نقد و بررسی مشخصات گوشی Nova 9 هواوی

شاید مهم ترین تفاوت این محصول با Galaxy S20 Ultra نبود سنسور پریسکوپ و باتری کمی کوچکتر باشد. یکی دیگر از بهترین گوشی های Galaxy سری A موبایل آ 22 است که حدود 4 ماه پیش معرفی و روانه بازار شد. در ادامه مقاله بهترین گوشی های سری a سامسونگ، چندین مدل قوی برای بازی کردن نیز معرفی خواهیم کرد. گوشی شیائومی از پشتیبانی بسیار قوی برخوردار است. این گوشی از بهترین پردازنده پرچمدار Qualcomm استفاده نمیکند ولی بازم هم Snapdragon 730G برای کارایی این گوشی قدرت خود را ثابت کرده است. این گوشی به باتری غیر قابل تعویض لیتیوم پلیمری مجهز شده است که قدرت 4500 میلی آمپری دارد و با 50 وات شارز میشود. زیرا حداکثر سرعت قابل پشتیبانی آن ۱۰ وات است. البته گفتن این نکته هم خالی از لطف نیست که این گوشی به صورت بیسیم تا 30 وات بر ثانیه شارژ میشود و راحتی را برای کاربران کاملا در نظر گرفته است. MIUI در واقع یک فریمور بر مبنای سیستم عامل اندروید است که توسط شیائومی و به صورت تخصصی برای موبایلها و تبلتها توسعه داده شده است. شرکت شیائومی این سری از گوشیها را در چندین مدل مختلف به بازار عرضه کرده است.

در حال حاضر گوشی سامسونگ را می توان از رنج قیمتی بالای 32 میلیون تومان تا 2 میلیون و 600 هزار تومان خریداری کرد. از لحاظ نرم افزاری نیز در هنگام عرضه این گوشی به همراه اندروید ۴.۴.۲ کیت کت بود و در زمینه طراحی سخت افزاری نیز می توان تکامل آهسته این گوشی به سمت گوشی های پرچمدار سونی که امروزه می شناسیم را مشاهده کنید. اگر مشکل با آپدیت سیستم عامل رفع نشد، از نرم افزارهای تبدیل دکمه افزایش و کاهش صدا به دکمه پاور استفاده کنید. دکمه روشن / خاموش را فشار دهید تا دستگاه شما خاموش شود. بعد از چند ثانیه ، دکمه روشن / خاموش را فشار دهید و نگه دارید تا دوباره روشن شود. جالبترین و متفاوت ترین ویژگی MIUI مربوط به دوگانگی استفاده از برنامهها و یا حتی تقسیم کلی گوشی همراه است به گونهای که میتوانید برای هر کدام از حالتهای گوشی خود یک گونه به خصوص قفل بگذارید تا در زمان باز کردن تصمیم بگیرد که به کدام حالت از گوشی خود احتیاج دارید. همهی محصولات سری نام برده با هدف ارائه یک تجربه بازی همه جانبه روی کامپیوتر یا کنسول پلی استیشن طراحی میشوند.

دوربین پشتی همان ماژول ۲۳ مگاپیکسلی قبلی بود، اما صفحه نمایش LCD دستگاه این بار رزولوشن ۱۰۸۰ × ۱۹۲۰ را در اندازه ۵ اینچی خود عرضه می کرد. رزولوشن 2340 در 1080 پیکسلی این گوشی تراکمی بالغ بر 409 پیکسل بر اینچ را به همراه دارد که برای گوشی با این قیمت بسیار بهصرفه است. موبایل های شیائومی در حال حاضر در رده قیمتی 150 تا 300 دلار بهترین دوربین های بازار را به همراه خود دارند، استفاده از سنسور های گران قیمت ساخته شده توسط سامسونگ و سونی در کنار قیمت پایین گوشی شیائومی باعث شده است که موبایل های این شرکت بهترین انتخاب برای عکاسی در رده اقتصادی باشند. استفاده از اسنپدراگون 865G در حد یک افسانه برای گوشی با قیمت 7 یا 8 میلیون است که میتوان آن را در این گوشی پیدا کرد و در کنار آن دوربین به شدت فوق العاده که به خودی خود حرفهای بسیاری برای زدن خواهد داشت. رابط کاربری miui شیائومی شاید یکی از بهترینها در میان رقباست، که امکانات و ابزارهای بسیار زیاد و قابل شخصی سازی در اختیار کاربر قرار میدهد، از فضای دوم موبایل گرفته تا قابلیت dual app که به شما اجازه نصب دو برنامه از هر اپلیکیشن را میدهد نظیر دو واتساپ یا دو فیسبوک و…

گوشی Redmi K30 5G تقریبا مجهز به سخت افزارهای رده بالاست و از این احاظ در مقایسه با برندهای میان رده سامسونگ قرار میگیرد البته در مقایسه اطلاعاتی کاملا برنده است و بسیار مناسب به نظر میرسد. گوشیهای شیائومی به دلیل قیمت نسبتا ارزان و قابلیتهای بسیاری خوبی که در مقایسه با دیگر شرکتها پیش روی مخاطب قرار میدهند، از جمله گوشیهای هوشمندی به حساب میآیند که در طول سالهای گذشته توانستهاند نظر بسیاری از مردم را به خود جلب کنند. اولین گوشی بخش Pocophone شرکت شیائومی شروع طوفانی داشت و توانست نظر بسیاری را به خود جلب کند. این گوشی برای هدفون خود نیاز به جک جداگانه ندارد تا ثابت کند که برای قرار دادن جک، باتری مانعی به حساب نمیآید موضوعی که برخی کمپانیها قبلا آن را بهانه کرده بودند. مهمترین علت موفقیت شرکت شیائومی را میتوان در قیمت گذاری محصولات خود جست و جو کرد ، «لی جون» مدیرعامل و بنیانگذار شیائومی گفته است که این شرکت اسمارت فون های خود را به قیمت هزینه تولید آن میسازد بدون آن که از کیفیت قطعات و ساخت آن نسبت به موبایل های دیگر کمتر باشد، با نگاهی به قیمت گذاری اسمارت فون های این شرکت و شرکت های دیگر هم میتوان دریافت که شیائومی برای ادامه سلطه بر بازار های جهانی حاشیه سود خود را بسیار کاهش داده و به اصطلاح هزینه برند را دریافت نمیکند.

گوشی کیفیت ساخت خوبی هم دارد و همراه با یک قاب فلزی و یک پوشش مجلل پلاستیکی میتوانید از آن استفاده کنید. باید گفت که قاب پشتی این گوشی برای گیمر ها طراحی شده است و لوگوی بلک شارک به زیبایی آن افزوده است. در قاب جلویی این گوشی هوشمند یک نمایشگر 5.4 اینچی قرار گرفته است که از اطراف دارای حاشیههای نسبتاً کمی است. البته این کمپانی تولید خود را تنها محدود به سال 2021 نکرده است و با آپدیت کردن سری Redmi، Poco و MI، در سال 2022 توانسته تجربه متفاوتی را با رونمایی از نسل جدید گوشی های خود برای کاربران به ارمغان داشته باشد. هواوی به عنوان شرکتی که متعلق به کارمندان خود است، بواسطه اتحادیه سرمایهگذاری و هلدینگ با مسئولیت محدود خود و با اجرای طرح سهامداری کارمندان، در حدود ۹۶۷۶۸ کارمند سهامدار را شامل میشود.

برای مثال موبایل سامسونگ سری A با مشخصههایی همچون مقرون به صرفه بودن، تعمیرپذیری آسان، سهولت استفاده و امکانات مطلوب شناخته میشوند. مدل 5G این گوشی به عنوان ارزان ترین گوشی با این تکنولوژی در جهان شناخته میشود و حاوی یک باتری 3800 و چیپست اسنپدراگون 855 قدرتمند است. برای مثال در سال 2019 اولین گوشی هوشمند با دوربین 108 مگاپیکسلی توسط شیائومی معرفی شد و بسیاری به تحسین این برند پرداختند. شیائومی غول جدید شرکت خود را با نام Mi Note 10 معرفی کرد. سری blackshark از زیر مجموعههای شرکت شیائومی به حساب میآید که بیشتر به تولید موبایلهای مخصوص بازی پرداختهاست. از سریهای جدید blackshark میتوان Black Shark 3 و Black shark 3 pro را نام برد.

علاوه بر این باید به اسپیکرهای دوگانه استریو و چیپست اسنپدراگون ۸ نسل ۱ نیز در این گوشی اشاره کرد. در مدلهای سری پی 9 که شامل گوشی های هواوی پی 9 و پی 9 پلاس میشدند همکاری این دو شرکت به عرضهی دوربین دوگانه انجامید.با وجود اینکه هواوی مانند شرکتهای دیگر چینی به عنوان عرضه کنندهٔ گوشی های ارزان قیمت شناخته میشود؛ مدلهایی نیز از پرچمداران خود به بازار عرضه کرده که قیمت قابل توجهی دارند. صفحه نمایش این گوشی 6.22 اینچ اچ دی با یک شکاف ریز است که با مدلهای بالاتر این گوشی تفاوت چندانی از لحاظ کیفیت نمیکند و فقط تکنولوژی کاهش نورهای مضر برای چشم در آن وجود ندارد. اما من همان قابلیت Creater Mode (نمایش رنگها به همان صورتی که سازنده آن اثر میخواهد) را بیشتر میپسندم که توسط سینهآلتا تقویت شده و دقت رنگ بیشتری را ارائه میدهد. 6.67 اینچ اندازه صفحه نمایش گوشی Redmi K30 که از قبل نیز شاهد کیفیت فول اچ دی در محصولات دیگر این شرکت بودهایم در این گوشی هم قرار داده شده است که کیفیت خوبی از تصاویر با نرخ فریم 129 هرتز را به کاربر ارائه میدهد و طبق ادعای کمپانی شیائومی این محصول کمترین ضرر را برای چشم دارد و تا جای ممکن نورهای مضرر از این گوشی حذف شدهاند.

اما در پنل پشتی شاهد طراحی جذاب کیس شارژ هدفون بیسیم هستیم که این هدفون هم همراه با این گوشی ارائه میشود. شیشهی گوریلا گلس 5 پنل جلویی و پشتی دستگاه را پوشانده است و به شدت لغزنده است که با توجه به فرم پلاستیکیش کمی آسیب رسانی آن را بالا میبرد و استفاده از گلس را برای آن واجب میکند. کافیست برای چند دقیقه از محصولات این برند استفاده کنید تا متوجه شوید منظورم دقیقا چیست و به این برند ارزان قیمت ولی با کیفیت اعتماد کامل کنید. این گوشی برای داشتن رابط کاربری و بازی روانتر، یکی از بهترین محصولات جدید بازار میباشد و قطعا مورد استقبال قرار میگیرد. دوربین این گوشی با توجه به دستگاه های امروزی در ردهی پایینتر قرار میگیرد وآنچنان چنگی به دل نمیزند البته اگر خیلی به آن توجه داشته باشید و دائما برای عکس گرفتن از آن استفاده کنید. این تلفن همراه اولین محصول در جهان بود که از تراشه Snapdragon 855 بهره گرفت (سامسونگ Galaxy S10 اولین تلفن همراه در غرب است که از این تکنولوژی استفاده میکند) این گوشی با توجه به قیمت مناسب دارای سه دوربین عقب از جمله سنسور اصلی 48 مگاپیکسلی است که تجربه فوق العادهای برای کاربران علاقمند به دوربین تلفن همراه را شکل داده است.

این گوشی دارای 5 دوربین اصلی میباشد که قویترین آنها لنز 108 مگاپیکسلی دارد و با وجود تکنولوژی دوربینها تشخیص رنگ و تنظیم نور این گوشی برای عکاسی کاملا مشهود است. این دوربین بخشی از دستگاه های هواوی است که بیش از پیش مورد انتظار است. به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، ویژگی های گوشی های هوشمند این دستگاه ها را به بخشی جدایی ناپذیر از زندگی ما تبدیل کرده است. با نگاهی کوتاه متوجه میشوید که این مدل از گوشی دوربین بسیار ضعیفی نسبت به پرچم داران شیائومی دارد ولی سیستم پردازنده و سرعت دسترسی در این گوشی فوق العاده است و اگر بخواهیم صادق باشیم شیائومی در این گوشی برای کم کردن هزینه فقط بخشی از گوشی را هوشمند تولید کرده است. برای آگاهی از مشخصات و قیمت گوشی شیائومی تا آخر این مقاله همراه ما باشید. شیائومی همچنین برای بهبود قابلیتهای خنک کنندگی گوشی بیکار ننشسته و 12S Ultra از یک شبکه مویرگی خنک کننده مایع برای پمپاژ مایع به نقاط گرم گوشی استفاده میکند. هواوی برای میان رده جدید خودش به سراغ اسنپدراگون 778G رفته. به دنبال آن با روی آوردن مردم به استفاده از رادیو هجوم برای خرید رادیو سونی آنقدر زیاد شد که این شرکت مجبور به افزایش سرمایه شد و در طول زمان با تولید محصولات متنوعتر خودش را به یک برند شناخته شده در سرتاسر جهان تبدیل کرد.

تغییر عمده دیگر مقاومت در برابر آب IPX8 است که به شما آرامش خاطر را در هنگام باز و بسته شدن در آب سایت funmobile و هوا میدهد. گوشی هایی که بدنه پلاستیکی دارند عموما در مقابل آسیب ها و ضربه های جزئی توانایی مقاومت دارند و حتما باید قابی را برای شان انتخاب کنید که جنس سخت یا نیمه سخت داشته وبتواند از فون تان در هنگام ضربه خوردن و حتی افتادن از ارتفاع حمایت کند. حال اگر قصد خرید گوشی تلفن هوشمند را داشته باشید حتما بین دو راهی انتخاب سامسونگ یا شیائومی قرار گرفتهاید. سیستم عامل این گوشی اندروید Pie 9.0 است که حس تازه ای به کاربر می دهد و می توان به وسیله نسخه های عرضه شده توسط کمپانی نوکیا بروزرسانی کرد و یا کاستوم رام نصب کرد.

از سری موبایلهای redmi میتوان به Redmi K40 Pro اشاره کرد. این سری از موبایلهای شیائومی دارای سخت افزار خوب و طراحی منحصر به فرد است که نیاز گیمرها را برطرف میکند. تا جایی که هم اکنون بیش از 6 درصد بازار گوشی جهان را در دستان خود گرفته است و با توجه به خلاقیتهای منحصر به فرد این کمپانی باید منتظر پیشرفت روزافزون این شرکت بزرگ چینی باشیم. قدرت گرافیک بالا و پردازش مناسب یکی دیگر از مشخصه های بارز در موبایل های شیائومی است و وضوح نمایش تصاویر و پردازنده های قوی گرافیکی توانسته درصد بالایی از مخاطبان را ترغیب به خرید محصولات برند شیائومی نماید. صفحه نمایش این گوشی با تکنولوژی Corning Gorilla Glass 5 محافظت میشود و تا حد زیادی در برابر خط و خش مقاوم است.

این گوشی با قیمت مناسب خود نسبت به برندهای دیگر امکانات بسیار زیادی را در خدمت کاربر قرار میدهد. با توجه به ذهنیت منفی مردم ایران نسبت به اجناس چینی شاید خیلی سخت باشد که از یک برند چینی تعریف کنیم، ولی گوشیهای شیائومی به تنهایی موفق شدهاند این ذهنیت را تغییر دهند. اچامدی گلوبال در نمایشگاه MWC 2022 گوشیهای هوشمند ارزانقیمت نوکیا C21 و C21 پلاس را معرفی کرد. گوشی MI11 ، جدیدترین گوشی شیائومی است که در اواخر سال 2020 و در ابتدای سال 2021 معرفی و روانه بازار شده است. این گوشی را به طور کلی میتوان با امکانات باتری مناسب ، پردازنده رده بالا (برای اواخر سال 2018) و دو دوربین عقب قدرتمند توصیف کرد. از دیگر امکانات این ساختار مثلا استفاده از یک برنامه در دو حالت جداگانه است مثلا اگر از دو سیم کارت خود برای ارتباط در واتساپ استفاده میکنید، میتوانید همزمان دو واتساپ برای هر خط خود داشته باشید.

توسط مجتبی شکوری

مجتبی شکوری