۸ نوآوری برتر فناوری گوشی هوشمند در سال ۲۰۲۰ +عکس قدس آنلاین | funmobile

همکاری سامسونگ و شرکت VISA در سال 2013 برای گسترش پرداخت‌های موبایلی شکل گرفت. دو سرویس محبوب گوگل پِی و اپل پِی که از این فناوری استفاده می‌کردن تا سال 2015 رسما کار خودشون رو آغاز کردن. از ابتدای پیدایش NFC، چند نقطه زمانی مهم در دوران حیات این فناوری آینده‌اش رو شکل داد. طرح اولیه NFC در سال 1997 ارائه شد و در سال 2002، دو شرکت سونی و فیلیپس حق اختراع اون رو ثبت کردن و انجمن اون در سال 2004 توسط همین دو شرکت تاسیس شد. برچسب‌های اولیه در سال 2006 تولید شدن و اولین آزمایش مصرف‌کنندگان در سال 2007 در کشور انگلستان انجام شد.

http://businesset.ir

البته اگر گوشي شما جديد نيست، اين تراشه را مي توان خريد و بر روي باتري گوشي چسباند تا با ساده ترين گوشي هم اين تكنولوژي در دسترس شما باشد. براي اينکه تلفن هوشمند شما بتواند با دستگاه‌هاي داراي NFC ارتباط برقرار کند، بايستي از چيپ NFC برخوردار باشد. تکنولوژي NFC بر اساس “شناسايي فرکانس راديويي” ساخته شده که به يک گجت امکان مي‌دهد تا به گجتي ديگر امواج راديويي ارسال کند و پس از شناسايي يکديگر، عمليات مشخصي بين آنها انجام شود. واتساپ – WhatsApp به‌تازگی با کپی کردن یکی دیگر از ویژگی های مفید تلگرام قابلیت پین کردن پیام‌ها در بالای صفحه چت را در اختیار کاربران نسخه بتای خود قرار داده است. انتظار می‌رود به‌زودی این قابلیت در نسخه نهایی این پیام‌رسان گنجانده شود. اگرچه ورود هوش مصنوعی به‌عرصه تکنولوژی به کاربران امکانات فراوانی می‌دهد، اما غلبه این فناوری در دنیا می‌تواند زنگ خطرهای بسیاری را به‌صدا در آورد.

سرویس اشتراکی آیفون خرید گوشی اپل و دسترسی به خدمات نرم‌افزاری را با پرداخت هزینه ماهانه ناچیز ممکن می‌کند. به شایعه‌ها توجه نکنید، سخنگوی وزارت صمت هم می‌گوید مراقب کلاهبرداران باشید. یک شرکت دانش بنیان ایرانی موفق به ساخت دستگاه خودکار ارسال و تشخیص پیام اضطراری در دریا برای کشتی های در معرض خطر شدند. در موارد اورژانسی بسیار حاد مثل وقوع سیل یا زلزله، شبکه‎های موبایل معمولا از کار خواهند افتاد که می‎تواند باعث مشکلات زیادی در برقراری ارتباط برای خدمات دهندگان اورژانس شود. خوشبختانه سیستم‎های نظیر به نظیری در حال شکل‎گیری هستند که به مردم این امکان را می‎دهد تا از طریق شبکه‎های کوچکتر و تحت زیرساخت موبایل اصلی خود با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. به این ترتیب در مواقع بحرانی واحدهای امداد و نجات می‌توانند ارتباطات خود را محفوظ نگه دارند.

گوگل از هوش مصنوعی Bard رونمایی کرد؛ به رقیب ChatGPT سلام کنید

کارشناسان نمایندگی اچ تی سی از کارشناسان خبره تعمیرات هستند که دارای تبحر در زمینه تعمیرات تبلت اچ تی سی و تعمیرات موبایل اچ تی سی هستند. از موارد مهم و با اهمیت در مورد کارشناسان ما، اهمیت داشتن اطلاعات به روز است. همواره دوره های تخصصی برای کارشناسان نمایندگی اچ تی سی، به منظور افزایش سطح آگاهی آن ها برگزار می شود. بر اساس اخبار منتشر شده جدیدی که از سوی دفتر مرکزی سامسونگ در کره جنوبی به بیرون درز کرده است، سامسونگ در حال برنامه ریزی برای آوردن برخی ویژگی های جدید به گوشی های ارزان قیمت تر خود در آینده است. دبیر انجمن واردکنندگان تلفن همراه از آغاز فروش سری گلکسی S23 سامسونگ در بازار ایران خبر داد؛ اما گوش… شهر نیس فرانسه در سال 2010 پوشش گسترده NFC برای انواع خدمات شهری رو آغاز کرد.

فروش سری گلکسی S23 سامسونگ در بازار ایران آغاز شد + قیمت

اما برای مجله خبری موبایل فان این دستگاه‌ها نیاز است که علاوه بر صفحه نمایش، دیگر قطعات سخت افزاری نظیر بردهای الکترونیکی نیز قابلیت کششی داشته باشند. یعنی در بهینه‌ترین حالت تنها بتوان به مقدار مشخصی، ابعاد آن‌ها را افزایش داد. به عنوان مثال اگر این میزان 50 درصد باشد آنگاه می‌توان یک دستگاه دارای نمایشگر 6 اینچ را برای دسترسی به یک نمایشگر 9 اینچی گسترش داد. با استفاده از قابلیت کنترل ذهنی، استفاده از گوشی‌های هوشمند می‌تواند با سرعت بسیار بهتری صورت بگیرد. چرا که دیگر برای اجرای یک برنامه خاص به جستجو و حرکات دست برای لمس صفحه نمایش نیازی نخواهد بود. با استفاده از این قابلیت تمامی دستورات و فرامین می‌توانند در زمان بسیار کوتاهی به گوشی‌های هوشمند منتقل شوند و به اجرا درآیند.

  • NFC گوشی رو می‌شه برای القای جریان الکتریکی در اجزای پسیو و همچنین تنها انتقال داده مورد استفاده قرار داد.
  • با استفاده از این زبان طراحی می‌توان نه تنها گوشی‌های هوشمند بلکه انواع گوناگونی از دستگاه‌ها یا ملزومات جانبی را به صورت بسط پذیر طراحی کرد تا در مواقع نیاز به حمل و نقل، فضای کمتری را اشغال کنند.
  • در سالهای قبل کیفیت تصاویر گرفته شده با موبایل به پای دوربینهای دیجیتالی نمی رسید اما امروزه با جاسازی لنزهای دقیق و با رزولوشن بالا بهانه ای برای خرید دوربین عکاسی یا فیلم برداری باقی نمی ماند .
  • استفاده از مطالب سایت ایران طرح فقط برای مقاصد غیرتجاری و با ذکر منبع بلامانع است.

توسط مجتبی شکوری

مجتبی شکوری