معرفی و بررسی تکنولوژی های شارژ گوشی | funmobile

پس از مدتی صفحات مجله خبری موبایل فان لمسی جای این صفحه کلید‌ها را گرفت و توانست با سرعت و عملکرد مناسب‌تر خود، انقلابی جدید در گوشی‌های همراه ایجاد کند. با وجود این ممکن است در آینده نزدیک بتوان از دستورات بصری و منتقل شده توسط چشم نیز در این دستگاه‌ها استفاده کرد. اما آنچه که این روزها باید به آن توجه کرد قابلیت‌هایی است که ممکن است در طی 10، 20 یا 30 سال آینده به گوشی‌های هوشمند اضافه شود. فارغ از اینکه گوشی‌های هوشمند در طی سال‌های آینده چه شکلی خواهند داشت و چه قابلیت‌های جدیدی را در خود جای خواهند داد، می‌توان مطمئن بود که یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های نسل جدید از آن‌ها، قابلیت اتصال به دستگاه‌های مختلف است.

  • کارتخوان‌های سیستم حمل‌ونقل عمومی و درگاه‌های پرداخت لمسی نیز مثال خوبی از این فناوری محسوب می‌شن.
  • چک کردن NFC گوشی خیلی ساده‌ست و شما می‌تونین با سرچ عبارت NFC در قسمت تنظیمات از وجود اون مطمئن شین یا در محیط وب مشخصات گوشی‌تون رو بررسی کنین.
  • برای انجام این کار لازمه که حداقل یک دستگاه نقش انتقال‌دهنده داده رو ایفا کنه و دستگاه دیگه توانایی دریافت سیگنال رو داشته باشه.
درست مثل اینکه این رنگ‌ها، بر روی سطح بدنه این دستگاه‌ها رنگ آمیزی شده است. گوشی‌های هوشمند امروزی در رنگ‌های بدنه گوناگونی عرضه می‌شوند به همین دلیل در اکثر مواقع انتخاب یکی از آن‌ها توسط کاربران تصمیم بسیار سختی است. رنگ‌‌های مشکی، نقره‌ای و سفید اگرچه ظاهری کلاسیک و قابل توجه به گوشی‌های هوشمند می‌دهند اما ممکن است خیلی زود برای کاربران خسته کننده شوند. رنگ‌های دیگری نظیر قرمز، سبز یا بنفش نیز ظاهری جذاب و خیره کننده به این دستگاه‌ها می‌دهند اما موجب می‌شوند که آن‌ها تا حدود زیادی غیر حرفه‌ای به نظر برسند.

http://businesset.ir

اما انتظار می‌رود در گام بعدی برای رشد این فناوری‌های ارتباطی، شاهد استفاده از قابلیت کنترل ذهنی باشیم. با استفاده از این فناوری می‌توان تمامی دستورات موردنیاز که در حال حاضر با استفاده از قابلیت‌های لمسی یا صوت به گوشی‌های هوشمند منتقل می‌شوند را تنها توسط فرامین ذهنی به این دستگاه‌ها رساند. به این ترتیب تنها با استفاده از ذهن می‌توان یک برنامه خاص را باز کرد یا یک ویدیوی خاص را به اجرا درآورد.

بزرگترین مشکلات سلطه هوش مصنوعی در جستجوی اینترنتی ؛ از بینگ تا گوگل Brad و چت GPT

فروش آیفون ۱۴ و آیفون ۱۴ پلاس ناامید کننده بوده و خریداران ترجیح می‌دهند هزینه بیشتری برای مدل پرو پرداخت کنند تا از مزایای مخابراتی آشکار آن بهره‌مند شوند. بعید است افزایش این شکاف امکاناتی به افزایش فروش آیفون ۱۵ و آیفون ۱۵ پلاس کمکی کند. طبق اطلاعات رسمی سامسونگ، انرژی مورد نیاز گلکسی اس ۲۳ استاندارد را باتری لیتوم-یونی با ظرفیت اسمی ۳۹۰۰ میلی‌آمپرساعت تأمین می‌کند؛ درحالی که مدل پلاس در بطن خود باتری ۴۷۰۰ میلی‌آمپرساعتی را حمل می‌کند.

فروش سری گلکسی S23 سامسونگ در بازار ایران آغاز شد + قیمت

آن طور که از خبرها معلوم است شرکت های سازنده گوشی تلفن همراه از تجهیز گوشی های خود به نسل 5 اینترنت حرف می زنند. از شرکت هایی اعلام کرده اند به این فناوری مجهز خواهند شد می توان به سامسونگ، سونی، وان پلاس و هواوی اشاره کرد. هنوز شرکت های بزرگ گوگل و اپل از تجهیز گوشی های خود به این فناوری سخن نگفته اند. البته ممکن است فناوری نسل 5 تا سال آینده نیز در دسترس نباشد، اما گوشی های هوشمند با برچسب نسل 5 وارد بازار می شوند. این بدان معناست که با ورود نسل 5 اینترنت این گوشی ها با آن سازگاری خواهند داشت. هنوز بحث در مورد توسعه فناوری های موجود صفحه نمایش وجود دارد که بعضی از تولید کنندگان گوشی های هوشمند از تولید گوشی های با نمایشگر انعطاف پذیر سخن می گویند.

لیست قابل اعتمادترین خودروسازان جهان در سال 2023 توسط موسسه جی دی پاور منتشر شد که طبق آن خودروسازان…

توسط مجتبی شکوری

مجتبی شکوری