مزایا ، معایب و مشکلات گوشی سامسونگ A22 طبق نظرات کاربران و کارشناسان – آوافیکس

سالمندان به منوی فارسی و سادهای نیاز دارند که بتوانند خیلی راحت با آن کار کنند. مثلا گوشی ساده با دکمههای بزرگ، منو ساده و ناوبری راحت میتواند یک نمونه از گوشیهای سادهای باشد که با اهداف خاص و ویژه سالمندان تولید شده است. اولین چیزی که باعث میشود گوشی ساده با نمونههای امروزی فرق داشته باشد لمسی نبودن آن است. در دسترس نبودن سرویسهای موبایلی گوگل سبب شده تا کاربران گوشی های هواوی نتوانند از سرویسهایی مانند گوگل پلی و قابلیت سینک کردن برخی برنامهها بهره بگیرند. نکته قابل توجه این مدل وضوح تصویر آن است تا جایی که شیائومی به جرات در وبسایت خود نوشته است: «Mi 11 برای عاشقان فیلم است». اما یکی از محبوبترین گوشیهای سامسونگ مدل گلکسی A51 است این گوشی نسخه به روز شده میانرده محبوب A50 به حساب میآید که دوربین بهبودیافته و حاشیههای باریکتر نمایشگر آن به همراه اندروید ۱۰ موجب شده بسیار مورد توجه و استقبال خریداران و مصرفکنندگان قرار بگیرد. شاید تنها انتظاری که کاربر از این گوشی دارد، جنس بهتر بدنه آن باشد اما به دلیل دارا بودن ویژگیهایی مانند باتری قوی و سختافزار خوب، بهتر است که از این مورد چشمپوشی کنیم. اگرچه گوشی های شیائومی از دیرباز محبوبیت بالایی میان کاربران داشتند، اما به واسطه عملکرد خوب، امکانات بالا و قیمت مناسب، ارزش خرید این محصولات در این دوره بسیار افزایش پیدا کرده است.

اگر نرخ نوسازی را کلا روی ۶۰ هرتز تنظیم کنیم a22 در تست مقاومت به ۱۱۹ ساعت و در تست وبگردی به نزدیک ۱۷ ساعت میرسد. و باوجود چنین نرخ روشنایی بهسادگی میتوان زیر نورمستقیم خورشید از قابلیتهای گوشی بهرهبرد. حداکثر میزان روشنایی 400 نیتس (DisplayHDR 400) خواهد بود. اما برخورداری از دوربین ساده حتی برای گوشیهای معمولی و غیر هوشمند ضروری خواهد بود. باتری این گوشی تا دو روز نیز برای شما دوام میآورد. از نقاط قوت دیگر گوشی نوکیا 3.2، استفاده از باتری قدرتمند لیتیوم یونی 4000 میلی آمپری است، اگر از آن دسته از افراد هستید که دوام باتری گوشی برایشان از اهمیت ویژهای برخوردار است، خرید گوشی نوکیا 3.2 به شما پیشنهاد می گردد. برای مثال باتری این گوشی با وجود اینکه تنها یک باتری 4500 mAh است، از نظر عمر باتری از بسیاری از گوشیهای پرچمدار بهتر عمل میکند و دوام بالاتری دارد. طراحی: گوشی موبایل ساده طراحی یکپارچه، قدیمی و نوستالژیک خود را دارد.

بنابراین هنگام خرید گوشی موبایل ساده از امکان تماس یا پیامک سریع با فشردن دکمهها مطمئن شوید. بنابراین گوشی ظاهرا مجموعهای جمع و جور و خوش دست دارد که به راحتی کنترل میشود. بنابراین بدون این که نگران فشردن دکمه باشید گوشی با تا شدن خاموش میشود. 4. با استفاده از دکمه پاور دستگاه وارد حالت ریکاوری میشود. استفاده از حالت ریکاوری نیازمند دقت و آگاهی است. دقت کنید زومیت، وبسایتی عمومی است و افراد با سطوح دانش مختلف دیدگاههای خود را مطرح میکنند. ما در این مطلب قصد داریم شما را با بهترین گوشی نوکیا 2020 آشنا سازیم. Leica شرکت تخصصی تصویربرداری آلمانی نیز در طرحها و حالتهای نورشناسی و همچنین نرمافزار عکسبرداری به شیائومی در ساخت این گوشی کمک کرده است. در نهایت دوربین سوم این گوشی 5 مگاپیکسلی می باشد که دارای قابلیت سنجش عمق است. این دوربین جزئیات را به خوبی نمایش میدهد و رنگها ثبتشده توسط آن قوی و اصطلاحاً پررنگ است و کیفیت بسیاری خوبی در عکاسی منظره دارد. صفحه نمایش های موبایل شیائومی معمولاً از LCD ، AMOLED ، LED و IPS استفاده میکنند، در مقابل رقیب های هم قیمت دیگر برندها صفحه نمایش گوشی های شیائومی دارای روشنایی و نرخ تازه سازی بالاتر و کیفیت بالاتری را نیز دارد.

افزایش آگاهی شما در زمان خرید یک گوشی هوشمند برای موبایل آباد بسیار ارزشمند است. برای افرادی که از دستیار صوتی استفاده زیادی دارند، محل قرار گیری دکمه، بسیار مناسب است. از آنجا که خریداران گزینههای مختلفی برای خرید تلفن همراه دارند، ما موبایلهایی را ارائه میدهیم که قیمت آنها در محدودههای مختلفی باشند. در نتیجه استفاده از آن برای سالمندان و زمانی که فرصت کافی برای دقت به شمارهها ندارید راحتتر خواهد بود. 3. امکان عکس برداری و فیلم برداری را ندارید. اما برای کسانی که عاشق نمایشگرهای بزرگ هستند و دوربین زوم و قلم S برای یادداشت برداری میخواهند، S22 بهترین گوشی سامسونگ سری s است. Galaxy Note20 Ultra 5G: آخرین نسخه از سری محبوب نوت هنوز هم در بازار خرید و فروش میشود. این گوشی P30 Pro یکی از قدرتمندترین پرچمداران بازار است که به نمایشگر با کیفیت ۶.۴۷ اینچی، تراشه پیشرفته کرین ۹۸۰ و سنسور اثر انگشت سریعتر مجهز شده است. شرکت نوکیا برای این صفحه نمایش که از نوع IPS است، محافظهای گوریلاگلس را در نظر گرفته که استقامت این محصول در برابر برخورد با سطوح مختلف را افزایش می دهد. برای نسخههای 128 و 64 این مدل رم 4 گیگ در نظر گرفته شده است که فضای بسیار زیادی را در اختیار شما قرار میدهد تا به راحتی بتوانید فایل های خود را ذخیره کنید و به آنها دسترسی داشته باشید.

همانطور که گفتیم گوشیهای تاشو سامسونگ و سری ZFold در حال حاضر قیمت بسیار بالایی دارند. تصاویر جزئیات بالایی دارند و رنگها طبیعی به نظر میرسند. مانند بسیاری از گوشیهای کلاسیک دیگر، نوکیا 5310 از یک دوربین با کیفیت VGA بهره میبرد و برای آن دوربین سلفی در نظر گرفته نشده است. تعداد اعضای خانوادهی می نوت در مقایسه با سریهای دیگر کمتر است و آخرین مدلی که با این عنوان به بازار آمده، می نوت 10 لایت است که نزدیک به 2 سال از زمان معرفی آن میگذرد. این شرکت در نخست، راه بسیار دشواری برای کنار زدن سایر رقبای قدرتمندش داشت ولی طی گذشت زمان، انجام آزمایشات فراوان همچنین شناخت نیاز بازار پیرامون ارائه تولیدات مشتری پسند، سرانجام توانست با فروش بالای خود رکورد یک پنجم کل صادرات کشور کره جنوبی را به ثبت برساند.

جک 3.5 میلی متری صدا روی لبه بالایی قرار گرفته است و پورت USB-C به همراه اسپیکر در قسمت پایینی جای داده شده است. این روش برای افرادی که از سرعت اینترنت بالایی برخوردار نیستند و یا تلویزیون هوشمند ندارند بهترین و ساده ترین روش انتقال صفحه نمایش موبایل به تلویزیون است. یکی از امکاناتی که برای سالمندان ضروری است، دکمههای تماس سریع یا ارسال پیامک آنی است. شیائومی 11 تی پرو یکی دیگر از پرفروش ترین گوشی های 2021 شیائومی با عملکرد مناسب است که دارای صفحه نمایش 120 هرتزی عالی و دوربین 108 مگاپیکسلی است. مدلهای جدیدتری هم با ارتباط 3G وجود دارد؛ اما از نظر قیمتی بالاتر هستند و خیلی از افراد از آن استقبال نمیکنند.

جدیدترین مدل از گوشیهای تاشدنی این شرکت هم گلکسی زد فلیپ ۳ و زد فولد ۳ نام دارند که به تازگی راهی بازار شدهاند. سامسونگ مدل 5G گوشی آ 42 را در اواخر 2020 به عنوان یکی از بهترین گوشی گلکسی سری آ روانه بازار کرد. در سری A مدلهای گلکسی A42، گلکسی A71، گلکسی A51 و گلکسی A31 مجهز به حسگر اثرانگشت در زیر نمایشگر هستند. البته، اگر به دنبال گرافیک نیستید و صرفا قصد انجام بازیهای اکشن و هیجان انگیز را دارید، میتوانید گلکسی A02 را برای انجام آثار ساده تک نفره یا معمایی انتخاب کنید. نوکیا 3.2 برای استفاده روزمره گزینه مناسبی است. ظرفیت باتری نوکیا 3.2 برای انجام فعالیتهای مختلف ازجمله بازی کردن، ارسال متن و وبگردی بسیار مناسب می باشد. برای نوکیا 6.2 از باتری لیتیوم پلیمری با ظرفیت 3500 میلیآمپر ساعت استفاده شده است که و به راحتی نیاز های کاربران در طول روز برطرف میسازد. دور تا دور این گوشی را فریم پلاستیکی دربرگرفته و جنس قاب های پشت و جلوی آن نیز شیشه ای می باشد که با فناوری گوریلاگلس 3 محافظت می شود. بنابراین ما این جا هستیم تا کمک تان کنیم! این دسترسی محدود در عمل استفاده از شبکههای اجتماعی را غیرممکن میکند.

میزان جزئیات در مقایسه با دوربین اول کمتر است. تفاوت اصلی این گوشی میانرده با رقبایش، در چینش دوربین های آن است که با چیدمانی دایره ای شکل به همراه فلش LED بر روی قاب پشتی گوشی قرار گرفته شده اند. شاید قاب جلویی طراحی خاص و منحصربفردی نداشته و همانند تمام گوشیهای عرضهشده در سال 2019 باشد اما قاب پشتی از نظر طراحی با تمام گوشیها تفاوت دارد. از دیگر مشخصات این مدل سامسونگ سری a میتوان به باتری ۵۰۰۰ میلیآمپری با فست شارژ ۲۵ واتی و استفاده از تراشه قدرتمند اگزینوس ۱۲۸۰ اشاره کرد که در اجرای بازیهای گرافیکی عملکرد موفقی دارد. گوشیهای با نمایشگر تاشو در این سری معرفی شده و مدلهای بسیار خاصی مثل Galaxy Z Fold، Galaxy Z Flip و Galaxy Z Fold 2 را در این سری قرار دارند.

سامسونگ به تازگی اعلام کرده که برای گوشیهای میان رده خود تا ۳ سال آپدیت نرمافزاری و ۴ سال بهروزرسانی امنیتی ارائه میکند. والدین نیز دسترسی محدودتر به اینترنت را برای نوجوانان ترجیح میدهند. گروه دوم هم نوجوانان و جوانانی هستند که با استفاده از موبایل ساده، تمرکز بهتری روی امور درسی و پرورشی سن خود را خواهند داشت. گلکسی A02 از دو اسلات برای سیم کارت همراه با یک اسلات برای میکرو SD بهره میبرد و از این نظر محدودیت خاصی نخواهید داشت. اولین مدلهای این سری با نام گلکسی الفا در دسامبر ۲۰۱۴م معرفی و سال بعد به بازار عرضه شد. بهینه سازی و کاهش مصرف انرژی، عکس سلفی با زاویه گسترده، اجرای روان برنامهها، امنیت بالا و به روزرسانی مرتب در نوکیا 3.2 باعث رضایت کاربران گردیده است. برای ورود به قسمت بوت لودر در تلفنهای همراه ال جی، باید کلیدهای کاهش صدا و پاور را به صورت همزمان فشار دهید تا لوگوی LG ظاهر شود. البته، نوسانات شدید قیمت ارز در یک سال گذشته، قیمت نهایی گوشی های موجود در بازار و به صورت کلی، تمام محصولات الکترونیکی را حسابی تکان داده که سبب کاهش قدرت خرید کاربران شده است. Huawei Mate X2 4G: جدیدترین گوشی هواوی در سبک تاشو آخرین گوشی هواوی در مدل تاشو با قیمتی گزاف و امکاناتی بسیار خوب که به تازگی روانه بازار شده است.

درسته که Huawei Nova 9 یه گوشی هوشمند میان رده محسوب میشه اما بیش از ۳۰۰ دلار قیمت داره که نشون میده با دستگاه ارزان قیمتی روبرو نیستیم. همین موضوع بسیاری از کاربران را با مشکل مواجه میکند. علاوه بر این سامسونگ حتی سعی میکند از مواد پلاستیکی با کیفیتتری هم استفاده کند، به همین خاطر همه مدلهای سری A را با پلی کربنات مقاوم، اما سبک میسازد و گوشیهای خوش دستی را راهی بازار میکند. به علاوه وجه تمایز اکثر آنها نسبت به رقبا دوربینهای بسیار با کیفیتشان است. کیفیت و رزولوشن این سه دوربین مانند بسیاری از دوربینهای میانرده می باشد. شاید همه نیاز به یک صفحه نمایش با رزولوشن 4K نداشته باشند اما اگر به دنبال یک گوشی هوشمند با صفحه نمایش خارقالعاده با نرخ تازهسازی 120 هرتر هستید، این گوشی انتخابی مناسب برای شماست. رزولوشن این صفحه نمایش 1080 × 2280 پیکسل و تراکم پیکسلی آن 400 پیکسل بر هر اینچ می باشد. اما اگر قرار باشد مروری بر گذشته داشته باشیم میتوانیم در برندهای قدیمی نمونههای کاملی را جستجو کنیم. خوشبختانه تشخیص چنین چیزی بسیار آسان می باشد و برای مثال Redmi 6 Pro نام نسخه چین گوشی Mi A2 Lite بوده که با رام چین به فروش می رسد، اما اگر شما این موبایل را خریداری کرده و زبان فارسی روی آن نصب شده بود، یعنی فروشنده از رام غیر رسمی برای این دستگاه استفاده کرده است.

دفعه قبل سونی یک حرف الفبا را اضافه کرده بود، و اینبار آنها تصمیم گرفتند یک عدد را سایت funmobile اضافه کنند. ابزارهای ناوبری ساده و مشخص: ناوبری در گوشیهای موبایل ساده حرف اول را میزند. گوشیهای سونی از کیفیت قابل قبولی برخوردارند. باتری این گوشی نیز ظرفیت قابل قبولی دارد و با بهرهگیری از هوش مصنوعی، میتواند ذخیره باتری را برای اپلیکیشنهای پراستفاده اولویتبندی کند که موضوع مهمی برای کارابرن این گوشی می باشد. عدم پشتیبانی از زبان فارسی مشکلات دیگری هم دارد. در بسیاری از گوشیهای ساده امکان تایپ فارسی وجود ندارد. سری گوشیهای سامسونگ M به تازگی وارد بازار شدهاند و خانواده این گوشیها تقریبا کوچک و کم جمعیت است. قیمت جدیدترین و گرانترین گوشی سامسونگ در سری نوت از حدود ۸۰۰ دلار شروع میشود.

هر دو لنز در رزولوشن 12MP تصاویر با اندازه پیکسل 1.6 میکرومتر را پس از فرآیند binning ثبت میکنند. اکنون بسیاری از گوشیهای غیر هوشمندی که با رویکرد حرفهای تولید میشوند امکان ارتقا حافظه را دارند، بنابراین از امکان ارتقا رم در گوشی مطمئن شوید. همچنین با افزودن کارت حافظه جانبی می توانید حافظه این گوشی را تا ظرفیت 512 گیگابایت ارتقا دهید. با این حال، گوشی های هوشمند موبایل بسیار بیشتر از یک ابزار ساده هستند. گوشی نوکیا 6.2 از حافظه های داخلی 32، 64 و 128 گیگابایت با حافظه های رم 3 و 4 گیگابایت برخوردار می باشد.

توسط مجتبی شکوری

مجتبی شکوری