس باشد.

تصفیه آب

این ماده محرک سیستم تنفسی است و در صورتی که فرد در معرض تنفس آنتی اسکالانت قرار گیرد، ممکن است دچار التهاب بینی و گلو شده و سوزش و سرفه را به همراه داشته باشد. تاثیر بر روی ریه ها و تحریک آنها از دیگر اثراتی است که تنفس آنتی اسکالانت می تواند به همراه داشته باشد. رزين‌ها، كلسيم و منيزيم را با سديم تعويض كرده و آب سخت را به آب نرم تبديل مي‌كنند.

توسط مجتبی شکوری

مجتبی شکوری