گوشی نوکیا NOKIA

تا جایی که میزان فروش گوشی شیائومی در این سال به ۱۸ میلیون رسید. شیائومی، تا به حال تعداد زیادی از مدل های گوشی شیائومی را به بازار معرفی و عرضه کرده است. نامه نگاری ها و دیپلماسی های اقتصادی کارشناسان شرکت شیائومی، همگی در جهت اعلام آمادگی این شرکت برای افتتاح فروشگاه های mi در این کشورهای اروپایی بود. به راه افتادن فروشگاه ویژه اپلیکیشن شیائومی در سیستم عامل اندروید، توانست در مدت چند ماه علاوه بر آمار خیره کننده دانلود، سودآوری زیادی نیز برای این شرکت داشته باشد. کمپانی گوشی شیائومی توانست با عرضه محصولات جذاب با کیفیت عالی، نام خودش را سر زبان ها بیندازد. در سالهای بعد از احداث شیائومی، چنان رشد و پشیرفت این شرکت بالا بود که در آسیا آن را با نام اپل دو میشناختند، همین موضوع سبب شد شیائومی محصولات خود را در سطح جهانی نیز عرضه کند. اپل در جواب این اقدام شیائومی، به تنظیم شکایت بر علیه ی این شرکت در اداره مالکیت معنوی اتحادیه اروپا پرداخته بود.

برند شیائومی را می توان یک تازه وارد دانست که جای خودش را در بازار رقابتی کالاهای دیجیتال خصوصا موبایل به خوبی پیدا کرده است. این مدل که اولین گوشی از سری Z بود، بالاخره به داد سونی رسید و توانست جانی دوباره به گوشیهای سونی در بازار بدهد. حجم نقل و انتقالات کالا در شیائومی، در اکتبر سال 2020 آنقدر افزایش یافت که با فروش میلیونی خود توانست شرکت های بزرگی نظیر اپل را پشت سر بگذارد. این گوشی ها در کمترین زمان به محبوبیت فراوانی رسید و میزان فروش این برند را چند برابر کرد. اگرچه برند شیائومی با گوشی های هوشمند پیوند ناگسستنی دارد و شاید بتوان گفت که شهرتش را مدیون آن هاست اما فقط به همین گوشی ها محدود نمی شود؛ بلکه گستره وسیعی از محصولات را در بر میگیرد که آن را به یک کمپانی بزرگتر تبدیل می کند. این گوشی قدرت خود را از تراشه Snapdragon 888 5G میگیرد و به سادگی از پس اجرای تمامی بازیهای گرافیکی برمیآید. این مدل دقیقاً همان چیزیست که از یک گوشی نوکیا انتظار میرود، به این دلیل که قیمت آن نصف یک پرچمدار دوران خودش است، اما فراموش نکنید این مدل نیز سال ۲۰۱۸ عرضه شده و در دستهی قدیمیهای نوکیا قرار میگیرد.

این شرکت در پاسخ به این اتهامات تصمیم به ایجاد سرور در کشورهایی خارج از مرزهای چین نمود. از مهم ترین این اتهامات می توان به شکایت نیروی هوایی هند، به عنوان نماینده یکی از پرمصرف ترین بازارهای مدل های گوشی شیائومی اشاره نمود. مورد بعدی که جزو نکات مهم نیز هست توجه به این مساله است که حافظه تاثیر زیادی روی عملکرد گوشی ندارد و کاربرد اصلی آن ذخیرهسازی فایلها و دادهها است. در کنار تمام این حواشی و اتفاقات، این سال حامل اتفاقات مهم و موفقیت آمیز دیگری هم برای شرکت شیائومی بود. در همین سال، شرکت شیائومی برای جلوگیری از تکرار چنین شکایاتی اقدام به تاسیس مراکز دیگری در خارج از کشور چین کرد. شیائومی یک برند چینی است که در ابتدا و در سال ۲۰۱۰، توسط یک گروه هفت نفره از افراد خوش فکر و توانا تاسیس شد. برند شیائومی در آگوست سال ۲۰۱۱، مدل های گوشی شیائومی را به بازار جهانی معرفی کرد. شرکت جاهطلب چینی خیلی زود تصمیم به حضور در بازار بینالمللی گرفت و در همین راستا در سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۷ یکی از کارمندان اسبق گوگل با نام Hugo Barra را به خدمت گرفت.با عرضهی Mi 3 محبوبیت شیائومی در چین به اوج خود رسید و این شرکت توانست ۱۸.۷ میلیون گوشی شیائومی می ۳ را به فروش برساند.

چنین امری در مورد شیائومی می بند 7 نیز صدق میکند و تفاوت چندانی در مقایسه با می بند 6 به چشم نمیخورد. این مدل با داشتن صفحه نمایش 6.8 اینچی و ظاهری زیبا بسیار مورد توجه کاربران اندروید در سراسر دنیا قرار گرفته و آن را تبدیل به یکی از پرفروش ترین گوشی های Xiaomi کرده است. عمده کاربران گوشیهای ساده سالمندان، کودکان و نوجوانان، افراد نظامی و در نهایت کسانی هستند که همزمان از چند خط استفاده میکنند. در نهایت این اعتراضات، مبنی بر نداشتن تحرکات نظامی و صرفا تجاری بودن این شرکت، جواب داد و شیائومی تبرئه شد. طبق اظهارات مسئولان شیائومی قرار بود این سرورها نهایت همکاری با کشورهای خارجی را داشته و مطابق با مقررات سایبری آن کشورها رفتار نمایند. طبق آمار به دست آمده از خرید گوشی شیائومی در سه ماهه اول سال 2022، باید گفت که گوشی شیائومی مدل پوکو F3 گوی سبقت را از همه ربوده است!

بنابراین اگر به دنبال گوشی هوشمندی با کارایی بالا، صفحه نمایش باکیفیت و طول عمر بالای باتری هستید و البته نمیخواهید هزینه بالایی برای خرید یک مدل پرچمدار صرف کنید، شیائومی پوکو ایکس 3 NFC یک گزینه ایدهآل برایتان خواهد بود. همانند پوکو F3، گوشی پوکو F4 GT نیز با مشخصات بسیار قدرتمندی ارائه شده است و شاهد طراحی گیمینگ و کاربرپسند آن هستیم. اما برخلاف ابعاد کیفیت ساخت گوشی جدید یکسان نیست و نوکیا ۷.۲ از یک بدنه کامپوزیت استفاده میکند که میتواند به سختی آلومینیوم و سبکتر از آن باشد، ولی لمس این گوشی آن حس خوبی که زمان گرفتن ۷ پلاس در دست داشتید را ندارد.

پردازنده مدیاتک هلیو G96 نیز سبب شده تا این گوشی از عملکرد خوب و رضایت بخشی سایت funmobile برخوردار باشد. گلکسی اس ۲۱ اولترا و می ۱۱ اولترا هر دو به فناوری نسل پنجم شبکه همراه یا همان فایوجی مجهز شدهاند تا بتوانند نهایت سرعت اینترنت ممکن را به شما ارائه کنند. آپدیت گوشی سونی عموما موجب می شود که باگ ها و اختلالات نرم افزاری از بین رفته، نیاز به تعمیر گوشی سونی کمتر شده و در عین حال، عملکرد کلی گوشی تلفن همراه نیز بهبود پیدا کند. همانطور که بیان شد در حال حاضر برندهای هواوی و آنر (که هردو به عنوان گوشی های هواوی در بازار ایران شناخته می شوند) ویژگی های مثبت بسیار زیادی دارند که شرایط بسیار خوبی را برای کاربران ایجاد می کنند. در اغلب موارد گوشیهای Samsung سری a رضایت کاربران خود را کسب نموده است، اما به بعضی مدل های این سری از گوشی های سامسونگ نقدهایی هم شده است. شیائومی این محصول را در رنگ های مشکی، آبی و سبز ارائه نموده و در آن از پردازنده مدیاتک دایمنسیتی 810 بهره برده است. این گوشی هوشمند از برند شیائومی طراحی جذابی دارد که اگر فقط یک بار آن را ببینید، دلبسته اش خواهید شد.

همچنین اگر پیش از نصب این رام ها بوت لودر به درستی آنلاک نشده باشد، تلاش برای نصب رام جدید، در صورت نداشتن تخصص کافی، ممکن است به برک شدن یا از کار افتادن دستگاه منتهی شود. یکی از انواع این دستگاه ها گوشی های هوشمند سامسونگ هستند که در سال های اخیر بسیار مورد توجه قرار گرفته اند و تبدیل به یکی از برترین برندهای تولید لوازم الکترونیکی شده اند، در ادامه این نوشته نکاتی برای خرید گوشی سامسونگ را بررسی خواهیم کرد. این محصولات شامل دستبند هوشمند، دستگاه تصفیه هوا، هواپیماهای بدون سرنشین، تلویزیون، چراغ قوه و دیگر لوازم می شد. در سال 2019، این کمپانی در اقدامی جالب به تولید محصولات دیگری نظیر کیف، لیوان، جعبه ی ناهار، کوله پشتی، فنجان، پیچ گوشتی و کلاه در کنار مدل های گوشی شیائومی پرداخت. محصول دیگری که از میان انواع مدل های گوشی شیائومی پرفروش و محبوب شده است، گوشی پوکو x3 gt است. از جمله تغییراتی که در گوشی پوکو X4 پرو بسیار به چشم می آید می توان به طراحی و ساخت چشم نواز آن اشاره کرد که نسبت به نسل قبل بسیار بهبود یافته است. از دیگر امکانات نوکیا 8.1 می توان به قابلیت شارژ سریع، ضبط ویدیو با فرمت 4K و قابلیت پشتیبانی از کارت حافظه Micro SD تا ظرفیت 400 گیگابایت اشاره کرد.

شارژری که داخل جعبه فروش گوشی نوکیا ۷.۲ قرار دارد ۱۰ وات است. در سال 2015 این کمپانی توانست با ایجاد رکورد گینس جدید در حوزه فروش موبایل، بیشترین خرید گوشی شیائومی از طرف کاربران در یک شبانه روز را بدست آورد که بعدها لقب اپل شرق را پیدا کرد. این کار در برند شدن و تبلیغ بهتر شرکت شیائومی تاثیر عظیمی گذاشت و توانست سهم بیشتری از بازار مصرف کاربران را به این شرکت اختصاص دهد. جدیدترین گوشی نوکیا اقتصادی در بازار جهانی قیمتی حدود ۹۰ یورو دارد. قیمت دو گوشی ۸۲۱۰ ۴G و ۲۶۶۰ Flip برابر با ۵۹ یورو خواهد بود؛ در حالی که ۵۷۱۰ XpressAudio قیمتی ۶۹ یورویی خواهد داشت.

Mi(Xiaomi) در سال ۲۰۱۵ توانست رکورد فروش بیشترین گوشی در ۲۴ ساعت را از آن خود کند که همین امر به ثبت رکورد گینس به نام این شرکت منجر شد. سپس آن ها را با قیمت 60% کمتر از رقبا به فروش می رسانند و به همین دلیل است که بسیار سریع رشد کرده است. صفحه نمایش نیز ارتقا یافته و از نوع امولد است و محتوا را به خوبی نمایش می دهد. به طور کلی، گلکسی A53 5G برای کسانی که داشتن صفحه نمایش بزرگ و عمر باتری طولانی را در اولویت قرار میدهند، گزینه مناسبی است. این گوشی شیائومی دارای باتری قدرتمند ۴۹۸۰ میلیآمپر ساعت است که میتواند برای مدت طولانی شارژ نگه دارد. Poco X3 GT با قیمت حدود 300 دلار، صفحه نمایش 120 هرتزی ، مدیاتک هلیو Dimensity 1100، دوربین اصلی خوب 64 مگاپیکسلی و باتری بزرگ 5000 میلی آمپر ساعتی را ارائه می دهد . قابلیت شارژ سریع، پردازنده اسنپدراگون 870، دوربین های سه گانه، رم ۶ تا ۸ گیگابایتی و باتری 4520 میلی آمپری با شارژ سریع 33 وات از جمله ویژگی های خاص این گوشی شیائومی به شمار می رود. از دیگر قابلیت های این گوشی می توان به پردازنده مدیاتک دایمنسیتی 1100، باتری 5000 میلی آمپری با پشتیبانی از شارژ سریع 67 وات و قیمت مقرون به صرفه آن اشاره کرد.

هنگام خرید گوشی هوآوی چه نکاتی را باید در نظر گرفت؟ البته محیط سنگین این اپلیکیشن، شباهت عجیب و غریب به سیستم عامل اپل و اورجینال نبودن بسیاری از بخش های رابط کاربری شیائومی از جمله نکاتی بودند که در کنار این آمار خیره کننده مورد توجه منتقدین قرار گرفتند. سیستم عامل این محصول اندروید 11 است و باتری 5000 میلی آمپری با پشتیبانی از شارژ سریع 33 واتی آن باعث شده عده زیادی آن را انتخاب کنند. این کلمه ریشه چینی دارد و به گفته مدیر عامل آن، تنها به معنای یک ارزن نیست. سری Nova که به زبان لاتین به معنای ستاره جدید است نیز مفهوم نوآوری وروح و ابداع ابدی برند را در خود جای میدهد. این برند در تولید انواع گوشی های هوشمند، تبلت، ساعت های هوشمند و حتی تلویزیون های هوشمند بسیار موفق عمل کرده است. پیشبینی مدیران هوآوی این است که فروش برونمرزی این شرکت در سال میلادی جاری، همین میزان از رشد را از آن خود کرده و نزدیک به ۲ میلیارد دلار خواهد رسید.

روت کردن گوشی، فرآیند نسبتا کاربردی است که می تواند نتایج متنوعی را برای شما به همراه داشته باشد. لباسشویی های سامسونگ، در زمینه شست و شوی لباس پیشرفت های زیادی داشته اند که از جمله آن ها اضافه کردن لباس های فراموش شده پس از شروع فرآیند شستشو می باشد که Add Wash نام دارد. من از هدفونهای نسل قبل 1000XM2 به صورت روزانه برای چندین سال استفاده میکردم و بزرگترین پیشرفت M3 در کیفیت صدا و حذف صداهای محیط است. با اینکه این رزولوشن در نگاه اول برای این ابعاد نمایشگر اندکی کم بنظر می رسد کیفیت آن در رنج قیمتی خود قابل قبول می باشد.

این محصول که با قیمت پایه 600 یورویی روانه بازارها شده دارای مشخصات بسیار خوبی است و این موضوع سبب شده تا کاربران استقبال نسبتا خوبی را نیز از آن به عمل بیاورند. این ارگان نظامی در شکایت خود مدعی شده بود که داده های کاربران توسط این شرکت به آژانس دولتی چین تحویل داده می شود و ممکن است مورد سوء استفاده قرار بگیرد. چگونه بدون گوگل از گوشی هواوی استفاده کنیم؟ علاوه بر این با توجه به ظرفیت بالای باتری، میتوان از این گوشی برای چندین روز بدون نیاز به شارژ مجدد استفاده کرد اما در عوض چنین باتری بزرگی سبب شده گوشی ضخامت زیادی داشته باشد. همچنین این گوشی از تراشه Snapdragon 480 5G استفاده میکند که علاوه بر قدرت بالا، از قابلیت اتصال ۵G نیز پشتیبانی میکند. بهگفتهی افشاگری معروف، سامسونگ ظاهراً در سال آینده Exynos 2300 استفادهشده در پرچمداران جدیدش را بهنفع Snapdragon 8 Gen 2 بهطورکامل کنار میگذارد. قیمت بالاترین مدل گوشی سامسونگ سری a در سال ۲۰۲۱، نسبت به مشخصاتش عالیست و جالبست بدانید بسیاری از کاربران این مدل را به Galaxy A53 ترجیح میدهند. شیائومی که حالا دیگر به عنوان بزرگترین کمپانی گوشی های همراه در چین شناخته می شد، شکایات و گزارشات مختلفی را از کشورهای مختلف جهان مبنی بر عدم رعایت حریم خصوصی کاربران و نقض امنیت ملی کشورها دریافت کرد.

توسط مجتبی شکوری

مجتبی شکوری