بهترین لپ تاپ اپل در سال 2022

خط تولید فعلی شرکت اپل در لپ تاپ ها شامل مک بوک ایر از سال ۲۰۰۸ و مک بوک پرو از سال ۲۰۰۶ تا اکنون می شود. دو خط متفاوت به نام مک بوک از سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۲ و ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۹ وجود داشته است. مک‌ بوک‌ ها کیفیت ساخت بسیار خوبی دارند، که احتمالا آن را در هیچ لپ‌تاپ دیگری نمی یابید.

دلایل برتر بودن برند لپ تاپ اپل در مقایسه با دیگر برندها چیست؟

بهترین لپ تاپ اپل در سال 2022 این تست درواقع همان کاری را می‌کند که قبل از لودینگ یک برنامه در اپ استور اپل صورت می‌گیرد. رندرینگ یک فیلم ۸۷ دقیقه‌ای با استفاده از تنظیماتی که از پیش تعیین شده‌اند، در این آزمایش به کار گرفته شد. فیلم با کیفیت 1080p و نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه آماده شده و برای اینکه سرعت هر مک را در رندرینگ ویدیوها اندازه گیری کنیم، از نرم افزار HandBrake برای انجام تست استفاده کردیم. با در نظر گرفتن نقاط قوت و ضعفی که برای مک او اس بیگ سور عنوان شده است، احتمالا سیستم عامل نیز به یکی از فاکتورهای مهم تبدیل شده و باید ببینید که این سیستم می‌تواند برای شما مناسب باشد یا خیر. اپل همچنین یک کلید ESC اختصاصی در قسمت بالای صفحه کلید اضافه کرده است که از Touch Bar جدا است که مخصوص دولوپر ها و برنامه نویسان طراحی شده است تا با سرعت بیشتری به کارهایشان رسیدگی کنند. تراشه‌های اپل که تولید همین شرکت هستند، توانستند بسیار عالی عمل کنند و خوش درخشیدند، به گونه‌ای که پس از کنار گذاشتن اینتل، خود به یکی از رقبای سرسخت اینتل تبدیل شدند.

  • اپل در حال حاضر این سری را در سه نسخه متفاوت به فروش می‌رساند و در واقع اندازه نمایشگر باعث جدا شدن این چند مدل می‌شود.
  • عمر باتری آن فوق العاده عالی بوده و تراشه اینتل نیز تنها نکته بارزی است که در برابر تراشه M1 می‌توان آن را مورد بررسی قرار داد.
  • سیستم‌عامل لپ تاپ‌های مک بوک «Mac OS» نام دارد که با سایر سیستم‌های عامل تفاوت دارد.
  • به علاوه، لپ تاپ مک بوک پرو ۱۳ اینچی انتل، تنها نسخه‌ای است که می‌توانید با ۳۲ گیگابایت حافظه رم یا ۴ ترابایت حافظه داخلی تهیه کنید.

هنگام انجام کارهای محاسباتی اساسی مانند مرور در صفحات وب یا ارسال ایمیل، همه لپ تاپ‌های اپل باید بتوانند بیش از یک روز کاری ۸ ساعته توسط یک بار شارژ دوام داشته باشند. مک بوک‌ها دارای چنین خاصیتی هستند و ساعت‌ها دوام برای آن‌ها تعریف شده است که برخلاف گوشی‌های آیفون، هیچگاه کاربران را اذیت نکرده است. با این اوصاف، اگر به عملکرد پایدارتر نیاز دارید، می‌توانید گزینه دیگری به نام مک بوک پرو با دو پورت تاندربولت ۳ را انتخاب کنید. اگر به پیکربندی بدون فن مک بوک ایر نگاه کنیم، مک بوک پرو همراه با یک سیستم خنک کننده سنتی می‌تواند پشتیبان خوبی برای اجرای طولانی مدت اینجا چک کنید برنامه‌های سنگین باشد. بدین ترتیب بدون نگرانی خاصی می‌تواند از لپ تاپ خود برای کارهای رندرینگ و تسک‌های سنگین استفاده کنید.

اکثر لپ تاپ‌های این سری به نسبت قیمت مشخصات خوبی را ارائه می‌دهند و به همین جهت نیز ارزش خرید بالایی دارند. همان‌طور که در قسمت‌های قبل گفته شد، لپ تاپ ­های اپل نسبت به سایر رقبا قیمت بیشتری دارند، اما به همان نسبت از کیفیت بالا و امکانات بیشتری نیز برخوردار هستند. کارت­های گرافیک قدرتمند، وجود نرم افزارهای تخصصی، وجود درگاه ­های اتصالی، حافظۀ پرسرعت و باتری بادوام از مهم­ترین ویژگی­های متمایز کنندۀ لپ تاپ­ های اپل است. تنوع بالای محصولات اپل باعث شده تمام کاربران با انواع نیازها بتوانند از امکانات این محصولات استفاده کنند. سریع‌ترین لپ تاپ اپل مدل MacBook Pro 16 B است که از 8 هسته 2.4 GHz i9 ساخته شده است.

ماندگاری دستگاه هم بسیار بالا است و می‌تواند در برابر ضربه و شوک مقاوم باشد. رنگ بندی خاکستری لپ تاپ هم همواره زیبایی خاص خود را داشته در بدنه پشتی لوگوی زیبای اپل را نیز می‌توانید تماشا کنید. مک بوک پرو مبتنی بر اینتل، در مدت زمان ۱۲ دقیقه و ۴۳ ثانیه، می‌تواند ویدیوی با کیفیت 4K را رندر کند و این میزان برای مک بوک پرو مجهز به تراشه M1 در حدود ۷.۴۴ ثانیه است که ۵ دقیقه سریع‌تر عمل می‌کند. اگر از لوازم جانبی زیادی استفاده می‌کنید، چهار پورت تاندربولت ۳ این محصول می‌تواند شما را خوشحال کنید. در مقایسه می‌توانیم به دو پورت مک بوک پرو تراشه M1 اشاره کنیم که یقینا مدل اینتل می‌تواند پورت‌های بیشتری را در اختیار شما قرار دهد. همه لپ تاپ‌های اپل، هم اکنون از پورت‌های تاندربولت ۳ استفاده می‌کنند که به‌طور انحصاری برای انتقال داده توسط این شرکت آمریکایی در نظر گرفته شده است.

لپ تاپ مک بوک ایر 2020 اپل – M1 8GB 256GB

توسط مجتبی شکوری

مجتبی شکوری