دکوراسیون داخلی فروشگاه و ۸ نکته مهم در مورد آن

در صورتی که روی کفپوش های چوبی یک گلیم یا فرش با طرح قدیمی پهن شود، باعث جذابیت چند برابری فروشگاه شما خواهد شد. رنگ سفید در آشپزخانه با هر دیزاینی ترکیب میشود و باعث خستگی صاحب خانه نمیشود. در مغازههای لوازم آرایشی که اکثرا خانمها مشتریان ثابت آنها هستند؛ علاوه بر ارائهی محصولاتی باکیفیت و با قیمت مناسب، فاکتورهای دیگری هم در افزایش فروش مؤثر هستند. اگر میخواهید فروش بالایی داشته باشید باید طراحی دکوراسیون داخلی مغازه کاغذ دیواری به صورتی باشد که تمامی کاغذ دیواری ها در معرض دید باشند تا مشتریها با سلیقههای مختلف بتوانند کاغذ دیواری مدنظر خود را به راحتی انتخاب کنند. البته اگر قرار است خودتان دکوراسیون مغازه پوشاک را طراحی کنید، نیاز نیست روی این موضوع وسواس داشته باشید. پس تا انتها با ما همراه باشید. البته ابتدا باید یک ویترین جذاب با مانکنهای زیبا برای مغازه پوشاک یا بوتیک تدارک دید و پس از آن به سراغ طراحی داخلی مغازه از جمله پیشخوان و قفسهها، کفپوشها، دیوارپوشها، رگالها و اتاق پرو رفت. یک دکور جذاب متناسب با نوع پوشاکی که در بوتیک ارائه میشود، نظر جامعه هدف از جمله نوجوانان و جوانان، بانوان، آقایان و کودکان را به خود جلب میکند.

آیتمی که چهارمین مورد اثرگذار بر طراحی است، حجم کالایی که در فروشگاه عرضه میشود و ابعاد آنهاست. آیتم دومی که بر دکوراسیون مغازه پوشاک اثرگذار است، مساحت فروشگاه یا بوتیک به حساب میآید. متراژ فروشگاه و مبلغ سرمایه در گردش بستگی زیادی به حجم کار دارد، این دو فاکتور در این شغل بسیار متغیر است اما در کمترین میزان آن اگر بخواهید با اجناس برند شروع کنید و یک شروع مناسب داشته باشید یک فضای حداقل 12 متری با حدود 70 میلیون تومان سرمایه اولیه برای خرید اجناس نیاز دارید. امیدواریم شما با خواندن این مقاله با طراحی دکوراسیون مغازه آشنا شده باشید و بتوانید بهترین دکوراسیون را برای مغازه خود انتخاب کنید. در این مقاله قصد داریم به معرفی فضاهای مهم طراحی داخلی در فروشگاه و اهمیت آن بپردازیم.

در ادامه تصاویر زیبا و جدیدی از انواع مدل های شیک و جالب ویترین مغازه های مختلف را ملاحظه می فرمایید که می توانند الگوی مناسبی برای انتخاب شما باشند. البته این تکنیک بیش از سایر انواع پوشاک، در مورد فروشگاههای لباس زنانه کاربرد دارد. میتوانید برای این کار حتی از صفحه اینستاگرام کارگاههای فعال در زمینه دکوراسیون مغازه پوشاک و سایر فروشگاهها بازدید کنید و کالای مورد نظر خود را سفارش بدهید. آینهها در طراحی دکوراسیون مغازه پوشاک بسیار اهمیت دارند. در اين مقاله تلاش خواهیم کرد تا چند نکته کلیدی و مهم در رابطه با طراحی دکوراسیون مغازه را با یکدیگر مرور کنیم. این شیوه عالی یک راه کلیدی برای چیدمان دکور مغازه شال و روسری است. دکوراسیون مغازه های کفش فروشی شامل چه بخش هایی است؟ اینکه برای این موضوع از چه نوع دکوری استفاده کنید بستگی به اندازه متراژ کفش فروشی دارد. استفاده از عروسک های جذاب با اندازه ها بزرگ مانند لِگو ها و یا دیگر شخصیت های کارتونی معروف به جذابیت دکوراسیون مغازه کفش فروشی بچه گانه کمک می کند. اما چیزی که در بدو ورود به یک مغازه کفش فروشی به چشم می خورد، دکور مربوط به فضاهای قرار دادن و نشان دادن کفش ها و کیف ها است.

باید بدانید که در یک محیط تجاری مانند مغازه به دلیل طیف مراجعه کنند گان بسیار وسیع است و ممکن است از هر سلیقه و هر طبقه اجتماعی به آنجا مراجعه شود پس باید در نوع طرحی که استفاده می شود دقت لازم را به عمل اورد تا در نهایت موجب رضایت عمومی مراجعه کنندگان قرار گیرد. دکوراسیون مغازه های کفش فروشی شامل فضاهایی برای قرار دادن کفش ها، مبل ها یا صندلی هایی برای نشستن افراد و امتحان کردن کفش ها، آینه برای مشاهده، بخش صندوق و پرداخت پول، و در نهایت انبار جهت نگهداری کفش ها است. نکته مورد توجه در دکوراسیون داخلی مغازه ی بستنی فروشی استفاده از رنگ های روشن و تقریبا شاد مانند ترکیب رنگی سفید و صورتی است. بهتر است بدانید که راه های زیادی برای استفاده حداکثری از این فضای کوچک در اختیار دکوراسیون داخلی مغازه با چوب شما وجود دارد. اگر کالاهای کوچک و اکسسوری را همراه با پوشاک عرضه میکنید، بکوشید طبقهبندیهایتان را تفکیک کنید و تا میتوانید برای کالاهای کوچکتر از قفسههای جمعوجور بهره بگیرید.

به عنوان مثال دکوراسیون مغازه پوشاک بچگانه بیتردید با بوتیک لباس زنانه و مردانه یا فروشگاهی که در زمینه عرضه کیف و کفش فعالیت میکند کاملا متفاوت است. در این راستا باید به این بحث مهم دقت کنید که برای طراحی داخلی گل فروشی نیاز نیست، به فضای داخلی مغازه خود جلوه بسیار زیادی بدهیدبلکه این اتفاق باید در راستای افزودن خلاقیت در کسب و کار شما باشد تا از این جهت بتواند مغازه گل فروشی شما را جذابتر و متفاوت تر از همکاران شما جلوه دهد و بتواند منحصر به فرد و متمایز با دیگران باشد. نورپردازی: موضوع نور پردازی هم یکی از آن مواردی است که به شدت در دکوراسیون مغازه های کفش فروشی موثر است. استفاده از فرم های برجسته و مشخص نسبت به معماری محل و همچنین به کار گیری پرسیکتیو در طراحی حجم ورودی ساختمان و طراحی احجام شکسته و خالی و پر، از مواردی است که می توان در طراحی معماری ورودی ساختمانها و مراکز تجاری به کار گرفت. این حجم های برآمده و فرو رفته محل مناسبی برای قرار دادن کفش ها هستند زیرا مشتری می تواند کفش را از هر زاویه ای ببیند.

از آنجایی امروزه فروشگاه های زیادی هستند که با استفاده از فضاهای بسیار بزرگ، لوکس و تجاری به توزیع و فروش لوازم بهداشتی و لوازم آرایشی فعالیت دارند، بسیاری از مغازههای لوازم آرایشی و بهداشتی کوچک، با وجود موجود داشتن و اطلاعات کافی داشتن در خصوص محصولات، به دلیل اینکه دکور و چیدمان یا فریبندگی مغازه های بزرگ را ندارد، مورد اعتنا قرار نمی گیرند. اما توجه داشته باشید که قبل از اقدام به عقد قرار داد در مورد آن ها اطلاعات کاملی را کسب نمایید. اگر می خواهید فروش خوبی داشته باشید و وجود این فروشگاه ها تهدیدی برای شما نباشد، روی یک نیچ خاص تمرکز کنید. به همین علت در بسیاری از مکان های اداری و تجاری، سالن های نمایش، رستوران ها، فروشگاه ها و منازل مورد استفاده قرار می گیرند. شاید تصور کنید مشتری مداری و جذب مشتری کار بسیار ساده ای است و در بسیاری از مواقع نیاز به توجه چندانی ندارد. خانه های سبک دنیای قدیمی از چند سبک مختلف از جمله قرون وسطایی و رنسانس برخوردار است و حتی تعادل زیبایی شناسی سنتی و روستایی نیز وجود دارد. شیر پاک کن و مجموعه ای از براش ها و قلمو با کیفیت نیز جزء اجناس لوازم آرایشی ضروری در فروشگاه لوازم آرایشی است و شما باید حتما همیشه این اجناس را موجود داشته باشید.

این دکور برای یک مرکز پخش قهوه است که ظاهراً زیبایی برایش مهم نبوده، بلکه می خواسته نشان بدهد که من انواع قهوه را دارم. هم طرح آجری و هم طرح قهوه به زیبایی مغازه کمک کرده است. رعایت اصول مختلف زیبایی شناسی در ساخت ویترین مغازه می تواند به طور باورنکردنی برروی فروش شما تاثیر مثبت داشته باشد. مجموعه کولست برای متقاضیان خود امکان خرید حضوری و آنلاین را فراهم نموده است، شما می توانید جهت استعلام قیمت یخچال ایستاده و خرید محصول با کارشناس فروش تماس حاصل نمایید. اما در عکس بالا که یک کافه در زنجان است، چون توسط یک دکورکار حرفه ای اجرا شده، بسیار زیباتر و شیک تر به نطر می رسد. میز پیشخوان ساده است، اما زیبا. اما باید بدانید قرار نیست حتما برای دکوراسیون مغازه پوشاک دست روی گرانترین متریال و اکسسوریها بگذارید. این کفش ها به گونه ای با دقت و ظرافت بر روی مکان مورد نظر خود قرار می گیرند که گویی مجسمه هایی ساخته شده به دست هنرمندی بزرگ هستند. معمولا قیمت کفش های این مغازه ها بیشتر است زیرا همین نوع دکوراسیون موجب می شود تا شما فکر کنید با کفش هایی ارزشمند طرف هستند، در صورتیکه لزوما این گونه نیست.

پیشنهاد میکنیم ایدههای مطرحشده در این مطلب را از دست ندهید. برای کار دکوراسیون مغازه کفش های ورزشی پیشنهاد می شود سری به اینترنت بزنید و عکس های فروشگاه های برند های معروف در این حوزه را ببینید. بخشی از سرمایه لازم برای شروع به کار فروش لوازم آرایشی و بهداشتی معطوف به مکان و موقعیت مغازه یا فروشگاه است که اغلب از طرف صاحبان این کسب و کار اجاره می شود.هزینه های رهن و اجاره به استان ، شهرستان و موقعیت راه اندازی آن بستگی دارد.طبیعتاً در شهرهای بزرگ و مراکز استان ها هزینه های اجاره مغازه بالاتر بوده اما به همان اندازه ظرفیت فروش روزانه نیز بالاتر خواهد بود.

توجه کنید که در این مغازه نظم باید رعایت شود زیرا با کوچکترین بی نظمی ممکن است تمامی محصولات جای مشخص خود را از دست بدهند و حتی خود فروشنده نیز متوجه وجود آنها در مغازه نشود و در نتیجه میزان فروش افت کند. در اغلب بوتیک های مردانه علاوه بر انواع لباس، کفش و سایر ملزومات مورد نیاز آقایان نیز به فروش می رسد، بر همین اساس لازم است برای انتخاب دکوراسیون داخلی مغازه دقت زیادی شود و فضایی را ایجاد نمایید که از هر لحاظ مناسب و ایده آل باشد. حتی برخی از خبرگان عرصه کسب و کار عقیده دارند که نصب آینه در فضاهای داخلی فروشگاه، میزان سرقت را نیز تا حد معنی داری کاهش می دهد. برخی از ایدهها را حتی میتوانید خودتان بسازید و بعضی دیگر را به کارگاههای محلی سفارش بدهید و با قیمت بسیار ارزانتر از فروشگاههای عرضهکننده تجهیزات دکوراسیون فروشگاهی صاحب آن محصول بشوید.

درمورد طراحی ورودی فروشگاه ، رنگ بندی مناسب فروشگاه، روشنایی طراحی شده، فضاهای خاص فروشگاه ، مسیر حرکت مشتری ها در فروشگاه و سایر موارد مهم توضیحاتی را ارائه کردیم. اگه در فروشگاه محصولات خاصی را میخواهیم عرضه کنیم، انتخاب یه تم موضوعی مناسب به انسجام و جذابیت بصری برند و محصول خاص کمک زیادی میکنه. پس هرگز نباید از نوع کالای عرضه شده در یک بوتیک لباس غافل شد. در چنین محیطهایی هرگز نباید از نقش نورپردازی و طراحی ویژه ویترین غافل شد. یا اگر در زمینه پوشاک کودک فعالیت میکنید هرگز نباید از المانهای تیز، شکستنی و خطرآفرین دستکم در ارتفاع پایین بهره بگیرید. یک عکس دیگر نیز از این مغازه در زنجان را ببینید (عکس پایین). موبایل های بسیاری با قابلیت ها بیشتر از برندهای ناشناخته تر وجود دارند که از قیمت پایین تری برخوردار هستند، همیشه بیاد داشته باشید که مشتری معمولا طرح و استایل موبایل را بهتر بخاطر می سپارد تا ویژگی های دیگر. اما به یاد داشته باشید اگر محل شیرینی فروشی شما در یک خیابانی است که تمامی مغازه ها چیدمان و رنگ های انتخابی آن ها کلاسیک است شما کاملا باید ضد آن ها باشید و مدرن عمل کنید. در یک مغازه کفش فروشی باید نور کافی وجود داشته باشد.

از آنجاییکه در طراحی دکوراسیون فروشگاه فوق و در کل بسیاری از فروشگاهها، جداره ها با لباس و محصولات قابل فروش کاور می شوند بنابراین در صورت طراحی خاص بهتر است از کف و سقف نیز کمک گرفته شود. نورپردازی عمومی حس امنیت در مشتری ایجاد کرده و اجازه ی کاوش در کل فروشگاه را برای وی فراهم می کند. بدون شک رعایت تمامی نکات و اصول که به آنها اشاره کرده ایم؛ باعث انتخاب محصولات فروشگاه شما از بین چندین فروشگاه توسط مشتری میشود. واقعیت این است که بودجه را باید نخستین آیتم اثرگذار بر دیزاین داخلی یک فروشگاه لباس دانست.

اینکه فقط بهترین اجناس و جدیدترین مدل ها در داخل ویترین قرار داده شوند، به اندازه ی کافی نمی تواند نظر بیننده را جلب نماید بلکه چگونگی قرار دادن آن کالا ها، بازی با رنگ ها، نور پردازی و برخورداری از یک چیدمان زیبا می توان چشم ها را به ویترین و دکوراسیون مغازه کیف و کفش خیره نماید؛ بنابراین برای اینکه شما به دکور و نحوه ی چیدمان فروشگاه خودتان اهمیت می دهید لازم است تا برخی از نکات ضروری مرتبط با چیدمان و دکوراسیون مغازه را یاد گرفته و هم چنین با استفاده از خدمات مجموعه ی پایا دکور بتوانید به بهترین شکل ممکن و در کوتاه ترین زمان از یک دکور و سبک خاص بهره مند شوید. بسیاری از کسانی که به تازگی فروشگاه خود را افتتاح کردهاند آنقدر خرج اضافه و اقساط دارند که در عمل نمیتوانند بودجه زیادی به دکوراسیون اختصاص بدهند.

توسط مجتبی شکوری

مجتبی شکوری