دریچه داکت اسپلیت فروش تلفنی،خضوری و آنلاین دریچه داکت اسپلیت در تهویه مارکت

ابعاد فریم از ابعاد حفره ای که قرار است دریچه بازدید فن کویل بر روی آن تعبیه گردد مشخص می شود.البته برای تسهیل و امکانپذیر بودنِ عملیات نصب باید به میزان نیم سانت از هر طرف بعنوان بادخور کسر گردد که نصاب در زمان نصب دریچه بازدید فن کویل خطی کله قندی دچار مشکل نگردد. دریچه بازدید داکت اسپلیت خطی کله قندی برای بازدید و تعمیرِ دستگاههایی به کار می رود که مکشِ دریچه بازدید داکت اسپلیت از طریقِ دریچه خطی کله قندیِ تعبیه شده بر روی بدنه ی دریچه بازدید داکت اسپلیت انجام می پذیرد و دلیلِ نامگذاریِ این دریچه بنام دریچه بازدید داکت اسپلیت خطی کله قندی نیز وجودِ این دریچه خطی است. دریچه بازدید داکت اسپلیت خطی کله قندی برای بازدید و تعمیرِ دستگاههایی به کار می رود که مکشِ دریچه بازدید داکت اسپلیت از طریقِ دریچه خطی کله قندیِ تعبیه شده بر روی بدنه ی دریچه بازدید داکت اسپلیت انجام می پذیرد و دلیلِ نامگذاریِ این دریچه بنام دریچه بازدید داکت اسپلیت خطی کله قندی نیز وجودِ این دریچه خطی می باشد.

سپس با احتساب یک سانت بادخور اقدام به برش اضلاع فریم دریچه بازدید داکت اسپلیت خواهیم نمود. برش هر ضلع به صورت ۴۵ درجه خواهد بود تا وقتی دو ضلع مجاور هم به‌یکدیگر وصل می‌شوند زاویه ۹۰ درجه را تشکیل بدهند. دو ضلع کنار هم در فریم دریچه بازدید داکت اسپلیت به وسیله کرنر های فلزی متصل می‌گردند. طرز کار این کرنرها به گونه ای است که از هر دو طرف در ریل های قسمت پشتی پروفیل فریم دریچه بازدید داکت اسپلیت تداخل پیدا نموده و به صورت پرسی یا فشاری در محل خود ثابت می‌مانند. همان طور که در بالا اشاره نمودیم دریچه بازدید داکت اسپلیت برای ایجاد دسترسی آسان به دستگاه‌هایی مانند داکت ها و فن کویل هایی که اغلب در سقف قرار دارند مورد کاربرد و استفاده می‌باشد. این دریچه ها به وسیله شیارهایی که در حالتهای مختلف روی آنها تعبیه می‌شود امکان برگشت هوای محیط را فراهم می‌آورند.

با استفاده از بست هوابندی به ثبات بیشتر لوله الاستومری کمک کرده تا لوله فلکسی در طول مسیر دچار آسیب و شکم‌آوری نشود. شرکت ساختمانی مدرن تجهیز کاربر گرامی، در صورتی که مسئولیت پروژه و یا تحقیقات فنی بر عهده ی شماست و برای مشاوره، طراحی، اجرا، تعمیر، بازسازی، نگهداری و… دریچه های برقی به سهولت از طریق ریموت ، قابل کنترل هستند و مسلما باعث بهبود مصرف انرژی شده و نقش ویژه ای در زیبایی و مدرن شدن طراحی داخلی دارند . دریچه های کنترل از راه دور رایمند را می توان به سیستم های خانه ی هوشمند و سیستم های BMS متصل نمود .

مورد آخر اینکه، نحوه ی اتصال پره ها و راحت جا به جا شدن دمپر دریچه کولر نیز از نکاتی می باشد که در هنگام خرید بسیار مهم می باشد. در نقاطی که ساختار به صورت کلاف زیرکار و کاملا استاندارد و گونیا باشد بطور عمومی از کلاف ۳ سانتی برای فریم دریچه بازدید داکت اسپلیت استفاده می شود. کانال کشی پلی اورتان یا کانال داکت اسپلیت پیش عایق در سالهای اخیر توانسته با رفع برخی از ایرادات کانال کشی گالوانیزه جای آن را در سیستم کانال کشی بگیرد. جهت جلوگیری از هدر رفت انرژی، سرما یا گرمای تولیدی داکت اسپلیت باید از عایق مناسب کمک گرفت. تمامی دریچههای کولر از جمله نوع چوبی، آلومینیومی و آهنی به مرور زمان در طراحی خود پیشرفت قابل توجهی را داشتهاند.

الف- دریچه بازدید داکت اسپلیت آلومینیومی با درب ساده ی لولایی

دریچه داکت اسپلیت فروش تلفنی،خضوری و آنلاین دریچه داکت اسپلیت در تهویه مارکت

اگر درب دریچه بازدید داکت اسپلیت به صورت لولایی باشد در یک بُعد از درب دریچه بازدید داکت اسپلیت لولا نصب می‌گردد و به وسیله قفل زیمنسی باز و بسته می‌شود. درب دریچه بازدید داکت اسپلیت که به صورت وزنه‌ای باز و بسته می‌شود با نشستن در نشیمنگاه فریم دریچه بازدید داکت اسپلیت بسته و با بلند کردن آن باز می گردد. عملیات اتصال این دریچه طوری انجام می‌گیرد که زایده خاصی بر روی درب دریچه بازدید داکت اسپلیت حس نشود.. لبه های ورقِ درب دریچه بازدید داکت اسپلیت از طرفین به میزان ۱.۵ تا ۲ سانت به صورت ۹۰ درجه خم می‌خورد که عوارضی چون تاب خوردگی یا دفرمگی بر روی ساختار درب دریچه بازدید داکت اسپلیت نمایان نشود. با اتصال دریچه هوای خطی بر روی درب دریچه بازدید داکت اسپلیت و خم کاریِ لبه های درب دریچه بازدید داکت اسپلیت خطی کله قندی، این قطعه نیز همچون فریم آماده عملیات رنگ می‌شود. رنگ کاری بر روی سطوح بیرونی و درونیِ درب و فریم دریچه بازدید داکت اسپلیت با استفاده از رنگ کوره‌ای الکتروستاتیک صورت می‌گیرد.

ت- دریچه بازدید داکت اسپلیت آلومینیومی با درب شیار دارِ وزنه ای

با نصب یک ترموستات در هر اتاق و نیز نصب دریچه های ترموستاتیکی که با فرمان ترموستات به طور اتوماتیک باز و بست می شوند تا مقدار هوای ورودی به هر اتاق با توجه به نیاز کاهش یا افزایش یابد ، می توان ضمن کنترل دمای هر اتاق به طور مجزا، از ارسال هوای سرد یا گرم به اتاقی که به تهویه نیاز ندارد ، جلوگیری کرد و در نتیجه در مصرف انرژی صرفه جویی نمود و بدین ترتیب مصرف برق آن در مقایسه با سیستم های دیگری چون مینی چیلر و فن کویل به یک دریچه بازدید داکت اسپلیت تعادل می رسد. بنابرین ۲ عیب مهمی که با انجام این کار در سیستم ایجاد می شود عبارتند از افزایش هزینه اجرای آن و عدم ورود هوا به مقدار کافی به هر اتاق یا سالن. به این مسئله توجه کنید که مثلا وقتی دستگاه در حالت سرمایشی کار می کند، برای افزایش دمای یک اتاق نسبت به سایر اتاق ها، دمپر مربوط به آن اتاق باید حجم هوای خنک ورودی به آن اتاق را کاهش دهد که در نتیجه با مشکل کمبود هوا در آن اتاق مواجه خواهیم شد. در ضمن همانطور که گفتیم با اضافه شدن دمپرها به سیستم، قیمت تمام شده افزایش یافته و به جای آن می توان از سیستم های دیگری مثل چیلر و فن کویل بهره برد. منظور از منطقه بندی نمودن ، کنترل دمای اتاق ها و سالن ها به طور مستقل و جداگانه است که چندین اتاق متصل به یک داکت اسپلیت ، نمی توانند دمای مستقل و جداگانه داشته باشند و همه آنها هم دما خواهند بود و همزمان سرد یا گرم می شوند.

  • اما در صورتی که محیط شما با توجه به نوع کاربری به هوای بسیار پاکی نیاز می‌ توانید یک فیلتر مناسب بر روی دریچه داکت اسپلیت نصب کنید.
  • نکته مهم در استعلام قیمت از مجموعه تهویه سان؛ نبود افراد سودجو و دلال بوده و قیمت تمام شده ارزان‌تر از بازار خواهد بود.
  • هرچه ابعاد دریچه بازدید داکت اسپلیت بیشتر باشد تعداد و جای پیچ ها بیشتر می‌شود.

امروزه با فناوری های جدید و همچنین ساخت ماشین آلات نوین ساخت دریچه های بازدید داکت اسپلیت چوبی نیز وارد مرحله جدیدی شده است. از آنجایی که دریچه بازدید کویل چوبی ظاهری دکوراتیو دارد بسیار زیاد مورد استقبال کارفرمایان و مهندسین ناظر و طراحان داخلی قرار گرفته است. برای ایجاد طرح های متنوع و مختلف روی دریچه بازدید داکت اسپلیت چوبی از دستگاه‌های پیشرفته سی ان سی استفاده می‌گردد. از این طریق می‌توان هر طرحی با هر نقشه و مدلی را روی دریچه بازدید داکت اسپلیت پیاده کرد.

خرید اینترنتی دریچه هوا از داکتینو

توسط مجتبی شکوری

مجتبی شکوری