دکتر نیوز جدیدترین اخبار پزشکی و سلامت | دراگمد

اما میزان سکته مغزی در بزرگسالان جوان در طول دو دهه گذشته افزایش یافته است. بیماری کبد چرب غیر الکلی شایع‌ترین بیماری کبدی کودکان است که 5 تا 8 میلیون کودک در ایالات متحده را تحت تاثیر قرار داده است. بر اساس یک گزارش جدید، یک تیم پزشکی کبد آسیب‌دیده‌ی فردی را به مدت 3 روز در داخل یک دستگاه (پرفیوژن) ترمیم کردند و سپس با موفقیت به یک بیمار سرطانی مبتلا… انجمن جهانی بهداشت جنسی ، اعلامیه‌ای رسمی با عنوان «حقوق جنسی» را در مارس 2014 منتشر کرده که در آن به 16 حق جنسی برای بشر پرداخته شده است. از جمله مزایایی که برای فناوری هوش مصنوعی در پزشکی گفته می‌شود شناسایی تمام جزییات و مسایلی است که ممکن است از دید انسان دور بماند.

مداخله گران در امر سلامت را به سازمان نظام پزشکی معرفی کنید

دکتر نیوز جدیدترین اخبار پزشکی و سلامت | دراگمد گزارشی از یک تحقیق بالینی که نشان می دهد خطر ابتلا به سرطان در کودکان متولد شده با روشهای کمک باروری در مقایسه با سایر کودکان، بالاتر نیست. طبق بررسی‌هایی که اخیرا پژوهشگران انجام داده‌اند اثرات رژیم غذایی بر بیماری‌های روماتیسمی و اسکلتی عضلانی تحلیل شد. بیماری‌های روماتیسمی و اسکلتی عضلانی طیفی از بیماری‌هایی هستند که مفاصل را تحت… تحقیقات جدید نشان می‌دهد که افزایش نرخ چاقی باعث می‌شود افراد بیشتری در سنین پایین‌تر به تعویض کامل مفصل زانو نیاز داشته باشند.

  • به این ترتیب فرد مبتلا رفته رفته انگیزه انجام فعالیت های مختلف را از دست داده دچار بی تفاوتی و سایر علایم افسردگی (مدت ها قبل از بروز اختلال شناختی واضح) می شود.
  • دانشمندان معتقدند که با فهم نحوه عملکرد ایزوترتینوئین، امکان تولید یک داروی مشابه یا اثرگذاری بیشتر و بدون عوارض جانبی وجود دارد.
  • آنتی بیوتیکی جدید برای درمان عفونت های پوستی و تنفسی یا پنومونی که با نام اوماداسایکلین تایید و تولید شده است.
  • محققان سلول‌هایی تولید کرده‌اند که علاوه‌بر قابلیت‌های سلول‌های زنده، توانایی‌های منحصربه‌فرد دیگری دارند که می‌توانند دنیای پزشکی را متحول کنند.
  • توضیحات بیشتر در خصوص این پژوهش را می توانید در مجله Molecular Psychiatry ملاحظه فرمایید.

محققان یک سیستم پرینت سه بعدی منحصر به فرد برای برداشت سلول‌های بنیادی از بیوراکتورها ایجاد کرده‌اند که امکان تولید سلول‌های بنیادی با کیفیت بالا و در مقیاس وسیع در استرالیا با… آژانس ملی ایمنی داروهای فرانسه اعلام کرد که مجوزهای بازاریابی برای شربت‌های سرفه حاوی فولکودین ممکن است در این کشور به حالت تعلیق درآید. به گفته محققان در دانشگاه ایالتی اوهایو در آمریکا میانسالان سیگاری بیش از هم‌سن و سال‌های خود در معرض از دست دادن حافظه و اغتشاش ذهنی هستند. از اينکه فقط جهت سرگرمی از فالها استفاده می کنيد سپاسگزاریم و اوقات خوشی را براي شما آرزو می کنیم. فال های ستاره دار، فال های اتوماتیک هستند که نیازی به انتخاب کارت و یا نشان ندارند.

رئیس انجمن پروبیوتیک و غذاهای فراسودمند، از ایران به عنوان بزرگ ترین مصرف‌کننده آنتی‌بیوتیک نام برد. محققان دانشگاه میسوری موفق به ایجاد شیوه‌ای برای شناسایی زودهنگام بیماری قلبی پیش از… محققان انگلیسی آخرین تحقیقات خود درباره کشندگی ویروس کرونای انگلیسی را منتشر کردند. کنفرانس 2019 واکسن ها با هدف ارائه فرصتی به پژوهشگران از سراسر جهان به منظور تمرکز بر روی یادگیری پیرامون واکسن ها و ایمن سازی و پیشرفت ها آن برگزار اخبار پزشکی دراگمد می شود.

تاثیر تحصیلات دوران مدرسه بر افزایش ریسک زوال عقل در سالمندی

مشروح این خبر در سایت دانشگاه نیویورک ذکر شده است و مجله توانید در مجله Annals of the New York Academy of Sciences نیز آن را منتشر کرده است. در سال های اخیر برنامه ای نیز با عنوان زندگی پس از زندگی در ماه مبارک رمضان از صدا و سیما پخش می شود که در آن با برخی از کسانی که تجربه نزدیک به مرگ را داشته اند در خصوص تجربیاتشان مصاحبه می شود. رئیس سازمان شیلات ایران، از ماهی به عنوان غذای فراسودمند نام برد که در سلامت جامعه نقش مهمی دارد. بر اساس اعلام وزارت بهداشت، در طول ۲۴ ساعت گذشته، هیچ یک از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در کشور جان…

توسط مجتبی شکوری

مجتبی شکوری