معرفی نرم افزارهای نقشه کشی سازه | معماری نواز

اکثر افزونه‌های رندرگیری در حال حاضر برای نرم افزارهای معماری مطرح مثل تری‌دی‌مکس، راینو، رویت و اسکچاپ موجود هستند و می‌توانید ورژن مناسب آنها را به آسانی دانلود و نصب کنید. این نرم‌افزار تمامی نیازهای لازم برای طراح را یکجا فراهم آورده‌است و در ساخت سازه‌ها از این نرم‌افزار به‌طور عملی استفاده می‌شود. یادگیری این نرم‌افزار بسیار سریع است و به زمان طولانی برای یادگیری نیازی نیست.

نرم افزار تکلا استراکچر برای تبدیل نقشه های اجرایی به نقشه های شاپ استفاده می‌شود. این نرم افزار یکی از کاربردی ترین نرم افزارهای مهندسی عمران است که در قدیم با نام شناخته می‌شد. در نقشه‌های ساخت جزئیات به صورت کلی بیان شده است در حالی که به کمک تکلا استراکچرز نقشه کارگاهی قابل فهم برای خط تولید و کارگران ایجاد می‌شود، علاوه بر آن برای سه بعدی سازی سازه ساختمان و مدلسازی اطلاعات ساختمان نیز کاربردهای فراوانی دارد. مشکلات احتمالی و تداخلات احتمالی سازه با معماری و تاسیسات را قبل از ساخته شدن به مهندسین یادآوری می‌کند که این ویژگی بسیار خوبی برای یک نرم افزار است.

دانلود بازی Elden Ring برای PC

معرفی نرم افزارهای نقشه کشی سازه | معماری نواز

برای یادگیری این نرم افزارهای میتوانید ازدوره جامع آموزش ایتبس پاراسیویل استفاده کنید. چهارمین نرم افزار معرفی شده از گروه نرم افزار مهندسی عمران نرم افزار سیف SAFE می باشد. مهندسین عمران به منظور محاسبه آرماتور فونداسیون و دال های بتن آرمه از نرم افزار سیف که گرافیک بالایی دارد استفاده می‌کنند. این نرم افزار قابلیت تحلیل رفتار غشایی خمشی، پوسته‌ای یا ترکیبی را داراست. خرید مجموعه نرم افزار های مهندسی شیمی و نفت (ویرایش ششم) قیمت مجموعه نرم افزار های مهندسی شیمی و نفت (ویرایش ششم) فروش عمده انواع مجموعه نرم افزار های مهندسی شیمی و نفت…

این نرم افزار برای شبیه سازی طراحی، اتوماسیون و بهره برداری از سیستم های توزیع، تولید و برق صنعتی استفاده می شود. این نرم افزار می تواند سیستم شما را شبیه سازی کرده و تمامی مقادیر الکتریکی مانند جریان، خطا، افت ولتاژ و غیره را محاسبه کند تا طراحی الکتریکی شما را تایید کند. راه حل طراحی برق به منظور کمک به مهندسان در اصلاح کنترل های الکتریکی برای ایجاد نقشه ها، نمودارهای سیم کشی و شماتیک ها ایجاد شده اند. ویژگی‌های کلیدی این پلتفرم شامل همکاری مشتری و تامین‌کننده، مدیریت پروژه، شماره‌گذاری سیم، برچسب‌گذاری قطعات، بررسی خطای بلادرنگ، ارجاع متقابل سیم پیچ و تماس، تولید گزارش و موارد دیگر است. AutoCAD Electrical همچنین متخصصان را قادر می سازد تا دو نسخه از یک طراحی را در یک رابط یکپارچه مقایسه کنند.

مهمترین ویژگی های نرم افزار طراحی ساختمان

این قابلیتهای مدلسازی و یک معماری پلاگین قابل انعطاف است و میتواند بر روی پلت فرم مایکروسافت معماری ویندوز استفاده شود. این است که اغلب توسط توسعهدهندگان بازیهای ویدئویی، بسیاری از استودیوهای تجاری تلویزیونی و استودیوهای تجسم معماری استفاده میشود. اگر از فضا و بخش های سه بعدی خوشتان نمی آید می توانید از ابزارهای دو بعدی برای طراحی محیط یک ویلا، طراحی پلان، ارتفاعات، بخش های مختلف دیگر بهره ببرید و سپس به سراغ بلوک های عنوان بروید. امروزه کمتر کسی را می توان پیدا کرد که در زمینه طراحی های 2 بعدی و 3 بعدی فعالیت داشته باشد و با نرم‌افزار اتوکد کار نکند. من و همکارم آقای مجتبی محمدنیا یه بخش بزرگی از طول زندگیمون رو پای کتیا گذاشتیم و این ادعا رو داریم که بهترین پک آموزش کتیا در ایران رو ساختیم و پشتیبانی می کنیم. محاله که فیلم های آموزش کتیای ما رو ببینید و به طور کامل به کتیا مسلط نشید.

  • می‌خواهید به پرزانته معماری مسلط شوید و طرح‌های باکیفیتی در زمینه طراحی نما و طراحی دکوراسیون داخلی ارائه کنید.
  • ارزیابی‌های انجام پروژه معماری هم قبل از شروع ساخت و ساز با طراحی اولیه میسر است.
  • با این حال، هنوز یک برنامه قدرتمند برای ترسیم ایدهها است و همچنین یک کتابخانه ابزار (آبجکت های آماده درخت، فیگور و…) عظیم، مخصوصا برای معماری داخلی ارائه میدهد.
  • این برنامه روش های فشرده سازی مانند H.264, MPEG-4 و Motion JPEG را برای شما فراهم می‌کند.
  • لومیون دارای امکانات بی‌شماری برای انیمیشن سازی سریع و دارای کتابخانه کاملی از آبجکت‌ها و عناصر ثابت و متحرک محیطی است و قابلیت تنظیم آب و هوا و بافت سطوح زمینه را دارد.
  • دارای کاملترین تنظیمات برای رندر باکیفیت و امکان متریال‌سازی پیشرفته است.

توسط مجتبی شکوری

مجتبی شکوری