مزایا و فواید هوشمند سازی ساختمان BMS چیست؟ » شرکت نوین گستران آموزش، فروش و نصب کرکره برقی-درب اتوماتیک-دوربین مدار بسته

همچنین آن ها می توانند هشدار را از طریق بلندگو و با آژیر خطر که بلافاصله با پیام تخلیه و عدم استفاده از آسانسور در خروج از ساختمان همراه می شود، اعلام کنند. دوربین های دام یکی از رایج ترین دوربین های مداربسته برای محیط های داخلی و خارجی است. شکل منحصر بفرد این نوع دستگاه ها باعث شده که تشخیص جهت دوربین برای افراد در محیط سخت باشد.

  • کنترل از راه دور این سیستم ها توسط تمامی سیستم عامل های موجود بخشی از این قابلیت ها است.
  • پس از رفع ایرادات و مشکلات سخت افزاری و نرم افزاری اولین پردازنده هوشمند سازی ساختمان میرای با قابلیت های کنترل و مانیتورینگ روشنایی، سرمایش و گرمایش و امنیت ( بستر اینترنت ) با 1.8 گیگاهرتز CPU و 512 مگابایت رم داخلی ساخته شد.
  • انتخاب گروه مناسب برای این کار، تضمین کننده کیفیت کار نهایی و رضایت شما خواهد بود.
  • مواردی از قبیل متراژ بنا، تعداد طبقات و واحد ها، ابعاد دقیق هوشمند سازی و فاکتورهایی که مد نظر دارید، میزان بودجه شما و … می تواند در تعیین قیمت هوشمند سازی ساختمان موثر واقع شود.

و علاوه بر این، این نوع دستگاه ها باید به یک زبان و در یک کانال مشترک صحبت کنند. این فناوری در زمینه های مختلف در اکثر جنبه های زندگی مانند صنایع ، بهداشت ، خانه و غیره به کار گرفته شده است . گروه های کنترل کننده DDC (کنترل کننده های دیجیتال) که به صورت شبکه ای یا غیر شبکه ای هستند، به خودی خود یک نوع سیستم را تشکیل می دهند. وجود این زیر سیستم ها برای عملکرد صحیح و حداقل کارکرد سیستم های تهویه مطبوع حیاتی است. این کنترل کننده ها معمولاً دارای ورودی های آنالوگ و دیجیتال هستند که می توانند متغیر های دما، رطوبت و فشار را اندازه‌گیری کنند. خروجی های آنالوگ و دیجیتال نیز برای کنترل ورود و خروج آب سرد یا گرم و یا هوای سرد/گرم کاربرد دارند.

از سنسورهای گاز برای نظارت بر تغییرات کیفیت هوا و تشخیص وجود گازهای مختلف استفاده می شود. آنها برای نظارت بر کیفیت هوا، شناسایی گازهای سمی یا قابل احتراق و نظارت بر گازهای خطرناک در صنایع تولیدی، دارویی، پتروشیمی و معادن استفاده می شوند. بسته به استفاده، می توانید دی اکسید کربن، مونوکسیدکربن، هیدروژن، اکسید نیتروژن، اکسیژن، آلودگی هوا یا گاز را کنترل کنید. برای دستیابی به یک محیط خانه هوشمند واقعی، دستگاه های هوشمند مورد نیاز هستند.

در سیستم هوشمند ساختمان BMS می‌توان دسترسی‌های خاص به افراد داد یا دسترسی گروهی از افراد را کم کرد تا تنظیم بخش‌های حساس خانه مدام عوض نشود و فقط افراد خاصی توانایی تنظیم کردن و دستکاری در این بخش‌ها را داشته باشند. به منظور صرفه جویی در این نوع کنترل های روشنایی، افراد ساکن در ساختمان باید به یاد داشته باشند که هنگام ورود و خروج به محل کلید را روشن یا خاموش کنند، استفاده از لامپ های کم مصرف و LED نیز می تواند هزینه‌ها را کاهش دهد. پکیج خانه هوشمند تمامی امکانات و تجهیزاتی که برای داشتن یک محیط مدرن، جذاب و هوشمند نیاز دارید را در اختیارتان می‌گذارد. محصولات خانه هوشمند آیریک همراه با خدمات پس از فروش، قیمتی مناسب و کیفیتی مثال نزدنی ارائه می‌شود و خیال شما را از همه بابت آسوده می‌کند؛ پس بدون هیچ نگرانی پروژه هوشمند سازی منزل خود را به ما بسپارید.

در همین راستا همچنین باید اذعان نمود که هزینه هوشمند سازی ساختمان متناسب با نوع و قابلیت موردنیاز متفاوت بوده و مسلماً برای افزایش قابلیت های یک ساختمان نیاز به هزینه بیشتری نیز می باشد. به یاد داشته باشید که گارانتی و خدمات پس از فروش محصولات در کنار ضمانت تأمین محصولات در هنگام خرابی ازجمله نکات بااهمیت در تأمین این نوع از سیستم ها در خانه بوده که باید به آن توجه کافی شود. در پایان نیز امیدواریم که این نوشتار از پرشین سازه بزرگ ترین بانک اطلاعات ساختمان های در حال ساخت کشور مفید واقع شده باشد. به طورکلی می توان مطرح کرد که هوشمند سازی ساختمان معمولاً با یک کامپیوتر شروع می شود که در اغلب موارد این بخش مستقل بوده و فقط از طریق آن برنامه ریزی و کنترل سیستم ها صورت می گیرد. این بخش شامل واحد پردازنده، کنترل های اصلی سیستم، کنداکتورها و رله هایی می باشد که با کلیه اجزاء در ارتباط است. همچنین در این بخش کلیدهایی وجود دارند که به طور دستی قابل تغییر بوده و با تغییر آن ها می تواند برنامه سیستم را تغییر داد.

خانه هوشمند و هوشمند سازی ساختمان

با هوشمند سازی سیستم سرمایش و گرمایش ساختمانهای اداری، مسکونی و تجاری نگرانی ناشی از خاموش نکردن وسایل در زمان خروج و یا روشن کردن آن ها برای داشتن دمای مناسب در زمان ورود، از بین می رود. هر یک از قابلیت های فوق برای هوشمند کردن ساختمان ، متناسب با بودجه مورد نظر ساکنین و همچنین کاربری آن در فضا، قابل اجرا است. ها ، کنترل عملکرد بخش های مختلف ساختمان به صورت لحظه ای از فواصل دور و نزدیک فراهم می شود. همچنین ضمن افزایش آسایش و امنیت ساکنین، هوشمند سازی سیستم های ساختمان با روش های مختلف سیم کشی و plc ، بهره وری منابع را در مناسب ترین قیمت و با صرف کم ترین هزینه فراهم می شود. می توانید در این مطلب اطلاعات کافی در زمینه نصاب دزدگیر خانه هوشمند و مهارت های مورد نیاز وی و نیز درآمد نصب دزدگیر در چنین منازلی به دست آورید. این دوره آموزشی هوشمندسازی ساختمان شامل کلیه نکاتی است که برای پیاده سازی این رشته به آن نیاز است.

درجه پیشرفت و نوع فناوری مورد استفاده قابلیت اطمینان سیستم را تعیین می کند. به غیر از پوشش گسترده ، هوشمند سازی خانه زیبایی آن را دارد که در شبکه بدون نیاز به نیروهای خارجی در محیط کار کند. قبل از هر کاری، لازم است به خاطر داشته باشید که چه چیزی یک خانه را به خانه هوشمند تبدیل می کند.

مزایا و فواید هوشمند سازی ساختمان BMS چیست؟ » شرکت نوین گستران آموزش، فروش و نصب کرکره برقی-درب اتوماتیک-دوربین مدار بسته سیستم را می توان برای حضور ساکنین برنامه ریزی کرد یا از طریق سیستم اتوماسیون ساختمان تنظیمات مطلوب را اعمال کرد. در برخی از مواقع سیستم اتوماسیون ساختمان مستقیماً اجزای سیستم تهویه مطبوع را کنترل می کند که برای این دو از ارتباطات مختلفی می توان استفاده کرد. طراحی سیستم های تهویه مطبوع زیر شاخه ای از مهندسی مکانیک است که بر پایه ی اصول ترمودینامیک، مکانیک سیالات و انتقال حرارت استوار است. بدون حضور سیستم های تهویه مطبوع، کاربری ساختمان های مختلف از جمله مسکونی، اداری، تجاری، آموزشی، تفریحی مختل می گردد و در کاربری های بیمارستانی و بهداشتی جان انسان ها به خطر می افتد. همچنین در صنایع داروسازی بدون حضور سیستم های استاندارد تهویه مطبوع امکان تولید داروی مناسب و با کیفیت فراهم نیست.

بدین طریق کاربر می تواند بر سیستم نظارت کند و به هشدار های فرستاده شده از محل های نزدیک یا از راه دور پاسخگویی کند. سیستم های کنترل کننده دیجیتال، هسته ی اصلی سیستم های تهویه مطبوع هستند. این سیستم ها وضعیت هر یک از دمپرها و شیرها را تعیین می کنند و همچنین مشخص می کنند که هر فن، پمپ و چیلر با چه سرعت و ظرفیتی کار کند. با بهره‌ گیری از این قابلیت قابل تنظیم کنترل کننده های دیجیتال، در حال پیشرفت در زمینه اتوماسیون ساختمان ها هستیم. ترموستات یکی از اجزای مهم ساختمان هوشمند است که وظیفه تنظیم دمای هوای داخل را بر عهده دارد. ضرورت دارد در هوشمند سازی ساختمان و تنظیم بهینه ی هوای فضا از آکو ترموستات استفاده شود.

کنترل دسترسی اختیاری در مقایسه با سیستم های دیگر کمترین محدودیت را دارد. چرا که به فرد اجازه می دهد تا کنترل کاملی بر روی هر چیزی که صاحبش است یا نرم افزارهای مرتبط با آن، داشته باشد. در مطلب پیش رو سعی داریم تا به معرفی برخی از زیر سیستم ها و تجهیزات هوشمند سازی ساختمان و BMS بپردازیم.

پروژه هوشمندسازی ویلا مسکونی – زردبند لواسان

توسط مجتبی شکوری

مجتبی شکوری