خرید کاغذ روغنی مومی، کاغذ وکس و شیرینی پزی | سایت دلگرم

کاغذ تحریر رایج‌ترین و مرسوم‌ترین نوع کاغذ است که برای مصارف گوناگونی استفاده می‌شود. این کاغذ که در انگلیسی به آن Printing and writing paper می‌گویند، از روزنامه و مجله گرفته تا چاپ کتاب و چاپ کاتالوگ و … استفاده می‌شود. تقریباً تمامی ملت‌ها از ماده‌ای برای نوشتن بهره‌ می‌بردند که هم کمیاب بود و هم فرایند تولید آن دشوار.

کاغذ کلاسه (Coated Paper)

ازآنجایی‌که در مجموعه تورنگ تمامی محصولات بدون واسطه به فروش می‌رسند نسبت به دیگر سایت‌ها از قیمت و کیفیت بهتری برخوردار است. کاغذ پارافین مصارف زیادی در صنایع مختلف دارد؛ اما یکی از کاربردهای اصلی آن در بسته‌بندی است. انواع محصولات غذایی تر و خشک مثل گوشت، مرغ، کیک، شیرینی، پنیر، سبزیجات و میوه با این کاغذ، بسته‌بندی می‌شوند. ورق مومی در بسته‌بندی صنعتی آدامس، بسته‌بندی شکلات تخته‌ای، بسته‌بندی کفش، بسته‌بندی لباس و… همچنین یکی از پرکاربردترین آن‌ها در شیرینی پزی و قنادی‌ها است که به‌عنوان کاغذ فر، کاغذ کف سینی، کاغذ شیرینی پزی، کاغذ کیک و… شما می‌توانید کاغذ قنادی و کاغذ شیرینی پزی مومی را در سایز و مقدار دلخواه از فروشگاه آنلاین به‌صورت کیلویی و عمده و جزئی تهیه کنید.

  • در این مقاله سعی کردیم تاریخچه کاغذ را جامع بررسی کنیم و مسیری را که کاغذ امروزی طی کرده است با بیانی ساده بنویسیم.
  • در هر دو روش دستی و ماشینی و حتی در استفاده از تکنولوژی‌های مختلف هر کارخانه، کاغذسازی به طور کلی شامل مراحل مشترکی است.
  • در این کشورها جنگل‌های خاصی برای تولید کاغذ بالکی ایجاد شده است که به دلیل ویژگی جالب آب‌وهوایی این مناطق، به سرعت درختان جدیدی جایگزین درختان قطع شده می‌شود.

خرید کاغذ روغنی مومی، کاغذ وکس و شیرینی پزی | سایت دلگرم

پیش از آن، اروپایی‌ها از کاغذ پوستی و پاپیروس برای نوشتن بهره می‌گرفتند. مسیحیانی که به مکان های مذهبی اسپانیا سفر میکردند، چند تکه کاغذ ساخت مسلمانان را با خود به مرکز اروپا بردند. مصریان باستان نزدیک 2 هزار سال پیش از میلاد، از گیاه پاپیروس، که گونه‌ای از نی است، نوعی کاغذ می‌ساختند که به همان نام پاپیروس یا قرطاس شناخته ‌شد و امروزه به صورت واژه‌ی Paper در زبان انگلیسی ماندگار شده است.

کاغذ در جهان عرب: آغاز گسترش کاغذ در جهان

در ادامه هر کدام از دسته‌بندی‌های انواع کاغذ تحریر را با هم مرور می‌کنیم. در این مطلب تلاش کردیم تا مزایا و معایب کاغذ بالکی را با هم مرور کنیم. کاغذ بالکی، کاغذی سبک، خوش‌رنگ و زیست‌محیطی‌ است که در کشورهای باران‌خیزی همچون سوئد و فنلاند تولید می‌شود و مخصوص تولید کتاب است. به دلیل متخلخل بودن سطح کاغذ بالکی، کپی‌برداری از آن ساده نیست و عده‌ای این ویژگی را به عنوان یکی از معایب کاغذ بالکی برمی‌شمارند. به همین دلیل نمی‌توان از این کاغذ در تولید برگه‌های اداری استفاده کرد.

ویژگی یک کاغذ پوستی خوب میزان وضوح شفافیت کل سطح آن و عدم شکنندگی است. همین خاصیت شفافیت این کاغذ است که آن را برای طراحی دلگرم مناسب کرده است. محبوبیت آن در بین طراحان سیاه‌قلم و یا نقشه‌کشان به‌منظور هزینه به‌صرفه‌تر آن است. در این کشورها میزان بارندگی بالاست و بعد از قطع درخت‌ها، درخت‌های جدیدی جایگزین آنها می‌شوند. در این کشورها جنگل‌های خاصی برای تولید کاغذ بالکی ایجاد شده است که به دلیل ویژگی جالب آب‌وهوایی این مناطق، به سرعت درختان جدیدی جایگزین درختان قطع شده می‌شود. گفتنی است که به خاطر استفاده نکردن از مواد شیمیایی، کاغذ بالکی به راحتی بازیافت می‌شود و دوباره به طبیعت برمی‌گردد.

انواع کاغذ و مقوای مصرفی در چاپ

توسط مجتبی شکوری

مجتبی شکوری