مراحل ساخت کابینت ام دی اف از 0 تا 100 گروه معماری آترینا-آلموتکنیک طاهری

طراحی مدرن کابینت معنی متفاوتی برای افراد مختلف دارد، اما به طور کلی هر سبک طراحی را که با خلاقیت‌ همراه است، مدرن می‌گویند. برای این سبک از سه نوع روکش هایگلاس، روکش لمینت و رنگ پلی‌اورتان استفاده می‌شود. بیشتر کابینت‌های مدرن بلندتر از کابینت‌های کلاسیک هستند و معمولا تا سقف امتداد دارند. ظاهر این کابینت‌ها معمولا یک‌پارچه است و دستگیره‌های ساده یا مخفی دارند.

کارایی

بنابراین با صرف یک هزینه مناسب میتونین کابینتی بسیار زیبا و طراحی شده که مزایای زیادی هم داره، در آشپزخانه خودتون داشته باشین. یکی از قواعدی که هنگام طراحی و ساخت کابینت آشپزخانه باید آن را مد نظر قرار داد توجه به اصل مثلث طلایی آشپزخانه است. طبق این اصل، محل قرارگیری یخچال، اجاق گاز و سینک باید در رئوس یک مثلث فرضی در داخل آشپزخانه باشد. علت این امر استفاده زیاد این سه وسیله هنگام آشپزی و ارتباط آن ها با یکدیگر است.

هنگام انتخاب کابینت ام دی اف آشپزخانه کوچک خود باید به نکاتی دقت کنید. توجه داشته باشید رنگ‌های تیره آشپزخانه کوچک را بسته‌تر نشان می‌دهند. کابینت آشپزخانه ام دی اف براق فضای شما را بزرگتر نمایش می‌دهد و این خود یک مزیت محسوب می‌شود. ام دی اف‌های مات را می‌توان بهترین مدل کابینت ام دی اف مدرن دانست. برای مات شدن کابینت‌های ام دی اف هم می‌توان از رنگ‌ و هم از روکش استفاده کرد. رنگ‌های بکار رفته در کابینت‌های ام دی اف بسیار متنوع هستند و در نتیجه، می‌توانید به آسانی رنگ دلخواهتان را انتخاب کنید.

مراحل ساخت کابینت ام دی اف از 0 تا 100 گروه معماری آترینا-آلموتکنیک طاهری

ورق‌های ام دی اف باید به صورت مستقیم بریده بشن در غیر این صورت برامون دردسر ایجاد میشه. برای این کار حتما نیاز به اره رومیزی نداریم و میشه با اره معمولی به همراه گیره، کار رو انجام داد. اینطوری شما می تونید لبه‌ها رو به راحتی برش بدید و هیچ مشکلی هم در زیبایی کابینت ها پیش نمیاد. اگه می خواید کابینت بسازید اما با ام دی اف (یعنی تخته فیبری که تراکم متوسط داره) آشنایی ندارید، پس با این مطلب همراه باشید.

کابینت نئوکلاسیک

بایدتوجه داشت که طول کابینت های سینک cm90 تا cm120 کابینت گاز صفحه ای cm90 کابینت مینی سوپر cm30 عرض و ارتفاع cm185. ۷- تعیین محل های باقیمانده برای طراحی مثل دوسری کشو در کجای آشپزخانه قرار دهیم. پیش طرح به منظور ایجاد منظره ای از طرح نهایی در ذهن خریدار می‌باشد.

  • بنابراین کابینت ها با توجه به جنس روکش درب و نمای آنها اسم گذاری میشود.
  • طرح بدی نیست ولی با انتخاب هوشمندانه تر رنگ میتونست خیلی بهتر بشه.
  • و در صورت تعویض کابینت ها، هزینه تعویض اون‌ها زیاد میشه.
  • برای این کار حتما نیاز به اره رومیزی نداریم و میشه با اره معمولی به همراه گیره، کار رو انجام داد.

کابینت ممبران میتواند آشپزخانه ای مجلل و با شکوه با هزینه حدودی بین یک سوم تا نصف کابینت چوبی را برایتان بسازد. در بسیاری از کابینت‌های روکش‌دار از مغزی ام‌دی‌اف استفاده می‌شود. با این وجود نوع خاصی از کابینت‌ها نیز وجود دارند که برای تولیدشان از مغزی نئوپان با روکش ملامینه در ساخت آن‌ها استفاده می‌شود. باید توجه داشته باشید که تفاوت نئوپان و ام‌دی‌اف در آن است که میزان چسبندگی ذرات خرده چوب در ساختار نئوپان کمتر است.

برای تولید کابینت ام دی دف، تکه های نرم و سخت چوب را با موم و کمی رزین مخلوط کرده و سپس آن ها را تحت فشار و حرارت قرار می دهند. همان‌طور که دیدید، این مدل کابینت را می‌توان با رنگ‌های دیگر هم ترکیب کرد، یا اینکه فقط درب کمدها را با طرح چوب سفارش داد. به این شکل می‌توان برای انواع کابینت ام دی اف سفید قهوه ای هم ایده‌پردازی کرد. عموماً از کابینت ملامینه سفید به‌عنوان بدنه کابینت ام دی اف استفاده می‌شود. برخی ورق‌های کابینت ملامینه وجود دارد که بوی بد از خود منتشر می‌کند، بعلاوه نوع بی‌کیفیت کابینت ملامینه ورقی پوک دارد، یعنی چگالی ورق پایین است و دوام کار را پایین می‌آورد.

با سلام کاربر گرامی، بله کابینت ام دی اف هم قیمت مناسب دارد و هم از کیفیت مناسب ساخت انواع کابینت تری برخوردار است. خود کابینت ام دی اف ساده که به نام کابینت ام دی اف مرسوم می باشد که ظاهر بسیار خوبی دارد و از لحاظ قیمت هم بسیار مناسب می باشد. البته با توجه به نوع سفارش مشتری این مبلغ می تواند متغیر باشد. با توجه به این که از ورقه های ام دی اف برای موارد مختلفی از جمله ساخت کابینت ام دی اف استفاده می کنند لازم است که آن را در ابعاد و سایز های مختلف تولید نمایند. شناخت این سایز بندی ها از این جهت که در محاسبه های فنی برای ساخت کابینت ها و قیمت گذاری ها موثر می باشند حائز اهمیت هستند. نوع دیگری از کابینت‌های‌ام دی اف براق وجود دارد که به آن‌ها ‌هایگلاس یا صفحه براق نیز گفته می‌شود.

توسط مجتبی شکوری

مجتبی شکوری