چک لیستی برای طراحی داخلی فضای اداری – Mokaab

که از مهم ترین آن ها می توان به موارد زیر اشاره نمود. مناسب ترین کابینت ها ممبران، های گلاس و ام دی اف است. مبلهای قرار گرفته در اتاق مدیریت باید قابلیت ایجاد حس راحتی را در کارمندان داشته باشند و همچنین امکانات پذیرایی مناسب برای استفاده شخصی یا پذیرایی از میهمانان افتخاری مهیا گردد؛ مانند محلی که بصورت مخفی ولی با امکانات سلف سرویس در اتاق مدیران تعبیه میشود تا مانع از ورود و خروج افراد حین جلسات مهم شود. بهم ریختگی ظاهری در محیط وجود نداشته باشد و بین لوازم موجود در اتاق با محل قرار گیری آن ها نسبت منطقی و اصولی برقرار باشد. به جای استفاده از کمدهای معمول بهتر است از کمدهای دیواری یا مخفی استفاده شود تا نظم ساختاری دفتر مدیریت بهم نخورد.

استفاده از رنگ قرمز در اتاق و همچنین دیوارهای قهوهای سوخته با رگههای طلایی مخفی که با انعکاس نور نمایان میشوند، جلوه ممتاز بودن به اتاق میدهد. وجود سیستمهای صوتیِ مخفی و دیوارپوشهای عایق صدا نیز از موارد لازم برای این اتاق ها است. اما قضیه برای دفاتر بزرگ فرق میکند. وجود این نوع فضاها در شرایط بحرانی تمرکز را تقویت میکند. تاثیر زیادی بر تقویت همکاری بین مسئولان با کارکنان محیطهای اداری نیز دارد. برای مثال، رنگ آبی به تفکر مثبت کمک میکند؛ رنگ زرد برای تقویت خلق و خو مفید است و رنگ سبز باعث میشود کارکنان و کارفرمایان در شرایط استرسزا بتوانند آرامش خود را حفظ کنند. هدف، استفاده بهینه از فضا در طراحی داخلی اداری بود تا اتاقهایی برای دفاتر کار، پژوهش و تولید فراهم شود و همچنین ارزش تاریخی و فرهنگی محل حفظ شود.

از انواع مدل پارتیشن اداری شیشهای برای جدا کردن بخشهای مختلف محیط استفاده میشود تا کارمندان بتوانند در دید رس یکدیگر بوده و با هم ارتباط برقرار کنند. این افراد شامل مراجعین، کارمندان و کارفرمایانی هستند که هر یک به نوعی در ارتباط با بخش اداری هستند و از این رو زمان زیادی را در چنین محیط هایی سپری میکنند. استفاده از هر یک از این نکات طراحی ساده می تواند تفاوت زیادی در بهره وری کارکنان ایجاد کند. از طرفی هدف از اجرای سبک مینیمال ایجاد فضایی آرامش بخش و خلوت است. توجه به سلامتی و آرامش کارمندان در طراحی و چیدمان سازمانی و گوش دادن به نیازها و ترجیحات آن ها از اولویت های شما است و برای خلق فضایی شاد و سالم اهمیت حیاتی دکوراسیون داخلی اداری مدرن دارد. اغلب گفته شده است که در موفقیت یک کسب و کار محل آن کسب و کار بسیار اهمیت دارد.

برای مشاهده پروژه های طراحی داخلی دفتر کار و فضای اداری، با خط معمار همراه باشید. با این وجود، داشتن اتاق مدیریت مناسب، از جمله طبیعت، بازی با نور و رنگ و ایجاد روشی مدولار برای تزئین، چهار مرحله سادهای است که میتواند در تولید و شاد نگه داشتن خود و کارمندانتان بسیار کمک کند. خوشبختانه، میزهای مدرن امروزی این ویژگیها را دارند، بنابراین میتوانید مطمئن شوید که فناوری شما کاملاً به روز باشد بدون اینکه مانعی برای شما ایجاد شود راحتی را برای شما به ارمغان آورد. موارد ذکر شده علاوه بر به وجود آوردن نظم در محیط کار موجب می شوند فضای اداره ی شما شیک تر به نظر برسد همچنین کارمندان و حتی خود شما به راحتی و بسیار سریع به لوازم مورد نیاز کار خود در اداره دسترسی پیدا کنید. چرا که کوچکترین کثیفی و گرد و خاکی به وضوح دیده میشود و باعث میشود دکوراسیون دفتر کار شما کثیف و ناخوشایند به نظر برسد. با توجه به تاثیرگذاری دکوراسیون داخلی بر روحیات و همچنین رفتارهای انسانی، بهتر است طراحی دکوراسیون داخلی منزل و بازسازی ساختمان خود را به افراد متخصص و مجرب در زمینه طراحی داخلی بسپارید. در طراحی دکوراسیون دفتر علی­ بابا فضاهایی محصور شده با استفاده از دیوار شیشه ­ای دیده می­ شود.

هر کدام از این عناصر چنانچه نادیده گرفته شوند، اجرای دکوراسیون به طور کامل انجام نخواهد شد. عمل یک فضای اداری شبیه به یک ماشین بزرگ است که باید تمام بخشهای آن با یکدیگر مرتبط و هماهنگ باشد و در هر شرایی هر بخش بتواند به صورت مجزا و مکمل با دیگر بخشها به درستی عمل کند و هماهنگ باشد. توجه داشته باشید که اگر دفترکار و اداره ی شما دارای رفت و آمد زیادی است و همچنین ارباب رجوع زیادی دارید، از تعداد مبلمان کافی و مناسب با سن ارباب رجوع ها استفاده کنید. 2. اگر خانه کوچکی دارید، بهتر است از سبک هایی استفاده نمایید که سادگی را دنبال می کنند و از تزئینات بیش از اندازه دور هستند.

از آنجا که نور طبیعی همیشه بهترین است؛ سعی کنید تمام قسمت های پنجره را بدون مانع نگه دارید، تا فضای کار شما، تا آنجا که ممکن است با نور طبیعی پر شود. فضای منفی به معنای قسمت هایی از خانه است که هیچ گونه وسیله ای در آن قرار داده نشده و استفاده ای از آن نمی شود. محیط هایی که نور آن ها کم باشد، کارمندان را خسته و خواب آلود کرده و کارآیی آن ها را کاهش می دهد. بلکه باعث شلوغی و آشفتگی فضای آشپزخانه می گردد و بازدهی شما را نیز کاهش می دهد. محل قرارگیری ویدئو کنفرانس و همچنین امکان افزایش و کاهش نور محیط در این نوع اتاقها نیز بسیار مهم و الزامی است. اگر لابی شما عرض زیادی ندارد و در طول بسیار بزرگ تر است، می توانید از ایده تصویر زیر استفاده کنید. بنابراین اگر قبلا سعی کرده اید که کارایی کارکنان رو افزایش بدین و نتایج مطلوب را مشاهده نکرده اید ، وقت اون رسیده که دکوراسیون داخلی دفتر خود رو مجددا بررسی کنید. وجود لوستر در اتاق مدیر به خصوص از جنس فلز نیز ترکیب جذابی برای دفتر مدیریت به وجود میآورد و میتواند برای دکوراسیون اتاق مدیر مناسب باشد.

اگر اساس رنگ اتاقبر رنگهای روشن گذاشته شده باشد و از فلز و شیشه در جای جای اتاق مدیریت استفاده شود بهتر است؛ چرا که در این صورت اتاق مدرنتر و جدیدتر به نظر میرسد. به موضوع قبلی باز گردیم که اتاق مدیریت از دید مراجعه کننده به چه صورت باشد بهتر است؟ 4. اگر می خواهید اتاق خواب شما دلبازتر دیده شود، بهتر است از مبلمان و تخت خواب هایی استفاده نمایید که پایه دارند. رنگ هایی مانند زرد و سفید برای محیط اداری مناسب هستند و باعث بهبود روحیه کارکنان می شود. هرچند که ما برای چنین مدیرانی نیز راهکار هایی ارائه خواهیم کرد. همین طور میتوانید از ابزار و لوازم نوستالژیک برای چنین فضایی استفاده کنید و پردههای خاص برای پنجرهها انتخاب کنید. بنابراین، شما باید صندلی ها و میز های راحتی خوبی را برای کارمندان خود انتخاب کنید. همچنین مهم است ابزارها و لوازم باید در جهت سهولت امور و در دسترس مدیر قرار بگیرند تا خواستههای کارمندان به راحتی صورت پذیرد. طراحی دکوراسیون اداری به صورت بسته، روش قدیمی در دکوراسیون داخلی دفاتر کار است که در این نوع از طراحی بیشتر از دیوارها و یا پارتیشن اداری جهت جداسازی هر بخش استفاده کنند. هر مکان اداری متشکل از دفتر اداری، دفتر کارمندان، سالن انتظار و …

چه چیزی را باید در یک میز اداری جستجو کرد؟ گفتههای این مقاله براساس روشهای روز دنیا بوده و مدیران ارشد شرکتهای بزرگ از آن برای مجموعه خود بهره بردهاند؛ هر چند همگی آنها یکسان نیستند اما از اصول پایه آن استفاده کرده و سلیقه را با این متد ترکیب کردهاند تا به چیزی که مد نظرشان بوده دست یابند. در طراحی تجاری دخیل می باشند که هر یک از آیتم ها در بحث طراحی فضاهای تجاری به صورت اختصاصی باید طراحی شود. یکی از مهم ترین فضاهای خانه آشپزخانه است. همه مدیران به دنبال کار بیشتر و با بهره وری بالا هستند در حالیکه بسیاری از مدیران به اصلی ترین و مهم ترین عامل محیطی یعنی دکوراسیون و چیدمان داخلی شرکت و دفتر کار خود توجه نمی کنند. طراحی، ایجاد و حتی تغییرات پس از چیدمان اتاق مدیریت تا حد بسیاری به سلیقه شخص مدیر بستگی دارد، اما با رعایت اصول کلی میتوان ضمن اعمال سلیقه، موارد گفته شده فوق را نیز در چیدمان گنجاند. دکوراتیوهای شیشهای با اعمال نورهای مستقیم و شکست نور در آنها، جلوهای خاص به محیط اتاق میدهند. برای مثال استفاده از شیشههای دوجداره در ساخت این نوع پارتیشن اداری آن را برای ایجاد اتاقهایی با فضای کاملاً آرام و ساکت مناسب میکند.

میز کارهای گروهی هم گزینه مناسبی برای ایجاد تعامل سازنده کاری به شمار میرود. انواع مختلفی از مبلمان اداری مانند صندلیهای متناسب با ارگونومی بدن، میزهای کارشناسی و میزهای ریاست، میزهای کنفرانس و میزهای دورهمی و قفسههای اشیاء در بازار با طرح و رنگهای متنوع و با قیمتها و کیفیتهای مختلف برای سلایق گوناگون وجود دارد و بسیاری از شرکتهای در حال حاضر اقدام به تولید متناسب با سلیقهی خریدار با نرخ مقرون به صرفه و بهترین کیفیت هستند. در این مقاله قصد داریم تا این افراد را بصورت دقیق در یک اتاق، و منحصرا اتاق مدیریت در نظر گرفته و با توجه به نوع حضور آنها در محیط اتاق مدیریت به یک نگاه کلی از چگونگی دکوراسیون اتاق مدیریت دست یابیم.

همچنین در اتاق مدیریت معمولا از تابلوهای دیواری هیجان انگیز یا گران قیمت نیز استفاده میشود تا افراد را تحت تاثیر قرار داده و به آنها بفهماند که در اتاق یک رییس حضور دارند! در برخی از شرکتها و سازمانها وجود دیوارهای کج یا ستونهای اضافی علاوه بر این که در دکوراسیون محیط تاثیر نامناسبی دارند، مانع از ایجاد اتاقهای مورد نیاز میشوند. به طور مثال استفاده از سبک های مینیمال و مدرن بهترین انتخاب برای طراحی دکوراسیون داخلی منزل کوچک است. مبلمان راحتی، حتی کاناپههای بزرگ نیز انتخاب مناسبی هستند، به شرطی که رنگ و مدل آنها با محیط تضاد فاحشی نداشته باشد.

با ورود به آن محل چه حسی باید به وی دست بدهد؟ نورپردازی در سبک مدرن به چه صورت است؟ این سبک ترکیبی از سبک مدرن و کلاسیک است. 3. سبک انتخابی و انواع دکوراسیون داخلی منزل، به طور مثال برای طراحی سبک کلاسیک باید هزینه بیشتری نسبت به سبک مدرن بپردازید. وجود نور کافی و استاندارد در جهت بهبود عملکرد کارمندان یکی از مراحل اصلی انجام دکوراسیون اداری و دفتر کار به حساب می آید. به همین خاطر بهتر است از ترکیب چند رنگ هماهنگ در فضای کار بهره برده شود. در بعضی از اتاقها به خاطر وجود فضای کافی، اتاقهای مجزا و یا شیشهای برای برقراری جلسات با کارمندان و یا اعضا هئیت مدیره وجود دارد که نقش تعیین کنندهای در بهتر دیده شدن اتاق مدیریت دارد. کسانی که زمان زیادی را صرف انجام رفتارهای بیتحرک میکنند در مقایسه با کسانی که به همان میزان ورزش میکنند، اما زمان کمتری را صرف آرامش خود در نظر میگیرند بیشتر در معرض خطر مرگ ناشی از بیماریهای قلبی قرار دارند. اگر مخاطبان کسبوکار شما در فضایی قرار بگیرند که در آن احساس راحتی و آرامش نداشته باشند علاقۀ آنها به خرید و ثبت سفارش کم میشود.

در اتاق مدیریت بهتر است از یک صندلی خاص در گوشهای از اتاق برای استراحت بهره گرفته شود تا علاوه بر به وجود آمدن حس راحتی در چنین فضایی، آن صندلی نقش دکوراتیو را نیز برایتان بازی کند. اول اینکه آنها دارای جنسی مقاوم بوده و به راحتی قابل شکستن نیستند. ارتفاع قابل تنظیم در این صندلی یک ویژگی مهم محسوب میشود. ایدهی برخورداری از یک طراحی لوکس، میتواند در بین افراد متفاوت باشد. ، زیرا برای هر کدام از آن ها ضوابطی برای تعداد پارکینگ وجود دارد. با توجه به سلیقه و نوع چیدمان دکوراسیون هر محیط اداری یکی از انواع پارتیشن مورد توجه قرار می گیرد. به این منظور آنها در انتخاب های خود تفاوت دارند و هر کدام براساس علایق خود طرح خاصی را برمیگزینند. اگر هم دوست دارید این کار را انجام دهید، باید بافت ها، رنگ ها و سایر موارد را به صورت نزدیک به هم انتخاب کنید تا افراد در بدو ورود به خانهی شما دچار سردرگمی نشوند. همه اینها در صورتی است که طراحی و تقسیم فضاها، نحوه دسترسیها به صورت اصولی و استاندارد انجام شده باشد. در طراحی داخلی اداری مانند همه طراحی ها لزوم نورپردازی بسیار مورد توجه است.

توسط مجتبی شکوری

مجتبی شکوری