دیجیتال مارکتینگ چیست؟ 10 استراتژی جدید در سال 2022

در تکنیک های برونگرا مثل تبلیغات آنلاین یا خرید لیست های ایمیل، بدون شک به بودجه بیشتری نیاز دارین. میزان این بودجه به نتیجه ای که قراره از این تبلیغات دریافت کنین بستگی داره. مثلا اگر از تبلیغات PPC در گوگل ادز استفاده کنین، ممکنه رقبای شما شرکت های بزرگ در اون صنعت باشن که باید با اونها رقابت کنین. کارشناس سئو به عنوان یکی ازمشاغل بازاریابی، رویکردهای مختلفی رو در نظر میگیره که هر کدوم به شیوه متفاوتی، ترافیک با کیفیتی رو برای وب سایت جذب می‌کنن.

به همین دلیل هم پشتیبانی آنلاین و داشتن صفحه فعال در شبکه‌های اجتماعی گوناگون یکی از آن چیزهایی است که کسب‌و‌کارهای آنلاین نباید هرگز فراموش کنند. شکل‌گیری ارتباطی صمیمی و قوی میان مخاطبان با برند شما یکی از مزایای مهم دیجیتال مارکتینگ است که بازاریابی‌های سنتی هیچ وقت نمی‌توانند از آن برخوردار شوند. اگر مخاطب آن‌ها بانوان خانه‌دار 30 ساله علاقه‌مند به شیرینی‌پزی باشد، شبکه‌های تبلیغات دیجیتال پیام را دقیقا به همین مخاطب می‌رسانند اما یک بیلبورد در شهر، این پیام را به همه مردان و زنان در هر سن و سالی و با هر علاقه‌ای نشان می‌دهد. کسب‌وکار برای همه این نگاه‌ها هزینه کرده است، در حالیکه فقط تعداد محدودی از آن‌ها، به رشد فروش محصول/خدمت کمک خواهد کرد. تمام فعالیت‌هایی که یک شرکت برای برقراری ارتباط هدفمند و موثر با مخاطبان خود برقرار می‌کند، روابط عمومی است. امروزه دیگر بسیاری از این فعالیت‌ها در فضای آنلاین و به‌صورت دیجیتال انجام می‌شود.

نکته حائز اهمیت که ما را بر آن داشت تا طراحی و اجرای هویت بصری سازمانی را جزو خدمات بازاریابی دیجیتال لحاظ کنیم برمی‌گردد به استراتژی کلان دیجیتال مارکتینگ نوکارتو! اینکه شما از کدام ابزارهای در دسترس‌تان برای انتشار محتوای خود بهره‌ می‌برید، ارتباط مستقیم با طرح کسب و کار و استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال شما دارد. جهت کسب اطلاعات بیشتر و یا تدوین پلن و استراتژی بازاریابی محتوایی کسب و کار اینترنتی خود می‌توانید از مشاوره دیجیتال مارکتینگ و خدمات دیجیتال مارکتینگ استفاده نمایید. تولید و انتشار محتواهای ارزشمند با هدف ایجاد آگاهی از برند، رشد ترافیک سایت، جذب مشتریان فعلی و بالقوه را بازاریابی محتوا گویند. در کانتنت مارکتینگ قبل از هر چیز نیاز، سبک زندگی مخاطبان و همچنین صدا و لحن برند خود را مشخص کنید و با توجه به کلیه این موارد اقدام به تولید محتوای با کیفیت کنید. اثربخشی کانتنت مارکتینگ امروزه تقریبا برای همه کسب و کارها، ثابت شده است.

برای کسب و کارهایی که نوپا بوده و برای دیجیتال مارکتینگ بودجه محدودی دارند، تبلیغات کلیکی نسبت به قیمت بسیار به صرفه و مناسب است. پلتفرم‌ها و کانال‌های مختلفی برای بازاریابی دیجیتال وجود دارند که برای رسیدن به اهداف کمپین و کسب و کار بسیار کمک می‌کنند. هر یک از این کانال‌ها کاربردها و مزایای خاص خود را دارند به طور کلی نمی‌توان گفت که یکی از دیگری بهتر است. افزایش مخاطبان، جذب لید و سرنخ و از همه مهمتر افزایش فروش یا ارائه خدمات از اهدافی هستند که با کمک هر یک از این ابزارها و کانال‌ها می‌توان به آنها دست پیدا کرد. دیجیتال مارکتینگ به ایجاد یک ارتباط صمیمی و نزدیک بین کسب‌و‌کار و مخاطبان آن اهمیت زیادی می‌دهد.

اگرچه که اگر فعالیت های بازاریابی ما در حال حاضر خریدارانی از هر کدام از پرسوناها ایجاد می کند، بیزینس ما می تواند از این اطلاعات جهت محاسبه بودجه بازاریابی خود استفاده کند. از آن ها بپرسید که چطور شما را پیدا کردند، چرا تبدیل شدند و چطور متقاعد شدند که به شما مبلغی را پرداخت کنند. این اطلاعات به شما تحلیل های بسیار زیادی برای پیاده سازی در بازاریابی و پروسه فروش می دهد که می توانید از آن ها برای بهبود عملکرد تبلیغات خود و انتخاب بودجه بازاریابی استفاده کنید. شما می توانید به عنوان مثال با هاست کردن یک وب سایت و تولید محتوا با استفاده از CMS های Hubspot شروع کنید. برای کسانی که بودجه محدودی دارند، می توانید با وردپرس بر روی WP Engine شروع کنید، یک قالب ساده از StudioPress انتخاب کنید و سایت خود را بدون نیاز به کدنویسی با استفاده از Elementor Website Builder for WordPress راه اندازی کنید.

معنای مارکتینگ در شبکه اجتماعی لینکدین زیاد به چشم می آید شما می توانید با انتشار مقاله و باز نشر مقالات و همچنین قرار دادن لینک دیگر شبکه های اجتماعی خود محبوبیت خود را بین کاربران بالا ببرید. توسعه دهندگان Back-end بیشتر تمرکز خود را روی سرور قرار داده و مسئولیت ایجاد فناوری‌های لازم برای Front-end‌ را انجام می‌دهند. آن‌ها با کدگذاری مولفه‌هایی مانند وب سرویس‌ها و API به ارتباط بین سرور، برنامه و پایگاه داده سایت کمک می‌کنند.

دیجیتال مارکتینگ چیست؟ 10 استراتژی جدید در سال 2022 مدلسازی تخصیص به شما اجازه میده ترندهایی که در زمینه تحقیق و خرید محصول توسط مشتری وجود داره رو شناسایی کنین، در مورد اولویت دهی به استراتژی مارکتینگ تصمیمات آگاهانه تری بگیرین و اصلاحات لازم در چرخه فروش رو شناسایی کنین. دیجیتال مارکتینگ راهکاری مقرون به صرفه هستش و فرصت های منحصر به فردی رو برای کسب بیشترین بازدهی از هزینه انجام شده فراهم می‌کنه. یکی دیگر از شاخه های دیجیتال مارکتینگ، تحلیلگر دیتا بوده که نقش حیاتی و اغلب جذابی دارند. آ‌ن‌ها مجموعه داده‌ها را جمع آوری، سازماندهی و تفسیر کرده تا پاسخ یک سوال را پیدا کرده یا مشکل خاصی را حل کنند. این وظایف در تیم دیجیتال مارکتینگ به معنای آن بوده که نقاط قوت و ضعف رقبای مستقیم بررسی شده و از آن‌ها برای پیشرفت برند خود استفاده شود. هنگامی که یک محتوای خوب و باارزش توسط رسانه‌ای منتشر می‌شود، مخاطبان آن با سفارش‌دهنده این محتوا آشنا می‌شوند.

در نهایت عملکرد یک استراتژیست نهفته در عملکرد بقیه گروه خواهد بود و اگر همه‌ کار خود را به درستی انجام دهند مشخص میشود استراتژی درست بوده است یا شرکت دیجیتال مارکتینگ سی یو وب باید تغییر کند. یکی از تاکتیک های پرکاربرد در دیجیتال مارکتینگ ارائه محتواهای رایگان و غیررایگانی است که توسط کاربر قابل دانلود باشد. این استراتژی کانتنت مارکتینگ علاوه بر جذب و نگهداشت مخاطبان و تبدیل آنان به مشتری به جمع آوری داده های کاربردی در مورد کاربران مثل اطلاعات تماس کاربران نیز کمک خواهد کرد. در حوزه ی بازاریابی همیشه سوالات زیادی وجود داشته است، از جمله اینکهبازاریابی چیست،تبلیغات چیست و در چند سال اخیر دیجیتال مارکتینگ چیست؟ نیز به این سوالات اضافه شده است. احتمال دارد که حتی روزانه به وفور با این مفاهیم سر و کار داشته باشید اما در هنگام تعریف هریک از این موارد، ندانید از کجا باید شروع کرد. همانطور که در قسمت‌های قبل به آن اشاره شد، امروزه دیجیتال مارکتینگ به بخش مهم و اساسی در کسب و کارها تبدیل شده است.

  • تبلیغات کلیکی را می‌توان شناخته شده‌ترین شکل تبلیغات آنلاین دانست که سال‌هاست کاربرد دارد و امروزه نیز با اهداف گوناگون از جمله هدایت ترافیک یا خلق مشتری راغب، از سوی تبلیغ‌دهندگان مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • هر هدفی که داشته باشید، شکل دادن به یک استراتژی دیجیتال مارکتینگ بعد از این که بزرگ ترین اهداف کمپانی خود را تعریف کردید کار خیلی راحت تری است.
  • تبلیغات بنری یکی از روش های سنتی در حوزه ی بازاریابی دیجیتال می باشد که با استفاده از تصاویر گرافیکی و معرفی خدمات کمک زیادی به جذب ترافیک هدفمند کرده و مخاطب را به وب سایت شما هدایت می کند.
  • بازاریابی شبکه های اجتماعی از طریق حضور مداوم و مستمر در شبکه های اجتماعی با مشتریان ارتباط برقرار کرده و می‌کوشد ضمن افزایش آگاهی از برند به فروش بیشتر منجر شود.

کمپین‌های بازاریابی به ابزارهایی نیاز دارند تا کیفیت مطلوبی را مخاطبان ارائه بدهند. به عنوان مثال، ممکن است شما به ابزارهای بازاریابی پست الکترونیکی مانند MailChimp Drip ، ابزارهای تحلیلی مانند Google Analytics یا KISSmetrics ، ابزارهای ارتباطی مانند Slack و موارد دیگر نیاز داشته باشید. برای ایجاد یک کمپین تبلیغی و همراه کردن مخاطبان با محصول و خدماتتان به کارگیری چنین روش‌هایی ضروری است. در نتیجه به دلیل ایجاد فضای تعاملی و ارتباط با مخاطب، استفاده از دیجیتال مارکتینگ اهمیت قابل توجهی دارد. علاوه بر آنلاین مارکتینگ دیگر مفهومی که بسیار نزدیک به دیجیتال مارکتینگ بوده و گاهی اوقات به جای این مفهوم استفاده می شود، بازاریابی درونگرا است. بازاریابی ربایشی و بازاریابی دیجیتالی عملا مشابه یکدیگر هستند ولی چند تفاوت کوچک نیز میان آنها وجود دارد.

تبلیغات نیتیو در دیجیتال مارکتینگ (Native Advertising)

شامل نحوه هدف گذاری، کانال های معرفی شامل سئو ، شبکه های اجتماعی، تبلیغات اینترنتی، ایمیل مارکتینگ و… ما با تحلیل نیازها و فرآیندهای کسب و کار شما می توانیم پیشنهادات مفیدی در زمینه دیجیتال مارکتینگ به شما ارائه دهیم. یا تبلیغات بر اساس کلیک به تبلیغاتی گفته می‌شود که به ازای هر کلیک مخاطب هزینه دریافت می کند.

آیا دیجیتال مارکتینگ یک تقاضای پیوسته در بازار است؟

توسط مجتبی شکوری

مجتبی شکوری