بررسی کامل تمامی ویژگی های گوشی هواوی P50

شیائومی را میتوان یکی از موفق ترین شرکت های تولید کننده و فروش گوشی های هوشمند در دنیا دانست که در سال 2021 شیائومی توانست به رتبه اول پرفروش ترین گوشی در دنیا برسد و اکنون در رتبه سوم قرار گرفته است. این دستگاه ها به خوبی موفق به گذرانده تست های مختلف مانند تست های ضربه و خط و همجنین استاندارد ضد آب و گرد و غبار در گوشی های شیائومی نمرات مطلوبی را کسب کرده است. روی این نمایشگر برای دوربین سلفی از ناچ U مانند استفاده شده است. گوشی هواوی P8 Lite دارای ترفندها و قابلیتهای مخفی زیادی است که وقتی آنها را بیاموزید، تجربه استفاده از گوشی برای شما لذتبخشتر خواهد شد. کیفیت صدا تنها خصیصه اسپیکرهای این گوشی نیست، بلکه میتوانید تجربه شنیدن جزئیات آهنگهای خود را در کنار کیفیت بالای محتواهای صوتی دیگر داشته باشید. ضبط صدا با کیفیت خوب و خروجی صدا با فیش جک ۳.۵ میلیمتری نیز از دیگر ویژگیهای آن است. تکنو T473 مجهز به جک 3.5 میلیمتری صدا جهت گوش دادن به موسیقی، مکالمه و نیز بلوتوث برای ارسال و دریافت فایلها میباشد. ادعایی که اگر به واقعیت تبدیل شود، میتواند برگ برندهی بزرگی برای تبلت نوکیا مدل T10 محسوب شود که درست به اندازه گوشیهای هوشمند سامسونگ قرار است از آن پشتیبانی نرم افزاری صورت بگیرد.

نخستین گوشی شیائومی تقریبا به صورت همزمان با آیفون s4 وارد بازار شد و توانست فروش زیادی را به خود نسبت دهد.دلیل موفقیت بزرگ برند شیائومی را می توان استراتژی فروش هوشمندانه آن دانست. همچنین هیچ صحبتی در مورد قیمت این گوشی نیز وجود ندارد، اما ممکن است مثل Xiaomi ۱۱T، با قیمت پایه ۴۹۹ پوند عرضه شود. این گوشی یک گوشی ردهپایین از HMD است که با تمرکز بر بازار کشور هند ساخته شده است. همین موارد موجب شده که شیائومی بهخوبی بتواند به رقابت با برندهای مطرح دنیا بپردازد و رشد سریع و چشمگیری داشته باشد. آنر یکی از زیربرندهای کمپانی هواوی بود که در سال 2020 فروخته شد تا بتواند بهعنوان یک شرکت مستقل فعالیت خود را ادامه دهد. گوشی های شیائومی با برند های مختلف می (Mi)، ردمی (Redmi)، پوکو (Poco) و بلک شارک (Black Shark) عرضه می شوند که این شرکت تصمیم به حذف پیشوند Mi از گوشی های خود گرفته و با نام Xiaomi عرضه میشود. اگر مشکل گوشی نوکیا با برطرف کردن موارد گفته شده حل نشد، باید گوشی خود را به کمک یک تعمیرکار گوشی موبایل، تعمیر و ریبوت کنید. سپس در سال 2015شیائومی یک رکورد بسیار جالب را به ثبت رساند و توانست ظرف مدت 24 ساعت تعداد 2112010 گوشی هوشمند را به فروش برساند که یک فروش بی سابقه بود و در کتاب گینس نیز ثبت شد.

گوشی شیائومی، پاوربانک و ساعتهای هوشمند این برند در حال حاضر طرفداران بسیاری در سراسر دنیا دارند و به یکی از انتخابهای اکثر کاربران تبدیل شدهاند. این روزها انواع گوشی سامسونگ را میتوان در بازار یافت که شامل مدلهای پایین رده، مدلهای میانرده اقتصادی، مدلهای میانرده، قاتلین پرچمدار و پرچمدارها میشوند. گوشیهای Xiaomi ۱۲T مدلهای میان رده بعدی شیائومی هستند و احتمالاً قبل از پایان سال ۲۰۲۲ در دسترس قرار خواهند گرفت. این خبر خوبی برای طرفداران شیائومی است، زیرا مدلهای ۱۲S فقط در چین در دسترس هستند، در حالی که خانواده ۱۲T شیائومی احتمالاً عرضه گستردهتری خواهند داشت. نوشتن مطالب آموزشی به زبان ساده و قابل فهم برای همه ، کار بسیار سختیه . در شرایط کنونی که شرکتهای مختلف به سرعت یک گوشی جدید را با تکنولوژیهای فوق پیشرفته وارد بازار میکنند، بهترین گوشی های ساده هنوز هم طرفداران بسیاری دارند که سبب شده با گذشت سالهای بسیار همچنان در بازار باقی بمانند. در بررسی Sony Xperia XZ3 صفحه نمایش جدید و بهبود یافته آن تحسین زیادی را بر انگیخت، زیرا یکی از اولین گوشی های بازار با صفحه OLED بود و سونی شایسته ی تمجید زیادی به خاطر آن بود. از جمله گوشی های پرفروش و موفق این شرکت در سال 2019 گوشی شیائومی redmi note 7 و mi note 10 pro که اولین بکار گیرنده حسگر 108 مگاپیکسلی است، xiaomi mi 8 نیز اولین گوشی شیائومی است که دارای حسگر تشخیص چهره می باشد و دارای دوربین بسیار با کیفیتی می باشد.

مشخصات دوربین موبایل واقعا چشمگیر و قابل توجه است که به شما این امکان را میدهد تا تصاویر و فیلمهایی با وضوح بالا ثبت کنید. اگر عملکرد گوشی همراه شما دچار مشکل شده است و برای تعمیر آن مردد هستید، ما مرکز تخصصی تعمیرات گوشی پین ورک را به شما معرفی میکنیم. در گوشی نوین سان مدل N2411 یک دوربین پشت با کیفیت VGA تعبیه شده است. به این ترتیب این کمپانی امکانات مشابه تولیدکنندگان بزرگ گوشیهوشمند را در اختیار مشتری قرار میدهد با این تفاوت که قیمت محصول نهایی آن به مراتب پایینتر از دیگران است. در واقع این نوع فروش محصول دست واسطهها را کوتاه کرده و قیمت واقعی را به مشتری ارائه میدهد. گوشی های شیائومی با بهره گیری از سخت افزار بسیار خوب و قیمت مناسب ارزش خرید بالایی دارند. برند Orod با تجربه سالها فعالیت در زمینه کالاهای دیجیتال، توانسته است محصولات باکیفیت و زیبایی را روانه بازار کند. شایان ذکر است که برنامهها و اپلیکیشنهای ثالثی هم در این زمینه ارائه شدهاند که عملکرد خوبی دارند و در مواردی امکانات گستردهتری را در اختیار کاربران اندرویدی قرار میدهند.

شارژر وایرلس سریع و شارژر معکوس از ویژگی­های مثبت این گوشی است که سامسونگ برای اولین بار از تکنولوژی شارژر معکوس استفاده کرده است. البته گوشیهای شیائومی نیز همانند محصولات هر برند دیگری نیز در کنار تمامی ویژگیهای مثبت معایبی نیز دارد که از جمله آنها میتوان به آپدیتهای نامنظم اندروید در این گوشیها، مشکلات باتری، رم ضعیف گوشی، ویروسی شدن برنامههای گوشی، گرما و حرارت خیلی زیاد تولید شده توسط این گوشیها اشاره نمود. عدم تمایز مناسب و شباهت بسیار زیاد Mipad با ipad در علامت تجاری، در نهایت توانست رای دادگاه را به سود اپل به سرانجام برساند.

مدل N243 از شرکت نوین سان مخصوص افرادی است که بهترین گوشی های ساده دکمه ای سایت funmobile را میخواهند. اکثرا گوشی های ساده این شرکت مناسب افرادی است که نیازی به یک گوشی با جدیدترین فناوریها و یا کیفیت دوربین عالی ندارند. شیائومی گوشی های ارزان قیمت ، میان رده و پرچمدار زیادی را در لیست گوشی های خود قرار داده، تا کاربران با تنوع قیمتی بالا بتوانند گوشی شیائومی مورد نظر خود را خریداری کنند. شرکت شیائومی از سال 2010 با هدف ساخت گوشی های هوشمند باکیفیت و ارزان و محصولات دیگر شروع به کار کرد و سال 2011 اولین گوشی این شرکت با نام شیائومی mi one وارد بازار شد.در سال 2012 این شرکت توانست حدود 7.2 میلیون گوشی را به فروش برساند و یک سال بعد یعنی سال 2013 اولین گوشی سری ردمی (redmi) به بازار عرضه شد.

با شروع دهه ی ۲۰۰۰، فعالیت های سامسونگ بیش از پیش جهانی شده و خصوصا بخش الکترونیک آن فعالیت هایی جدی در این زمینه داشته است. ازاینرو نیاز است که اپل شیائومی را جدی بگیرد و سعی کند تا جایگاه خود را حفظ نماید. بهطوریکه کارشناسان این حوزه معتقد هستند که در آیندهای نهچندان دور شاهد این خواهیم بود که شیائومی در بازار موبایل جهانی از اپل سبقت گرفته و جایگاه دوم بازار موبایل را بعد از سامسونگ به خود اختصاص میدهد. دقیقاً همین موضوع موجب موفقیت شیائومی در بازار جهانی شده است. شاید این مهمترین دلیل محبوبیت شیائومی و موفقیت آن باشد. شاید برای خیلی از کاربران بهترین راه ریکاوری در اندروید با بکاپ از طریق کامپیوتر باشد. شاید نوین سان از برندهای کمتر شناخته شده باشد؛ اما بهترین گوشی های ساده را به بازار عرضه کرده است. هواوی خیلی سریع توانسته به یکی از بزرگترین فعالان در حوزه گوشیهای هوشمند تبدیل شود .این شرکت پرچمداران خود را تحت سری میت و P وارد بازار کرده است که جزو بهترین گوشی ها محسوب میشوند. تردیدی نیست که شیائومی در حال حاضر یکی از بهترین میان رده های پرفروش در سراسر دنیاست که در بسیاری از رقابت ها بی رقیب یکه تازی می کند.

انتقادها از سونی او را به رقیبی قدرتمندتر برای بسیاری از برندهای فعال در بازار موبایل در آن زمان تبدیل کرد و در سال بعد یعنی سال 2011 مدل Xperia Arc با برطرف کردن ایرادات نسخهی قبلی، مجهز شدن به فلش دوربین و جدیدترین نسخهی اندروید به عنوان جدیدترین گوشی Sony به بازار عرضه شد، اما قیمت بالای این مدل که ناشی از کیفیت خوبش بود، باعث شد این مدل فروش زیادی نداشته باشد. یکی از مهمترین امکانات گوشی اُرُد مدل F240D را میتوان تاشو بودن آن دانست. صفحه کلید آن ابعاد مناسبی دارد و به راحتی میتوان از آن جهت ارسال پیامک و نیز برقراری تماس استفاده کرد.

صفحه نمایش 1.77 اینچی با دقت تصویر 120×160 پیکسلی نوکیا 110 نشان از یک گوشی ساده دکمه ای باکیفیت و خوشدست را میدهد. فروشگاه شیائومی کالا برترین و کامل ترین فروشگاه گوشی موبایل شیائومی است که تمام گوشی های موجود را با گارانتی 18 ماهه شرکتی و رجیستر شده و با تخفیف های ویژه ای به فروش میرساند. گوشی Tecno T473 یک گوشی دو سیمکارته ساده و ارزان قیمت است و از بهترین گوشی های ساده محسوب میشود. گوشی دکمه ای N2411 از برند نوین سان یک گوشی ارزان، ساده و دارای قابلیت استفاده همزمان از دو سیمکارت میباشد. این گوشی قابلیت پشتیبانی از دو سیمکارت را به صورت همزمان دارا میباشد.

البته با توجه به قابلیتهایی از قبیل اتصال به wifi ، دوربین اصلی، دوربین سلفی، امکان افزودن مخاطب به تعداد بینهایت و حداکثر ظرفیت کارت حافظه تا 64 گیگابایت، یک سر و گردن از همردههای خود بالاتر است و به اصطلاح آن را نیمه هوشمند مینامند. 123.8 میلیمتر و نیز با کیفیتی مناسب است که قابلیت نصب دو سیمکارت با سایز اصلی و پشتیبانی از کارت حافظه جانبی از نوع microSD با حداکثر ظرفیت 16 گیگابایت را دارا میباشد. این گوشی دو سیمکارته از زبان فارسی نیز پشتیبانی میکند. این گوشی با ابعاد 156.5 × 73.8 × 7.9 میلی متر و وزن 181 گرم ساخته شده است و در دست گرفتن آن حس خوبی به کاربر می دهد. گوشی ساده مدل F240D از این برند با ابعاد 20 × 50 × 100 میلیمتر و وزنی برابر با 94.2 گرم طراحی و تولید گردید که خیلی زود در لیست بهترین گوشی های ساده و پرفروش قرار گرفت. همچنین با امکان مشاوره قبل از خرید می توانید ، بهترین انتخاب را هنگام خرید موبایل شیائومی داشته باشید. همچنین حروف به کار رفته در این لوگو عبارت “mi” که مخفف عبارت mobile internet است. لوگو اگر برعکس شود شبیه به یکی از عبارت های چینی است که معنی آن قلب است.

در ژانویه سال 2021، شرکت شیائومی به اتهام همکاری با ارتش آزادی بخش خلق چین از سرمایه گذاری و تجارت در کلمبیای آمریکا منع شد و حساب های تجاری این شرکت دچار مشکل شد. برند شیائومی گوشیهای هوشمند متنوعی را با کارایی و عملکردی بینظیر ارائه کرده است. در سال های اخیر، شیائومی تلاش زیادی کرده است تا از این تصویری که ساخته فاصله بگیرد و خودش را به عنوان سازنده گوشی های پرچم دار برتر معرفی کند. این گوشی تک سیمکارته از شبکه ارتباطی 2G و فناوری بلوتوث پشتیبانی کرده و دارای قابلیت شمارهگیری سریع میباشد. بررسی وضعیت شیائومی نسبت به سال گذشته نشان میدهد که رشدی 85 درصدی داشته، این در حالی است که اپل تنها 22 درصد رشد کرده است. اگر قصد خرید این گوشی پرچمدار شیائومی را دارید، تا انتهای بررسی شیائومی 12S با ما همراه باشید. در ادامه به بررسی قیمت گوشی های هواوی میپردازیم و قیمت انواع گوشی هواوی را بایکدیگر مقایسه میکنیم. از طرف دیگر قیمت زد فولد ۳ در مقایسه با مدل قبلی بسیار کاهش پیدا کرده و اکنون افراد بیشتری میتوانند آن را خریداری کنند.

حالا نوکیا ۷.۲ به بازار آمده است و با نقد و بررسی آن میخواهیم به این سوال پاسخ دهیم آیا سری جدید نوکیا ۷ میتواند موفقیت مدل پلاس سال قبل را تکرار کند یا نه؟ در ادامه برند شیائومی، محصولات آن و علت محبوبیت این برند را بیشتر مورد بررسی قرار میدهیم پس تا پایان با ما همراه باشید. علاوه بر تمامی موارد ذکر شده تمامی گوشیهای شیائومی به همراه گارانتی و خدمات پس از فروش عرضه میشوند. این قابلیت علاوه بر اینکه از تماس اشتباهی جلوگیری میکند، به عنوان محافظی برای صفحه نمایش شیشهای آن در زمان عدم استفاده به حساب میآید. با یکدیگر از طریق لیست محصول و صفحه خود گوشی در دسترس است.بخش پرسش و پاسخ در مورد یک مدل گوشی خاص و همچنین آگاهی از نظر دیگر کاربران در آن یکی از بخشهای مهم بخش محصولات است. علاوه بر این، بدون توجه به اینکه چه اسمارت فون خوبی در دستان شماست، زمانی اتفاق میافتد که با بسیاری از مسائل و مشکلات عدیده در گوشی خود مواجه شوید که نمیتوان آنها را درست کرد. زیرا در شرایط اقتصادی دنیای امروز کیفیت محصول و اینکه بتواند چندین سال عملکرد خوبی داشته باشد برای کاربران بسیار اهمیت دارد. بلکه روش بازاریابی و تجارت سازمانیافتهای که شیائومی از آن استفاده میکند موجب شده که بتواند محصولات خود را با قیمت مناسبی عرضه نماید.

توسط مجتبی شکوری

مجتبی شکوری