سامسونگ یا شیائومی، کدام گوشی را انتخاب کنیم؟

تعداد اعضای خانوادهی می نوت در مقایسه با سریهای دیگر کمتر است و آخرین مدلی که با این عنوان به بازار آمده، می نوت 10 لایت است که نزدیک به 2 سال از زمان معرفی آن میگذرد. سامسونگ گلکسی S22، گلکسی S22 Plus و گلکسی S22 Ultra به عنوان گوشی های پرچمدار سال 2022 سامسونگ معرفی و جایگزین مدلهای قبل شدند. گلکسی اس 21 اولترا تا سال 2021 پیش اخرین مدل Samsung سری s بهحساب میآمد ولی حالا جای خود را به گلکسی S22 اولترا داده است. در سال 2021 شیائومی برای اولین بار موفق شد اپل را در بازار اروپا پشت سر بگذارد که این مسئله، کیفیت بالای محصولات این شرکت را تایید میکند. تا سال 2021 در ابتدای عنوان این سری، عبارت «Mi» وجود داشت (مانند شیائومی می 11)، اما حالا تنها با یک عدد روبهرو هستیم.

بررسی گوشی سامسونگ

در حال حاضر 5 سری گوشی با برند شیائومی طراحی و تولید میشوند که برخی از آنها مدتی است بهروزرسانی نشدهاند. با ما در این مقاله از کالاتیک همراه باشید تا نگاهی به تاریخچه گوشی های پرچمدار سامسونگ داشته باشیم و روند تغییرات در گوشی های سری Galaxy S را مشاهده کنیم. شیائومی در گوشی های پرجمدار و بالارده و حتی در برخی از میان رده ها سعی کرده تا از بهترین و با کیفیت ترین قطعات استفاده کند این را با نگاهی اجمالی به مشخصات فنی گوشی شیائومی متوجه خواهیم شد. اما اگر نگاهی به مشخصات فنی گوشی های شیائومی بیندازیم متوجه خواهیم شد که به نسبت کیفیت و کارایی که ارائه می دهد، قیمت بسیار مقرون به صرفه ای دارد. در واقع قیمت گوشی های شیائومی نسبت به کارایی که دارند مناسب است.

بررسی لوازم جانبی گوشی

طرفداران سامسونگ مدتهاست که قابلیتهای چند وظیفهای را در صدر فهرست قرار دادهاند، وقتی صحبت از دلایل ترجیح دادن دستگاههای گلکسی فونر به میان میآید. شعار کمپانی چینی، «نوآوری برای همه» است و به همین دلیل سریها و مدلهای مختلفی از دستگاهها را طراحی و تولید میکند. بنابراین گوشی های شیائومی یا توسط خود این شرکت تولید میشوند، یا یکی از زیرمجموعههای آن. سری می میکس جایی است که شیائومی خلاقیت خود را با ارائهی محصولاتی متفاوت به نمایش میگذارد؛ بنابراین تعجبی ندارد که این خانواده، میزبان گوشی Mi Mix Fold با طراحی جسورانه و تکنولوژیهای پیشرفته باشد. برخلاف برندی مانند اپل که هرسال تنها چند مدل گوشی با عنوانهای شفاف و مشخص به بازار عرضه میکند، شیائومی گسترهای وسیع از دستگاههای موبایل را تحت سریها و مدلهای گوناگون در سبد محصولات خود دارد که شاید درک تفاوتهای آنها کار چندان سادهای نباشد. رفتهرفته و طی چند سال، اپلیکیشن، لپتاپ، تلویزیون، اسپیکر، ساعت هوشمند، هدفون، پاور بانک، ویدیو پروژکتور، اسکوتر، جارو برقی و انواع لوازم خانگی و گجتهای هوشمند در سبد محصولات شیائومی قرار گرفتهاند تا دیگر دیدن لوگوی این کمپانی یا زیرمجموعههای آن در بازارهای مختلف، تعجبآور نباشد.

بررسی گوشی شیائومی

گوشی میکس 4 هم اولین مدل از ساختههای شیائومی است که به دوربین زیر نمایشگر مجهز شده است. گوشیهای این سری، دستگاههایی ردهپایین با طراحی سنتی هستند که به باتریهایی با ظرفیت بالا مجهز شدهاند؛ درواقع عبارت «Max» به همین ویژگی اشاره دارد. در بازار موبایل، معمولا دستگاههایی که به تراشه های کوالکام مجهز میشوند، نسبت به گوشیهایی که از چیپ های مدیاتک یا برندهای دیگر بهره میبرند، قیمتی بالاتر دارند؛ اما شیائومی در این موارد هم تلاش کرده قیمت تمامشده را پایینتر از دیگر برندها نگهدارد. موفقیت کمنظیر در حوزهی موبایل، سرمایهی لازم برای حضور در میدانهای دیگر را در اختیار شیائومی قرار داد؛ بهگونهایکه اکنون این کمپانی، تجهیزات و لوازم جانبی مختلفی مانند کیف، عینک، چتر، کولهپشتی و فنجان را هم به بازار عرضه میکند که برخی از آنها هیچ ارتباطی با زمینهی فعالیتهای دیجیتال این شرکت ندارند.

خرید گوشی شیائومی

یکی دیگر از کارهای خارق العاده این فروشگاه، نصب گلس موبایل در اهواز درب منزل در محل است! چارا که امروزه دیگرگوشیهای موبایل هوشمند از لحاظ کارایی، تفاوت چندانی با لپتاپها ندارند.به علت همین قابلیتها و کاربردهای زیاد گوشیهای موبایل است که بیشتر امور مربوط به مشاغل، بهوسیلهی آنها انجام میگیرد.افراد زیادی با در دست داشتن یک گوشی هوشمند دیگر نیازی ندارند که هر جا میروند لپتاپ خود را همراه ببرند. همچنین شما میتوانید موبایل شیائومی یا سایر برندها را با قیمت مناسب از کالاتیک خریداری کنید. موبایل شیائومی کیفیت بالا را با قیمت مقرون به صرفه ارائه می دهد برای همین بیشتر قیمت گوشی های شیائومی مناسب هستند. ساخت گوشی فوق کمی ارزانتر است و صفحه نمایش تخت دارد، اما ارزش زیادی برای پولی که کاربر برای خرید پرداخت میکند، ارائه میدهد.

استفاده از کارت حافظه چه ضرورتی دارد؟ بازه های قیمتی متفاوتی برای گوشی شیائومی وجود دارد، قیمت ها از 3 میلیون تومان شروع شده و با توجه به تعداد دوربین، کیفیت پردازنده و کارایی گوشی قیمت ها کمتر و یا بیشتر می شوند. با وجود حضور در حوزههای متعدد، محصولی که شیائومی بهواسطهی تولید آن به شهرت رسیده و همچنان با آن شناخته میشود، گوشی هوشمند است. پرچم دارهای شیائومی که جدیدترین آنها یعنی Xiaomi 12 بهتازگی معرفی شده، در این دسته قرار میگیرند. سری شمارهگذاری شده، خود شامل چند نوع میشود؛ مثلا امسال علاوه بر مدل اصلی شیائومی 12، ورژنهای پرو و X آن هم روانهی بازار شدند. در بازار داخلی چین، این برند با شرکتهایی چون Vivo، Oppo و HONOR رقابتی تنگاتنگ دارد و هنوز موفق به کسب ردهی نخست این صحنهی پربازیگر نشده است.

خرید گوشی سامسونگ

یکی از دلایل شهرت و محبوبیت گوشیهای شیائومی، رابط کاربری زیبا و چشمنواز این برند است که با عنوان MIUI شناخته میشود. اما در بازارهای بینالمللی، این شیائومی است که عنوان نمایندهی شایستهی چینیها را با خود حمل میکند و دو غول بزرگ دنیای موبایل یعنی سامسونگ و اپل را به چالش میکشد. این شرکت در سال 1986 اولین گوشی سامسونگ را برای استفاده در داخل خودرو طراحی کرد که همین امر باعث شد تا با سود دهی بالا در فکر تولید انواع گوشی های مختلف و به مرور گوشی های همراه بیافتد و همین راه را ادامه داد تا امروزه شاهد انواع سری های مختلف از این برند نظیر گوشی سامسونگ سری A ، گوشی سامسونگ سری S ، گوشی سامسونگ سری NOTE ، گوشی سامسونگ سری M باشیم که هر کدام برای امور مختلفی مناسب میباشند.

پس از این پیشروی که در سال 2014 اتفاق افتاد، این شرکت جاهطلب، قلمروی خود را به خاک مالزی، فیلیپین و هند هم گسترش داد. همگی از مواردی هستند که باعث می شود ردمی نوت 10 پرو یک محصول ویژه در زمینه دوربین باشد. شیائومی در شرایطی قدم به میدان گوشیهای هوشمند گذاشت که اکثر برندهای فعال در این زمینه را میشد در یکی از دو دستهی سازندگان دستگاههای باکیفیت و گرانقیمت یا تولیدکنندگان مدلهای بیکیفیت و ارزانقیمت قرار داد. برای گلکسی اس ۲۱ اولترا حافظه داخلی از ۱۲۸ گیگابایت تا ۵۱۲ گیگابایت در نظر گرفته شده و می ۱۱ اولترا نیز حافظه داخلی ۲۵۶ یا ۵۱۲ گیگابایتی دارد. استفاده از کارت حافظه چه ضرورتی دارد؟ با توجه به امکانات و سطح کیفیت گوشی ها می توان گفت که تمامی تولیدات سامسونگ از استاندارد های خوبی پیروی می کنند.

گوشی سامسونگ سری اس

در جعبهی این گوشی در کنار یک شارژر ۶۷ واتی، یک کاور شفاف هم وجود دارد. همانطور که می دانید لبه ها و گوشه های موبایل و همچنین پنل پشتی کمی ظریف و حساس هستند و امکان دارد با کوچکترین ضربه ای ترک بخورند و یا بشکنند پس بهتر است از قاب یا کاور گوشی استفاده کنیم. در مقایسه سری اس و نوت سامسونگ قبل از هر چیز بهتر است از نظر ظاهر و سبک طراحی دو سری گلکسی نوت و گلکسی اس را با هم مقایسه کنیم. در ادامه، سری های مختلف گوشی های شیائومی را به شما معرفی میکنیم تا عباراتی را که در عنوان آنها به کار میرود، بهتر بشناسید. کالاتیک به عنوان یک فروشگاه تخصصی گوشی موبایل این امکان را فراهم کرده که شما بتوانید هر لحظه از شبانه روز قیمت گوشی را مشاهده کنید. مرور طراحی و ویژگیهای محصولات این شرکت نشان میدهد شیائومی دائما در حال بهروزرسانی ساختههای خود است تا بهترین گوشیها را با پایینترین قیمت ممکن به بازار عرضه کند.

توسط مجتبی شکوری

مجتبی شکوری