کارخانه اتاق فرار ️طراحی و ساخت اتاق فرار | allescape

که همه جور سلیقه‌ای را راضی می‌کند و در اتاق فرار اسپیرال، در ژانر دلهره‌آور و ترسناک دو اتاق فرار عالی طراحی و راه‌اندازی شده که این تم موردپسند اکثریت طرفداران این سرگرمی قرار گرفته است. اگر عاشق حمل معما و حل مسئله و فرآیند تفکر انتقادی هستید، این بازی‌ها به تقویت فکر و حافظه و مهارت‌های حل مسئله شما کمک خواهد کرد. اتاق فرار پاپوش یکی از بازی‌های مجموعه اسکیپ هوم با سختی متوسط است که به افرادی که می‌خواهند برای بار اول اتاق فرار را تجربه کنند، پیشنهاد می‌شود. برای این بازی باید حداقل چهار نفر باشید؛ زیرا با توجه به سبک بازی به دو گروه دو نفره تقسیم و در بعضی از بخش‌های بازی از هم جدا می‌شوید. شما باید مجموعه‌ای از معماها را حل کنید تا به هم برسید و در نهایت فرار کنید. در اسکیپ روم قرنطینه همه چی دور از تصوراتی است که بازیکنان فکر می کنند.

با همفکری فعالای حوزۀ بازاریابی، کمپین‌های بازاریابی هوشمندانه‌ای راه‌اندازی کنید و عملکرد اون‌ها رو مدام پیگیری کنید. کنترل کاملی که بر هر جنبه از تبلیغاتتون دارید، به شما کمک می‌کنه درک بهتری از مخاطبای خودتون داشته باشید. اگه سناریوی شما به چنین افرادی نیاز داره، باید به دنبال اکتورهایی پر جنب ‌و جوش و ترجیحاً جوان باشید که بتونن از پس وظایفشون بربیان. برای گریم کردنشون هم اگه دنبال یه گریم خیلی خفن هستید، به یک گریمور حرفه‌ای نیاز خواهید داشت.

قانون 4: هر معما فقط باید یک پاسخ داشته باشه.

اگر طراح یک محیط بازی بسیار حرفه‌ای عمل کند، حتی سرنخ‌های گمراه کننده نیز در بازی قرار می‌دهد. یعنی ممکن است چندین و چند سر نخ مختلف پیدا کرده باشید اما یکی از آنها آنقدر بی‌ربط باشد که تمامی منطق شما را جدیدترین متد تیم سازی مدیران زیر سوال می‌برد. ایرانادکور، ضمن اهمیت دادن به تمام نیاز های شما برای طراحی فضاهای مختلف ، تلاش در ارائه خدمات با کیفیت در کمترین زمان با صرف حداقل هزینه را دارد . بکارگیری خلاقیت و تفکر خلاق در معماری ، سرلوحه ما در ایرانادکور است . یکی از رضایت بخش‌ترین پاسخ‌هایی که یک طراح می‌تواند از بازیکنان به یک معمای حل نشده بگیرد این است که چرا من به آن فکر نکردم. وقتی بعد از بازی راه حل معما را برای بازیکن توضیح دادیم، او باید متوجه شود که این بهترین راه حل بود و راه حل دیگری نبود.

  • هنگامی‌که بازیکنان وارد اتاق جدید می‌شوند، حسی که نسبت به دکور و فضاسازی آنجا در بدو ورود دارند، بسیار مهم است که باید رصد شود.
  • خیلی خوب می‌شه که سناریوی اتاق فرار شما مثل فیلم‌های سینمایی، شروع، میانه و پایان داشته باشه.
  • اگر پاسخ را درست وارد کنید، قفل به‌طور اتوماتیک برای شما باز خواهد شد.
  • آیا این بازی برای گروه مبتدی مناسب است یا تیم‌های حرفه‌ای بیشتر از آن لذت می‌‌برند؟ منظور از گروه حرفه‌ای، تیم‌هایی هست که اکثر اعضا در آن بیش از 30 اتاق فرار را بازی کرده و از امتیازات خوبی برخوردار می‌باشند.
  • آنها زمانی که دستشان به یک سرنخ می‌رسد، آن را مخفی کرده و تلاش می‌کنند تا خودشان معما را حل نمایند.
  • طراحان اتاق فرار کسانی هستند که بر اساس تجربه و مطالعه بسیار بتوانند با طراحی و ساخت درست صحنه ها از آسیب پذیری افراد و وسایل، تغییر ریتم بازی برای بازیکنان و … جلوگیری کنند .
به دلیل شدت و عمق رنگ‌های فعال، طراحان آن‌ها را به‌عنوان رنگ‌های ترسناک استفاده می‌کنند مانند یک تک دیوار قرمز در اتاق یا قاب عکس قرمز آویزان شده از دیوار. رنگ زرد، میزان شادی را در افراد افزایش می‌دهد؛ اما طراحان اتاق فرار معمولاً از این رنگ استفاده نمی‌کنند. رنگ نارنجی نیز درصورتی‌که به‌طور متعادل استفاده شود (بیش‌ازحد استفاده نشود)، می‌تواند باعث افزایش اعتمادبه‌نفس و هیجان شود.

اتاق فرار فرصتی بی‌نظیر را جهت تخلیه‌ی هیجان و سنجش میزان هوش و ذکاوت بازیکنان فراهم می‌آورد. بسته به سناریو و متراژ فضای بازی، تیم‌ها در قالب گروه‌های ۳ تا ۱۰ نفره وارد بازی می‌شوند. پس از بسته شدن تمامی درها بازیکنان باید به جست‌وجوی سرنخ‌ها و حل معماهای پیش‌رو پرداخته، چالش‌های بازی را پشت سر گذاشته و در مدت زمان تعیین شده، خود را از اتاق فرار نجات دهند. به طور معمول زمان اتاق‌های فرار بین ۴۵ الی ۹۰ دقیقه است، در حالی که اغلب اتاق‌های موجود در ایران با مدت زمان ۶۰ دقیقه طراحی می‌شوند. مجموعه اتاق فرار وست روم، از دیگر اتاق‌های فرار در تهران است و بازی‌هایی چون اتاق فرار انتقام دیویدوف دارد. روش بازی در اتاق فرار وست روم این‌گونه است که به همراه تیم خود وارد یک اتاق درب بسته شده و با پیدا کردن سرنخ و حل معماهای طراحی شده و قابل دسترس در زمان مشخص که شصت دقیقه است، با کمک راهنمای خود، خود را نجات می‌دهید و از اتاق خارج خواهید شد.

مجموعه اتاق فرار نکست اسکیپ روم

کارخانه اتاق فرار ️طراحی و ساخت اتاق فرار | allescape

توسط مجتبی شکوری

مجتبی شکوری