معرفی پرفروش ترین و بهترین گوشی­ های سامسونگ 2022

سونی باز هم دست از تلاش برنداشت و در سال 2013 اولین پرچمدار تمام عیار خود را به دنیا معرفی کرد. در سایر مشخصه ها باید به سیستم عامل اندروید 9.0 پای، دوربین عقب 19 مگاپیکسلی با قابلیت تصویربرداری 4K، دوربین سلفی 13 مگاپیکسلی، وای فای، پورت USB Type-C، باتری 3300 میلی آمپرساعتی با فناوری شارژ سریع و برخی دیگر اشاره کرد. جنس بدنه آن از آلومینیوم ساخته شده و با سیستم عامل اندروید 8.0 راهی بازار شد. قدرت سونی و تجربهای که اریکسون در ساخت موبایل داشت سونی اریکسون را به برند محبوب گوشی سونی تبدیل کرد و تا چند سال گوشیهای سونی اریکسون از محبوبیت و فروش زیادی در بازارهای جهانی از جمله ایران برخوردار بودند، اما این در اوج بودن برای سونی دوامی نداشت و با روی کار آمدن سیستم عامل ios و محبوب شدن اپل، سونی تا حد زیادی متضرر شد و حتی مجبور به تعطیلی کارخانههایش و تعدیل بخشی از نیروهای خود شد. تحولی که موجب می شود بتوان روی گوشی های هوشمند این کمپانی ژاپنی حساب باز کرد و آنها را در نوع خود برجسته دانست.

برنامه فلش تول رو یکبار اجرا کنید و بعد ببندین. پس از ظاهر شدن پنجره جدید (تصویر زیر) برنامه ازتون میخواد گوشی رو با حالت فلش مود از طریق کابل به کامپیوتر متصل کنید. این قابلیت به صورت یک پنجره کوچک از کنار نمایشگر باز میشود و به شما اجازه میدهد تا به برنامهها و برخی قابلیتهای کاربردی دسترسی داشته باشید. پشتیبانی از G-Sync و HDMI 2.1 VRR سبب میشود نرخ تازهسازی کاملا متغیر باشد و حتی بسته به شرایط تا حداقل 24 هرتز نیز کاهش پیدا کند. در مانیتور جدید Inzone M3 رزولوشن به فول اچدی کاهش و نرخ تازهسازی به 240 هرتز (حتی حین استفاده از کابل HDMI) افزایش پیدا کرده است.

البته در صورت اتصال مانتیتور به دستگاه مورد نظر با استفاده از کابل HDMI حداکثر نرخ تازهسازی در دسترس به 120 هرتز کاهش پیدا خواهد کرد. در سایر موارد باید به پردازنده هشت هسته ای Snapdragon 630، سنسور اثرانگشت، باتری 3300 میلی آمپرساعتی و سیستم عامل اندروید 8.0 اوریو اشاره کرد. این گوشی از پردازنده هشت هستهای Snapdragon 888 5G با ابعاد ۵ نانومتر و پردازنده گرافیکی Adreno 660 بهره میبرد. سایز نمایشگر آن 5.8 اینچی بوده و از پنل IPS LCD در این مدل بهره گرفته شد. این اسمارتفون از نمایشگر 5.2 اینچی IPS LCD با وضوح FHD، پردازنده اسنپدراگون 835، حافظه رم 4 گیگابایتی و حافظه داخلی 64 گیگابایتی و برخی دیگر بهره می برد.

در دههی 90 با فراگیر شدن استفاده از گوشی موبایل، بسیاری از شرکتها به دنبال تولید این محصول بودند، اما سونی فعالیت خود را در این زمینه با کمی تأخیر آغاز کرد و در سال 2000 برای جا نماندن از رقبای خود تولید گوشی موبایل را آغاز کرد و پس از مدتی تصمیم گرفت که تولیدات گوشی موبایلیش را با همکاری کمپانی سوئدی اریکسون از سر گیرد و همین تصمیم منجر به تولد سونی اریکسون شد. در حالی که سامسونگ با سهم بازار 9 درصدی توانسته در جایگاه چهارم و بعد از شیائومی قرار گیرد. بعد از پیدا کردن و نصب فایل، اونو با برنامه فلش تول روی گوشیتون فلش کنین و پسورد و pattern رو از بین ببرین. هرچه عدد بعد از A بیشتر باشد، گوشی بهروزتر است. تولید میکند و این برند سعی کرده امکانات مورد نیاز کاربران را مد نظر قرار دهد و خرید گوشی سونی را به عنوان یک آپشن به انتخابهای مردم دنیا اضافه کند.اگر نگاهی به لیست قیمت گوشی سونی بیندازید، با طیف وسیعی از قیمت روبهرو میشوید. گوشی سامسونگ گلکسی فولد نخستین نمایشگر تاشوی دنیا را دارد که یکی از جالبترین گوشیهایی است که میتوانید در سال 2020 آن را خریداری کنید.

تمامی کاربران باید هنگام ثبت نام در سایت، از کلمات مناسب در نام کاربری خود استفاده کنند. برای خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی نوت باید ببینید که به قلم نیاز دارید یا خیر؛ اگر جواب خیر است پس داشتن یک گوشی از سری گلکسی S هم تمام نیازهای شما را برآورده خواهد کرد. از دیگر ویژگیهای منحصر به فرد این محصول از ارزانترین گوشیهای هواوی، میتوان به حسگر اثر انگشت فوقالعاده سریع آن اشاره کرد. گوشیهای سری A از لحاظ قیمت و کیفیت در جایگاه پایینتری نسبت به دو سری اس و زد هستند اما خرید گوشی سامسونگ سری A برای تمامی افراد که توانایی مالی خرید پرچمداران S و Z سامسونگ را ندارند، انتخاب بسیار مناسب خواهد بود. پرداخت هزینههای گزاف تنها برای یک گوشی هوشمند، از عهده اغلب افراد جامعه بر نمیآید ولی داشتن گوشیهای مناسب با قیمت خوب برای همه لذتبخش است. به هر حال ما هم قصد نداریم موبایل خود را داخل استخر بیندازیم یا بیدلیل در معرض آب قرار دهیم اما خوب بود که اگر به طور ناخواسته آبی روی موبایل ما پاشید آسیب کمتری ببیند یا اصلا آسیبی نبیند. اما قطعا شرکت شیائومی در حال پیشروی به بازارهای جهانی است.

هوآوی Y5 lite 2018 در سال 2018 به بازار آمده و تقریبا یکی از گوشیهای قدیمی این کمپانی و از ارزانترین گوشیهای هواوی به حساب میآید. این گوشی از یه باتری لیتیوم پلیمری ۴,۳۰۰ میلی آمپری استفاده میکنه که چندان ظرفیت بالایی به حساب نمیاد. اگر قصد خرید موبایل شیائومی را دارید در انتخاب ظرفیت باتری گزینه های زیادی را دارید. در گوشی های سال ۲۰۱۱ برای رفتن به حالت فلش مود باید کلید سخت افزاری برگشت و از سال ۲۰۱۲ به بعد، باید دکمه کاهش صدا یا ولوم پایین رو نگه دارید و همزمان در همون حالت گوشی رو به سیستم متصل کنید. این گوشی از هر لحاظ دارای برتری است بنابراین اگر قصد خرید بهترین گوشی سامسونگ را دارید که تمامی ویژگی های موجود در گوشی ها را داشته باشد، گلکسی اس 22 اولترا بهترین انتخاب برای شما است. کادر مجرب این مرکز بطور حرفه ای آموزش دیده و دارای گواهینامه های معتبر بین المللی می باشند.

ین صفحهنمایش توانایی نمایش ۴۰۰ پیکسل در هر اینچ را دارد که بدون شک با توجه به مشخصات در نظر گرفته شده و در جایگاه یک گوشی هوشمند میانرده، این صفحهنمایش عملکرد بسیار خوب و قابل قبولی ارائه میکند. در عینحال، با وجود عرضه انواع گوشی در ردههای مختلف و متناسب با هر سلیقه؛ کاربران میتوانند بهراحتی گوشی موبایل مورد نظر خود را با توجه نوع کاربری و هزینهای که میخواهند برای یک گوشی بپردزاند، اقدام به خرید آن کنند.در حال حاضر گوشیهای سری S21 سامسونگ که نقش پرچمداران این شرکت را در سال 2021 ایفا میکنند جزو گوشیهای نسبتا گران قیمت بازار هستند.

گوشی هوشمند ایکسپریا ایکس زد 3 در جریان نمایشگاه IFA 2018 معرفی شد و از پردازنده قدرتمند اسنپدراگون سایت funmobile 845 برخوردار است. هم­چنین گلکسی اس 10 ایکس با قیمت تقریبی 1400 پوند قیمتی تقریبا دو برابر بیشتر از گلکسی اس 10 ای را دارد. هدفون جدید سونی Inzone H9 از قابلیت حذف نویز فعال پشتیبانی میکند و یک دکمه اختصاصی برای تغییر حالت صدای محیطی دارد (100 هرتز – 8,000 هرتز). در آنجا وارد حساب کاربری گوگل خود شوید و تمام اطلاعات شامل رمز و الگوی دستگاه را حذف کنید. البته پیشتر سونی آن را به اندروید 9.0 پای ارتقا بخشید تا کاربران Xperia XZ1 با رابط کاربری بهتری رو به رو شوند. حالا برنامه فلش تولز رو اجرا کنید.

مدلی با نمایشگر 5.2 اینچی منحنی 1080 پیکسلی که دوربین عقب آن 23 مگاپیکسلی بوده و قابلیت فیلمبرداری 4K را هم رقم می زند. دوربین سلفی آن 13 مگاپیکسلی بوده و با استاندارد ضدآب IP68، در برابر آب و گردو غبار دوام بالایی دارد. در بسیاری از موارد، تفاوت های نسخه چینی و جهانی یک گوشی خاص تنها به نام متفاوت آن محدود نشده و برخی از مشخصه های فنی آن ها نیز با یکدیگر تفاوت دارد که توجه کردن به ان ها از نکات ضروری خرید است. نمایندگی سونی Sony Repair با پشتوانه سالها سابقه فنی و مدیریت اجرایی مدیران آن در حوزه تخصصی سخت افزار کشور و با همت و هم فکری تعدادی از مهندسین و کارشناسان باسابقه و مجرب تاسیس شد. ضمناً این مرکز از پیشرفته ترین تجهیزات برای تعمیرات، تست، کالیبراسیون و کنترل کیفیت تلفن همراه سونی بهره می گیرد .مسئولیت پذیری بالا در قبال نگهداری صحیح قطعات گوشی سونی و تعمیرات انجام شده ، حفظ و امانتداری اطلاعات مشتریان در این مجموعه و همچنین تمام مهندسین نمایندگی سونی Sony Repair موفق به گذراندن دوره تخصصی تعمیرات تلفن همراه از سازمان فنی و حرفه ای میباشند.

اما یکی از مواردی که شکست این کمپانی را در بخش گوشی هوشمند به دنبال داشت، طراحی کلیشه ای بود و چندان نتوانست محبوبیت خوبی کسب کند. بهترین گوشی های سونی 2021، مجموعه ای از گوشی های پرچمدار، میان رده، ارزان قیمت و … یکی دیگر از بهترین گوشی های سری A 2020 که در رده گوشی های سری A سامسونگ میان رده قرار میگیرد گوشی Galaxy A31 است. این مدل که حتی با وجود قدیمی شدن همچنان یکی از گرانترین گوشی های سامسونگ محسوب میشود، به دلیل کیفیت ساخت بالا و داشتن S-Pen برای هرکاربری خصوصاً طراحهای معماری و نقاشها فوقالعاده است. امکان حذف اطلاعات گوشی وجود دارد پس تهیه پشتیبان (بکاپ) از فایل ها، عکس ها و اطلاعات ضروری فراموش نشه.(آموزش بکاپ به زودی). اگر قابلیت حذف نویز فعال خاموش باشد، باتری هدفون تا 32 ساعت پخش مستمر دوام خواهد آورد. در هدفون Inzone H7 خبری از ویژگی حذف نویز فعال نیست. در نگاه اول، به نظر میرسد که این کد دستوری با ریست کردن خودکار دادههای پارتیشن گوشی شیائومی شما، تمام حسابهای شما را حذف میکند. این مطلب را نیز بخوانید: نقد و بررسی هواوی نوا 8: عشق در نگاه اول!

در ادامه به آموزش نحوه پشتیبانگیری از گوشیهای شیائومی میپردازیم. فلش تول FlashTool نرم افزاری حرفه ای تحت ویندوز برای فلش (نصب آپدیتها به صورت رام) گوشیهای سونی از X10 تا آخرین اسمارت فون این شرکت می باشد. فلش تول Flashtool چیست ؟ شاید با وجود این قابلیتهای بینظیر بپرسید تفاوت این گوشی با گوشیهای میانرده و یا ردهبالا در چیست؟ صبر کنید تا عملیات نصب رام تموم شه (شاید تا ده دقیقه طول بکشه) و پیغام پایان فلش مثل تصویر زیر نمایش داده بشه.حالا گوشی رو از کابل جدا کنید و روشن کنید و منتظر باشید تا رام بالا بیاد. کیفیت متریال به کار رفته در تولید گوشی سامسونگ زد فولد 3 سبب شده است تا این گوشی استاندارد IPX8 را داشته باشد که تا عمق ۱.۵ متری و به مدت ۳۰ دقیقه میتواند دوام بیاورد. بازار گوشیهای اندوریدی را در دست گرفته بودند در نتیجه فروش گوشی سونی با سختی زیادی همراه بود، اما سونی ناامید نشد و بالاخره در مارس سال 2010 اولین گوشی هوشمند اندرویدی خود یعنی Sony Xperia X10 را روانهی بازار کرد. هنوز هم تعداد زیادی از گوشیهای زیر ۲۰۰ دلاری وجود دارد که از رابط میکرو USB استفاده میکنند و بنابراین، سامسونگ میتواند در این زمینه دست بالاتر را داشته باشد.

البته نمیتوانیم بهعنوان یک برنده مطلق به تراشه مدیاتک نگاه کنیم، چرا که در اجرای انیمیشنها و برنامههایی که کمی سنگینتر هستند، چند ثانیه زمان نیاز دارد و احساس کندی را در خلال تجربه خود خواهید داشت. در میان اسمارتفون های سونی یکی از گزینه های ارزشمندی که باید به آن اشاره کرد، Xperia XA2 نام دارد. این سری گوشیها برای اولین بار در سال ۲۰۱۴ وارد بازار شدند و در این چند سال محبوبیت قابل توجهی میان مردم پیدا کردند. این گوشی به خاطر استفاده از دوربین باکیفیت، نمایشگر مناسب و پردازندهی قوی خود مورد ستایش قرار گرفت از طرفی نداشتن فلش دوربین و استفاده از نسخهی قدیمی اندروید از جمله ایراداتی بود که به این مدل وارد شد. با این کار در واقع دو فایل loader.sin و Userdata.sin مجددا روی گوشی سونی شما بارگذاری میشه و علاوه بر حذف قفل، مشکلات بوت لوپ و هنگ کردن موبایل در زمان ورود به اندروید رو هم حل میکنه. راحت تر اینه که فایلهای کم حجم حذف کننده قفل رمز و پترن مخصوص گوشیتون رو دانلود کنین.

توسط مجتبی شکوری

مجتبی شکوری