صورت معاملات فصلی در فواصل زمانی سه ماهه باید به سازمان امور مالیاتی ارائه شود | تکس مپ

 در زمان عقد قرارداد باید مشخصات قرارداد ارسال شود و نیازی به نوشتن جزئیات نیست. همچنین در سال 1394 این قانون به وسیله اصلاحات در بندهایی از این قانون تغییراتی داشت. برای دسترسی به نمایندگی‌های سپیدار سیستم، به این صفحه مراجعه کنید.

  • به این ترتیب،آخرین مهلت ارسال معاملات فصلی پاییز 1401، به دلیل تعطیلی رسمی روز شنبه 15 بهمن، به روز یکشنبه 16 بهمن سال 1401 موکول خواهد شد.
  • حد نصاب معاملات در ابتدای هر سال توسط وزارت امور اقتصادی و دارایی ابلاغ شده و شامل حد نصاب معاملات کوچک، حد نصاب معاملات متوسط، حد نصاب معاملات بزرگ و حد نصاب معاملات فصلی می گردد.
  • اما نکته پایانی که از اهمیت بسیاری برخوردار است سازمان‌هایی که اقدام به ارسال صورت معاملات فصلی می‌کنند، باید کارت اقتصادی را دریافت کرده باشند و کد اقتصادی خود را ارائه نمایند تا مورد پذیرش قرار گیرند.
  • پس به شما پیشنهاد می‌کنیم برای درک بهتر معاملات فصلی در سپیدار، مقاله نحوه تهیه آسان گزارش فصلی با نرم افزار سپیدار را از دست ندهید.
  • چنانچه فعالیت اشخاص در زمینه صادرات و واردات، گمرک و … باشد مشمول ارسال صورت معاملات فصلی می باشد که ارسال آن در زمان تعیین شده الزامی است.

بعد از آن که همه اطلاعات رکوردهای جزییات خرید را واردکردید، اطلاعات را بررسی و ثبت نهایی کنید. بعد از ثبت مبالغ خواسته شده، برای ذخیره روی گزینه ثبت یا ثبت جدید، کلیک کنید. اگر روی ثبت جدید کلیک کنید، دوباره صفحه خالی برای ورود اطلاعات جدید، نمایان خواهد شد. استانداردهای حسابداری قابلیت اطمینان صورتهای مالی را بهبود می بخشد.

مشاغل بند ب ماده ۱۶۹ قانون مالیات های مستقیم چه مشاغلی هستند ؟

صورت معاملات فصلی در فواصل زمانی سه ماهه باید به سازمان امور مالیاتی ارائه شود | تکس مپ

به علاوه، در فرآیند تکمیل اطلاعات افراد دیگر به جز مودی مالیاتی دخالتی ندارد، بنابراین درصد اشتباه به حداقل رسیده و پرونده‌های شکایتی به طرز چشمگیری کاهش پیدا می‌کند. این موضوع خود باعث می‌شود تعداد پرونده‌های هیئت‌های حل اختلاف امور مالیاتی و اقتصادی نیز کمتر شود. همچنین اگر خواستید امکان ویرایش اطلاعات پایه را هم دارید و در نهایت کلید تایید را میزنید.

آخرین مهلت ارسال صورت معاملات فصلی زمستان 1401

در صفحه نمایش داده شده نام کاربری ، نام شرکت و معدی قابل مشاهده می‌باشد. جهت ورود اطلاعات خرید، فروش، پرداخت قراردادها و امتناع می‌توان بر روی گزینه مربوطه کلیک کرده و اطلاعات را وارد نمایید. برای ورود اطلاعات مربوط به صورت حساب فصلی ابتدا نشانی الکتریکی سازمان امور مالیاتی کشور را در نوار آدرس مرورگر خود وارد کنید. البته در سایت سازمان امور مالیاتی کشور، در بخش استعلام و اخذ کد فراگیر اتباع خارجی، امکان دریافت کد فراگیر اتباع خارجی برای اشخاص حقیقی وجود دارد. همان طور که در عکس بالا مشاهده می کنید، در فصل مربوطه و سال مالیاتی، جمع کل ستون مبلغ فروش، جمع کل عوارض ارزش افزوده، جمع کل کالیات بر ارزش افزوده، به نمایش در می آید و جزییات خرید و جزییات فروش در دسترس است. مشمولان قانون مالیات فصلی می ‌توانند فایل مربوط به اطلاعات معاملات خود را برای ارائه به سازمان امور مالیاتی بر روی دیسکت یا CD قرار داده و به سازمان مالیات تحویل دهند.

نحوه گزارش قراردادهای پیمانکاری در معاملات فصلی

اگر یکبار به اشتباه ویرایش کرده اید نمیتوانید آن را اصلاح یا حذف کنید. از طرفی ثبت مورد صحیح با ایجاد گزارش جدید درست نیست چون برای یک معامله دو گزارش موجود میشود. بهترین راه این است که با حوزه مالیاتی خود مکاتبه کرده و مشکل را به صورت واضح با مستندات توضیح دهید. هر مودی با مراجعه به بخش “مشاهده گزارشات/اطلاعات ارسال شده برای شما” قادر به مشاهده آخرین اطلاعات و گزارشات ارسال شده برای او از سمت اشخاص طرف مقابل تا «آخرین فصل قبل از دوره ارسال» خواهد بود. بر این اساس طرف مقابل قادر به مشاهده تغییرات اعمال شده و یا گزارش جدید ثبت شده از سوی شما در سامانه خواهد بود. برای ارسال گزارش این اقدام به صورت آنلاین و آفلاین قابل انجام است و فرد باید با ورود به سایت مشخصات خود را در قسمت مربوطه ثبت کند .

توسط مجتبی شکوری

مجتبی شکوری