بایگانی‌های اخبار تکنولوژی موبایل موبایل اسلامی | funmobile

این آزمایش توانایی و دقت این دوربین در تشخیص چیزی که به آن نشان داده می‎شود را به نمایش می‎گذارد. این اتفاق برای گوگل هم که قابلیت تشخیص اثر انگشت را به هسته آندروید اضافه کرده است خبر خوبی خواهد بود. بنابراین کاربران آندروید هم می‌توانند کارهایی که کاربران اپل انجام می‎دهند را مثل پرداخت از طریق پلی استور یا استفاده از قابلیت احرازهویت از طریق اثر انگشت روی برنامه‎های دیگر را نیز انجام دهند. دوربین های قدیمی که جلوی چشم خود می گرفتیم تا کادر را تنظیم کنیم را دوربینهای ببین و بگیر می گویند .

  • 3-همانطور که الان داریم از تکنولوژی خودروی 30 سال پیش استفاده می کنیم (پراید) ، همین تکنولوژی رو هم به تغییر در آینده استفاده خواهیم کرد.
  • در این دو سال ، نیروی انسانی ، منابع مادی و مالی زیادی برای پیشرفت این فناوری به طور فزاینده‌ای سرمایه گذاری شد.
  • انتظار می‌رود این دستگاه‌ها قابلیت‌های دیگری نظیر پخش فایل‌های موسیقی و خواندن ایمیل‌ها و پیامک‌ها را هم در خود جای دهند.
  • از ویژگی مهم کارگاه های اچ تی سی به روز شدن تجهیزات این کارگاه با جدیدترین فناوری های روز است.
  • حال باید دید کدام یک از این استراتژی ها در سال میلادی آینده موفق تر ظاهر می شود.

از دیگر کاربردهای تکنولوژی NFC موبایل می‌شه به انتقال لحظه‌ای پول به افراد در کشورهای توسعه‌یافته و مدرن اشاره کرد. اطلاعات آنی اطلاعات تبلیغاتی و اعلان‌ها، کارت‌های پرداخت هوشمند NFC، ارائه بلیط، کنترل دسترسی افراد به بخش‌های مختلف، سابقه درمانی بیماران در سیستم سلامت و درمان از کاربردهای مهم این فناوری نوین هستن. در این کاربرد، گوشی‌های مجهز به NFC رو در صورت نصب اپلیکیشن‌های مربوطه می‌شه مقابل دستگاه POS قرار داد و مبلغ خرید رو پرداخت کرد. برای مثال، یکی از مهمترین کاربردهای NFC در دنیای امروزی استفاده از موبایل مجهز به NFC به‌عنوان نوعی بلیط برای سیستم حمل‌ونقل عمومیه. در این صورت دیگه نیازی به استفاده از کارت‌های اعتباری نیست و تنها کافیه گوشی هوشمند خودتون رو برابر دستگاه NFC خوان قرار بدین. یک موضوع مهم دیگه درباره نحوه کارکرد فناوری NFC اینه که وسایل دارای این تکنولوژی در سه حالت کلی با هم ارتباط برقرار می‌کنن.

اين گوشي ابتدا براي بازار چين عرضه شد اما به نظر مي‌رسد که سازنده‌اش به خوبي متوجه نياز بازار به چنين دستگاهي شده و قصد دارد آن را به زودي به قيمت 540 دلار روانه ساير کشورها کند. انتظار مي‌رود که در خلال هفته‌هاي آينده شاهد ورود تدريجي Galaxy A9 Pro به کشورهاي ديگري به جز بازارهاي آسيايي باشيم اما ممکن است که قيمت نهايي اين مدل کمي با قيمت تقريبي مذکور متفاوت باشد. ازطرفی می دانیم طبق گفته های سامسونگ سال آینده سال انقلاب سیستم عامل تایزن خواهد بود و این شرکت در نظر دارد سرمایه گذاری ویژه ای بر روی آن داشته باشد. اما در هر صورت سامسونگ برای بقا در بازار پرفروش های باید نقشه ای در مقابل کمپانی های چینی داشته باشد تا بازار خود را از دست ندهد.دیدن این ویژگی ها مطمئنا در مورد گوشی های اندرویدی سامسونگ صادق خواهد بود. تلگرام با انتشار بیانیه‌ای از تغییرات در سیستم ارسال کد لاگین خود خبر داد که طبق آن کاربران نسخه های… از ورود NFC به ایران هم چند سالی می‌گذره و در این مدت شرکت‌های مخابراتی مثل همراه اول، ایرانسل و رایتل با هدف تسهیل پرداخت بانکی از این فناوری پشتیبانی کردن.

http://businesset.ir

ممکن است محصولاتی که هم اکنون در مورد آن‌ها صحبت می‌کنیم در آینده هیچگونه شباهتی به گوشی‌های هوشمند امروزی نداشته باشند. امکان دارد که این دستگاه‌ها در ساختاری جدید طراحی و تولید شوند که بخشی از قابلیت‌های آن‌ها با گوشی‌های هوشمند امروزی مشترک باشد. همچنین ممکن است این دستگاه‌ها در آینده شباهت زیادی به عینک‌های کنونی داشته باشند.

کاربرد فناوری NFC گوشی

اگرچه مجله خبری موبایل فان و عرضه این عینک‌های هوشمند ایده جذابی به نظر می‌رسد اما بازهم می‌توان چند قدم فراتر از آن فکر کرد. در ایده‌ای عجیب، تصور کنید بتوان گوشی‌های هوشمند یا این عینک‌ها را با یک کامپیوتر کوچک که به صورت یک تراشه در مغز انسان قرار می‌گیرد جایگزین کرد. با استفاده از این تراشه‌ها می‌توان بدون نیاز به قطعات سخت افزاری دیگر، تماس‌های تلفنی دریافت کرد؛ به گونه‌ای که صدای شخص مخاطب از طریق مغز به انسان مخابره شود. به همین ترتیب می‌توان تنها با استفاده از این تراشه به موسیقی گوش کرد و یا جهت‌های مختلف مسیریابی را شنید.

لینک های کاربردی

توسط مجتبی شکوری

مجتبی شکوری