آموزش رسم الگوی خیاطی به زبان ساده چطور

چین ها با رساندن دو نقطه از پارچه به یکدیگر و دوختن آنها به صورت یک خط به موازات خط چین تشکیل می شوند. خط راه بر روی یک تکه از الگو به فلشی اشاره دارد که نحوه تنظیم پارچه و تکه الگو را نسبت به یکدیگر به شما نشان می دهد. در یک الگوی استاندارد باید یک چرت در جلو و دو برابر آن در عقب وجود داشته باشد.

  • بر روی این زاویه، کشش و آویختگی بیشتری وجود دارد، بنابراین اغلب برای پیراهن ها و بلوزهایی به کار می رود که فاقد ساسون هستند.
  • در بخش قبلی با خط‌کش اندازه قدی لباس را روی کاغذ الگو مشخص کردید.
  • در ادامه به بررسی انواع کاغذهای الگو و کاربردهای آنها می پردازیم.
  • اگه یکمی حوصله به خرج بدید اینترنت پر از این سایت هایی هست که الگوی رایگان ارائه میدند ولی هر الگوی مناسب اندام ایرانی نیست.
  • کاغذی را انتخاب کنید که اندازه باشد، یعنی بتوانید تمام بخش‌های الگو را روی آن بکشید و قیچی کنید.

نقطه بالاتنه همیشه بر روی الگوی جلوی بالاتنه نشان داده نمی شود، اما در هنگام نشستن، نقطه بالاتنه در بالاترین قسمت نیم تنه قرار می گیرد. معمولا این قسمت نوک سینه ها است، اما اگر برجسته ترین قسمت بالاتنه نوک سینه ها نباشد ممکن است نقطه بالاتنه در جای دیگری قرار بگیرد. ساسون ها معمولا به گونه ای طراحی می شوند که قبل از رسیدن به نقطه بالاتنه به پایان برسند تا جایی که هیچ نقطه تیزی بر روی نقطه بالاتنه لباس وجود نداشته باشد. اگر از پارچه پرزدار استفاده می کنید، باید حتما مسیری را که فلش های خط راه به آن اشاره می کنند را در نظر بگیرید. در بعضی از الگوها مثل خط تا، در هر دو انتهای خط راه، فلش وجود دارد.

آموزش های جدید خیاطی

دور کمرتان چقدر است؟ متر را دور باریک‌ترین بخش کمر بگیرید و اندازه‌اش را بخوانید. دور سینه‌تان چقدر است؟ (برای خانم‌ها) متر را دور پهن‌ترین بخش سینه بگیرید و اندازه‌اش را بخوانید. معمولا برای شخصی‌سازی و استفاده از الگو جزوه همراه با الگو ارسال میشود. در گام اخر دور باسن را تقسیم بر ۶ می کنیم و روی خط K-L، نقطه ی ۹ را علامت می کنیم و سپس نقطه ی ۸ و ۹ را به متصل می الگو آماده سیماکده کنیم.

آموزش رسم الگوی خیاطی به زبان ساده چطور

☀ بیاموزید که چگونه با روش های آسان الگوهای خیاطی مبتدی و ایده های خلاقانه لباس درست کنید. With خیاطی مرحله به مرحله ، با آموزش و الگوهای لباس دخترانه ، را با این دوره خیاطی رایگان بیاموزید. بسیاری از مربیان حرفه‌ای برای شروع آموزش خیاطی به افراد استفاده از این الگوها را پیشنهاد می‌دهند.

لوازم خیاطی، مفاهیم و ابزارها

اندازه ی دور سینه تقسیم بر ۴ می شود، برای مثال اگر اندازه ی دور سینه ۱۱۵ باشد، تقسیم بر ۴ می شود ۳۰، سایر اندازه ها را نیز این گونه محاسبه می کنیم. تفاوت هایی که باعث می شود این روش ها از هم متمایز شوند به خاطر محاسبات و ظرافت هایی که در هر روش به کار گرفته می شود. نقاط انطباق، مخصوصاً برای درزها یا درزهای بلند یا خمیده با درز چروک.

۲ طرحی از لباس مدنظرتان بکشید

توسط مجتبی شکوری

مجتبی شکوری