خرید انواع دریچه کولر

نیروی باد سبب می شود که هوا با فشار از لابه لای درزها وارد ساختمان شود. در صورتی که فضای بسته فاقد محل های بسته ورود هوا باشد و درزبندی بیش از حدی داشته باشدو دود کش هم گرفتگی جزیی داشته باشد هوای خروجی از کانال کولر باعث برهم خوردن هوای خروجی از دودکش وسایل گاز سوزشده و می تواند مکش معکوس در دودکش را ایجاد نماید. همچنین دریچههای کولر به دلیل قطر و اندازه بزرگتری که از لوله و دودکش بخاری دارند میتوانند نقش بهتری در خارج کردن هوای اتاق به بیرون داشته باشند. چون هم از نظر طرح و رنگ بسیار متنوع هستند و هم جلوهی بسیار خوبی دارند. فریم دریچه هوا طرح قدیمآلومینیونیاز پروفیل اکسترود آلومینیومی ساخته می شود. دریچه های کولر خطی نیز میتوانند با دمپر و یا بدون دمپر استفاده شوند.

دریچه های پلاستیکی دو تیکه به چهار قسمت تقسیم شده است که هر قسمت توسط دمپر جداگانه باز و بسته می شود. این گونه که ابعاد دریچه هوا باید نیم سانت از هر طرف کوچکتر از حفره ی مورد نظر باشد تا دریچه هوا به راحتی و سهولت درون حفره فرو رود و در آن تعبیه گردد. هر چند با توجه به قیمت پایین این دریچه به نسبت دیگر انواع دریچه سیستم خنکسازی شاهد بهکارگیری از آن توسط معماران ساختمانی در بناهای پیش فروش شده خواهید بود. دریچه کولر خطی صفر درجه هم برای سیستم های مکنده و هم برای سیستم های دمنده هوا کاربرد دارند و استفاده می شوند.

قیمت دریچه کولر با توجه به عوامل و پارامترهای زیادی نظیر نوع، مدل، جنس، ابعاد، ضخامت ورق استفاده شده، کیفیت متریال اولیه، مقاومت محصول، کیفیت رنگ دریچه، نوع ساختار دریچه، داشتن یا نداشتن دمپر، برند و شرکت تولید کننده آن تعیین می شود و قیمت نهایی دریچه به این موارد بستگی دارد. پس از رنگ آمیزی دریچه هوا ،اقدام به بسته بندی این محصول به وسیله ی مشمای حباب دار می کنیم تا دریچه هوا از هرگونه آسیب و صدمه و ضربه در امان بماتد. در زیر به دسته بندی دریچه هوای آلومینیومی می پردازیم. وزن دریچه کولر آلومینیومی در مقایسه با سایر دریچه ها سبک تر بوده و همچنین مقاومت بالایی در برابر رطوبت و تابش نور خورشید دارد به همین دلیل قیمت دریچه کانال کولر آلومینیوم گران تر از دریچه های گالوانیزه یا فلزی می باشد. در ایران اکثر دریچه های کولر از آهن و آلومینیوم ساخته می شوند که مدل آهنی پرطرفدار تر است زیرا مقاوم تر و محکم تر می باشد و می توان حجم هوای ورودی را با کمک دمپر تنظیم کرد.

علاوه بر آن پره های افقی پشت به عنوان دمپر عمل کرده و قابلیت باز و بسته شدن را دارند و با اهرم کنترل میشوند . کانالهای گرد جریان هوا را بهصورت یکنواخت به محیط انتقال میدهند، ولی به دلیل محدودیتهای معماری کانالهای چهارگوش (مربع یا مستطیل) محبویت بیشتری دارند. هرزمان که هوارسانی از سقف به چهار یا چندطرف از محیط ملاک قرار گیرد از دریچه کولر چندطرفه (عمدتا چهارطرفه) استفاده میشود. هنگام ساخت و تولید دریچه کولر باید به رنگ فریم و قاب، نوع و مدل دریچه، ابعاد و طول و عرض دریچه، دمپر، نوع تیغه ها و … ۲۵ سانت و هم به صورت گرد در قطرهای ۱۰-۱۵-۲۰-۲۵ و ۳۰ سانتیمتر تولید کرد. این مدل دریچه می تواند با دمپر یا بدون دمپر تولید و استفاده شود. فریم دریچه کولر آهنی معمولا به صورت کوره ای و پودری الکتروستاتیک رنگ می شود. مهمترین مزیت مدلهای درپوشدار این است که در سایر فصول که معمولا از کولر استفاده نمیشود میتوان آن را بسته کرد و مانع از ورود گرد و غبار و همچنین باد سرد به داخل منزل شد.

برای بازدید و دسترسی و تعمیر دستگاههای فن کویلی که به هوای برگشت زیادی نیاز دارند از دریچه بازدید فن کویل ترکیبی استفاده میشود . اگر شما در بخش های شمالی و جنوبی کشور و مناطق مرطوب و شرجی زندگی و کار می کنید، بهتر است از دریچه کولر پلاستیکی استفاده کنید زیرا این دریچه ها در برابر فرسایش و خوردگی مقاوم هستند و جریان هوای خنک کولر را بهتر و بیشتر پخش می کند. در صورت وجود مانع در جلوی دریچه تنظیم هوای رفت بهتر است دریچه تنظیم هوا آنقدر از سقف فاصله داشته باشد تا اثر مانع به حداقل برسد. شما بهتر است به سراغ انوع دریچه کولر مدرن فلزی یا حتی فایبرگلاس بروید که ظاهری ساده و مینیمال دارند. این کانال ها قابلیت رنگ آمیزی نیز دارند. این دریچهها تنوع نسبتا زیادی از نظر متریال و طرح دارند و میتوانید بر اساس سبک دکوراسیون خانه طرح و سبک مورد نظرتان را بخرید.

امروزه خانوادههای بیشتری به دنبال زیباسازی و دکوراسیون فضاهای داخلی خانه هستند. فیلتر هوا بخش مهمی از پنل داخلی است. وجود انواع فیوز برق در محل ورود یا آشپزخانه ساختمانها امری مرسوم بوده و با ساخت دریچه بازدید با متریال خاص به شیک شدن فضای داخلی کمک کنید. بهتر است بدانید هرچه ضخامت ورق های روغنی استفاده شده بیشتر باشد، صدای پره ها کمتر می شود و لرزش دریچه به حداقل می رسد. این نشان می دهد هرچه عرض سالن بیشتر می شود، مقدار فشار منفی به منظور شوتینگ هوا باید افزایش یابد. برای ساخت این محصول باید از افراد متخصص و مجرب که تجربه و دقت بالایی دارند، استفاده کرد تا خروجی کار باکیفیت و بی نقص باشد. با گوشه زنی پروفیل های فریم دریچه بازدید ، باید نسبت به ساختار بخشی از پروفیل های چهار گانه که همان اضلاع فریم دریچه بازدید هستند اقدام نمود . دریچه کولر آهنی عمر بالا و مفیدی دارد و اکثر قسمت های آن مانند تیغه ها، پره ها و فریم از ورق روغنی ساخته می شود. این نوع از جنس های مختلفی مانند آلومینیوم، چوب و آهن ساخته می شود و می تواند به صورت با دمپر و بدون دمپر تولید گردد.

کفی های خودروی تان را شست و شو دهید، در زمان هایی که خواسته و ناخواسته مواد خوراکی و غیر خوراکی کف خودرو می ریزند در اولین فرصت کفی های ماشین خود را بشوئید، اگر از کفی ها استفاده نمی کنید: به یک سطل، دو عدد ابر و یک دستمال نخی بزرگ نیاز دارید. ابعاد قسمت فرو رونده دریچه هوا ی آزاد مشبک باید به میزان نیم سانت از هر طرف از ابعاد خود حفره کوچکتر باشد تا به راحتی در آن فرو رود و مشکلی زمان نصب به وجود نیاید. به فاصله بین هر یک از خطوط موازی این دریچه، یک اسلوت می گویند. دریچه کولر خطی که از گران ترین دریچه های کولری به حساب می آید، از جنس پروفیل آلومینیوم می باشد و دارای خطوط موازی تی شکل است. این نوع دریچه کولر به ۲ شکل دیواری و سقفی تولید می شود و امکان تولید آن به صورت عادی و سفارشی امکان پذیر می باشد. دریچه کولر بازدید در طرح های متنوعی طراحی می شود و بسته به کاربری تولید و عرضه می گردد. دریچه کولر جدید، فانتزی و شیک! یعنی در بسیاری از موارد مدلهای چوبی و فانتزی نیز برای دکوراسیون مدرن و امروزی به کار رفته و به همین ترتیب مدلهای فایبرگلاس یا مدلهای فلزی با طراحیهای لاکچری نیز برای خانههایی با سبکهای کلاسیک به کار میروند.

برای بعضی از مشتریان دریچه کولر دیواری دمپردار معمولی بهترین گزینه می باشد. این حتی در مورد دریچههای کولر نیز صدق میکند و امروزه میبینیم که انواع دریچه کولر فانتزی به دستهبندی این محصولات اضافه شده و جزء محبوبترین محصولات دکوراتیو شده است. برخی مدلهای دریچه کولر فانتزی دارای درپوش هستند. علائم خرابی سنسور دریچه گاز کدام است؟ این دریچه از نظر ساختار شبیه به مدل آلومینیومی است اما از نظر جنس و متریال با آن متفاوت می باشد. باز گذاشتن دریچه تنها به عمل سیرکولاسیون هوا کمک بیشتری کرده و باعث می شود که هوای بیشتری از روزنه ها و منافذ وارد محل گردد.

به طور مثال قیمت دریچه کولر آلومینیومی از دریچه کولر آهنی بالاتر و بیشتر است. از دریچه کولر سقفی یکطرفه نیز در سیستم های مختلف تهویه مطبوع با کاربردهای دمندگی و مکندگی استفاده می گردد. و در صورتیکه بخواهید قسمتی از محیط شما هوا در جریان نباشد می توانید توسط دمپر آنرا مسدود کنید حتی می توانید درب آن قسمت را دریچه بازدید نصب نمایید. قابلیت نصب دمپر در پشت این نوع از دریچه نیز وجود داشته و امکان استفاده از آن در سیستم گرمایش نیز وجود دارد. درصورتیکه دریچه هوای سقفیِ چندطرفه در سیستم رفتِ هوا بکار رفته باشد هم بصورت بادمپر و هم بصورت بدون دمپر قابل استفاده می باشد.

دریچه هوا خطی به سه صورت دریچه هوا ی خطی کله قندی، طرح اسلوت و زاویه دار تقسیم می شود. دریچه تنظیم هوا بطور عمده از سه جنس فلزی،چوبی و پلاستیکی تولید می شود.بیشترین مدل های تولیدی برای دریچه تنظیم هوا از جنس فلز با دو زیرمجموعه از ورق آلومینیوم و ورق روغنی است. فریم این دریچه با رنگ پودری استاتیک رنگ آمیزی می شود و می توان آن را در ابعاد سفارشی، بدون هیچ محدودیتی، تولید و عرضه کرد. دریچه کولر خطی نیز مانند دریچه کولر سقفی، پرکاربرد و پرمصرف است و دارای خطوط موازی و پره هایی زاویه دار، صفر درجه و اسلوت می باشد. به فرض، اگر برای هوادهی به اشتباه از دریچه برگشت استفاده شود و یا برای انتقال هوا در ارتفاع زیاد ( مانند سقف سوله ها ) از دریچه هایی با پرتاب هوای پایین استفاده شود طبیعتا تمام تلاش های صورت گرفته بی اثر خواهند بود. دریچه های پلاستیکی یک تیکه به دو قسمت تقسیم شده است که توسط دمپر هر قسمت به صورت جداگانه باز و بسته می شود. به خوبی همه جا را جستجو کرده و با دقت هر تکه را تمیز کنید؛ به ویژه شستشوی صندلیهای خودرو را با وسواس انجام دهید.

توسط مجتبی شکوری

مجتبی شکوری