تکنولوژی های جدید گوشی ها چیست؟ | funmobile

این شیوه بیشتر مناسب دانش‌آموزان و دانشجویانی است که تمایل دارند یادداشت‌برداری‎های خود را به شکل دیجیتال ثبت کنند. جالب توجه اینجا است که این فناوری می‌تواند دست خط‎های ناخوانای پزشکان را نیز تشخیص دهد. این اسکنر جدید همچنین می‎تواند از روی هر سطحی که بتواند امواج اولتراسوند را از خود عبور دهند هم کار کند. بنابراین شیشه‎ای که سطح صفحه نمایش تلفن شما را پوشانده هم می‎تواند اثر انگشت شما را تشخیص دهد و دیگر نیازی به سنسور دکمه home نیست. این شرکت با وجودی که فروشنده تلفن نیست، اما نمونه اولیه از این دستگاه‎ها را برای تحقیق و آزمایش تولید می‎کند. این شرکت یک نمونه جدید از اسکنر اثر انگشت فراصوت را در اختیار دارد که از یک لایه فیزوالکتریک برای تولید امواج اولتراسوند استفاده می‎کند.

http://businesset.ir

مجله خبری موبایل فان ویدیویی گلکسی اس ۲۳ اولترا، پرچم‌دار تمام‌عیار سامسونگ که از دوربین ۲۰۰ مگاپیکسل و نسخه‌ی اورکلاک‌شده‌ی Snapdragon 8 Gen 2 بهره می‌برد. با قابلیت شارژ سریع ۲۵ وات از Power Delivery برای ارائه کارآمدترین شارژ ممکن استفاده میکند. از ویژگی دیگر پاور بانک YESIDO YP25 این است که خروجی های این پاوربانک دارای استاندارد فست شارژ هستند که میتوانند گوشی شما را با سرعت بالا شارژ نمایند.

  • از این نظر، این فناوری می‌تواند بیشترین ویژگی مورد تقاضا کاربران در میان ۸ نوآوری برتر فناوری هوشمند در سال ۲۰۲۰ باشد.
  • آرو لیک، سری پردازنده‌های نسل‌پانزدهمی اینتل، احتمالاً سال آینده با بهبود چشمگیر IPC از راه می‌رسد تا استانداردهای جدیدی برای بازار CPU تعیین کند.
  • در قاره آفریقا هم کشورهای کنیا، آفریقای جنوبی و لیبی هم در بخش‌های مختلف از NFC استفاده می‌کنن.
  • به این ترتیب تجربه گیمینگ و تماشای ویدیو بر روی این دستگاه‌ها، بسیار واقعی‌تر و لذت بخش‌تر از قبل خواهد بود.
  • شیائومی ۱۳ لایت در تاریخ ۲۶ فوریه (۷ اسفند ۱۴۰۱) معرفی خواهد شد و حالا برخی از مشخصات کلیدی این گوشی فاش شده است.
سرویس اشتراکی آیفون خرید گوشی اپل و دسترسی به خدمات نرم‌افزاری را با پرداخت هزینه ماهانه ناچیز ممکن می‌کند. به شایعه‌ها توجه نکنید، سخنگوی وزارت صمت هم می‌گوید مراقب کلاهبرداران باشید. یک شرکت دانش بنیان ایرانی موفق به ساخت دستگاه خودکار ارسال و تشخیص پیام اضطراری در دریا برای کشتی های در معرض خطر شدند. در موارد اورژانسی بسیار حاد مثل وقوع سیل یا زلزله، شبکه‎های موبایل معمولا از کار خواهند افتاد که می‎تواند باعث مشکلات زیادی در برقراری ارتباط برای خدمات دهندگان اورژانس شود. خوشبختانه سیستم‎های نظیر به نظیری در حال شکل‎گیری هستند که به مردم این امکان را می‎دهد تا از طریق شبکه‎های کوچکتر و تحت زیرساخت موبایل اصلی خود با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. به این ترتیب در مواقع بحرانی واحدهای امداد و نجات می‌توانند ارتباطات خود را محفوظ نگه دارند.

اولین تریلر فیلم سریع و خشن ۱۰ منتشر شد؛ وین دیزل و آکوامن در فست ایکس

اما این روزها این دستگاه‌ها دارای یک نمایشگر بزرگ و لمسی هستند و همچون دوربین‌های قدرتمند و حرفه‌ای می‌توانند تصاویر و ویدیوهای با کیفیتی را به ثبت برسانند. باید بگوییم که دوربین زیر صفحه نمایش یک فناوری ساده نیست، در ابتدا طراحی اجزای داخلی گوشی هوشمند تغییر کرده و نیازهای جدیدی به دوربین خواهد داشت. علاوه بر این ، دوربین در زیر صفحه OLED قرار گرفته است که تا حدی نور را منعکس و جذب می کند. منظور ما این است که مستقیماً بر اثر تصویربرداری دوربین جلو تأثیر می‌گذارد و این فناوری از همکاری و بهینه سازی شرکت‌های تولید کننده دوربین ها توسط تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند جدایی‌ناپذیر است. به این ترتیب این عینک‌های هوشمند می‌توانند قابلیت‌های موجود در گوشی‌های هوشمند را همراه با قابلیت‌های جدید و مبتنی بر واقعیت افزوده در اختیار کاربران قرار دهند.

در حال حاضر کمپانی با نام Energous، مشغول توسعه فناوری است که با استفاده از آن می‌توان دستگاه‌های مختلف و مجهز به باتری را به صورت بی‌سیم و بدون اینکه نیاز به قرارگیری در مکان خاصی داشته باشند شارژ کرد. برای استفاده از این فناوری تنها کافی است که گوشی خود را در فاصله چند فوتی از دستگاهی به نام WattUp Mid Field نگه دارید تا فرآیند انتقال انرژی و شارژ دستگاه آغاز شود. اگرچه ایده استفاده از این شارژرها بسیار جذاب به نظر می‌رسد اما با چند تغییر می‌‌توان این فناوری را با قابلیت‌های بسیار بهتری همراه کرد. از یک طرف ، ما می‌خواهیم یک صفحه نمایش تمام صفحه واقعی داشته باشیم اما از طرف دیگر ، دوربین جلوی بهتری برای عکس‌های خودنگار (سلفی) هم می‌خواهیم. سازندگان گوشی‌های هوشمند در حال حاضر راه حل‌های مختلفی از جمله صفحه ناچ، صفحه حفره‌ای ، صفحه قطره‌ای ، ساختارهای کشویی ، دوربین‌های پاپ آپ و …

۶۶ درصد کاربران حاضر به نصب پیام رسان داخلی نیستند/ طعنه آذری جهرمی به دوستان عزیز سایبری

توسط مجتبی شکوری

مجتبی شکوری