دستگاه ایکس-ری X-Ray بازرسی بدن صاپا | zoomfing

در برخی مواقع استفاده از این دستگاه ها باعث حفظ شأن و شخصیت مراجعین میشود که بصورت اتومات لوازم همراه خود را با توجه به تابلو ها و اعلانات قبلی داخل دستگاه قرار می دهند . تولید کنندگان مواد غذایی وظیفه این را دارند که به هت سلامتی غذاهای تولید شده آنها را در نوار نقاله قرار دهند و مواد را از آنها عبور دهند. این دستگاه بازرسی سازگار با کلیه استانداردهای ایمنی FCC و IEC می باشد.

  • بدون شک این دستگاه های بازرسی را در فرودگاه ها و ایستگاه های قطار به کرات دیده‌اید؛ به همین علت برای برخی از افراد آن را با نام دستگاه بازرسی چمدان فرودگاه می‌شناسند.
  • سنسورهای آشکارساز و سنسورهای نوری از دیگر بخش‌های تشکیل دهنده دستگاه‌های بازرسی هستند که هر یک وظیفه خاصی را انجام می‌دهند.
  • اشعه ایکس، امواج الکترومغناطیسی است که انرژی زیادی دارند و قدرت نفوذ زیادی دارند.
  • این دستگاه ها بیشتر در ورودی اماکن حساس مانند فرودگاه ها استفاده می‌شوند به همین علت با نام دستگاه های بازرسی فردوگاهی نیز شناخته می‌شود.

این دستگاه‌ها علاوه بر اینکه دقت بازرسی را بالا می‌برند، سرعت فرآیند بازرسی را نیز به شدت افزایش می‌دهند و در زمان و کار شما صرفه‌جویی می‌کنند. اگر شما جزو آن دسته از افراد هستید، که با هواپیما سفر می‌کنید، به احتمال زیاد باید این دستگاه‌ها را در فرودگاه‌ها دیده باشید. این سنسورها در دو صفحه پشت سر هم قرار دارند که اشعه های ضعیف به صفحه اول و اشعه های قوی‌تر پس از عبور از صفحه اول به صفحه دوم برخورد می‌کنند. Rapiscan 532 دارای یک دهانه تونلی بزرگ به ابعاد 1500 میلی متر (59 اینچ) در 1650 میلی متر (64.96 اینچ) برای بازرسی آسان و دقیق پالت های محموله بزرگ است. امنیت را با دنیای امن ماهان تجربه کنید.برای سفارش و خرید این محصول روی لینک کلیک کنید.

دستگاه ایکس ری 180*180

سیستم های بازرسی ایکس ری عرضه شده توسط آگسا دارای 1 سال گارانتی و 5 سال خدمات پس از فروش هستند. از طرفی دستگاه های بازرسی ایکس ری به دسته های نفر رو، بازرسی بار و بازرسی خودرویی تقسیم بندی می‌شوند. این سیستم به واسطه اسکن و تصویر برداری از داخل خودرو های سبک و سنگین به همراه محموله همراه امکان کشف و شناسایی هر جسم غیر مجاز و مشکوکی را در حین حرکت خودرو فراهم می‌کند.

بازرسی ایکس‌ ری 100*100

این دستگاه‌ها مواد منفجره مانند TNT،C4 و … را به رنگ قهوه‌ای نشان می‌دهند و مواد مخدر مانند هروئین و کوکائین را به رنگ نارنجی نشان می‌دهند. با توجه به حجم واردات و صادرات کالا در مبادی گمرکی عملا نظارت و بازرسی دستی توسط انسان غیر ممکن بوده و از طرفی با عدم اطمینان انجام می شود و بازکردن پلمپ کانتینر ها توسط مأمورین نیز مشکلات بعدی را برای گمرکات و محصولات در پی دارد. این موارد ضرورت بکارگیری دستگاه های بازرسی با سرعت متناسب و بالا را در گمرکات کشور ها توجیه نموده و هرگونه سرمایه گذاری دولتی و خصوصی نیز در این زمینه ارزشمند و مفید است . دستگاه های ایکس ری دارای تنوع ساخت بسیاربالایی بوده و به صورت کاملا سفارشی و بر مبنای مشخصات دقیق درخواستی کارفرما تولید می گردند. اپراتور این دستگاه باید آموزش های تخصصی لازم را قبل از کار با دستگاه ببیند. نحوه ی کار به این شکل است که جسم و یا کالای مورد نظر ابتدا روی ریل قرار گرفته و سپس وارد تونل شده که توسط دستگاه و با استفاده از فناوری مادون قرمز مورد بررسی قرار بگیرند و شی های هدف را شناسایی کنند.

قسمت های مختلف دستگاه ایکس ری  X ray

دستگاه ایکس-ری X-Ray بازرسی بدن صاپا | zoomfing

به عنوان مثال در دستگاه‌هایی که قابلیت تصویر برداری ۶ رنگ را دارند، علاوه بر رنگ‌ها نارنجی، سبز، آبی از رنگ‌های قهوه‌ای زرد و بنفش نیز استفاده شده است. این تفکیک رنگی اپراتور را قادر می‌سازد تا در تشخیص بسیاری از مواد توانمند باشند. این دستگاه بازرسی ماشین با اشعه ایکس می تواند به دلیل استفاده از فناوری اشعه ایکس نافذ و تبعیض مواد ، باعث کاهش زمان بازرسی برای وسیله نقلیه و حمل بار شود و از شناسایی مواد آلی و غیرآلی و فلزات اطمینان حاصل کند. در واقع تصویر رنگی به دست آمده از این دستگاه ها امکان شناسایی موارد مشکوک را فراهم می کند. مواد آلی مانند مواد مخدر، مواد غذایی، کاغذ و مواد منفجره به رنگ نارنجی نمایش داده می شوند.

توسط مجتبی شکوری

مجتبی شکوری