همه سبک های دکوراسیون داخلی را بشناسید!

رایج ترین پالت رنگی این سبک شامل سفید، بژ و قهوه ای است. پست های اخیر آن شامل معرفی آخرین دستاوردهای طراحی میز و صندلی و چراغ های روشنایی است. برای ایجاد فضای کافی برای مبلمان خود، باید این را زودتر و قبل از طراحی در نظر بگیرید. اگر عادت ندارید قبل از انجام کارها بودجه ای در نظر بگیرید، این موضوع را در نظر بگیرید ساخت خانه بسیار پر هزینه است. بسیاری از کارفرمایان ترجیح می دهند در برنامه ریزی برای طراحی خانه دخیل باشند اگر میخواهید خودتان برنامهریزی خانهتان را انجام دهید، نکاتی وجود دارد که قبل از شروع باید بدانید. این فرمهای طبیعی اغلب در سبک آرت دکو با گوشههایی شکسته یا هندسی طراحی و ساخته میشوند.

این به کاهش تعداد لامپ هایی که باید بخرید و زیبایی و روشنی فضاهای دلخواه کمک می کند. تاکید دارد طراح داخلی می تواند با مشورت معمار حتی برخی فضا ها را تغییر دهد و به همین منظور اکثر طراحان داخلی از تحصیلات معماری برخوردار هستند تا طراحی داخلی، در مبحث طراحی داخلی ساختمان ما با واژه هایی نظیر طراحی دکوراسیون داخلی و یا معماری داخلی روبرو می شویم که بعضا این واژه ها را مترادف یکدیگر میدانند که کاملا غلط است شرکت فراکارنو در زمینه طراحی داخلی ساختمان اقدام به برگزاری جلسات اولیه مشاوره در زمینه طراحی داخلی ساختمان و بخش های داخلی ساختمان (استخر، لابی، سالن همایش، استخر و سونا، فضاهای ورزشی و..) و تهیه طراحی های اولیه پیشنهادی در زمینه نورپردازی، چیدمان، دیوار ها، سقف، میلمان و.. ما هنگام بازسازی این ویلا با چند تغییر کوچک توانستیم فضا را طوری تغییر دهیم که احساس بزرگی و ارتفاع بیشتری بدهد و در عین حال دید خوبی به بیرون داشته باشد. چند طبقه در خانه خود می خواهید؟ به چند اتاق خواب نیاز خواهید داشت؟ اگر دوست دارید یک سبک کلاسیک داشته باشید، احتمالا به رنگ سفید، سیاه و خاکستری با چند اسپاسم رنگ در میان می روید.

پرداختن به طراحی داخلی مغازه کار بسیار ضروری و لازم است که جهت افزایش و بهبود روند کاسبی باید صورت گیرد. رنگ در این فضا، المانی از طراحی داخلی است که به واسطه ایجاد کنتراست، نقاشی روی دیوار را مورد تاکید قرار داده است. در تصویر قبل، در نقاشی آویخته بر روی دیوار از رنگ های اشباع و متضاد با پالت رنگی کل فضا، استفاده شده است. به نظر می رسد این 5 اصل در مورد تصویر کلان تری از فضا حائز اهمیت باشند. در این تصویر تشخیص عنصر شاخص و مورد تاکید، چندان کار سختی نیست. در این نوع طراحی بهتر است مبلمان را چند منظوره در نظر بگیرید تا یک اتاق انعطاف پذیر داشته باشید. استفاده از روشهای مدرن و شیک میتواند بسیار مفید باشد، در طراحی داخلی منزل به بخشهایی برای مطالعه، فعالیت اداری، غذا خوردن و سرگرمی باید توجه داشت و حال و هوایی شاد و آرامشبخش در بخشهای مختلف ایجاد کرد. اگر بودجه ای معین نکنید، احتمالاً بیش از حد خرج خواهید کرد و اگر مورد غیر منتظره ای پیش اید به مشکل بر میخورید.

ایجاد فضای منفی در اطراف یک شی یا یک فضا می تواند قطعا باعث ایجاد اهمیت در آن بشود. ارزش دادن و جالب توجه کردن در معماری داخلی به معنای اهمیت دادن به یک فضای خاص یا یک شی خاص می باشد. علاوه بر این در مواردی طراحان از آباژورها و لوسترهای سقفی نیز استفاده کردهاند. مواردی همچون مساحت پروژه و طراحی آن نقش بسزایی در تعیین محاسبه قیمت دکوراسیون داخلی دارند. نکته دیگر که باید بدان اشاره کرد، افرادی هستند که از آن فضای طراحی شده استفاده میکنند؛ آیا کاربران خانوادهای پرجمعیت هستند و یا یک فرد مجرد، آیا کاربران کودک هستند یا بزرگسال، خصوصیات روانی آنها چگونه است؟ از طرف دیگر ، طراح داخلی با توجه به معیارهای مربوط به مناسب بودن نوع ، کاربرد ، انتقال صدا ، خصوصیات صوتی ، اشتعال پذیری ، نیاز به الکتریسیته ساکن و قابلیت اشتعال ، انتخاب را انجام خواهد داد.

وحدت نیز به معنای ” یکی شدن در فکر و احساس، مطابقت، هارمونی و توافق” تعریف می شود. در مورد قواعد، این جمله کلیشه ای که می گوید: ” قواعد باید شکسته شوند” کماکان معتبر است. ” تعریف می کند. معمار با بررسی موقعیت متوجه خواهد شد که آیا مقررات محلی وجود دارد که می تواند آنچه را که می توانید بسازید محدود کند و در این راه با شما همراه خواهد بود. سازه ساختمان، لوازم خانگی، مبلمان و سایر زمینه های طراحی داخلی خانه باید مطابق با آنچه که به بهترین وجه برای خانواده شما مناسب است، باشد. از خطوط می توان برای راهنمایی چشم به سمت آنچه که می خواهیم مورد تاکید قرار بگیرد استفاده کنیم. این باعث میشود از بازسازی مجدد خودداری کنید اگر خانواده شما در حال رشد است یا منتظر بچه های بیشتری هستید، باید اتاقی را به این منظور برای اینده در نظر بگیرید پس این موضوع را با معمار در میان بگذارید. هنگام بودجه بندی، سعی کنید مقداری اضافی برای پوشش هزینه های پیش بینی نشده در نظر بگیرید و با متخصصین و معماران مشورت کنید. ۷ المان معماری، عناصر خلق فضا هستند در حالی که ۷ اصل معماری، نشانه هایی در جهت بهره گیری از این المان ها برای خلق فضایی هماهنگ و یکپارچه می باشند.

نورپردازی تاکیدی به تنهایی می تواند تمام توجه را به یک شی جلب کند. بنابراین با کمی تامل در این تعاریف به این نتیجه می رسیم که در واقع طراح با تنیدن اصول فنی و تخصصی معماری داخلی با حس زیبایی شناسی، فضایی را طراحی می کند بیانگر هویت، نیاز، درک و خواسته های مخاطبش است. در موسیقی ریتم یک ضرب تکراری است که پترن موسیقایی قطعه مورد نظر را خلق می کند. دانش آموزانی که به زمینه های هنر علاقه مند هستند می توانند در یکی از این 12 رشته در هنرستان تحصیل کنند. ایجاد فضای ظاهری مناسب در محل کار و دکوراسیون داخلی و نمای مغازه و به دنبال آن پیدا کردن جایگاه ویژه تجاری یکی از اشکال مهم این فعالیت ها میباشد.

این جایی است که شما با کمک طراحان داخلی و معماران در مورد هر چیزی که در خانه وجود خواهد داشت تصمیم می گیرید.برنامه فیزیکی لیست تمام اتاق هایی که در خانه می خواهید به همراه ابعاد است، بنابراین، وقت بیشتری را برای مشورت در این مورد اختصاص دهید ابتدا با اتاق های اولیه مورد نیاز شروع کنید. نمونه هایی از جزئیاتی که کمتر به چشم می خورند زنجیر آویز روشنایی هاست یا محل تلاقی قرنیزها در کنج ها (و کیفیت نصب آنها)، قاب کلید و پریزها و بسیاری موارد دیگر. ترکیب رنگ قهوه ای روشن با سفید از اون دسته ترکیب هاست که معمولاً خیلی زیبا و چشم نواز میشه. همچنین ظاهری تازه و زیبا به طراحی داخلی میبخشد. پیدا کنند که این امر نشان از تاریخچه دیرینه معماری و طراحی داخلی و علاقه وافر آنها به تزیینات دارد. در این چند سال، گاهی طراحی دوستدار محیط زیست یک امر لوکس و تا حدودی هیپی محسوب می شد اما واقعیت این است که همه ما فارغ از باورها و سبک زندگی مان، باید انتخاب های هوشمندانه و مسئولانه داشته باشیم.

با این وجود نباید بیش از حد از قانون ایجاد کنتراست در فضا استفاده کرد چرا که در این صورت از کنترل خارج شده و تاثیر منفی می گذارد. از دیگر نماد های این سبک می توان به طرحواره های موزاییکی و استفاده از آن ها در فرش، پرده و کاغذ های دیواری اشاره کرد. بنابراین می توان گفت که محل کار خانه ی دوم آن ها به شمار می رود و همانطور که به چیدمان فضا و دکوراسیون داخلی منزل اهمیت می دهیم، بایستی به دکوراسیون فضای اداری نیز توجه کنیم تا یک فضای استاندارد و کاربر پسند را طراحی کنیم.

طراحی دکوراسیون داخلی پذیرایی با سبک های مدرن و زیبا خواسته اکثر افراد جامعه است، طراحی دکوراسیون اتاق پذیرایی که به گونه ای ویترین خانه ما محسوب می شود معمولا با هزینه های بالایی صورت میگیرد اما در بسیاری از موارد به علت عدم توجه به نیازهای خانواده و نیز عدم طراحی مناسب با هارمونی دکوراسیون داخلی منزل دچار تغییرات … نکات فوق العاده طراحی خانه می توانند شما را در همیشه زیبا نگهداشتن دکوراسیون داخلی منزل فوق العاده خود کمک کنند. به گونه ای می توان گفت این اصول، در حقیقت قواعد طراحی هستند. برای نمونه در بخش عمومی و ارباب رجوع نورپردازی باید به گونه ای آرام بخش و مناسب باشد. به همین دلیل برای طراحی از کمک او استفاده کردیم و به صورت آنلاین و همزمان شروع به خدمات طراحی دکوراسیون داخلی برای او کردیم. صحبت کردیم ، ولی به یاد داشته باشید هرگاه قادر به اجرای آنها نبودید قانون سه تایی ها را اجرا کنید . با این وجود، زمانی که آنها چنین عمل می کنند، از رویکرد های خلاقانه دیگری استفاده می کنند که این شکستن قواعد خدمات شرکت طراحی داخلی مهران طاهری را جبران کند.

این امر به معنای خلق یک “نقطه تاکید” در فضاست. سبک نئوکلاسیک که به دوره رنسانس روم و یونان باستان باز میگردد، یکی از انواع سبکهای دکوراسیون داخلی است که در قرن ۱۸ میلادی شکل گرفت که در آن تمایل بسیاری به لوکس و با شکوه بودن مشاهده میشد. در این حالت از دو عنصر کاملا متضاد مانند رنگ سفید و سیاه و یا شکل دایره و مربع را در کنار هم باید استفاده کنید. جایگذاری المان های متضاد (که تفاوتی آشکار با هم دارند) در کنار هم می تواند به نوعی بر روی هر دو شی یا فضا ایجاد تاکید کند. مثلا درصورتیکه گزیده از مغازه را به چیدن مواد شوینده اختصاص دادهایم؛ کل مواد شوینده اعم از مواد شوینده ظرفشویی یا این که مواد مخصوص شستشوی لباس یا موارد دیگر را در کنار نیز قرار دهیم تا دسترسی به آن ها به جهت مشتری آسان باشد. خیلی هیجان زده نشوید و از هیچ یک از مواردحیاتی غافل نشوید زیرا غفلت از موارد مهم در طراحی ویلا یا خانه شما می تواند منجر به ساخت یک خانه غیرکاربردی برای شما و خانواده شود که آسایش و ارامش کافی را برایتان مهیا نسازد. با توجه به تمام موارد ذکر شده در معماری داخلی، شما نیز حتما تصدیق می کنید که این رشته بازار کار نامحدودی دارد و شما اگر از مهارت های لازم و کافی برخوردار باشید، می توانید از این رشته درآمدهای بالایی کسب کنید.

طراحی داخلی سنتی مربوط به دوره دکوراسیون کلاسیک اروپایی میباشد. یک طراحی خوب، نیازمند آگاهی از مقدمات اصول طراحی است و در تقلید و اجرای هرگونه سبکی، این اصول و نکات باید رعایت شوند. ثبت شرکت دکوراسیون داخلی در میان انواع مختلف شرکت ها، همواره پر طرفدار است. آینه هم می تواند زیبایی دکوراسیون داخلی مسکونی شما را به دنبال داشته باشد، همانطور که می دانید این عنصر در همه خانه ها یافت می شود اما مهم این است که کجا و چطور از کارایی آن استفاده شده باشد. استفاده از کابینتهای پوشیده یا دکوری و قفسههای باز هم کاملا به سلیقه شما برمیگرده.

در هنگام طراحی خانه از طراح بخواهید فضای ذخیره سازی اضافی را در نظر بگیرد گسترده تر فکر و پیش بینی کنید؛ سعی کنید چیزهای اضافی را که وقتی یک نوزاد جدید به خانواده اضافه می شود به آنها نیاز خواهید داشت، تصور کنیدو گنجاندن فضای ذخیره سازی داخلی را در برنامه خود در نظر بگیرید. آنها می توانند به شما در طراحی یک فضا کمک کنند، یا بعداً در پروژه بپرید تا کارها را تمام کنید. در طراحی داخلی، واژه مقیاس در مورد وزن بصری یک شی (یا یک المان) در مقایسه با شی مجاور آن و یا همه اشیا و فضایی که آن را در برگرفته، استفاده می شود. مقیاس به معنای وزن بصری یک شی بوده و تناسب در مورد مقایسه وزن بصری یک شی با سایر اشیا پیرامون آن و یا کل فضای داخلی می باشد.

توسط مجتبی شکوری

مجتبی شکوری