بهترین گوشی های نوکیا موجود در بازار؛ همچنان اصیل و دوست داشتنی!

جدیدترین قیمت گوشی هواوی و لیست قیمت روز گوشیهای هواوی امروز شنبه ۴ تیر ۱۴۰۱ را در سرویس منهای فوتبال دیلی فوتبال مشاهده سایت funmobile می کنید . این گوشی شیائومی یکی از جمله دلایلی که توانسته به یکی از پر طرفدارترین گوشی شیائومی تبدیل شود، باتری 5020 میلی آمپر با سرعت شارژ 18 میلی آمپر است که می تواند به مدت زمان دو روز عملکرد پایداری را ارائه دهد. دسترسی طولانی مدت در بازار به گوشی موبایل شیائومی چطور ممکن شده است ؟ از میان گوشی های بالا رده شیائومی مدل Redmi Note 11 Pro یکی از جدیدترین گوشی های این کمپانی است که با توجه به عملکرد و امکانات بی نظیری که دارد توانسته هم پای رقبای خود در بازار جهانی محبوبیت زیادی را در بین کاربران پیدا کند. گوشی Mi11 Ultra، یکی از برترین گوشی های پرچمدار شیائومی در سال 2021 است که به عنوان بهترین گوشی شیائومی برای عکاسی نیز شناخته می شود. محصول جدید شیائومی که در کشور ما هنوز عرضه نشده، از کجا میتوانم آن را تهیه کنم؟ سری Mi بهترین محصولات شیائومی را تشکیل میدهد.

اگر نگران هزینه بالای گوشیهای هوشمند هستید، Pocophone F1 بهترین گوشی شیائومی با قیمت مناسب است. این شرکت معمولاً محصولات خود را با قیمتی کمی بیشتر از هزینه تولید عرضه میکند و همین موضوع باعث شده تا بتواند قیمتهایی بسیار پایینتر از رقبا را ارائه دهد. با این حال، اگر این موارد را نادیده بگیریم، گوشیهای شیائومی به صورت کلی در 5 سری دستهبندی میشوند که در ادامه به توضیح آنها میپردازیم. یکی از بهترین گوشی های شیائومی برای بازی، مدل Black Shark 3 Pro است که به عنوان یک گوشی گیمینگ به بازار عرضه شده است. Mate 30 Pro و Huawei P40 Pro از پرچمداران هواوی هستند. خلاصه بگوییم، اگر به دنبال بهترین گوشیهای شیائومی هستید، باید یکی از پرچمداران سری Mi را انتخاب کنید. در گوشیهای سامسونگ، سری نوت به گوشیهای ردهبالای مدیریتی این شرکت اختصاص دارد، اما در گوشیهای شیائومی، سری Mi Note در واقع در سطح پایینتری نسبت به پرچمداران اصلی قرار میگیرد. البته اگر از آن دسته کاربران هستید که علاقه مند به بازی های کامپیوتری از طریق گوشی هستید، می توانید مقاله بهترین گوشی گیمینگ را مطالعه کنید و با توجه به میزان حافظه ای که بازی شما نیاز دارد، مدل مورد نظر خود را انتخاب کنید.

البته رزولوشن نیز در این امر بیتاثیر نیست و اگر گوشی هوشمند از صفحهنمایشی بزرگ، اما رزولوشن پایین برخوردار باشد، تراکم پیکسلی را در اختیار کاربر قرار میدهد که قادر به نمایش جزئیات بسیار کمی است. با توجه به نمایشگر ۶.۵۷ اینچی این گوشی، ۳۹۲ پیکسل توی هر اینچ قرار میگیرن. البته باید این نکته را در نظر داشته باشید که هر مدل گوشی که شما خریداری می کنید در کنار شاخص ها و مزایایی که دارد به مراتب دارای معایبی است که در مقاله مزایا و معایب گوشی های شیائومی بیشتر این محبث را مورد بررسی قرار داده ایم. تنوعی که سامسونگ در تولید انواع گوشی های هوشمند در سال های اخیر ارائه داده است بی نظیر بوده و به همین دلیل این برند محبوبیت زیادی در میان کاربران کسب کرده است. این برند بعد از مدتی که بازار گوشیهای هوشمند داغ شد برای اینکه از غافله عقب نماند شروع به ساخت گوشی هوشمند با سیستم عامل ویندوز فون کرد، اما بخت با آن یار نبوده و نتوانست در این زمینه موفق باشد که نهایتا شکست را پذیرفته و بعد از مدتی شروع به تولید گوشی هوشمند با سیستم عامل اندروید کرده است. البته صادقانه میتوان گفت که گزینههای رنگی M62 بسیار کسل کننده هستند و از هیچ نظر نمیتوانیم نمره مناسبی به آن بدهیم.

تجربه کاربران در استقبال و استفاده از گوشی های شیائومی، چراغ راهنمای خوبی برای انتخاب بهترین گوشی هستند که با این حساب، تجربه کاربران نشان می دهد که گوشی Redmi Note 9S به عنوان بهترین گوشی شیائومی از نظر کاربران شناخته شده است. فهرست مشخصات این گوشی نکته خاصی ندارد ولی باید بگوییم چراغ وضعیت داخل دکمه پاور قرار داده شده است که اولین مرتبه است چنین طراحی را میبینیم. ناتینگ همچنین وعده داده است که تمامی اپلیکیشنهای پیشفرض اندروید در این پوسته حضور خواهند داشت و تجربهای روان و سریع در انتظار کاربران خواهد بود. در کنار ویژگیهای مهمی که گفتهشد، خوب است بدانید که باتری گوشیهای نوکیا از کیفیت بالایی برخوردار هستند و سریع شارژ میشوند. بیشتر گوشیهای استاندارد نوکیا تعریف مشخصی دارند، اما این گوشی کاملا متفاوت رفتار کرده است و ابعاد ۶.۵ اینچی آن با نرخ تازهسازی ۹۰ هرتزی همراه شده است. به همین دلیل است که میتوانند محصولاتی مانند تلفن همراه را با قیمت پایینتری عرضه کنند. اگر عاشق شیائومی هستید و از MIUI بدتان میآید، سری Mi A برایتان ایدهآل خواهد بود، امیدواریم که شیائومی این سری را با عرضه محصولات جدید بهروزرسانی کند. ساخت گوشی های گیمینگ یکی از نقاط عطف بسیار بزرگ شیائومی است که با استقبال بینظیر گیمرها روبرو بوده است.

از ویژگی های شاخص دیگر این گوشی شیائومی که توانسته آن را به عنوان پرچمدار و محبوب ترین گوشی شیائومی در سال 2021 بشناساند، استفاده از قدرتمندترین تراشه اسنپ دراگون 855 5G است که بر روی یک برد 5 نانومتری طراحی شده است. شیائومی در سپتامبر ۲۰۲۱ از این گوشی رونمایی کرد. شیائومی برند خوش نامی است که در دنیای امروزه تکنولوژی، از محبوبیت ویژه ای در میان علاقه مندان به گوشی برخوردار است و این امر نیز نشأت گرفته از کیفیت بالا و قیمت های مناسبی است که سبب شده تا شیائومی به برندی برجسته و خوش نام و آوازه مبدل شود. گوشی سامسونگ گلکسی A03s و ویژگی محو سازی پس زمینه یا بوکه، گرفتن سلفی های خیره کننده که شما را نسبت به پس زمینه برجسته تر می نماید آسان است. این گوشی دارای یک نمایشگر 6.82 اینچی است که آن را تبدیل به یک گوشی بزرگ می کند.

اما در بازار رقابتی گوشی شیائومی چگونه این کار را انجام میدهد؟ شیائومی بیشترین شهرت خود را در تولید و عرضه گوشی های با کیفیت و میان رده کسب کرده است، اما در سال های اخیر سعی کرده تا با طراحی گوشی های فول آپشن راهی برای ورود به گوشی های بالا رده پیدا کند و آن دسته از کاربران خود را به دنبال خرید گوشی شیائومی با امکانات و قابلیت های پیشرفته هستند را راضی نگه دارند. برای ورود به این قسمت، کلیدهای کاهش و افزایش صدا، پاور و دکمه Home را همزمان فشار دهید تا لوگوی سامسونگ ظاهر شود. نوکیا با معرفی گوشی های سری N قابلیتهای بسیاری را برای کاربران خود به ارمغان آورد. هر چند که گوشی های نوکیا در این بین با فراز و نشیبهای زیادی همراه بوده و در اوج بودن و حتی زمین خوردن را نیز تجربه کرده است؛ اما این نکته را در نظر داشته باشید که اکنون خیلی از برندهای سازنده موبایل مثل، اچ تی سی، لنوو هم حضور پررنگی در این بازار رقابتی ندارند؛ گرچه به نظر میرسد که این روزها بازار در دست شرکتهای نوظهوری مثل ریلمی، شیائومی و یا حتی آنر است؛ اما به نظر میرسد که گوشی نوکیا باز هم سعی دارد دوباره به اوج قدرت گذشته خود برگردد.

شما با خرید این مدل گوشی، یک اندروید با سخت افزار مناسب، دوربینهای عالی و ماندگاری بالای باتری را به دست میآورید. اگر می خواهید از بین گوشی های میان رده این کمپانی مدلی را انتخاب کنید، POCO X3PRO یکی از شیک ترین و در عین حال با کیفیت ترین مدل گوشی های میان رده این کمپانی است که توانسته با بهره مندی از دوربین های فوق العاده، طراحی شیک و باتری قدرتمند، طرفداران بسیاری را به سمت خود جلب کند. کلیه خدمات تعمیر گوشی در این مرکز بر اساس استانداردهای جهانی و با بهره گیری از ابزار و تجهیزات مدرن صورت می گیرد.

البته برخی از محصولات دیگر این سری، از چیپستهای ضعیفتری بهره میبرند. توضیح این نکته که دومین شرکت بزرگ تولیدکننده دنیا تنها دو شعبه فروش حضوری دارد و روش فروش خود را بر بخش آنلاین متمرکز کرده است راهگشای گره ذهنی ما نسبت به قیمت ارزان گوشی های شیائومی است. شیائومی خود را یک شرکت سختافزاری نمیداند، شیائومی شرکتی نرمافزاری است که به تولید سختافزار نیز میپردازد. همچنین باتری این گوشی ۴۵۰۰ میلیآمپرساعت ظرفیت دارد که با سرعت شارژ ۳۰ وات شارژ میشود. نوآوری و خلاقیت در شناخت کامل کالا به مشتری اولویت اول این سایت فروشگاهی محسوب میشود که میتوان این مهم را وجه تمایز این سایت فروشگاهی با سایرین قلمداد کرد.

وجه تمایز شیائومی با سایر رقبا در چیست؟ انتخاب بهترین گوشی شیائومی از نظر کاربران از میان انبوه مدل های عرضه شده به بازار، یکی از سوالاتی است که پاسخ آن می تواند در انتخاب و خرید هر مخاطب موثر باشد. هر سال یک مدل جدید از این سری عرضه میشود که در حال حاضر جدیدترین نسخه آن، Mi 11 نام دارد. جزئیات قابل قبول هستند ولی مقدار قابل توجهی پارازیت دیده میشود. حالت ناچ استایلی که دوربین سلفی در آن قرار گرفته، یادآور گوشیهای میانرده است و باعث زیبایی نمای جلوی گوشی شده، هرچند هنوز هم حاشیه زیادی اطراف نمایشگر دیده میشود که از جذابیت آن کاسته است. خانواده Mi 11 علاوه بر مدل معمولی، شامل مدلهای Pro، Lite و Ultra نیز میشود. البته با توجه به گستردگی محصولات شیائومی، این موضوع همیشه صحیح نیست، به عنوان مثال Mi 10 Lite نسبت به Mi Note 10 Pro سختافزار ضعیفتری دارد. سری Mix شیائومی همیشه به عنوان دستگاه مفهومی شناخته می شود که ایده های پیشرفته ای را آزمایش می کند که ممکن است کاملا برای پذیرش عمومی انبوه آماده نباشند . برای خرید جدیدترین مدلهای گوشی شیائومی در زمان عرضه لازم نیست مثل شرکت اپل در صف های طولانی انتظار بایستید و در نهایت هم با تاخیر های زمانی 3 تا 6 ماهه یک مدل جدید آیفون بخرید فقط کافیه که در زمان عرضه به وب سایت شرکت Xiaomi سر بزنید در چند ثانیه صاحب یک مدل جدید از سری گوشی های شیائومی بشید.

با بالا رفتن انتظار کاربران در اجرا و دسترسی سریع به داده و برنامه های گوشی، تولید کنندگان گوشی موبایل سعی بر این دارند تا محصولات خود را از نظر سخت افزاری بهبود کرده و بهترین عملکرد را برای کاربران ممکن سازند. برندهای دیگری همچون سامسونگ نیز با ارائه سری های جدیدی امکان تنوع را در گوشی های خود برای کاربران ایجاد کرده اند تا افراد بتوانند متناسب با عملکردی که انتظار دارند مدل مورد نظر خود را انتخاب کنند. این رابط کاربری، میتواند ویژگیهایی را که سخت افزار اجازه آن را صادر میکند، در اختیار شما گذارد. در مثالی ساده میتوان به داشتن ساعت هوشمند در کنار گوشی هوشمند اشاره کرد که اجازه میدهند کاربر با استفاده از ساعت هوشمند به تماسهای ورودی پاسخ دهد یا با استفاده از تلفن هوشمند، رابط کاربری ساعت هوشمند را شخصیسازی کند. البته هنوز هم گوشیهای هوشمند شیائومی در ایالات متحده عرضه نشده و شرکت چینی به فروش گوشیهای ساده در این کشور میپردازد. دوربین چهارگانه و قیمت بسیار مناسب گوشی ردمی نوت 9 اس، از دیگر دلایل عمده برای بهترین بودن این گوشی شیائومی است که توانسته مخاطبان را به خرید و استفاده از این گوشی شیائومی و ترغیب کند.

از جمله لوازم جانبی گوشی های هوآوی هستند که شما می توانید متناسب با سلیقه ی خود آنها را خریداری کنید. مؤسس شیائومی، آقای Jei Lun با جمع کردن تعدادی از متخصصین عرصه تکنولوژی (از جمله کارمندان سابق گوگل و موتورولا) و اعلام اهداف شرکت مورد تأسیس خود، در همان روزهای اول موفق شد میلیونها دلار سرمایه جذب کند. 84.9 درصد از پنل جلویی گوشی توسط صفحه نمایش 6.5 اینچی باکیفیتی اشغال شده که در ادامه به بررسی آن خواهیم پرداخت. در سال 2007 اپل اولین آیفون را روانه بازار کرد که نوید دهنده آغاز صنعت گوشیهای هوشمند بود. این دو مدل با داشتن پردازنده قدرتمند، رم ۶ یا ۸ گیگابایت، باتری ۳۰۰۰ میلی آمپری و دوربین ۱۲ میگاپیکسلی نتوانستند در بازار فروش خوبی داشته باشند. به تازگی این شرکت با انتشار خبری اعلام کرده است که مدل گوشی ۶۳۱۰ خود را در نسخه جدید و با قابلیتهای پیشرفتهتر از نسخه قبلی این مدل به بازار عرضه میکند. آن برند که میادین مختلفی چون تلویزیون، دوربین دیجیتال، ساعت هوشمند، تبلت و موبایل را به قلمرو خود اختصاص داده، یکی از بزرگترین کمپانی های فعال حوزه تکنولوژی می باشد. بزرگترین مشکل استفاده از طرحهای تکراری این است که دیگر نوآوریها و نقاط قوت گوشی به چشم نمیآیند و همین موضوع از لحاظ بازاریابی، برند سونی را از گذشته ضعیفتر میکند.

مرحله 4: حذف رمز عبور فراموش شده در گوشی سونی. درست است که این گوشی تنها دستگاه لیست ما است که مربوط به سال ۲۰۱۷ می باشد، اما باید در نظر داشت که گوشی های Xperia XZs و Xperia XZ Premium به جای اینکه با اکسپریا ایکس زد در سال ۲۰۱۶ عرضه شوند، در اوایل ۲۰۱۷ وارد بازار شدند – بنابراین سونی آنچنان از سرعت خود کم نکرده بود. شیائومی هرسال مدلهای زیادی رو وارد بازار میکنه که این کار رو برای شما سخت میکنه اگه بخواین خودتون بهترین گوشی شیائومی رو پیدا کنید. شیائومی توانسب برای اولین بار محصولی تمامصفحه را رونمایی کند که شبیه هیچ یک از محصولات شرکتهای رقیب نبود. این گوشی شیائومی در یکی از جذاب ترین بخش ها که مربوط به بخش دوربین است، عملکرد بینظیری را داشته است.

توسط مجتبی شکوری

مجتبی شکوری