بهترین گیاهان دارویی پرسود برای کاشت در گلخانه ها

سطح آب در ظرف کشت باید متناسب با نوع گیاه و گنجایش ظرف باشد ، بطوریکه جذب هوا ، بسهولت انجام پذیرد .برای اینکه گیاهان بتوانند در آب رشد نمایند باید آب ظرف کشت هرچند روز تعویض گردد زیرا تا زمانیکه آب تازه باشد امکان رشد جُلبَکها و باکتریها وجود نداشته و گیاه بخوبی رشد میکند. برای اینکه گیاهان بتوانند در آب رشد نمایند باید آب ظرف کشت هر چند روز تعویض گردد زیرا تا زمانیکه آب تازه باشد امکان رشد جلبک ها و باکتریها وجود نداشته و گیاه بخوبی رشد میکند. با خیال راحت ۳ تا ۵ روز به مسافرت بروید و نگران آبیاری گلدان ها نباشید. ارکیده ها از نظر گیاه شناسی طبقه بندی می شوند گل ارکیده خانواده گیاهان گلدار به ترتیب مارچوبه .

فراموش نکنید که هر یک از گیاهان گفته شده شرایط خاص نگهداری خود را دارند از این رو توصیه میشود گیاهانی را به عنوان گیاهان زینتی گلدار منزل خود انتخاب کنید که شرایط پرورش و نگهداری آن را داشته باشید. ارقام دارای برگ تیره در گوشه های سایه دار یا در نور بسیار کم به طور فوق العاده ای رشد می کنند. همچنین می توانید بدون نگرانی در مورد از بین بردن آن ، آن را در سایه کامل نگه دارید – از این رو گیاه ‘چدن’ نامیده می شود. گل های حنای زیبا و رنگارنگ را می توانید در شرایط بهینه به عنوان گیاه خانگی نگه دارید.

گل مریم به نور زیاد نیاز دارد و با قرار گرفتن در فضا با نور کم در علاوه بر اختلال در روند رشد و رنگ پریدگی در برگ ها گلدهی هم نخواهد داشت. نکات مراقبتی: این نوع ارکیده ها به نور متوسطی نیاز دارند و پس از پایان گلدهی باید دوباره آن را تهیه کنید. با این حال ، گلهای متعددی که رشد می کنند به این معنی است که آنها یک نمایش گل فوق العاده به شما می دهند. این که از چه گیاهانی استفاده نمایید بستگی به سلیقه شما دارد. تنها با رعایت چندین نکات در زیر می توانید به راحتی یک آشیانتوس زیبا در کنار خود داشته باشید! گل ارکیده اپیدندروم از زیباترین ارکیده هایی است که می توانید در خانه پرورش دهید. برخی از زیباترین ارکیده های Cymbidium صورتی روشن ، سبز ، زرد یا قرمز هستند.

آرانتیس یا خربق زرد زمستانی از لیست گل ها و گیاهان کریسمس بومی اروپا و آسیا است و شکوفههای زرد روشن آن، میتوانند تا ارتفاع چند سانتیمتر رشد کرده و حتی از دل برف نیز بیرون بزنند! برگ های ابلق آگلونما ساقه های کوتاهی دارد که از سطح خاک بیرون زده اند. چیزی که درختان یا گیاهان بزرگتر از آن محروم هستند و باید انرژی خود را همزمان بر روی گسترش قسمت ریشه و گسترش قسمت بیرون از خاک بگذارند و به همین خاطر با رشد آهستهتری به زندگی ادامه میدهند. به دلیل شکنندگی تخممرغ، نمونههای باستانی کمی از پیسانکی باقی مانده است. از زمان صفویان نیز کتابهای کشاورزی متعددی باقی ماندهاست که مهمترین آنها ارشاد الزراعه تألیف فاضل هروی در سال ۹۲۱ هجری قمری است که در سال ۱۳۲۳ هجری قمری توسط عبدالغفار خان نجم الدوله با چاپ سنگی منتشر گشتهاست. که بسیاری از آنها باقی ماندهاند. یکی از ویژگی های شناسایی این ارکیده ها این است که بسیاری از آنها عطر و بویی لذت بخش دارند.

با این حال ، مانند بسیاری از گونه های ارکیده ، تعیین نوع دقیق شکل گلبرگ دشوار است. یک گل زیبا با برگ های نرم بنفش که به خودی خود و بدون وجود گل های صورتی هم زیباست. به طور کلی ، گلهای روی این نوع ارکیده کوچک و لطیف هستند. اگر حمام شما از نور کم رنج می برد و یک درخت داخل سالن کوچک می خواهید ، بهتر است درخت اژدها یا گیاه پایه ذرت (Dracaena fragrans) را انتخاب کنید. نیلوفرهای صلح همچنین در لیست گیاهان تصفیه کننده هوا برای داخل خانه قرار دارند. با این حال ، اگر می خواهید یک انجیر گریان برای افزودن فضای سبز به دکوراسیون خود ، به یک حمام روشن و هوا نیاز دارید. از آنجا که این گیاهان سایه دوست هستند ، لازم نیست بیش از حد در مورد روشن نگه داشتن چراغ ها در حمام خود نگران باشید. اگر متوجه شدید که انگورهای انتهایی خیلی دوک دار هستند ، ممکن است لازم باشد گیاه را به مکان روشن تری منتقل کنید. این گیاهان خانگی معمولی می توانند لهجه عمودی را در گوشه ای سایه دار اضافه کنند به شرطی که دستشویی به طور کلی روشن باشد. در این صورت ، می توانید آنها را در بهار به مکان روشن تری منتقل کنید.

گل ارکیده Cattleya برخی از خیره کننده ترین نوع ارکیده هایی است که می توانید در داخل خانه رشد دهید. بنابراین ، اگر حمام مهمان دارید و بدنبال گیاه عالی داخل سالن هستید ، گیاه چدن را انتخاب کنید. نکات مراقبتی: به دلیل نیاز زیاد به نور ، پرورش این ارکیده در داخل خانه دشوار است. از دیگر معایب این روش می توان به گرفتن و مسدود شدن قطره چکان ها در صورت کیفیت پایین آب اشاره کرد. این گل یکی از عجیب ترین گل هایی است که شناخته ام، چرا که تمام قسمت های این گل قابلیت خورده شدن دارد، از ریشه آن تا برگ ها همه و همه. ساختارهای گلخانه به سبک ویکتوریایی قابلیت گرم شدن تا حداقل ۶۵ درجه فارنهایت یا ۱۸ درجه سانتیگراد را داشتند. 20- پوشاک سنتي: گيوه بافي، چاروق دوزي، چموش دوزي، پوستين دوزي، طراحي و دوخت لباس محلي، گيوه دوزي، قلاب بافي، ميل بافي ( کاموا بافي – بافتني سنتي)، کلان نمدي، عروسک بافي از مشاغل خانگی به شمار میروند. بنابراین ، دور نگه داشتن آن از کودکان و حیوانات خانگی ضروری است.

آنتوریوم برای حیوانات خانگی و انسان سمی است. برای حیوانات خانگی به خصوص گربه تمام قسمتهای این گیاههان آپارتمانی سمی و آسیب زا هستند و مواردی مثل استفراغ، بیاشتهایی، بیحالی، بیماریهای کلیه و کبد گزارش شده که در صورت عدم درمان ممکن است منجر به مرگ شود. با استفاده از یک قیچی مخصوص پرچین و یا قیچی باغبانی تمام برگ های بالای مریستم اینترکالاری را حذف می کنند. این ارکیده ها نیز مرتباً گل می دهند و در شرایط مناسب می توانند در تمام طول سال گل دهند. رنگهای متنوع و شاخهای بودن این گل، آن را برای حضور در دسته گلهای مختلف مناسب میکند. در یک خانه، میزان حضور این آلایندهها بسیار بیشتر از چیزی است که فکر میکنید. برای طراوت و شادابی بیشتر نیاز است هفته ای یک بار برگهای آن را اسپری نمائید . بیش از 1000 گونه در جنس Epidendrum و حتی بیشتر ترکیبی وجود دارد.

گل ارکیده و دورگه ارکیده می تواند بنفش ، سفید ، قرمز ، نارنجی ، آبی تیره ، صورتی یا زرد یا هر ترکیبی از آن رنگ ها باشد. به طور کلی ، گلبرگهای مومی تک رنگ و بدون نقش و نگار بسیار کم هستند. کوهپایههای شمالی و جنوبی از یک سو گیاهان خودروی مخصوص به خود را دارند. پیچک احتمالاً یکی از آسانترین گیاهان دوش است که می توانید در دستشویی خود نگهداری کنید. متناوباً ، می توانید از یک قفسه بلند در منطقه حمام خود ، تاک ها را دنبال کنید. مراقبت از شمشاد قدیمی شامل هرس کردن شاخه ها برای رسیدن آفتاب به شاخ و برگ داخلی است. با این حال ، اندازه ارکیده های معمولی که به عنوان گیاهان آپارتمانی رشد می کنند از 6 ‘(15 سانتی متر) طول تا حدود 30’ (76 سانتی متر) است. مطالعات آزمایشگاهی نشان میدهد که دمنوش ساسافراس التهاب را کاهش میدهد، به عنوان یک دیورتیک طبیعی عمل کرده و عفونت انگلی لیشمانیوز را درمان میکند. طول هر کدام از آن ها نیز در صورت مناسب بودن شرایط نگهداری به 3 متر نیز می رسد.

پیچک انگلیسی یکی دیگر از گیاهان مناسب حمام است زیرا به هوای مرطوب نیاز دارد و در محیط های کم نور به خوبی رشد می کند. گلبرگهای پاستلی رنگ به صورت دوک دار یا مخروطی شکل هستند ، بعضی از گونه ها دارای گونه های پهن شده پهن هستند. چرا برگ های پرنده بهشتی میریزد؟ برگ های گاو کوهی همچنین می توانند به شکل مستطیل یا بیضوی ضخیم و شاداب باشند. گلهای ظریف جذاب به جای پهن و بیضی ، نازک و کشیده هستند. سایر هیبریدهای محبوب دارای گلبرگهای نازک ، بلند و کشیده هستند که این ارکیده ها را به ویژه تزئینی می کند. همه آنها به جز کراشانکی و لیستوفکی معمولاً تزئینی هستند (برخلاف خوراکی)، و زرده و سفیدۀ تخممرغ یا به مرور زمان خشک میشوند یا (در دوران معاصر) با دمیدن درون آنها از سوراخ کوچکی در تخممرغ خارج میشوند. صحن باغ را درختان زینتی و سرو و نارنج و انواع گلهای تزئینی پوشانیده و تزئین نمودهاست. انواع گیاهان زینتی خانگی برای خریداری وجود دارد. معمولاً 5 گلبرگ کوچک تا بزرگ وجود دارد که گل را تشکیل می دهد. گلهای نر، معمولاً زیبا هستند و گلهای ماده را با تخمدان بالدارش میتوان به آسانی تشخیص داد. شرکتها و کمپانیهای مختلف افراد پر انرژی مانند شما را آموزش میدهند تا محصولات و خدمات آنها را به فروش گیاهان زینتی golheaven برسانند.

نام این ارکیده معمولی از رایحه ای سرشار از عطر است که در شب به شما می دهد. گیاهان یکساله برگ به طول 1 تا 2 فوت (30 – 60 سانتی متر) رشد می کنند و رطوبت زیادی را از بخار دوش دریافت می کنند. بخار حاصل از دوش ها رطوبت زیادی را که این گیاهان آپارتمانی برگ دار هوس می کنند فراهم می کند. رطوبت حاصل از دوش های بخار معمولاً به اندازه ای است که رطوبت زیادی را برای رشد این گیاهان فراهم می کند. این باعث می شود که این ارکیده ها تا حدی سنگین باشند و معمولاً نیاز به ساقه زدن دارند.

اینها برگهای شاداب بزرگ و چرمی هستند و معمولاً در دو ردیف رشد می کنند. این گیاه برای تهیه و تولید انواع دمنوش های تسکین دهنده و آرامش دهنده به کار می رود. بسته به اندازه گلدان ، آنها می توانند کاملاً بزرگ شوند. مراقبت و یا نگهداری گل ارکیده بسیار آسان بوده و تنها نیاز است که نور غیر مستقیم خورشید برای ارکیده فراهم شده و خاک گلدان هرگز توسط آب آبیاری غرقاب نشود. نکات مراقبتی: این نوع از انواع ارکیده گزینه بسیار خوبی برای صاحبان ارکیده برای اولین بار است زیرا پرورش و مراقبت از آنها آسان است. مسیح دانشوری: (زاده ۱۲۷۸، نیشابور) اولین پ۰زشک متخصص ریه ایران بود. برای اینکه کاری که راه انداخته اید به شما سود بدهد و به ضرر ختم نشود، باید در آن متخصص باشید. اگر سرویس بهداشتی شما بسیار تاریک است زیرا پنجره ای وجود ندارد ، یک نوع برگ تیره انتخاب کنید.

اگر مبتدی هستید و نوعی ارکیده را می خواهید پرورش دهید که به راحتی قابل پرورش باشد ، نوعی ارکیده Phalaenopsis را انتخاب کنید. بلندی ساقه سوسن بسته به گونه، از ۳۰ سانتیمتر تا ۳ متر است. اندازه اکثر واریته ها اندازه ای بین 2 ‘- 4’ (5 – 10 سانتی متر) است. این نوع از بونسای بهسادگی رشد میکند و بهسختی از بین میرود! گلدان را به طور کامل آبیاری کنید و بین هر دو آبیاری اجازه دهید روی خاک گلدان خشک شود. پیچ امین الدوله خود چسبیده هستند اما در جوانی به کمک نیاز دارند. اگر این گیاه را به عنوان کاشت کف می خواهید ، تاک های کوهنوردی به پشتیبانی نیاز دارند. و نیازی به صرف هزینه زیاد هم نخواهید داشت. اما جالب تر اینکه کاکتوس به گلدان بزرگ و فضای زیاد هم نیازی ندارد. خاک گلدان این گیاه بایستی همیشه مرطوب باشد اما در روزهای زمستانی نیازی به آبیاری زیاد ندارند.

توسط مجتبی شکوری

مجتبی شکوری