زومیت اخبار فناوری، آموزش، راهنمای خرید و بررسی | funmobile

انتظار می‌رود فناوری بزرگ بعدی که در حوزه صفحات نمایش معرفی می‌شود، نمایشگرهای منعطف و تاشو باشد. چندی پیش یک کمپانی چینی اولین گوشی هوشمند تاشو با عنوان Royole FlexPai را به نمایش گذاشت و حالا شرکت‌هایی نظیر سامسونگ و هواوی نیز از محصولات خود در این زمینه پرده‌برداری کرده‌اند. اگرچه تا زمان اینکه این فناوری در اختیار عموم کاربران قرار بگیرد فاصله زیادی داریم اما این روزها تعداد قابل توجهی از دانشمندان و تیم‌های تحقیقاتی مشغول توسعه آن هستند. سال گذشته اعلام شد که یک بخش تحقیقاتی از کمپانی فیس‌بوک با عنوان Building 8، مشغول کار بر روی فناوری مهمی است که به افراد مختلف اجازه می‌دهد تنها با استفاده از ذهن خود، متون مختلفی را تایپ کنند. هدف از توسعه این فناوری دسترسی به سرعت تایپ 100 کلمه در هر دقیقه است که در قیاس با گوشی‌های هوشمند امروزی، پنج برابر سریع‌تر خواهد بود. توسعه شارژ سریع بی سیم با قدرت بالا یکی دیگر از شگفتی‌های سازندگان گوشی‌های هوشمند امسال است.

http://businesset.irاین خبر تنها چند روز پس از آن مطرح می‌شود که مینگ-چی کو، تحلیلگر معتبر، ادعا کرد که آیفون ۱۴ امسال ممکن است از جمله آخرین آیفون‌هایی باشد که از رابط اتصال [شارژ] اختصاصی اپل استفاده می‌کند. این وب سایت با هدف ارتقا سطح دانش فنی کاربران ایرانی در حوزه تکنولوژی های جدید از جمله گوشی های موبایل ، تبلت ، دستگاه های دیجیتال راه اندازی شد. در واقع آنطور که در بازار کشور خودمان نیز دیده ایم،گوشی های شرکت های چینی (نظیر هوآوی،لنوو،شیائومی و…) همیشه به ازای مبلغ یکسان در خرید ویژگی های بیشتری را نسبت به گوشی های شرکت های کره ای همچون ال جی و مخصوصا سامسونگ ارائه می کنند. معمولاً گوشی‌های میان رده و پرچمدار اندروید به تراشه ان اف سی مجهز هستن. این اسم‌ها در گوشی‌های اندروید با نام Android Pay، در گوشی‌های سامسونگ Samsung Pay و در محصولات اپل با واژه‌ی Apple Pay دیده می‌شن. همچنین پی پال و مستر کارت هم از فناوری NFC )ان اف سی( استفاده می کنن. حتی برنامه‌هایی مثل Google Pay هم برای پرداخت الکترونیکی از قابلیت NFC بهره می‌برن.

  • اما اپل به طور قطع اولین سازنده‌ای است که به یکپارچه سازی ارگانیک چنین دستگاه‌هایی دست یافته است، به همین دلیل تراشه M۱ اپل موجی عظیم ایجاد کرده است.
  • در حال حاضر دو استفاده اصلی از تکنولوژی NFC (ان اف سی) و دستگاه‌های اون وجود داره که عبارتند از پرداخت‌های روزمره و پرداخت با استفاده از موبایل.
  • در قرن قبل انواع سیم‌ها نقش بسیار مهمی در ارتباط بین انسان‌ها با همدیگه و تعامل انسان با ماشین‌ها ایفا کردن اما الان دیگه کم‌کم سیم هم جای خودش رو به انواع فناوری‌های جدید داده و تکنولوژی بی‌سیم در تمام محصولات ارتباطی دیده می‌شن.
  • در قابلیت مهم دیگر می‌توان از این شارژرهای قدرتمند برای تامین انرژی موردنیاز خودروهای الکتریکی که این روزها مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته‌ استفاده کرد.
کمپانی دیگری با عنوان North که بخشی از شرکت بزرگ آمازون محسوب می‌شود نیز اخیراً اعلام کرده است که قصد دارد عینک‌های هوشمندی با نام Focals را تا اواخر سال جاری میلادی روانه بازارهای جهانی کند. مایکروسافت نیز به تازگی با معرفی هدست‌های HoloLens خود نشان داده است که به گسترش این ایده و دستگاه‌های مبتنی بر آن علاقه زیادی دارد. این هدست‌ها می‌توانند هولوگرام و یک طرح سه بعدی از افراد را در پیش چشم کاربران به نمایش درآورند. به نظر می‌رسد پس از گوشی‌های تاشو یا انعطاف پذیر، نوبت به عرضه گوشی‌هایی برسد که قابلیت کشسان دارند و بسط پذیر هستند. با استفاده از این زبان طراحی می‌توان نه تنها گوشی‌های هوشمند بلکه انواع گوناگونی از دستگاه‌ها یا ملزومات جانبی را به صورت بسط پذیر طراحی کرد تا در مواقع نیاز به حمل و نقل، فضای کمتری را اشغال کنند. گوشی‌های همراه دهه 2000 میلادی تنها قابلیت‌های ساده نظیر برقراری تماس‌های تلفنی و یا ارسال پیامک را دارا بودند و نسخه‌های پیشرفته از آن نیز در بهترین حالت امکان تغییر Ringtone یا زنگ تماس را در اختیار کاربران خود قرار می‌دادند.

تولید پژو 206 در ایران متوقف شد

هر ساله فناوری‌های بسیاری در گوشی‌های هوشمند ظهور می‎‌کند و سال ۲۰۲۰ هم شاهد ظهور فناوری‌های جدید در این زمینه بودیم. تبدیل گوشی هوشمند به وب‌کم لزوماً یک قابلیت جدید برای اندروید نیست، اما اولین باری است که سیستم‌عامل اندروید به کاربران اجازه می‌دهد گوشی خود را بدون استفاده از برنامه شخص ثالث به وب‌کم تبدیل کنند. کاربران آیفون می‌توانند با باز کردن برنامه، انتخاب «Recents» و سپس ضربه زدن روی نماد «i» بررسی کنند که تماس‌های FaceTime چقدر داده مصرف می‌کند. نسخه‌‌هاي آزمايشي سيستم عامل‌ها معمولا برخي رازهاي نهفته در شرکت‌ها را فاش مي‌کنند. برخي توسعه دهندگان با گشت و گذار در اين ورژن، نکته جديدي را کشف کرده‌اند. در صفحه تنظيمات Hey Siri، نام ايرپاد هم به چشم مي‌خورد که همين موضوع، امکان معرفي آن در تاريخي نزديکي را تأييد مي‌کند.

آپدیت MIUI 14 طی روزهای آینده برای این گوشی های شیائومی و ردمی منتشر می‌شود

بنابراین اگر یک برنامه داده مناسب و اتصال LTE قوی دارید، به مجله خبری موبایل فان خود بگویید که وای فای ضعیف را به نفع داده‌های تلفن همراه قابل اعتمادتر کنار بگذارد. سامسونگ از گوشی پرچمدار Galaxy S۲۳ Ultra خود رونمایی کرد و برای اولین بار از ویژگی‌های جدیدی که به خانواده سری S اضافه می‌شود، خبر داد. تکنولوژي گوشي هاي هوشمند شکلي از فناوري است که بيشتر در ارتباطات سلولي و ديگر جنبه هاي مرتبط با آن استفاده مي‌شود و از يک شکل از پلت فرم استفاده مي‌کند که درآن بسياري از فرستنده‌ها توانايي ارسال همزمان داده‌ها در يک کانال را دارند. از اين پلت فرم با عنوان Code-division multiple access و يا کد دسترسي چندگانه نام مي‌برند. اين پلت فرم اجازه مي‌دهد تا بسياري از کاربران از فرکانس‌هاي تک استفاده کنند، زيرا احتمال دخالت فرکانس از دو يا چند منبع را محدود مي کند. او اینک اظهار داشته است که سایر محصولات اپل که از این درگاه اتصال استفاده می‌کنند، نیز احتمالا همین کار را خواهند کرد و با درگاه اتصال استاندارد «یواس‌بی-سی» (USB-C) برای شارژ همراه خواهند شد.

ویندوز 10

توسط مجتبی شکوری

مجتبی شکوری