کدام مدل هوآوی دوربین بهتری دارد؟

گاهی نامگذاری گوشیهای شیائومی برای کاربران گیجکننده است بنابراین ما هر دو اسم محصول را ذکر میکنیم؛ برای مثال Mi 9T نسخهی گلوبال یا جهانی ردمی K20 است که مدتی بعد از نسخهی چین روانهی بازار سایت funmobile شد. در قسمت فیلمبرداری آن ما شاهد رزولوشن 1080p@30fps خواهیم بود. پس از این سال رفتهرفته، شاهد افول شرکت نوکیا هستیم. البته نکته ای که اینجا وجود داره اینه که در کل گوشی های اندرویدی نسبتا به گوشی های IOS باگ های نرم افزاری بیشتری دارن و این اتفاق به این دلیل رخ میده که اکوسیستم گوشی های IOS کاملا اختصاصیه و نرم افزار و پردازنده محصول کمپانی اپل هستن و به شدت بهینه سازی شدن اما سخت افزار و نرم افزار گوشی های اندرویدی هر کدوم محصول کمپانی های مختلف هستن و همین باعث میشه باگ های نرم افزاری بیشتری رو توی گوشی های اندرویدی شاهد باشیم! این گوشی از گوشی های قابل مقایسه با Galaxy A51 می باشد.

به خاطر داشته باشید مراحل بسته به نوع و مدل تلویزیون شما می تواند متفاوت باشد. پین کدی که در تلویزیون می بینید را وارد کنید و برای شروع نمایش روی Start now ضربه بزنید. روی آن ضربه بزنید و گزینه نمایش صفحه گوشی یا Phone Screen Mirroring را انتخاب کنید در ادامه نمایش بلافاصله آغاز خواهد شد. همانطور که گفته شد قیمت گوشی شیائومی در مقایسه با بسیاری از برند های گوشی موبایل بسیار مناسب تر است اگر سیاست فروش گوشی های شیائومی را بدانید از خرید موبایل شیائومی با قیمت مناسب اطمینان پیدا می کنید. ولی با این وجود بهترست این نکته را هم بدانید که در قسمت نمایشگر رزولوشن و تراکم پیکسلی چندان چشمگیر نیست و حجم صدای کم آن ایراد دیگر این مدل است. در قسمت بعد گزینههای بیشتری برای بکاپ از اطلاعات در اختیار شما قرار میگیرد. آخرین موردی که باقی میماند بکاپ گرفتن از مرورگر سامسونگ است.

این در حالی است که تا چند وقت پیش این نام برای کسی آشنا نبود. جدیدترین گوشی های نوکیا 2022 نیز در راه هستند تا ادامه روند رو به رشد این کمپانی را پیش گیرند. LetsView یکی دیگر از ابزارهای قابل اعتمادی است که می توانید برای انتقال داده های گوشی شیائومی 11 به تلویزیون هوشمند از آن استفاده کنید. وجود این ویژگی به شما اطمینان می دهد که این نرم افزار بر روی تلویزیون شما کار می کند. همچنین از طریق بخش جستجوی سریر دیجیتال میتوانید به لیست محصولات دسترسی پیدا کنید به عنوان نمونه میتواند شیائومی نوت 8 را جستجو کنید تا علاوه بر مشخصات فنی و بررسی محصول به خرید آنلاین آن دسترسی پیدا کنید. اگر به فکر خرید آنلاین گوشی سامسونگ از سری نت هستید ولی شک دارید که آیا این سری از گوشی های سامسونگ می توانند به رقابت با برند اپل بپردازند بهتر است با ویژگی ها و قابلیت های این دو گوشی آشنا شوید و سپس برای خرید اقدام نمایید چراکه این گوشی ها دارای قیمت بالایی هستند از این رو باید در خرید آنها دقت کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد انتخاب بهترین گوشی شیائومی میتوانید از طریق وبسایت دیجی ۲۰۳۰ اقدام به مقایسه کرده و یا از طریق پیج اینستاگرام این وبسایت از آخرین مقایسه و بررسیهای شیائومی مطلع شوید.

در مرحله بعد، مطمئن شوید که گوشی شیائومی و تلویزیون خود را به یک شبکه وای فای متصل کرده اید. خب، در ادامه نحوه استفاده از این نرم افزار برای نمایش داده های گوشی شیائومی 11 در تلویزیون را توضیح می دهیم. در حال حاضر این شرکت بر هند، به عنوان دومین بازار بزرگ گوشی های هوشمند در جهان تمرکز دارد. شیائومی علاوه بر سری ردمی، گوشیهای شاخصی از سری Mi مانند می ۹، می ۹ لایت، می نوت ۱۰ و محصولات جدید خانواده می ۱۰ را نیز در سبد محصولات خود دارد. دستگاه هایی که رام غیر رسمی روی آن ها نصب شده باشد، توسط شیائومی پشتیبانی نشده و به طبع، خبری از نسخه های جدید سیستم عامل اندروید، رابط کاربری MIUI، وصله های امنیتی یا سایر به روزرسانی های نرم افزاری نخواهد بود. حالا، برنامه را در هر دو دستگاه راه اندازی کنید. در واقع، این برنامه تمامی ویژگی های که نرم افزار LetsView عنوان می کند را در خود دارد. این یک فرصت عالی برای حداکثر استفاده از چنین گوشی های با کیفیت خوب و نمایش آن در صفحه نمایش های بزرگتر مثل تلویزیون است.

اگر تلویزیون مورد استفاده شما برای دانلود برنامه پشتیبانی نمی شود، هر بار می توانید بعضی از فایل های APK (مخفف Android Package Kit و فرمت فایلی است که اندروید برای توزیع و نصب اپلیکیشن از آن استفاده میکند) را در اینترنت پیدا کرده و در تلویزیون خود کپی کنید. ردمی برای اولین بار در سال ۲۰۱۳ به یک مارک جدا از شیائومی تبدیل شد. برآمدگی دوربین، کمی بیرون زده است، اما تنها در حد میلیمتر بوده و اذیت نخواهید شد. چهار دوربین اصلی که حد آن 108 مگاپیکسل است و در کنار 3 دوربین دیگر تصاویری فراتر از انتظار را برای شما به ارمغان خواهد آورد. به همین دلیل هم شیائومی در بازارهایی مثل چین و هند تا این حد موفق بوده است. برای نتیجه گیری کلی در این مورد باید گفت، گوشی شیائومی در کل از ارزش خرید بالایی برخوردار است چرا که این برند میتواند تمامی نیاز کاربران؛ از هر قشری و سطحی را در زمینه گوشی موبایل تامین کند، چه از لحاظ مشخصات فنی، قابلیتها و بروز بودن تکنولوژی و چه از نظر قیمت و قدرت خرید. البته همه چیز فقط به زبان، چند تا اپلیکیشن و سرویسهای گوگل ختم نمیشود، چون برخی از گوشیهای شیائومی پک چین دارای مشخصات فنی و سخت افزاری متفاوتتری نسبت به گوشیهای شیائومی پک گلوبال دارند که در اکثریت مواقع؛ پکهای چینی از مشخصات ضعیفتری برخوردار هستند.

گوشی M62 سامسونگ از پشتیبانی نرمافزاری بهتری برخوردار است و این موضوع را حتی در محصولات قبلی خود هم اثبات کرده است. در ادامه نحوه اتصال گوشی شیائومی 11 به تلویزیون با ویژگی داخلی میراکست را ارائه می دهیم. گوشی مانند ردمی نوت ۱۰ پرو با داشتن دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی به نسبت بازهی قیمتی کیفیت بسیار عالی را به کاربران ارائه میدهد. باتوجه به این اطلاعات میتوان گفت شیائومی همواره سعی دارد نیاز هر کاربری را نسبت به شرایطی که دارد تامین نماید و باید در نظر گرفت همچین ویژگی یکی از نقاط قوت این کمپانی بزرگ محسوب میشود.

در مورد پک گلوبال شیائومی هم باید گفت، گوشی این پک از تمامی زبانهای شناخته شده دنیا پشتیبانی کرده و از برنامهها و سرویسهای گوگل به صورت پیشفرض استفاده میکند. در مورد ویژگیهای اصلی این خط تولید باید گفت، خط تولید گوشیهای ردمی و پوکو شباهت زیادی به هم دارند و از نظر قیمت نیز تا حدودی باهم برابری دارند. در ازای آن، یک سری ویژگیهای اولیه دریافت خواهید کرد. در حالی که اغلب تولید کنندگان گوشیهای هوشمند سعی دارند با قابلیتها و ویژگیهای مدرن و دهان پرکن، محصول خود را از رقبا متمایز کنند، هواوی با عرضه نوا 5 تی تلاش کرده تا اساسیترین نیازهای کاربران امروزی را با کمترین قیمت ممکن و به صورت یکجا پاسخ دهد. هم یکی دیگر از گوشیهای این سری است که تمام ویژگیهای گوشی گلکسی S10 را دارد. اما شرکت سامسونگ چند سال پیش با تغییر رویه، سری گلکسی J و گلکسی A و M را به خط تولید کارخانههای خود اضافه کرد و این مدلهای مقرونبهصرفه را وارد بازار کرد. در تاریخ 20 فوریه از جدیدترین محصول سامسونگ یعنی گلکسی اس 10 (Galaxy s10) رونمایی ­شد. در نظر داشته باشید که هر سری گوشی که رونمایی میشود در روز و ماههای آینده نسخههای S، Pro، Plus و ۵G را نیز دریافت میکند.

طبق آماری که در طی این چند سال اخیر گرفته شده است، شیائومی هر سال، از یک الی دو سری گوشی پرچمدار، یک الی دو گوشی میانرده سری Note، یک الی دو گوشی میانرده و پایینرده سری Redmi خالی، یک سری گوشی گیمینگ BlackShark، دو الی سه سری گوشی میانرده و بالارده Poco رونمایی میکند که در برخی سالها نیز این آمار میتواند متقاوت باشد ولی در کل این آمار هر سال تکرار میشود. سری پوکو (Poco) یکی دیگر از خطهای تولید گوشیهای میانرده است که بیشتر بر روی نسل جوان تمرکز دارد وسری گوشی شیائومی پوکو X3 وX4 از نمونه محصولات این خط تولید هستند. شیائومی در سال 2018 گوشی سری poco مخصوص دوستداران بازی یا گیم را با قیمت مناسب تری نسبت به سری BlackShark ارائه کرد که خیلی زود توانست با مشخصه های منحصر به فرد خود فروش بالایی را به دست آورد. در نظرداشته باشید که مشخصات فنی پک گلوبال گوشی شیائومی در اکثریت مواقع دارای مشخصات قویتر و بهتری نسبت به پکهای چینی است.

یکی دیگر از وجه اختلاف پک گلوبال و چینی شیائومی به قیمت آن مربوط میشود که پکهای چینی به مراتب به خاطر داشتن مشخصات فنی ضعیفتر وعدم استفاده از سرویسهای گوگل، قیمت کمتری نسبت به پک گلوبال دارند. در آینده نزدیک یک گوشی هوشمند دیگر از شرکت شیائومی به نام شیائومی 11 به دلیل ویژگی های خاص و پیشرفتی که نسبت به جدیدترین گوشی های معروف مثل سامسونگ و سایر گوشی ها داشته بر بازار الکترونیک تسلط پیدا خواهد کرد. بر اساس اطلاعات ردمی 9 ای شاید این گوشی مناسب کاربری های پیشرفته نباشد، ولی بر اساس نوع پردازنده و صفحه نمایش زیبا و ظرفیت باتری بالای آن باعث می شود که 9 ای بسیار مناسب کاربران مسن تر باشد. غلبه موبایل های هواوی بر حجم قابل توجهی از بازار و بخصوص بازار ایران در طول مدت کوتاهی، یک موفقیت بزرگ برای برند هواوی می باشد. در ادامه نحوه انتقال داده های از گوشی شیائومی 11 به تلویزیون هوشمند با استفاده از نرم افزار ApowerMirror ارائه شده است. نوکیا یک باتری 4 هزار میلی آمپر ساعتی نیز برای این گوشی در نظر گرفته که عملکرد قابل قبولی دارد و می تواند شارژدهی خوبی ارائه کند.

در حالی که مدل اولترا از یک دوربین سهگانه با لنزهای 50، 48 و 48 مگاپیکسلی استفاده میکند و یک نمایشگر کوچک در کنار لنزهای دوربین خود دارد، می 11 پرو به یک دوربین سهگانه با لنزهای 50، 8 و 13 مگاپیکسلی مجهز شده است. دوربینهای اصلی ۱۲ مگاپیکسلی و۱۳ مگاپیکسلی هستند که در کنار فلش قرار دارند و دوربین سلفی آن ۵ مگاپیسکلی است، لنز به کار رفته در این گوشی از نوع Zeiss optics میباشد. با این کار بهترین روش های اتصال گوشی شیائومی 11 به تلویزیون را پیدا می کنید. ویژگی Cast را فعال کنید، از این طریق دستگاه های موجودی که می تواند به آنها متصل شود را پیدا می کند.

این یک برنامه اشتراک گذاری صفحه نمایش DNLA (یعنی اتصال شبکه دنیای دیجیتالی با هم) بی سیم است که تقریباً از سیستم عامل های همه دستگاه پشتیبانی می کند. هواوی طی چند سال کوتاه که وارد حوزه موبایل شده است، خود را در تولید و توزیع دستگاه های موبایل بهینه کرده و یکی از پر فروشترین شرکت های توزیع موبایل شده است. در آخر، ما یکی از محبوب ترین برنامه های اتصال گوشی به تلویزون را داریم که آن ApowerMirror است. به همین دلیل ما در این مطلب از بخش تکنولوژی سلام دنیا، بهترین روش هایی را که می توانید برای اتصال گوشی شیائومی 11 (Xiaomi Mi 11) به تلویزیون استفاده کنید را عنوان کردیم. و روش اینکه چگونه تصاویر و فیلم ها در گوشی شیائومی 11 را در تلویزیون نمایش دهیم، را بیان کردیم با ما همراه باشید. سپس باید برنامه Mi Flash Tool را روی کامپیوتر نصب کنید و مراحلی که عنوان کردیم را دنبال کنید. اگر بخواهیم به صورت کلی بهترین گوشی شیائومی را مشخص کنیم، معلوم است که پرچمدار این برند به عنوان بهترین گوشی پیشنهاد خواهد شد چرا که دارای بروزترین و قویترین مشخصاتفنی است، ولی اگر بخواهیم بررسی کلی در این مورد داشته باشیم باید کفت اگر به عنوان یک کاربر معمولی که زیاد حساس نیستید و دنبال خرید یکی از بهترین گوشیهای گوشی معمولی برای رفع نیازهای روزانه خود هستید، سری گوشیهای نوت، ردمی و پوکو برای شما مناسب خواهد بود.

شایان ذکر است که گوشی سونی Xperia L1 به صورت قطعی وارد بازار ایران خواهد شد و احتمالا طبق عادت قیمت گذاری دفتر سونی در ایران، قیمتی در حدود یک میلیون تومان در بازار ایران داشته باشد. گفتنی است این فروش فوقالعاده، 420 میلیون دلار سود نصیب شیائومی کرد. یعنی تقریباً از هر گوشی که میفروشد فقط 5٪ سود میکند. اگر بخواهیم به زبانی سادهتر به این موضوع بپردازیم باید گفت، پک چین از نامش که پیداست بیشتر برای خود کشور چین طراحی شده است تا بقیه کشورها، چرا که این پک فقط از دو زبان چینی و انگلیسی پشتیبانی کرده و از ابتدای تولید از سرویس و امکانات گوگل استفاده نمیکند، ولی به جای آن این پکها دارای اپلیکیشنهای چینی هستند که بیشتر برای کاربران گوشی شیائومی خود کشور چین کاربرد دارند. اغلب قیمت گوشی شیائومی در مقایسه با همردیفان خود ارزان تر بود، به همین دلیل در ابتدا افراد در خرید گوشی شیائومی به دلیل اینکه تصور می کردند برند چینی است و قیمت پایین تری دارد، رغبت نداشتند. پس اگر میخواهید نسخه ضعیف شده و کم قیمت یکی از گوشیهای شیائومی را بخرید، گوشی شیائومی پک چین انتخاب مناسبی برای شما خواهد بود، حتی میتوانید در صورت نیاز با خرید این پک در وحله اول اپلیکیشنهای اضافی و چینی را حذف کرده و برنامههای سرویسهای گوگل را نصب کنید و یا با فلش رام گلوبال میتوانید از منوی فارسی نیز استفاده کنید.

توسط مجتبی شکوری

مجتبی شکوری