زومیت اخبار فناوری، آموزش، راهنمای خرید و بررسی | funmobile

مجله خبری موبایل فان پرتابل مدیا پلیر Archos را به یاد دارید ؟ نسل پنجم آیپاد ویدئو را چطور ؟ این دو وسیله برای استفاده های صوتی و تصویری ساخته شده اند اما بعد از مدتی امکانات آنها به گوشی های هوشمند مهاجرت کردند . گوشیهایی با صفحه نمایش پهن مثل HTC ThunderBolt با تفکیک پذیری بالا و سرعت انتقال اطلاعات و نمایشگر 4 اینچی ضربه نهایی برای بیرون راندن ویدئو پلیرها از بازار بود . نمایشگرهای OLED برای کاربردهایی نظیر تماشای ویدیوها و یا اجرای بازی‌ها بسیار مناسب و ایده‌آل هستند اما برای کاربرانی که به خواندن کتاب یا متون مختلف توسط گوشی‌های هوشمند خود عادت دارند بهترین انتخاب نیستند. در حال حاضر بهترین نمایشگر برای این کاربردها، صفحات نمایش E-ink است که در تبلت‌های کتاب خوان Kindle کمپانی آمازون یافت می‌شوند. طبق اطلاعات منتشر شده توسط کاربران، ساعت‌ها مطالعه متون و کتب مختلف توسط این تبلت‌ها موجب خستگی چشم‌ها نمی‌شود.

تاثیر ترامپ: سامسونگ ممکن است یک کارخانه در ایالات متحده بسازد

مدت‌هاست که اپل از علاقه‌اش به ورود به حوزه واقعيت افزوده مي‌گويد و کمپاني‌ها و استارت‌آپ‌هايي را هم در اين زمينه خريداري کرده است. اما اين که اپل اين فناوري را در چه محصولي به کار مي‌گيرد هميشه يک سوال بود. شايعات جديد از ورود فناوري واقعيت افزوده در آيفون 8، به عنوان اولين محصول واقعيت افزوده اپل خبر مي‌دند. Morgan در گفته‌هاي خود از اين شايعات حمايت کرده و اعلام کرد که احتمالا اپل در آيفون 8 از اسکنر ليزري سه بعدي استفاده مي‌کند. احتمالا اين اسکنر ليزري سه بعدي جايگزين Touch ID در امنيت دستگاه خواهد شد.

http://businesset.ir

یا حتی برای ویرایش تصاویر، ارسال پیامک، کنترل میزان روشنایی صفحه نمایش و ساخت ویدیوهای حرفه‌ای اقدام کرد. همچنین اخیراً شاهد حضور فناوری‌های جدید دیگری نظیر شناسایی سه بعدی چهره هستیم که این محصولات را حتی یک رده از گوشی‌های هوشمند گذشته قدرتمندتر ساخته است. اضافه شدن این قابلیت‌ها به گوشی‌های هوشمند سبب شده است که این دستگاه‌ها برای کاربردهای جدیدی همچون تماشای ویدیوها و فیلم‌ها، جستجو در فضای وب، اجرای بازی‌‌های با گرافیک عالی و گوش کردن به موسیقی، ایده‌آل باشند. این تکنولوژی سه تا نسل داره یعنی نسل 1 و 2 و 3 که توسط شرکت انکر به دنیا عرضه شد. در حقیقت همان کار PD رو انجام میده و میاد یک برآوردی میکنه که گوشی حداکثر ولتاژی که میگیره چقدر هست رو از آداپتور میگیره و بهش میده.

آپدیت MIUI 14 برای یکی از محبوب‌ترین گوشی‌های شیائومی منتشر شد

صفحات نمایش E-ink همچنین نسبت به نمایشگرهای OLED از مصرف انرژی کمتری برخوردار هستند و به همین دلیل می‌توانند موجب افزایش قابل توجه شارژدهی باتری گوشی‌های هوشمند شوند. بارزترین تأثیر معرفی فناوری درک سه بعدی در گوشی‌های هوشمند ، افزایش عکسبرداری و افزایش قابلیت های کاربرد AR است. تولیدکنندگانی مانند اپل ، سامسونگ ، میزو و هوآوی فناوری ادراک سه بعدی را به محصولات پرچمدار خود مانند لنزهای لیدار و ToF اضافه کرده اند. انجمن NFC در سال 2009 اولین استانداردهای Peer-to-Peer رو منتشر کرد و یک سال بعد از اون انواع طرح‌ها و اختراعات ثبت‌شده برای استفاده از NFC در تلفن‌های همراه، بازار انبوه و سایر دستگاه‌ها منتشر شد. ویژگی NFC با انتشار یک به‌روزرسانی در سال 2011 برای گوشی C7 نوکیا ارائه شد. این روزها سیستم‌های نورپردازی تمام رنگ و LED در رده کاملی از محصولات الکترونیکی از صفحات کلید گرفته تا کارت‌های گرافیک و لپ‌تاپ ها دیده می‌شوند.

  • همکاری سامسونگ و شرکت VISA در سال 2013 برای گسترش پرداخت‌های موبایلی شکل گرفت.
  • درواقع ظرفیت باتری هر دو گوشی ۲۰۰ میلی‌آمپرساعت در مقایسه با نسل قبل افزایش یافته است.
  • یکی از ایده‌های کنونی این کمپانی قرار دادن دو الکترود کوچک درون ذهن انسان است که به آن قابلیت می‌دهد با دستگاه‌ها و ماشین‌های مختلف ارتباط برقرار کند.
  • بهتره بدونین یک دستگاه پسیو اطلاعات ارسال‌شده از دستگاه‌های دیگه رو پردازش نمی‌کنه و نمی‌تونه به سایر اجزای پسیو متصل بشه.

انتظار می‌رود در آینده نزدیک این سیستم‌های نورپردازی در گوشی‌های هوشمند نیز مورد استفاده قرار بگیرند. تصور کنید پنل پشتی این محصولات به صورت کامل از یک ماده شیشه‌ای شفاف تولید شود که قادر است بخش قابل توجهی از نور محیط اطراف را جذب کند. سپس می‌توان درون گوشی‌های هوشمند از نوارهای LED بهره گرفت که قادر به تولید طیف کاملی از رنگ‌های طبیعی هستند.

اولین تریلر فیلم سریع و خشن ۱۰ منتشر شد؛ وین دیزل و آکوامن در فست ایکس

توسط مجتبی شکوری

مجتبی شکوری