دکوراسیون داخلی جواهر فروشی (5 نکته برای ویترین جذاب)

چرا که طلا و جواهر، کالایی گران قیمت و تجملاتی است و نباید شرایط به گونه ای باشد که اجناس را به راحتی در دسترس تمام مشتریان قرار داد. اما باید در اینجا به دوام درب ورودی نیز توجه داشت. اما اصل سادگی اگر رعایت شود، جواهراتی که در ویترین قرار داده میشوند، بیشتر خودنمایی خواهند کرد. انواع گوشوارههای گرد و آویزی با طرح اسم افراد در بازار موجود هستند که برای هدیه دادن ایدهی بسیار خوبی بهحساب میآیند. جواهر فروش ها همانطور که از نام آن ها مشخص است مکانی برای فروش اشیای زینتی و گران قیمت می باشد. برای مثال می توانید ویترین های دایره ای را که تداعی کنده عینک هستند در گوشه و کنار مغازه نصب کنید و این طرح را در دیگر قسمت های دکوراسیون مغازه عینک فروشی نیز تکرار کنید. این موضوع به معنای جذب مشتری بیشتر خواهد بود. بهترین راهکار برای ویترین جذاب، شلوغ نکردن ویترین و پرهیز از به کار بردن طرحهای شلوغ است.

اما در پایان، آنچه که شما میخواهید روی آن تمرکز کنید همان حرکت مشتری است. ما می توانیم بسیاری از جلوه های تزئینی این نوع شیشه مانند چاپ روی شیشه، طرح های سندبلاست، رنگ ها را ترکیب كنیم و آنچه خواست شماست به دست آوریم. مشتریان این فروشگاه ها معمولا افرادی هستند که از سطح بالایی از رفاه و مالی در جامعه برخوردار هستند بنابراین بسیار به جزئیات اهمیت می دهند. در واقع این عامل به ابعاد و اندازه فروشگاه بستگی داشته و هر چه متراژ فضای فروشگاه بیشتر باشد؛ می توان فضای بیشتر را برای رفت و آمد مشتریان در داخل مغازه در نظر گرفت. در این مقاله از سایت مژگان دانشفر درباره دکوراسیون داخلی جواهرفروشی توضیح دادیم همراه ما باشید. درباره طلا و عیارش چیزی که وجود دارد و شاید شما از آن اطلاع نداشته باشید این است که پایین ترین عیار طلا، یک عیار است و بالاترین آن 24 عیار. این موضوع به دیده شدن هر چه بیشتر کالاها کمک میکند. اگر یک فروشنده بخواهد نهایت رضایتمندی را برای مراجعه کنندگان خود فراهم بیاورد باید اجازه دسترسی و بررسی راحت محصولات را به مشتریان خود بدهد و در عین حال به موضوع امنیت نیز توجه کند. طراحی داخلی طلافروشی لوکس،همیشه مورد توجه افراد این کسب و کار بوده است.توصیه می شود برای طراحی مغازه ی خود با یک معمار مشورت کنید.

نقش پیشخوان بعد از ویترین بسیار مهم است. این موضوع نباید سبب از بین رفتن جذابیت و زیبایی روی پیشخوان شود. به گونه ای که مشتریان در عین حال که از جواهرات لذت می برند و به زیبایی آن ها خیره می شوند ، به زیبایی دکوراسیون داخلی در جواهرفروشی شما نیز توجه بکنند. اما برای بالا بردن جذابیت جواهر فروشی، ابتدا بهتر است به زیبایی و تناسب چیدمان ویترین توجه داشت. استانداردهای متعددی برای زیبایی جواهر فروشی وجود دارد. برای اینکه دکوراسیون داخلی جواهر فروشی منحصر به فردی داشته باشید بهتر است قسمتهایی را تاریک و قسمتهایی را با نور مناسب نقطهای تابیده شده روی جواهرات در نظر بگیرید. اما قاعده سرانگشتی که باید به یاد داشته باشید آن است که صندوق باید در یکی از نقاط توقف طبیعی در فرایند تجربه خرید قرار گیرد که با قصد قبلی توسط شما طراحی شده است. اما بهتر است زیادهروی در این امر نشود.

استفاده کردن از تابلوی الکترونیکی برای ترازو دیجیتال و اطلاعات دادن به مشتری کاملا مناسب است. در دکوراسیون مغازه توجه به جزئیات و نحوه چیدمان اجناس در دکوراسیون فروشگاه بسیار پر اهمیت است. همچنین در نظر داشتن ارتفاع مناسب برای پیشخوان نیز نکته مهمی است که حین طراحی دکوراسیون داخلی جواهر فروشی باید به آن توجه داشت. توجه به گیرایی و چشم نوازی ویترین نکته بسیار مهمی است؛ بهتر است از متخصصین در این زمینه و طراحان خبره راهنمایی و مشاوره گرفته شود. به کار بردن نورهای نقطهای متعدد، به ویژه در قسمتهایی که جواهر وجود دارد علاوه بر اینکه جلوه بیشتری ایجاد میکند، فضایی مدرن و بسیار شیکی را به چشم میآورد. هنگام طراحی دکوراسیون طلافروشی باید به این نکته توجه شود که علاوه بر جنبه زیبایی کالا، عدم دسترسی مشتری به طلاها در نظر گرفته شود. توجه به رنگی که به کار برده میشود بسیار مهم است؛ علاوه بر زیبایی و جذب مشتری باید جلوه جواهرآلات را نیز از بین نبرد. این ویترین علاوه بر آن که نقش جداکننده را ایفا می کند، بادبند را در دل خود جای داده و با تقسیم بندی هایی مشخص، قسمت های دیگری را برای نمایش اشیا و لوازم طلا فروشی ایجاد می کند.

بعد از جذب شدن مشتری با ویترینی گیرا و جذاب، نوبت به پیشخوان برای نگه داشتن و استقبال از مشتری میرسد. در کل می توان تم رنگی و فضای این فروشگاه را خنثی دانست چرا که رنگ های استفاده شده تمایل بیشتری به رنگ های خنثی دارند و فروشگاه حس و حال مینیمال بودن دارد. البته این برای طلافروشی های کوچک است. امروزه رنگهای تیره یا بسیار روشن برای این منظور کارایی ویژهای دارند که با تابیدن نورهای نقطهای جلوه بیشتری برای جذب مشتری ایجاد میکنند. و از طریق این دیوار شیشه ایی دسترسی به مکان های خصوصی بیشتر برای جلسات و مشاوره با مشتریان و یا برای مشتریان اختصاص فراهم شده است. از آنجایی که کالایی که در این فروشگاه به فروش می رسد گرانقیمت و ارزشمند می باشد.

اگر مشتریان در هنگام ورود بطور طبیعی به سمت راست می پیچند، و شما انها را در بقیه مسیر حول یک دایره هدایت می کنید، قابل تشخیص است که سمت چپ ورودی، احتمالا مکان ایده آل برای کانتر صندوق شماست. دیزاین دکوراسیون داخلی مغازه : شامل طراحی و پیشنهاد و آلترناتیو های گوناگون و متفاوت جهت جذب نظر مشتری در خصوص دیوار ها ، کف مغازه ، و سقف ، بطور کلی طراحی فضا ی داخلی گالری مغازه طلا یا جواهر فروشی ، همچنین دیزاین شلف ها و طبقات پشت سر فروشنده ، کانتر یا پیشخوان ، و ساخت و نصب و تحویل آن ها . محل قرارگیری کانتر پرداخت وجه و دستگاه کارتخوان در یک فروشگاه خرده فروشی، سوالی است که می توانید برای روزهای متوالی از خود بپرسید. اگر مساحت طلافروشی شما به اندازهای است که امکانش هست تا قسمتی از محیط داخلی آن را با استفاده از چراغ های آویز و همچنین لوستر تزیینی روشن کنید، بهتر است این کار را در زمان طراحی داخلی طلا فروشی انجام دهید. ما در ادامه این مقاله به معرفی و بررسی برخی از مهمترین و اصلیترین عوامل موثر در راهاندازی یک مغازه طلافروشی خواهیم پرداخت.

البته در معماری مدرن بر خلاف گذشته از یک نور متمرکز برای یک فضا استفاده نمیشود. از دیگر نکاتی که در طراحی و دکوراسیون داخلی جواهر فروشی باید در نظر گرفته شود، توجه به لوکس بودن، مدرن بودن و در حین حال کارآمد بودن است. بهتر است به نحوی باشد که کاربری مطلوبی برای فروشنده و مشتریان به همراه داشته باشد. به علاوه از آنجا که تلفن های همراه دستگاه های نسبتا کوچکی هستند اگر در طراحی فروشگاه و ویترین مغازه موبایل فروشی اصول طراحی را رعایت نکنید فضای به هم ریخته و شلوغی خواهید داشت که مشتری ها را سر در گم می کند. اگر قصد دارید دکور طلافروشی جدید خود را به گونه ای چیدمان کنید که نظر افراد را به خود جلب کند باید به رنگ بندی به کار رفته در دکوراسیون نیز توجه نمایید. برای مثال توجه به ویترین بیرونی، توجه به نورپردازی، امنیت و در عین حال زیبایی درب ورودی و بسیاری از موارد دیگر جزئی از استانداردهای این فروشگاهها هستند. به کار گرفتن المانهای مختلف برای زیبایی هرچه بیشتر این اماکن به منحصر به فرد شدن دکوراسیون منجر میشود. برای این منظور در ادامه ایدهها و نکتههای مهمی را بیان خواهیم کرد که برای بسیار کارآمد هستند.

این موضوع از نظر جنبه روانشناسی تاثیر بالقوهای برای جذب مشتریان دارد. برای ویترین بهتر است از کل فضای موجود بهره گرفت اما با قرار دادن جواهر زیاد آنرا شلوغ نکرد. در طراحی داخلی آن هم برای یک مغازه شاید ریزه کاری هایی که برای طراحی دکوراسیون منزل داشتیم را نداشته باشیم اما خوب قطعا با مسائل دیگری سر و کار داریم. دکوراسیون داخلی جواهر فروشی دغدغههای متعددی دارد که باید طراحان دکوراسیون به بهترین شکل آنها را در نظر گیرند. اما این تصمیم به ابعاد و چیدمان خود فروشگاه هم بستگی دارد؛ که به معنی ان است که شما باید بهترین قضاوت خود برای طبیعی ترین نقطه استقرار کانتر صندوق را بکار بگیرید.

ویترین مغازه جواهر فروشی در حد به سزایی در جذب مشتری موثر است. این موضوع برای بسیاری از مالکان جواهر فروشی از اهمیت بالایی برخوردار است. به همین منظور نکات و ایدههای مختلفی را در اختیارتان قرار خواهیم داد که در این امر یاریرسان باشد. مشاهده و زیرنظر گرفتن مشتریان را فراموش نکنید و به اینکه جذب چه چیزهایی شده و از چه چیزهایی دوری می کنند، و نیز نحوه حرکت آنها دقت کنید و این موارد را با طراحی موردنظر خود تطبیق دهید. این نام تجاری دارای شعبه های مختلفی در چین بود و اکنون قصد داشتند در سراسر دنیا شعبه های خود را تأسیس نمایند.

زیرا پیشخوان قسمتی است که اغلب روی آن جواهرات از نزدیک دیده میشوند و مکرر ممکن است دست روی آنها دکوراسیون داخلی طلا و جواهری قرار گیرد. در برخی از موارد برای مشتریان روبروی پیشخوان صندلی در نظر گرفته میشود که این موضوع میتواند به راحتی مشتریان کمک کند. مفاهیم موجود در این موتیف تاریخی فرهنگی و همسویی آن با مفاهیم موجود در پروژه، همچون درخشندگی، نور و ارزش، طراحان را برآن داشت تا به عنوان الگوی طراحی از آن بهره ببرند. طراحی فضای داخلی خرده فروشی شما، یک فرایند بدون توقف است که همیشه می توانید آن را تغییر داده و چیزهایی از آن کم یا به آن اضافه کنید تا تجربه خرید و حرکت مشتری را تشدید کنید. محتوای وب سایت که هم شامل بلاگ و هم توضیحات محصولات می باشد، باید بر اساس اصول سئو تدوین و ویرایش شده باشد تا زمانی که کاربر، موضوعی را تحت عنوان قیمت، دسته بندی یا طلا فروشی یک شهر یا محله جستجو میکند وب سایت شما در صفحه اول گوگل یا جزء چند سایت برتر نمایش داده شود.

این نکته که خود مشتری بتواند پوشاک مورد نیازش را از نزدیک بررسی کند و نیازی به کمک شما جهت دسترسی دادن به کالا نباشد، حس رضایت در مشتری را افزایش میدهد. خودتان یک پرسه شخصی داشته باشید و ببینید که نشانه های بصری، شما را به کجا راهنمایی می کنند و یا از پرسنل، دوستان یا خانواده خود بخواهید این کار را انجام دهند و بازخوردی صادقانه به شما بدهند. طراح داخلی این نوع بنا باید درک درستی از علم رنگشناسی، نور پردازی، علم فنگ شویی و چیدمان اصولی وسایل داشته باشد. کانتر را به اندازه ای بزرگ در نظر بگیرید که مشتریان بتوانند کیف و وسایل شخصی خود را روی آن قرار دهند. از مزیت دیوار پشت کانتر برای ایجاد یک نمایش جذاب و درگیرکننده از محصولات خود استفاده کنید.

این موضوع باید کاملا متعادل باشد. با گسترش تکنولوژی و دانش بشری، رشد فضای وب و در دسترس بودن اینترنت به صورت عمومی برای همه افراد سبک زندگی نیز تغییر یافته و میل راحت طلبی انسان و مشغله های روزمره باعث تغییر و تحولی از حالت سنتی به دیجیتال و امروزی به خودگرفته تا بتوان در اتلاف وقت نهایت صرفه جویی را نمود، بسیاری از مشتریان در وهله اول تحقیقات و بررسی های خود را بصورت آنلاین در وب سایت ها و موتورهای جستجو که نتایج آن فروشگاه ها و وب سایت هاست انجام می دهند و قبل از هرگونه اقدام در جهت حضور یافتن در بازار از این طریق به بررسی کاملی در خصوص نیاز خود می پردازند که این جستجو می تواند سهم فروش بازار سنتی را کاملا تغییر دهد، مشتری با جستجو در بستر وب با تنوع بسیار زیادی رو به رو می شود با امکانات و خدمات بسیاری مواجه می شود و این یک زنگ خطری است برای آن دسته از صاحبان مشاغل که هنوز به بازار دیجیتال و ایجاد یک وب سایت حرفه ای و اختصاصی روی نیاورده اند.

توسط مجتبی شکوری

مجتبی شکوری