هر آنچه که باید از جدیدترین فیلم بتمن بدانید

وی بعداز کارهای بتمنیاش بهمدت ۲۰ سال در فیلمهای سینمایی و تلویزیونی هم ایفای نقش کرد و در سال ۱۹۷۱ درگذشت. وی اولین و جوانترین بازیگری بود که نقش مرد خفاشی را بازی کرد و البته ناموفقترین آنها، او در ۲۳ سالگی در سریال تلویزیونی ۱۵ قسمتی بتمن که کمپانی کلمبیا آن را به سال ۱۹۴۳ تهیه و پخش کرد، در قالب این منجی ویژه دیده شد، ولی مشکل این بود که به سبب قامت بسیار کوتاه و چاقی مفرط و بخصوص شکم برآمدهاش بیش از آنکه شبیه بتمن باشد، پنگوئن یکی از دشمنان بزرگ و همیشگی وی را به ذهنها میآورد.

همین اتفاق باعث شد تا اداره پلیس این شهر و همچنین خانواده بتمن، از دیدن چنین پرونده جدیدی حیرت کنند. «آلن مور» یکی از مشهورترین نویسندگان کمیکهای دی. ناگفته نماند که زوج هنری فیل لورد و کریس میلر نویسندگان و کارگردانان نسخههای دو گانه «لگو» هم بهاندازه آرنت در خلق این فضا دست داشتند، اما به قول آن شعار ماندگار مجامع هنری و رایج در هالیوود، فقط صدا است که میماند! سه گانه «شوالیه تاریکی» توانست موفقیت حیرتانگیزی کسب کند. یکی از مهمترین موارد حائز اهمیت را می توان قابلیت شستشو لباس بتمن کودک دانست و در این رابطه می توان گفت که ست بتمن را می توانید به روش های مختلفی بشویید و بهترین روش شستشوی لباس بچه گانه طرح بتمن را می توان شستشو با دست دانست. یکی از مهمترین ویژگی های لباس بتمن را می توان برجسته جلوه کردن بدن فرد دانست چرا که به بدن خواهد چسبید و همین امر سبب نمایان شدن اندام فرد خواهد شد و در برخی از مدل های لباس طرح بتمن که ضخیم تر هستند اندامتان بیشتر جلوه خواهد نمود. او به طور معمول کاملاً سبز میپوشد، اما طراحی او به طور هدفمند شبیه به طرح قاتل زودیاک است. گوردون جکسون دانشجوی ۲۱ سالهی رشتهی طراحی صنعتی در دانشگاه فیلادلفیا است که از قرار علاقهی زیادی به ابر قهرمانها به خصوص بتمن دارد.

دیدگاهی که منعکسکنندهی آرزوی UI برای رسیدن به شفافیت کامل به وسیلهی واقعیت مجازی است؛ جایی که بازیکنان کاملا در یک دنیای مجازی غوطهور هستند و میتوانند همانطور که ما روی دنیای واقعی خود تغییر ایجاد میکنیم، روی آن جهان نیز تغییراتی اعمال کنند. بعدها چندین خالق کمیک، سعی کردند تا این شخصیت را به ریشههای تاریک خود بازگردانند که این امر در شوالیه تاریکی بازمیگردد (۱۹۸۶) نوشتهٔ فرانک میلر به اوج خود رسید و به دنبال آن بتمن: جوک کشنده نوشتهٔ آلن مور و تیمارستان آرکام: خانهای مهم بر روی زمین مهم نوشتهٔ گرنت موریسون منتشر شد. بیل برای بازی در «بتمن آغاز میکند» (۲۰۰۵) نمرهای مثبت از اکثر کارشناسان گرفت و نمرات اختصاص یافته بهوی در «شوالیه تاریکی» (۲۰۰۸) و «شوالیه تاریکی به پا میخیزد» (۲۰۱۲) نیز اغلب مثبت بود، اما خیلیها به صدای بم و سنگین و گاه غیرقابل فهم وی در زمان بیان دیالوگها و هنگام بر سرداشتن کلاه و نقاب بتمن و حتی در زمان رها بودن از این قید و بند ایراد گرفتند و دیوید ادلشتاین منتقد نیویورکتایمز به تمسخر نوشت بیل مثل بچه ۱۰ سالهای حرف میزند که پای تلفن میکوشد صدایش مثل بزرگسالان باشد. پساز اکران فیلم نخست برتون پیرامون بتمن، اکثر نظرها و نقدهای کارشناسان درباره عملکرد کیتون مثبت بود و واریهتی نوشت که وی بهخوبی توانسته است تضادهای درونی مرد خفاشی را که مهمترین مشخصه اوست، به نمایش بگذارد و این چنین بود که ایفای این نقش برای فیلم دوم برتون پیرامون بتمن نیز باز به کیتون سپرده شد و این فیلم که در سال ۱۹۹۲ با عنوان «بتمن باز میگردد» به نمایش درآمد، اگر چه توسط جوئل شوماخر فقید کارگردانی شد، اما ادامهدهنده خط فکری و طرز نگرش ویژه برتون به کاراکتر بتمن و اقدامات و روحیات وی بود، برای فیلمهای سوم و چهارم بتمنی تیم برتون که باز کارگردانان دیگری بجز وی منجمله شوماخر کارهای اجرایی و وظایف کارگردانی را برعهده داشتند، از ول کیلمر و جورج کلونی برای پوشیدن لباس تیره و هشداردهنده فلزی مرد خفاشی استفاده شد.

این لباس از تن پوش، شورت، ماسک، شنل، دستکش و چکمه تشکیل شده است. فیلمها اغلب پیش از اکران گسترده، برای جمعیتی آزمایشی نمایش داده میشوند تا سازندگان ببینند که فیلم، چه بازخوردی در گروه مخاطبان دارد و تماشاگران، چه چیزهایی از فیلم درک میکنند و چه برداشت و نظراتی دارند. در دهه های 70 و 80 میلادی، بازیگر کار کشته ای به نام «اولان سول» صداپیشه بتمن در سریال Super Friends بود که توسط شرکت “هانا باربارا” تولید شده بود و برای اولین بار قهرمانان گروه جاستیس لیگ را در دنیای انیمیشن دور هم جمع میکرد. به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، “انسل الگورت” بازیگر جوان سینمای هالیوود که پیش از این در فیلم سینمایی “راننده بچه” به ایفای نقش پرداخته بود در فیلم سینمایی جدید “استیون اسپیلبرگ” به ایفای نقش خواهد پرداخت.

با جستوجوی دفتر، او به استفاده از اسکنر شبکیهی چشم در رایانهی لوسیوس میپردازد. همان طور که در داخل این تصویر مشاهده می کنید، زره خفاشی جوکر، نسخه انحراف یافته و پیچیده ای از ایده آل بتمن است؛ چیزی که امیدوار بود تا با استفاده از آن بتواند قیام کند. افلک این روال را در فیلمهای «اتحادیه عدالت» که مجموعه و ترکیبی از ابرقهرمانان کمیک بوکها است، تا حدی تصحیح کرد، اما این هم نتوانسته او را از اتهامات وارده به وی رها سازد. با این حال چهار سال پساز پخش «طلوع عدالت» با کارگردانی زاک اسنایدر بهنظر میرسد که افلک موفقترین چهره فیلمی بوده که بهخودی خود هرگز به نقطه اوجی نمیرسید که برایش نوید داده شده بود.

میتوانید از میان مجموعهای از شخصیتهای معروف دنیای DC (مثل Flash, Aquaman, Green Lantern, لباس بتمن چند است Joker) به همراه گروهی از محتواهای قابل دانلود که بازی را تازه و سرگرم کننده نگه میدارند، انتخاب کنید. هزاران فیلم پلیسی عالی برای تماشا قبل از دیدن بتمن وجود دارد، و اصلا دلیل انتخاب ریوز برای ارائه این نسخه از شخصیت بتمن نیز همین رویکرد کارآگاهی بوده است. زمانی که اوج داستانها به شکل نبرد با استفاده از حالت تانک یا تعقیب و گریز با ماشین در میآیند، جایی است که بازی ناامیدکننده ظاهر میشود. بتمن در زمانی که عزرائیل به برج ساعتش میرسد، متوجهی این موضوع شده و سعی میکند تا به عزرائیل بگوید که این افکار به او تلقین شده و به او هشدار میدهد که اجازه ندهد شخص دیگری ذهن او را برای انجام کاری دستکاری کند. ولی او در نهایت همان مرد نجاتدهندهای است که سر بزنگاه ژوکر را فراری میدهد و سایر اشراری را هم که لباس مقامداران موجه را بهتن کردهاند، افشا میکند.

مدل های مختلف لباس بتمن با موارد ذکر شده را می توانید به صورت آنلاین از طریق سایت میلی جون سفارش دهید و در کمتر از چند روز در هر کجای کشور که هستید آن را دریافت کنید. برای یافتن آن.بنابراین توصیه می کنیم اگر می خواهید ست کاملی از این شخصیت کارتونی برای فرزندان خود تهیه کنید، حتما از طریق فروشگاه های معتبر سفارش خود را ثبت کنید. از طرفی همانطور که رسانهی بازیهای ویدیویی داستان بتمن را تقویت میکند، خود بتمن نیز به طور منحصربهفردی برای بازی و مکانیکهای آن ارزشمند است. درست همانطور که هیث لجر با اجرای شگفتانگیزش در شوالیه تاریکی تصویری یگانه از جوکر ارائه داد، با استفاده از یک گریم عالی، کالین فارل پنگوئن را به عنوان یک گانگستر در دنیای واقعی به تصویر میکشد؛ و بله بسیار وحشتناک به نظر میرسد. همانطور که در بازیهای قبلی سری آرکام نیز مشاهده شده، این در وهلهی اول به خاطر وجود (Riddler) است که صدها معمای مختلف را در اطراف گاتهام پنهان کرده است. در واقع نه تنها آن شرارت با وجود او اتفاق میافتد، بلکه در مواردی مانند این، در واقع به خاطر او اتفاق میافتد.

البته او در یک اپیزود از سریال تلویزیونی «ماجراهای سوپرمن» باز تبدیل به بتمن شد تا برای اولین بار یک بازیگر ایفاکننده نقش بتمن کنار سوپرمن قرار گیرد. در این لحظه، لوسیوس وارد اتاق میشود، به میز نزدیک شده و از وین میپرسد که آیا مشکلی وجود دارد و آیا کاری وجود دارد که بتواند برای او انجام دهد. با توجه به نقش مترسک در بازی، صحنههایی خشن و ترسناکی در بازی وجود دارد. با وجود ظاهر شرمآوراین لباس، رابرت پتینسون همچنان از پوشیدن آن بسیار هیجانزده بود. اما پتینسون قبل از پرداختن به کتابهای کمیک و تحقیق درباره شخصیت، نمیدانست بتمن یک کارآگاه است.

این میتواند به معنای توقف یک شورش یا تحقیق در مورد یک قتل حل نشده باشد. بازیکن میتواند صدای رهبر فرقهی عزرائیل را بشنود که به او میگوید بتمن را بکشد یا متفاوت عمل کند. همانطور که هر کارتونی میکوشد در درجه اول مفرح و اسبابسرگرمی و خنده باشد، «لگو» هم در همین راه قدم برداشت و، چون یک سال بعداز قسمت سوم (وآخر) تریلوژی بتمنی کریستوفر نولان اکران شد، صدای بم و پرخش کریستین بیل را به سخره گرفت و با اینکه سه سال بعد غوغای اولین حضور بنافلک در قالب مرد خفاشی و در رویارویی با سوپرمن در فیلم «طلوع عدالت» شکل گرفت، اما ویل آرنت کاری کرد که مغلوب صرف افلک و بازنده مطلق بازی جذب تماشاگران نباشد و چنان عمل کند که زیر سایه بلند افلک محو نشود، البته بتمن خلق شده در «لگو» که بعداً در «لگو ۲» هم ارائه و بواقع در یک فیلم اختصاصی و متمرکز بر همین کاراکتر نیز تکرار شد، در درجه اول موجودی خندهدار و سرشار از تفنن و مردی کوچک و مکعب مانند است که حتی بچههای کوچک نیز از او هراسیندارند، با هنر آرنت همین بتمن کوچک و عروسکوار تبدیل به موجودی شد که هواداران کمسن و سالتر مرد خفاشی دل به وی بستند و جملات او تبدیل به تکیهکلامهایی شدکه برخیشان به سنن بتمن پیوند خورده است.

در نسخهی آرکام سیتی، این مسئولیت بتمن با این واقعیت به وجود آمد که ریدلر گروگانهایی داشت و تنها راه نجات آنها، حل معماها بود. یکی از مهمترین و اساسی ترین سوال هایی که برای بسیاری از خریداران وجود دارد، قیمت لباس عضلانی بتمن می باشد که در این خصوص می توان گفت، قیمت لباس مدل بتمن بسیار مناسب و معقول می باشد به طوری که شما می توانید با بودجه در اختیار خود به راحتی آن را تهیه و خریداری کنید. آدام وست خوب یا بد سالها مالک تصور و تجسم سینمایی موجود از بتمن باقی ماند، ولی وقتی تیم برتون کشف جدید هالیوود با ایدههای پستمدرنی و فرهنگ ضد عوامگراییاش در سال ۱۹۸۹ تصمیم به ساخت تدریجی سه چهار فیلم بلند جدید درباره مرد خفاشی گرفت، بازی عوض شد و مشخص شد دوران آدام وست بهعنوان نماد ماندگار بتمن پایان یافته است. شاید نوع بازی وست در نقش بتمن و در سریال بعدی تهیه شده پیرامون وی مبالغهآمیز و همراه با تظاهر و تأکیدهای آشکار بوده باشد، اما او آنقدر در این عرصه ماند که در یک فیلم سینمایی ساخته شده درباره مرد خفاشی محصول ۱۹۶۶ هم ایفای نقش کرد و یک سریال کارتونی هم که درباره این قهرمان کمیکبوکی ساخته شد، با الهام گرفتن از چهره و حرکات او ساخته شد و نقاشان براساس سیمای وی بتمن را کشیدند و به آن حیات صوری بخشیدند.

توسط مجتبی شکوری

مجتبی شکوری