سامسونگ یا شیائومی، کدام گوشی را انتخاب کنیم؟

در حال حاضر نیز گوشیهای شیائومی Poco M3 و Poco X3 از گوشیهای بسیار پرفروش و باکیفیت این کمپانی محسوب میشوند که در ایران نیز جزو تازه وارد ها و پر طرفدارترین گوشی ها هستند. قیمت گوشی های شیائومی Redmi نسبتا از بقیه سری ها پایین تر است و از رابط کاربری MIUI شیائومی و سیستم عامل اندروید استفاده میکنند.البته مدلهای این برند به Redmi سطح ابتدایی، Redmi Note میانرده و Redmi K سطح بالا تقسیم میشوند. اما بخش عمدۀ فروش گوشیهای هوشمند سامسونگ، مدلهای میان رده آن است که در سراسر جهان به فروش میرساند و باید در این بخش عملکرد بهتری داشته باشد تا بتواند با شیائومی رقابت کند. شیائومی ۱۲ پرو پرچمدار شیائومی که برای رقابت با اس ۲۲ اولترا و سری آیفون ۱۳ عرضه شد و همانند سایر گوشی های این برند…

با طرح فروش اقساطی موبایل شیائومی می توانید از سری تلفن­های Redmi خرید کنید. با طرح فروش اقساطی موبایل شیائومی از داشتن گوشی هوشمند Mi 9 به عنوان نمونه پیشرفته از خانواده خود، لذت ببرید. به هر حال گوشی های سری نوا که در سال 2016 تولید شده اند نیز هر چند به عنوان گوشی های میان رده هواوی محسوب می شوند اما از عملکرد پیشرفته دوربین برخوردارند و بیشتر مورد توجه آن دسته از کاربرانی قرار میگیرند که ظاهر گوشی همراه برایشان از اهمیت زیادی برخوردار است. از جمله ساعتهای هوشمند و شناخته شده در بازار، اپل واچ است که توسط شرکت اپل و مبتنی بر سیستمعامل آیاواس طراحی و تولید شده.

گوشی های شیائومی در دو نسخه چین و جهانی تولید می شود که معمولا از نظر مشخصات سخت افزاری تفاوتی ندارند اما نسخه سیستم عامل آنها متفاوت است.در گوشی های رام چین ، نسخه سیستم عامل فاقد زبان فارسی در منوها است اما از زبان فارسی به صورت کامل برای نمایش،صفحه کلید و سایر موارد پشتیبانی می کند.همچنین گوشی شیائومی با رام چین به صورت پیش فرض دارای سرویس های گوگل نیست و در صورت نیاز باید توسط کاربر بر روی آن نصب شود ، این در حالی است که در نسخه جهانی منوی گوشی دارای زبان فارسی است و سرویس های گوگل نیز به صورت پیش فرض بر روی آن سایت funmobile نصب هستند. زمانی که صحبت از قیمت گوشی به میان میآید گوشی شیائومی یک سروگردن از برندهای دیگر جلوترست؛ چرا که توانسته با حداقل قیمت ممکن گوشیهایی را تولید کند که واقعا عالی بوده و ارزش خرید بسیار بالایی دارند.

وجود سیستم عامل اندروید پای 9 برای یک دستگاه میان رده به عنوان یکی از سیستمهای مناسب شناخته میشود. قیمت گوشی شیائومی مناسب است، به همین دلیل بسیار سریع در بازار رشد کرد و شناخته شد. لوگوی شیائومی MI”” است که علامت اختصاری دو کلمه Mobile و Internet است، زیرا شیائومی اولین بار به عنوان شرکت فناوری تلفن همراه تاسیس شد ولی در حال حاضر بسیاری از محصولات را تولید می ­کند. جهت فروش اقساطی موبایل شیائومی باید بدانید که این شرکت، تولید طیف وسیعی از محصولات خود را افزایش داده است که از آن جمله تولید گوشی های هوشمند شامل سری Mi، سری Mi Note ، سری Mi Max ، سری Mi Mix و سری Redmi است. فروش اقساطی موبایل شیائومی شامل چه محصولاتی می­باشد؟ به گزارش ایسنا، به نقل از اندروید هدلاین، این گوشی هوشمند بسیار شبیه گوشی شرکت شیائومی مدل Mi 5X است که بتازگی در بازار چین عرضه شده است. این موضوع را نیز میتوان به خاطر سری موفق بلک شارک دانست؛ گوشیهای هوشمندی با طراحی ظاهری جذاب، سختافزاری توانمند، صفحهنمایشی با رزولوشن و نرخ نوسازی بالا و صد البته سیستم خنکسازی مناسب که باعث میشود کاربران برای مدت زمان بسیاری پای بازیهای موبایل بنشینند. به دلیل طراحی منحنی آن که شکل فوق العاده ای دارد، کاملاً در دست شما جا می گیرد و تقریباً در برابر ضربه مقاوم است.

گوشی های سری پوکو شیائومی به گفته خود این برند، پرچمداران قیمت مناسب هستند که تقریبا تمام مشخصات یک پرچمدار را با قیمت خیلی مناسبتر عرضه میکنند. گوشیهای ردمی نوت 8 پرو (Redmi note 8 pro)، ردمی نوت 9 (Redmi note 9)، ردمی نوت 9 پرو (Redmi note 9 pro) و میان ردههای ردمی 8 (Redmi 8)، ردمی نوت 10 (Redmi note 10)از پرفروش ترین های شیائومی هستند. اینیکی از دلایل کاهش تقاضا برای خرید گوشیهای نوکیا بود و گوشیها روزبهروز پیشرفتهتر میشدند. الفباخبر – گروه اقتصادی: قیمت روز از انواع گوشی های نوکیا موجود در بازار را در این گزارش گردآوری کرده ایم. باتری گوشی هواوی p50 دارای ظرفیت 4100 میلی آمپر است و از فناوری فست شارژ 66 واتی بهره می برد که باعث می شود گوشی در حدود 40 دقیقه، به طور کامل شارژ شود. کدام یک از گوشیهای شیائومی قابلیت شارژ سریع دارند؟ اگر شیائومی را با سایر کمپانیهای ساخت گوشی هوشمند مانند اپل، سامسونگ، الجی و… برخلاف اپل و سامسونگ، شیائومی تجارت گوشیهای خود را با حاشیه های بسیار ناچیز انجام میدهد، این حاشیه مربوط به قیمت گوشی شیائومی است که با سود کمتر از 5٪ بود. با این حال، این نرخ تازه سازی بالا عمر باتری را تحت تاثیر قرار میدهد، به ویژه هنگامی که با ظرفیت کوچکتر از Poco X3 Pro کار میکنید.

اسند و آنر از دیگر سری گوشی های هواوی بودند که سالها پیش در بازار به فروش میرسیدند. این گوشی دارای یک نمایشگر 6.39 اینچی بزرگ است که فضای زیادی را برای گیمینگ و فیلم تماشا کردن فراهم میکند و از رزولوشن QHD و پشتیبانی از HDR10 برخوردار است. عکسهایی که در فضای داخلی و در شرایط کم نور گرفته میشوند، کمی دچار افت کیفیت میشوند، با این حال با استفاده از حالت شب میتوانید تصاویر بهتری را ثبت کنید. برند Xiaomi هر ساله تعداد زیادی گوشی روانه بازار می کند که تعدادی از آنها پرچمدار به شمار می روند که مطمئنا جزو بهترین گوشی های آن سال خواهند بود.این پرچمدارها مناسب گیمر ها و کسانی است که به قدرت پردازشی بالا و حافظه و رم زیاد نیاز دارند اما باید قیمت بیشتری نیز برای آن بپردازند.

شیائومی در کشور چین تولید می شود اما با اینحال برخی مدلها در سایر کشورها نظیر هند نیز تحت مالکیت این برند تولید می شوند.توجه به این نکته ضروری است که کشور ساخت ، تاثیری در کیفیت محصول ندارد. بر روی گوشی ­های هوشمندی که این شرکت تولید می­ کند، نرم افزار اندروید MIUI اجرا می شود و بخشی از رشد سریع این شرکت به دلیل استفاده از سیستم عامل اندروید است. حالا تصمیم با شما است که بررسی کنید که آیا میتوانید با گوشی سامسونگ گلکسی نوت ارتباط برقرار کنید یا خیر و اگر قصد خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی نوت ۲۰ اولترا دارید میتوانید به فروشگاه اینترنتی اعتبارکالا مراجعه کنید. فیلمبرداری با g10 شاید به اندازه عکسهایش شما را راضی نکند ولی خب کیفیت 1080 پیکسلی برای یک گوشی اقتصادی بسیار خوب محسوب میشود، بنابراین میتوانید با خیال راحت تماسهای ویدئویی باکیفیتی برقرار کنید.

عدم وجود قابلیت هایی نظیر ضد آب بودن، کیفیت متوسط بدنه در اکثر این مدل ها و عمر کوتاه تر بیشتر گوشی های اقتصادی این شرکت در مقایسه با سایر برندهای معروف از جمله دلایل ارزانی نسبی مدل های گوشی شیائومی هستند. شیائومی در سال ۲۰۱۰ و در چین ساخته شده و در همین مدت کوتاه توانسته در بین ده کمپانی برتر دنیا در زمینه ساخت گوشی هوشمند قرار بگیرد. در 22 مارس سال 2017، شیائومی برنامه ریزی برای ایجاد یک واحد تولیدی دوم در هند را اعلام کرد. هم اکنون همکاری این شرکت با گوگل می تواند کمک بهسزایی در توسعه و گسترش بازار گوشیهای شیائومی بهخصوص در بازارهای درحال توسعه نظیر هند داشته باشد. زدن روی دکمههای برگشت، خانه و برنامهها، یک لرزش سریع و لطیف را به همراه دارد که بسیار مشابه چیزی است که در گوشی گوگل پیکسل 3 میبینیم.

این شرکت گذشته از تولید و فروش محصولات متنوعی از جمله گوشی­های تلفن هوشمند، برنامه های موبایل، لپ تاپ ها و لوازم الکترونیکی مصرفی، بر روی تولید اینگونه محصولات در کشورهای دیگر سرمایه گذاری می­کند. طبق گزارشهای منتشر شده، گوشی شیائومی که قرار است با همکاری شرکت گوگل ساخته و تولید شود، به نام شایئومی آ-1 (Xiaomi A1) خواهد بود و این شرکت در اصل تنها نام گوشی قبلی خود (Mi 5X) را با هدف توسعه بازار عرضه در جهان تغییر داده است. به صورت کلی در صورت خرید گوشی با رام چین مشکلی برای شما ایجاد نخواهد شد اما در صورت نیاز باید سرویس های گوگل را خودتان بر روی گوشی نصب کنید.همچنین می توانید با دانلود رام گلوبال و نصب آن بر روی گوشی آن را تبدیل به یک گوشی با رام گلوبال کنید. در حال حاضر جدیدترین گوشی شیائومی ، سری 12 شامل شیائومی 12 و شیائومی 12 پرو و شیائومی 12X است. گوشی شیائومی با داشتن امکانات بسیار خوب، قیمت واقعا متناسب و دسترسی عالی در تمام نقاط دنیا، بهسرعت حضور خود را در بازار جهانی تثبیت کرده است و با معرفی هر مدل جدید، نظر کاربران بیشتری را به خود جلب میکند. در حال حاضر، گوشی شیائومی و دیگر محصولات آن در بیش از 90 کشور و منطقه از جمله ایران حضور داشته و در بسیاری از بازارها جایگاه پیشرو دارند.شیائومی به دلیل تحریم ها در ایران نمی تواند استور رسمی داخل کشور داشته باشد ولی خاص باکس متعهد است تمام محصولات این شرکت معتبر خصوصا گوشی شیائومی را با قیمتی معقول و گارانتی معتبر به دست مصرف کننده برساند.

در عین حال بسیاری از مدل ها نیز اصطلاحا میان رده هستند که برای عموم مردم و امور روزمره مناسب هستند که عموما از دوربین های خوبی نیز استفاده می کنند.به صورت کلی می توان گفت میان رده های شیائومی و پرچمدارهای شیائومی هر دو از دوربین های با کیفیتی استفاده می کنند و به راحتی می توانند رضایت کاربران را جلب کنند، لذا بهترین قیمت گوشی های شیائومی با توجه به نیاز کاربر ممکن است از دید کاربران مختلف متفاوت باشد.بهترین قیمت شیائومی را می توان در گوشی های میان رده آن یافت و قیمت گوشی های شیائومی را به صورت روزانه می توانید در همین صفحه مشاهده کنید. هستند که نیاز های گروه های مختلف خریداران را برای امور روزمره یا حرفه ای برطرف می کنند. گوشی جدید نوکیا G300 از دیگر گوشیهای اقتصادی این کمپانی است که با قیمت 199 دلاری در بازار آمریکا عرضه میشود. با مراجعه به نمایندگی تعمیرات موبایل نوکیا در صورتی ایجاد چنین مشکلی برای گوشی خود جای نگرانی نخواهید داشت. خریداران با مرور این وبسایت امکان تهیه لوازم و وسایل مورد نظر خود به صورت اقساطی را از این فروشگاه خواهند داشت.

شیائومی در عرصه فروش گوشی به تازگی رقیب قدرتمند خود یعنی هواوی را نیز پشت سر گذاشته و رکورد های فروش را جا به جا کرده است. شرکت شیائومی Xiaomi، یک شرکت الکترونیک چینی است که در سال 2010 تاسیس شد و مقر اصلی آن در شهر پکن واقع است. اولین گوشی این سری در سال 2018 و با نام F1 معرفی شد و تا امروز انواع مختلفی از این سری به بازار ارائه شده است که Poco X3 Pro یکی از جدیدترین مدلهای گوشی شیائومی در این سری است. با پیچیدهتر شدن گوشیهای هوشمند و البته گرانتر شدن آنها، ممکن است بعضی افراد نخواهند یک گوشی لمسی داشته باشند و همان مدلهای دکمهای ساده و قدیمی را ترجیح دهند. اگر گوشی شما پر از برنامه است و دیگر به آنها نیاز ندارید، باید آن را ریست فکتوری کنید؛ چون این برنامهها باعث کند شدن گوشی شما میشوند.

اگر قیمت گوشی های شیائومی را در نظر نگیریم باید گفت در حال حاضر یکی از بهترین گوشی های شیائومی مدل شیائومی 12 است که به تازگی و در سال 2022 به بازار عرضه شده است.همراه با این مدل گوشی شیائومی 12 ایکس و شیائومی 12 پرو نیز معرفی شدند.البته تعریف بهترین گوشی شیائومی با توجه به نیاز کاربران می تواند متفاوت باشد.بهترین گوشی شیائومی برای یک گیمر قطعا از بین سری بلک شارک خواهد بود که مخصوص گیمر ها طراحی و ساخته شده و بهترین گوشی شیائومی برای استفاده روزمره می تواند هر یک از مدل های آن با توجه به نیازهای کاربر باشد.اما اگر یک کاربر عادی هستید که تمایل به بازی نیز دارید قطعا گوشی های میان رده نیز پاسخگوی نیاز شما خواهد بود.

توسط مجتبی شکوری

مجتبی شکوری