ریکاوری گوشی هواوی – اخبار گوشی موبایل و تبلت نویتات

برخی از گوشیهای میانرده، اکنون از نرخ تازهسازی ۹۰ الی ۱۲۰ هرتز پشتیبانی میکنند و تقریبا ۶۰ هرتز دیگر جایی در بین گوشیهای هوشمند ندارد. وعده پشتیبانی از شارژر ۱۸ واتی هنوز در این گوشی فراهم نشده است، اما در عین حال، استقامت کلی گوشی در برابر کم شدن عمر باتری ستودنی است و در این رده قیمت میتوانیم از آن راضی باشیم. قاب این گوشی از فلز و پلیمر ساخته شده است که نوکیا ادعا میکند دو برابر پلی کربنات معمولی میتواند استحکام داشته باشد. یک دکمه اختصاصی دستیار گوگل هم وجود دارد که همیشه مانعی در برابر انگشتان شما است و میتواند آزاردهنده باشد. با توجه به اینکه این گوشی در عصر کنونی روانه بازار شده است، از جمله گزینههایی است که فناوری اتصال فوقالعاده سریع به همراه داشته و برخی از مشخصات میانرده چشمگیر را در اختیار شما قرار میدهد. نوکیا همچنین تایید کرده است که به ازای هر گوشی فروخته شده در این مدل، یک کمک مالی به موسسه خیریه هم انجام میدهد.

بسته به نسخه برنامه و نوع گوشی شما، این رابط کاربری متغیر می باشد. اما متنوع بودن بیش از حد گوشی ها می تواند باعث سردرگمی مصرفکنندگان شود. دوربین ها با گوشیهای هوشمند برتر رقابتی ندارند، اما در تستهای ما، عکسها ظاهری چشمگیر داشتهاند. در زمینه دوربین هم با یک محصول عالی طرف هستیم که بهترین عکسها و ویدیوها را ثبت کرده و امکانات زیادی را برای بهبود خروجی دوربین در اختیار کاربر قرار میدهد. صفحه نمایش (که معمولاً Quad HD است) فیلمها را بسیار واضح نمایش میدهد. همچنین این برنامه میتواند برای انتقال صفحه نمایش گوشی به کامپیوتر به کاربران کمک کند. یکی از دوربینهای ثانویه اولترا واید 13 میلی متری با دیافراگم 2.2 است و قابلیت فوکوس خودکار و همچنین تصویربرداری ماکرو عرضه میشود و لنز تله فوتو دارای پریسکوپ نیز 12mm با دیافراگم 4.1 بر روی گوشی نصب خواهد شد. دوربین دوم 8 مگاپیکسلی بوده که با دریچه دیافراگم f/2.2 دارای لنز اولتراواید می باشد و برای عکاسی بسیار عریض مورداستفاده قرار میگیرد. ماژول دوربین P50 Pro به شکل یک کپسول بزرگ و ترسناک است که به ۴ لنز مجهز به هوش مصنوعی Leica مجهز است و میتوان آن را بهترین دوربین گوشی ۲۰۲۲ دانست.

یکی از کمپانیهای بزرگ و مطرح در سطح جهانی سامسونگ است که گوشیهایی با محبوبیت بالایی تولید میکند و سالانه فروش بسیاری از بازار را بهدلیل کیفیت به خود اختصاص میدهد. شرکت هواوی علاوه بر گوشی های پرچمدار Mate، خط تولید گوشی خانواده پرچمدار P را نیز دارد. سامسونگ نیز در حال شرطبندی بزرگی بر روی گوشیهای تاشو نسل آینده است. سری M را میتوان سری جدید گوشی سامسونگ نامید که برخی از مدلهای بسیار خوب این کمپانی را معرفی کرده است. محتوایی که در این گوشی نمایش داده می شوند، رنگهای نسبتا ضعیفی به همراه داشته و نمیتوانند در مقایسه با پنل اولد خوب باشند. صفحه نمایش گوشی نسبتا واضح است و در نمایش محتواهای مورد علاقه خود هیچ مشکلی نخواهید داشت. رابط کاربری آن واضح و ساده بوده و وعده بهروزرسانی دو ساله اندروید را نیز دریافت کرده است. XR20 مدل دیگری از نوکیا X20 است و هر دو از یک صفحه مشابه استفاده میکنند. دوربین این گوشی هم از سنسور اصلی ۴۸ مگاپیکسلی استفاده میکند که با عرض دیافراگم f/1.8 همراه شده است.

با کمک فناوری PureView، صفحه نمایش کمی شادابی بهتری کسب میکند، اما این میزان اندک است و یقینا به اندازه پنلهای اولد نمیتواند پیشرفت چشمگیری باشد. بهترین گوشی نوکیا به لطف صفحه نمایش بزرگ خود، میتواند جزئیات بیشتری را در محتواها به نمایش گذارد. هر پنج دوربین در هنگام عکس برداری استفاده شده و مشخصات و جزئیات بالایی را هم در آنها شاهد هستیم. عملکرد نوکیا ۷.۲ در طول چند سال استفاده نرم و روان خواهد بود و میتوانید برای ارسال پیامک، پخش ویدیو، بازی و عکس برداری استفاده از آن استفاده کنید. این گوشی به سختی میتواند گزینه خوبی برای پخش محتواهای رسانهای باشد، اما در آیندهای نزدیک دیگر نگرانی از بابت سرعت اینترنت 5G نخواهید داشت. سنسور ماکرو هم نسبتا متوسط عمل کرده است و بنابراین، این گوشی نمیتواند گزینه مناسبی برای عکاسان مشتاق باشد. ارتقای سیستم عامل Android One هم بهمدت سه سال ادامه خواهد داشت. قیمت گران ترین گوشی سامسونگ در نسخه پلاس حدود ۹۰۰ دلار است که دومین گوشی گران سامسونگ در سال ۲۰۲۲ محسوب میشود.

نکته مهم در رابطه با این سخت افزار عدم پشتیبانی از اینترنت 5G است. این دستگاه از فناوری حذف نویز باد، فناوری آنتن MIMO، فناوری شارژ بیسیم ۱۵ واتی و پشتیبانی از شارژ سریع ۱۸ واتی هم برای باتری ۴.۶۳ آمپر ساعت خود برخوردار است. این گوشیها مطمئنا زشت نیستند، اما آنقدرها هم مبتکرانه ظاهر نشدهاند. این گوشیها طراحی شیک داشته و به گونهای خوش سلیقه، معقول و محتاطانه طراحی شدهاند. دکمه پاور به عنوان یک چراغ اعلان LED هم عمل میکند که لمسی بوده و طراحی دوست داشتنی دارد. طول و عرض این گوشی هم ۱۷۱.۶ در ۸۱.۵ میلیمتر است و تنها ۲۴۸ گرم وزن دارد.

صفحه نمایش این گوشی همراه با یک طراحی ناچ در بالا همراه شده است و در کل همه کاربران طراحی بدون ناچ و حاشیه بالایی بزرگتر را ترجیح میدهند. حسگر در تستها بسیار خوب عمل میکند و کاربران را قادر خواهد ساخت که قفل گوشی را بدون کمترین تلاشی باز کنند. ریکاوری گوشی اندروید با گوگل و سرویسهایی مثل سامسونگ کلاود و شیائومی کلاود بسیار ساده و بدون دردسر است. میتوان این سری و مشخصات آن را مشابه سری A سامسونگ نامید که با داشتن قابلیتهای خیلی خوب، قیمت مناسبتری دارند. اگر چه از لحاظ زیبایی ظاهری، نوکیا G10 و G20 شبیه به هم به نظر میرسند، اما از نظر قدرت پردازش و قابلیتهای عکسبرداری با یکدیگر تفاوت زیادی دارند. سیستم روی تراشه هشت هستهای استوار شده است و با این تفاوت است که دومین مورد طی فرایند ۸ نانومتری ساخته شده و باعث میشود خنکتر و کارآمدتر کار کند. این تفاوت بین نوکیا ۹ و گوشیهای پرچم دار بازار قابل درک است.

یک نوار مرکزی فلزی و شیشه گوریلا در پشت گوشی داریم. در برخی از موارد تحت تاثیر دوربینها قرار خواهید گرفت. همچنین با تراشه اگزینوس ۲۲۰۰ هم میتوان آن را یک گوشی گیمینگ قدرتمند در نظر گرفت و حقیقتاً عنوان بهترین گوشی سامسونگ در جهان از نظر سختافزار شایسته این مدلست. همچنین صفحه نمایش گوشی سامسونگ اصلی کمی گود است ولی در طرح آن چنین ساختاری مشاهده نمی شود. اما به نظر میرسد که این کمپانی برای پایین نگه داشتن قیمت، نمیتوانست چنین کاری را انجام دهد. حاشیههای نمایشگر هم زیبا و نازک هستند و فقط در بالا و پایین آن ضخامت وجود دارد.

وزن این گوشی هم ۲۲۰ گرم تعیین شده است. یک سوراخ پانچی هم برای دوربین سلفی در گوشه سمت چپ بالای نمایشگر تعبیه شده است. صفحه نمایش این گوشی بزرگ و روشن تعبیه میشود، اما پنل LCD آن قادر نیست که هماهنگی مشابه با نمایشگرهای OLED را داشته باشد. حسگر اثر انگشت در دکمه پاور سمت راست گوشی تعبیه شده است که به شما این امکان را میدهد تا گوشی را سادهتر آنلاک کرده و با یک فشار ساده به صفحه اصلی بروید. اما گویا روند تغییر پیدا کرده است و سامسونگ بازهم تنوع بیشتری به گوشیهای پایین رده خود میدهد. با یکی از گوشیهایی روبرو هستیم که اگر به دنبال هزینه بسیار پایین در خرید موبایل هستید، میتواند در لیست نهایی شما قرار گیرد.

دقت رنگ این نمایشگر واقعا بینظیره و همه رنگها رو همونجوری که هستن نشون میده که باعث میشه فیلم دیدن توی این نمایشگر بزرگ خیلی لذت بخش باشه. این رابط کاربری نابترین شرایط را برای لذت بردن از امکانات اندروید در اختیار شما قرار داده است و اگر میخواهید که به سادگی از امکانات نرم افزاری بهره ببرید، این گزینه خوبی است. اگر محصولی در این لیست نظر شما را جلب نکرد، میتوانید لیست بهترین گوشی برندهای دیگر را هم چک کنید. اگر به گشت و گذار در اینترنت پرداخته و کارهایی مانند پیامرسانی و چک کردن ایمیل را انجام میدهید، این تراشه میتواند برای تمام این موارد جوابگو باشد. گوشی میتواند سرعت بالای 5G را در گشت و گذار اینترنتی برایتان تامین کرده و با یک ساختار مقاوم و بدون نیاز به نگرانی از بابت ویژگیهای اضافی، از آن استفاده کنید. همه این امکانات با قیمتی پایین ارائه میشود و شاید ابتدا برایتان تعجبآور باشد. در طرف مقابل، یک جک هدفون ۳.۵ میلیمتری در کنار یک میکروفون و یک کانکتور Type-C هم میبینیم که در کنار یک اسپیکر رو به پایین میتوانید از آن استفاده کنید. مهم نیست که در چه بازه قیمتی از گوشیهای سامسونگ را خریداری میکنید، قطعاً هر گوشی سامسونگی که تهیه کنید از نظر صفحه نمایش و دوربین نسبت به رقبای هم قیمتی خود حرفهای بیشتری برای گفتن دارد.

طراحی گوشی نوکیا ۷.۲ در سطحی قرار دارد که ابتدا حس میکنید که گوشی گران قیمت سایت funmobile در دست گرفتهاید. این پنل در این رده قیمت همچنان مشخصات مناسبی دارد و در واقع بهتر از چیزی است که نسبت به گوشیهای دیگر دریافت میکنید. فراموش نکنید که بهتر است در صورت بروز هر گونه مشکل سخت افزاری در گوشی خود، قبل از بزرگتر شدن آن، هرچه سریعتر نسبت به تعمیر موبایل سونی خود، اقدام کنید. اگر استفاده از گوشی با زبان انگلیسی برای شما مشکل است، این امکان در گوشیها وجود دارد که گوشی را با زبان مد نظر خود راه اندازی کنید. اگر مطمئن هستید که گوشی شما در این چند روز اخیر از دستتان نیفتاده و یا دچار ضرب نشده است، به احتمال زیاد مشکل کار نکردن صفحه نمایش، از نرم افزار گوشی، ناشی میشود. این گوشی از یک قاب فلزی استفاده میکند و پوشش پلاستیکی آن هم حالت لمس نرم به همراه داشته و یک خمیدگی ملایم هم در پشت آن دیده میشود. به همان اندازهای که قاب پشتی این گوشی خوب دیده میشود، درخشش ظریفی را هم همراه با سایه درخشان آبی میبینیم که رخ بسیار خوبی را به آن میبخشد. هر دو قسمت جلو و عقب این گوشی با شیشه گوریلا گلس پوشیده شده و این در حالی است که قسمت پشتی هم مجهز به روکش مات است که سبب میشود احساس صافی بیشتری داشته باشید.

استفاده از قاب پشتی شیشه ای یکی از نقاط قوت این دستگاهه. یکی از نمونههای بهترین گوشی نوکیا ظاهری قابل قبول دارد و به خوبی طراحی شده است. بدنه این موبایل از طرفی طراحی قابل قبولی دارد، فریم مات و قاب شکیل گلاستیکی، اما از طرف دیگر قطور و بسیار آسیب پذیر است. سونی درزمینهی مشخصههای نوآورانه فعالیتهای زیادی دارد، اما این شرکت باید بتواند بهطور مؤثرتری با مشتری ارتباط برقرار کند. نوکیا تا چهار سال بهروزرسانسی امنیتی ماهانه را ارائه میکند که تا حد زیادی جامعترین برنامه ارتقایی است که در میان گوشیهای هوشمند بازار وجود دارد. روند تولید گوشی های سامسونگ با گذشت سالیان پیشرفت کرد تا جایی که در سال 2012 این برند به عنوان بزرگترین تولید کننده گوشی در جهان شناخته شد و رقابت را برای محصولاتی همچون بهترین گوشی های آیفون سخت و هیجانی کرد. گلکسی زد فولد 3 یکی از بهترین گوشی های هوشمند تاشو سامسونگ است که به تازگی تولید شدهاست. یکی از نمونههای بهترین گوشی نوکیا رزولوشن ۱۵۶۰ در ۷۲۰ پیکسل داشته و صرفا در حد و اندازه نام خودش خوب ظاهر شده است.

پس اگر راجع به اندازهی این گوشی اطمینان ندارید، قبل از خرید حتماً به یکی از فروشگاههای معتبر رفته و گوشی را در دستتان بگیرید. در مجموع اگر به دنبال یک گوشی مقرون به صرفه هستید که پاسخگوی نیازهای روزانه شما باشد، حتماً به لیست قیمت گوشی هواوی نگاهی بیندازید و محصولات این سری را بررسی کنید. برای پاسخ به این سوال ابتدا باید از خود بپرسید اولویت شما برای خرید گوشی در چیست؟ آیا میخواهید تمام اطلاعات گوشی شیائومی خود را پاک کنید و آن را بفروشید یا گوشی جدید بخرید؟ بریدگی موجود در صفحه نمایش برای دوربین جلویی همچنان به قوت خود باقی است و همه المانهای موردنیاز، مانند سنسور مجاورت، دوربین سلفی و موارد مشابه دیگر در آن جای گرفته است. نسبت تصویر صفحه نمایش روی ۲۰:۹ ثابت شده است و تراکم پیکسلی آن هم ۳۸۶ پیکسل در هر اینچ است. این 3 گوشی در دیگر قسمتها تفاوتی با هم ندارند و کاملا شبیه به هم هستند. است. نمایشگر با کیفیت این گوشی دارای ابعاد ۶.۸۱ اینچ با نسبت ابعاد به بدنه ۹۱.۴ درصد و تراکم پیکسلی ۵۱۵ پیکسل بر اینچ است. این محصول شرکت سامسونگ، دارای نمایشگر ۶٫۶ اینچی داینامیک آمولد بوده و نرخ رفرش آن ۱۲۰ هرتز است.

توسط مجتبی شکوری

مجتبی شکوری