این لپتاپهای گیمینگ را از بازار ایران بخرید

پس ما تصمیم گرفتیم تا بهترین لپ تاپ گیمینگ تا 30 میلیون را در این مطلب به شما معرفی کنیم تا انتخاب های بهتری داشته باشیم. اگر سوالی در مورد این مقاله یا خرید لپ تاپ گیمینگ دارید، از طریق بخش نظرات مطرح کنید تا شما را راهنمایی کنیم. به لطف GPU Tweak II میتوانید با استفاده از رابط کاربری، این کارت گرافیک را اورکلاک کرده و قدرت آن را افزایش دهید. این لپتاپ با وزن 2.56 کیلوگرمی، اندازهی معقول و خوبی نسبت به رقبای خود دارد که برای جابهجایی دائمی هم مناسب است. در این شرایط میتوانید از یک اساسدی Green WDS240G2G0A با ظرفیت 240 گیگابایت در کنار هارد دیسکهای 2 ترابایتی شرکت وسترن دیجیتال بهره ببرید. PRIME H310M-R R2.0 مادربرد مقرونبهصرفهای است که میتوانید در سیستم خود از آن بهره ببرید. پردازنده Intel Pentium G4400 نیاز به خنککننده خاصی نداشته و از فن ارائه شده به همراه آن میتوانید بدون مشکل در بهترین سیستم گیمینگ استفاده کنید.

در راهنمای خرید لپ تاپ گیمینگ تمام مواردی که هنگام خرید این دستگاهها نیاز دارید را مورد بررسی قرار دادیم تا بتوانید بنا به نیاز خود بهترین مدل را خریداری کنید. اگر قصد خرید لپ تاپ مخصوص بازی را دارید، در این مقاله همراه ما باشید تا به بررسی ویژگی های لازم برای لپ تاپ گیم و همچنین چند پیشنهاد عالی در پایان مقاله بپردازیم. از آن جایی که برای بهترین کامپیوتر و بهترین سیستم گیمینگ تا 20 میلیون قصد استفاده از نسل دوازدهم پردازندههای اینتل را داریم، لازم است که مادربردی با سوکت پردازنده Intel LGA 1700 انتخاب شود. عرضه میشه که شما میتونید متناسب با نیاز خودتون و بودجه در دست، یکی از آنها رو خریداری کنید. از آن جایی که بودجه 5 میلیون اجازه خرید کارت گرافیک برای بهترین کامپیوتر را به شما نمیدهد، لازم است به سراغ پردازندههایی بروید که دارای پردازنده گرافیکی باشند.

اگر همچنان از دیسکها استفاده میکنید، میتوانید یک دیویدی رایتر ASUS 24X SATA را تهیه کنید. نرخ تازهسازی این صفحه با 120 هرتز همچنان به پای اولین پرچمدار معرفی شده از لپ تاپ گیمینگ تا 60 میلیون نمیرسد. رمهای تولید شرکت جی اسکیل همچنان بهترین گزینه هستند و با خرید دو ماژول 8 گیگابایتی میتوانید بهترین کامپیوتر را جمع کنید. اگر قرار است لپ تاپ را همواره با خود حمل کنید به سایز و وزن آن نیز توجه کنید. یکی دیگر از لپ تاپ های گیمینگ لنوو که نمی توان آن را در لیست بهترین لپ تاپ گیمینگ تا 30 میلیون قرار نداد، مدل 15.6 اینچی لنوو IdeaPad L340-R16 است. این CPU با برخورداری از چهار هسته، هشته رشته و فرکانس 3.6 گیگاهرتز، از سرعت و توان قابلقبولی برخوردار بوده و میتواند از پس انجام کارهای مختلفی برآید.

پردازنده Core i3-12100F دارای فرکانس پایه 3.3 گیگاهرتز بوده که به واسطه فناوری Turbo Boost شرکت اینتل، تا 4.3 گیگاهرتز افزایش پیدا میکند. این رم DDR4 دارای فرکانس 2666 مگاهرتز است که به این واسطه میتوانید از تمام توان مادربرد و پردازنده خود بهره ببرید. لپ تاپ هایی که در رنج قیمتی 40 میلیون و 4 میلیون به بالا قرار می گیرد همگی لپ تاپ های نسل 10 به بالا هستند و از لحاظ سخت افزاری از سخت افزار بسیار قوی بهره می برند. قسمت سخت داستان بازی کردن بود. اما موضوع با اهمیت اینجاست که انتخاب یک لپ تاپ مناسب برای نصب بدون دغدغه انواع بازی، فوق العاده دارای اهمیت است و در واقع اگر یک گیمر حرفهای باشید؛ حتماً به فکر انتخاب بهترین لپ تاپ گیمینگ خواهید بود تا از این امکان نهایت استفاده را ببرید. نسل دوازدهم پردازندههای شرکت Intel در اواخر سال گذشته میلادی با اسم رمز Alder Lake عرضه شد. ایسوس یکی دیگر از کمپانیهای بزرگ تایوانی است که در جهان نیز یکی از بزرگترین تولید کنندگان لپتاپ است و لپتاپهایی در بازههای قیمتی متنوعی عرضه میکند.

زمانی سیستم شما در شرایط گلوگاه قرار خواهد گرفت که پردازنده یا کارت گرافیک مانع از فعالیت قطعه دیگر با حداکثر توان پردازشی میشود. دو اسلات رم PRIME H310M-R R2.0 تا حداکثر 32 گیگابایت را پشتیبانی کرده و دارندگان مانیتورهای جدیدتر میتوانند از پورت HDMI استفاده کنند. از دیگر ویژگیهای پردازنده Intel Core i3 10100 میتوان به لیتوگرافی 14 نانومتری و پشتیبانی از حافظههای DDR4 اشاره کرد. به دلیل برخورداری از سوکت پردازنده Intel LGA 1151، مادربرد مذکور با انواع CPUها سازگار بوده و علاوه بر Pentium G4400 میتوانید از پردازندههای جدیدتر و قویتر استفاده کنید. لپ تاپی با دوام و با طراحی زیبا.

طراحی لپتاپ ایسر Aspire A315 بسیار جذاب بوده و رنگ مشکی آن، شما را مجذوب خودش خواهد کرد. شاید در میان لپتاپهای مربوط به برند ایسر، بهترین و قدرتمندترین مدل از بین چهار محصول ذکر شده، Acer Aspire A315 Core i7 باشد. برای کاربرانی که اطلاعات زیادی راجع به لپتاپها ندارند، شاید تنها تفاوت بین لپتاپهای معمولی و گیمینگ را در قیمت آن بدانند. همچنین اگر به عنوان دانشجو به دنبال یکی از بهترین لپ تاپهای زیر 30 میلیون هستید، با انتخاب این لپ تاپ، بعد از اتمام دانشگاه نیز، میتوانید از آن بهترین لپ تاپ گیمینگ 2022 استفاده کنید. تلویزیون ۲۰۱۹ ال جی ۶۵SM9500 از کیفیت تصویر فوق العاده ای برخوردار است و تمامی تصاویر را با وضوح بسیار بالا و کاملاً طبیعی ارائه میدهد. این ماژول وظیفه نمایش (پردازش و خروجی) تصاویر در سیستم های کامپیوتری را بر عهده دارد. وظیفه ذخیره اطلاعات روی این لپ تاپ بر عهده حافظه داخلی 1 ترابایتی SSD و حافظه رم 16 گیگابایتی DDR4 است که با سرعت بالا برنامهها و بازیها را اجرا میکنند. برای آن که تجربه روانتری از بازیها و کاربریهای عادی داشته باشید، میتوانید به سراغ رمهای 8 گیگابایتی با فرکانس 2666Mhz بروید.

همانند سیستم اسمبلشده با بودجه 5 میلیون، کیس کامپیوتر گرین مدل آوا گزینهای ایدهآل برای بهترین سیستم گیمینگ تا 10 میلیون است. با توجه به بودجه و دیگر بخشهای سیستم، میتوانید از کیسهای ساده و معمولی که فاقد نورپردازی و دیگر ویژگیهای خاص هستند. در این شرایط میتوانید از بودجه اضافه نسبت به سیستم قبل، برای خریداری یک کارت گرافیک قویتر که قادر است بازیهای مختلف را با تنظیمات و رزولوشن بالاتر و فریم بهتر اجرا کند، استفاده کنید. در این مطلب قصد داریم بهترین کامپیوتر و بهترین سیستم گیمینگ بر اساس بودجه 5 تا 20 میلیون را معرفی کنیم.

چرا که میتوانید توسط این دو سختافزار قدرتمند، کارهای مختلفی انجام بدهید. برای کارهای معمولی میخوام استفاده کنم و نرم افزار سنگین باهاش ران نمیکنم. البته این موضوع تا حدی صحت دارد اما به شرط آن که شما به دنبال لپ تاپ گیمینگ باشید یا بخواهید از آن برای مدل سازی سه بعدی و برنامههای سنگین استفاده کنید. پردازنده مذکور عملکردی به مراتب بهتر از Core i3-10100F داشته و قادر به انجام انواع و اقسام کاربریهای مختلف و اجرا بازیهای جدید و سنگین است. اما مهمترین ویژگی پردازنده مذکور برای گیمرها، وجود پردازنده گرافیکی Intel HD Graphics 510 است. مهمترین نقطه قوت این مادربرد را باید برخورداری از USB 3.1 در پنل پشتی معرفی کرد. از دیگر ویژگیهای متعدد مادربرد PRIME H410M-K R2.0 میتوان به وجود USB 3.2، پشتیبانی از رم DDR4 2933MHz، امکان استفاده از حافظههای M.2، پورتهای DVI-D و HDMI و ویژگیهای صوتی متعدد اشاره کرد. داشتن پورت USB و پورتHDMI برای یک لپتاپ خوب و مناسب، لارم و ضروری است. این لپ تاپ از بهترین لپ تاپ های گیمینگ 2021 با سختافزار قوی و مناسب، توانایی اجرای هرگونه بازی منتشر شده تا به این تاریخ را با بهترین کیفیت دارد. Raidmax RX-300AI از جمله پاورهای مقرونبهصرفه بازار است که با توان خروجی 300 وات، برای استفاده در سیستم شما گزینه مناسبی محسوب میشود.

من قصد دارم لپتاپ asus بگیرم با بودجه حدودا 25 میلیون. بدون شک چنین کامپیوتری نمیتواند بازیهای جدید و با گرافیک بالا را اجرا کند، اما اگر یک بازیکن تفننی بوده و از تجربه بازیهای مستقل و ساده لذت میبرید، لازم نیست بودجه زیادی را صرف کرده و با 5 میلیون هم میتوانید تجربه قابل قبولی داشته باشید. قطعا داشتن صفحه نمایش با کیفیت لذت بازی کردن را دو چندان می کند. تلویزیون اسمارت سونی ۶۵X8500G دارای کیفیت تصویر ۴K UHD است. ما در مقالات بهترین لپ تاپ تا 20 میلیون تومان و بهترین لپ تاپ تا 30 میلیون تومان لپ تاپ هایی که در این محدوده قیمت قرار دارند را از نظر سخت افزاری به طور کامل برای شما مورد بررسی قرار دادیم و چند نمونه لپ تاپ با کیفیت در این محدوده قیمتی نیز به شما معرفی کرده ایم. در ازای پرداخت حدودا یک میلیون تومان میتوانید اساسدی EVO 870 با ظرفیت 250 گیگابایت، محصول شرکت سامسونگ را خریداری کنید. اگر می خواهید دیگر محصولات فروشگاه ما مثل قیمت لپ تاپ سامسونگ را بررسی کنید، به فروشگاه بروزکالا مراجعه کنید.

اگر یک لپتاپ گیمینگ سطح بالا میخواهید، میدانید که نیازمند یک پردازنده گرافیکی قدرتمند نیز میباشید. در کنار کامپیوتر با تبلت نیز میتوانید بازی کنید. همچنین در هنگام تهیه مادربرد، باید به سراغ مدلهایی بروید که با پردازندههای ایامدی سازگار باشند. بودجه بیشتر نسبت سیستم اسمبل شده با 5 میلیون، بدان معنا است که در هنگام جمع کردن بهترین کامپیوتر و سیستم گیمینگ تا 10 میلیون میتوانید رمهای قویتر و جدیدتری خریداری کنید. بازار کارت گرافیک دارای طیف گستردهای از قطعههای قدرتمندی است که با قیمتهای بسیار بالایی به فروش میرسند. این دسته از پردازندهها فاقد گرافیک آنبرد هستند و با قیمت پایینتری به فروش میرسند.

توسط مجتبی شکوری

مجتبی شکوری