گجت نیوز آخرین اخبار گجتی و فناوری های روز دنیا | funmobile

آن طور که از خبرها معلوم است مجله خبری موبایل فان های سازنده گوشی تلفن همراه از تجهیز گوشی های خود به نسل 5 اینترنت حرف می زنند. از شرکت هایی اعلام کرده اند به این فناوری مجهز خواهند شد می توان به سامسونگ، سونی، وان پلاس و هواوی اشاره کرد. هنوز شرکت های بزرگ گوگل و اپل از تجهیز گوشی های خود به این فناوری سخن نگفته اند. البته ممکن است فناوری نسل 5 تا سال آینده نیز در دسترس نباشد، اما گوشی های هوشمند با برچسب نسل 5 وارد بازار می شوند. این بدان معناست که با ورود نسل 5 اینترنت این گوشی ها با آن سازگاری خواهند داشت. هنوز بحث در مورد توسعه فناوری های موجود صفحه نمایش وجود دارد که بعضی از تولید کنندگان گوشی های هوشمند از تولید گوشی های با نمایشگر انعطاف پذیر سخن می گویند.

بررسی گوشی اپل آیفون 14 پرو (iPhone 14 Pro) ؛ ظاهری آشنا با تجربه‌ای متفاوت [تماشا کنید]

درست مثل اینکه این رنگ‌ها، بر روی سطح بدنه این دستگاه‌ها رنگ آمیزی شده است. گوشی‌های هوشمند امروزی در رنگ‌های بدنه گوناگونی عرضه می‌شوند به همین دلیل در اکثر مواقع انتخاب یکی از آن‌ها توسط کاربران تصمیم بسیار سختی است. رنگ‌‌های مشکی، نقره‌ای و سفید اگرچه ظاهری کلاسیک و قابل توجه به گوشی‌های هوشمند می‌دهند اما ممکن است خیلی زود برای کاربران خسته کننده شوند. رنگ‌های دیگری نظیر قرمز، سبز یا بنفش نیز ظاهری جذاب و خیره کننده به این دستگاه‌ها می‌دهند اما موجب می‌شوند که آن‌ها تا حدود زیادی غیر حرفه‌ای به نظر برسند.

http://businesset.ir

گوگل نیز مشغول آزمایشات مشابه‎ای در این زمینه از طریق Google Photos است، اما پیشرفت سخت‌افزاری هم می‎تواند سرعت رسیدن به چنین امکاناتی را تسریع کند. کنفرانس‌های I/O گوگل و WWDC اپل از جمله رویدادهایی هستند که همه ساله به قسمتی از این پرسش پاسخ می‎دهند. برای اینکه بتوان موبایل‎های بیشتری را به مردمی‎ که همین حالا هم یک موبایل قابل قبول را در اختیار دارند فروخت؛ تولیدکنندگان را وادار می‎کند تا به طور مداوم در پی ابداع نوآوری‎های تازه باشند. سوالی که همیشه در مورد دستگاه‎های موبایل مطرح می‎شود این است که فناوری چه چیز جدیدی را به آن اضافه خواهد کرد. دفترچه یادداشت دارند ، دفترچه تلفن دارند ، بازی های فکری دارند ، می توانید با آنها نقاشی بکشید ، لیست انجام کار می توانید درست کنید و … اما مسلما تمام این کارها با موبایل هم انجام شدنی است حتی با کیفیت و سرعت بیشتر . سیستمهای GPS مختلفی در حال ارتقا و پیشرفت هستد مثل Garmin ، Magellan و TomTom اما سازندگان این سیستمها کم کم به فکر تولید نرم افزارهایی برای جاسازی این سیستم در گوشی های هوشمند هستند .

رده بندی بهترین پردازنده های موبایل در سال 2022 + بررسی انواع پردازنده های گوشی

اما انتظار می‌رود در گام بعدی برای رشد این فناوری‌های ارتباطی، شاهد استفاده از قابلیت کنترل ذهنی باشیم. با استفاده از این فناوری می‌توان تمامی دستورات موردنیاز که در حال حاضر با استفاده از قابلیت‌های لمسی یا صوت به گوشی‌های هوشمند منتقل می‌شوند را تنها توسط فرامین ذهنی به این دستگاه‌ها رساند. به این ترتیب تنها با استفاده از ذهن می‌توان یک برنامه خاص را باز کرد یا یک ویدیوی خاص را به اجرا درآورد.

  • توسعه شارژ سریع بی سیم با قدرت بالا یکی دیگر از شگفتی‌های سازندگان گوشی‌های هوشمند امسال است.
  • گوشی‌های همراه دهه 2000 میلادی تنها قابلیت‌های ساده نظیر برقراری تماس‌های تلفنی و یا ارسال پیامک را دارا بودند و نسخه‌های پیشرفته از آن نیز در بهترین حالت امکان تغییر Ringtone یا زنگ تماس را در اختیار کاربران خود قرار می‌دادند.
  • از موارد مهم و با اهمیت در مورد کارشناسان ما، اهمیت داشتن اطلاعات به روز است.
  • ممکن است در هنگام روشن شدن دوربین، یک فریم مجازی در جلوی چشم کاربران به نمایش درآید تا به آن‌ها نشان دهد دقیقاً مشغول ثبت تصویر از کدام بخش از محیط اطراف خود هستند.

پاوربانک یسیدو YESIDO مجهز به یک چیپست کاملا هوشمند است که میتواند از باتری گوشی شما در برابر نوسانات برق و اتصال کوتاه محافظت کند. عملکرد این چیپست به این صورت است که شدت جریان خروجی از پاوربانک را با شدت جریان ورودی گوشی شما یکسان میکند تا هیچ آسیبی به باتری گوشی شما وارد نشود. کوال‎کام یک دمو از یک دوربین را به نمایش گذاشته که در آن مجموعه‎ای از عکس‎ها در مقابل دوربین یک تلفن هوشمند قرار داده شده‎اند.

رکورد جدید نرخ بیکاری و رشد اقتصادی ایران

توسط مجتبی شکوری

مجتبی شکوری