از این ۱۰ خانهی تاریخی برای طراحی داخلی سنتی خود الهام بگیرید

اضافه کردن چند عدد شلف، می تواند به شما کمک کند تا هم اتاق نشیمن خود را مرتب نگه دارید و هم از آن برای تزیین میز تلویزیونتان استفاده کنید. تم تیره ی طراحی شده در این سبک، ابداً یادآور غم و سوگ زدگی نیست چراکه ویزگی های خاص و خلاقانه ی در نظر گرفته شده در کنار این تم تیره آن را از یک سبک متروک و رها شده مجزا می نماید. برای افرادی که به تم های روشن علاقمند هستند، استفاده از رنگ سفید با ترکیبات رنگی شاد و هنری پیشنهاد شده است. بسیاری از افراد برای ساخت دکوراسیون منزل مدرن و شیک خود، تم تیره را ترجیح می دهند. سبک ساحلی همانند نامش از خانه هایی که در شهر های ساحلی ساخته شده اند استفاده کرده است و سبک خانه ها را به شکل آن ها در می آورد. امروزه از سبک­های گوناگونی برای طراحی دکوراسیون استفاده می شود که هریک ویژگی­ها و طرفداران خاص خود را دارند. همانطور که می دانید یکی از دغدغه های در زمان نقل مکان، طراحی دکوراسیون داخلی خانه با سبک شیک و زیبا است و از آنجایی که دکوراسیون داخلی خانه نقش مهمی در زیبایی فضل ایفا می کند از این رو، طراحی دکوراسیون تنها مختص خانه های مسکونی نمی باشد بلکه از قوانین مختلف طراحی دکوراسیون داخلی در مکان های دیگری مانند : دفاتر کاری، بیمارستان ها، فروشگاه ها و …

همگی جز هنرهایی هستند که طراحان داخلی برای تلطیف فضا در تم تیره ی سبک مدرن به کار می برند. از جمله رنگ­هایی که در ترکیب رنگ سفید به کار گرفته می­شوند می­توان به رنگ قرمز، عنابی، زرد روشن، نارنجی و سبز اشاره نمود. تصور عده­ی زیادی از مردم از دکوراسیون داخلی منزل به سبک مدرن، خانه­های سرد و بی و روح است اما حقیقت آن است که سبک مدرن تناسب زیادی با شرایط خانه­های کوچک امروزی دارد چراکه از ویژگی­های مهم این سبک ساده­گرایی، پرهیز از قرار دادن اشیاء اضافی در دکوراسیون و استفاده از ترکیب رنگ­های خنثی و روشن برای اجزاء و لوازم خانه است که تمام این اصول، موجب بزرگتر جلوه نمودن منزل و زیبایی هرچه بیشتر آن می­شود. برای اتاقها، آشپزخانه و سرویس بهداشتی میتوانید از ترکیب رنگی دیگر استفاده کنید. اپن آشپزخانه را کوتاه تر از ارتفاع قبلی کردیم و برای آشپزخانه نیمکتی ساختیم تا از اپن به جای میز غذاخوری استفاده کنیم. اگر این لوازم را دوست دارید و به نوعی برای شما تداعی کننده خاطرات خوبتان هستند، آن ها را در یک کارتون قرار دهید و در جایی مثل کمد یا انباری نگه دارید؛ اما اگر حس خاصی به وسایل اضافه و نا هماهنگ منزلتان ندارید، با فروش آن ها در سایت های مخصوص، فضای منزل خود را برای چیدمان زیبا تر و کاربردی تر باز کنید.

کار طراحان این سبک بسیار دشوار می باشد، چون که باید دراین سبک از طراحی شکوه و لوکس بودن با چشم دیده بشود. در این دکوراسیون فضا بسیار آرام می باشد و محیط زیادی خالی است. لازم به ذکر است که در یک تقسیم بندی کلی می توان دکوراسیون داخلی را به دو نوع طراحی دکوراسیون داخلی کلاسیک و طراحی دکوراسیون داخلی مدرن(امروزی) دسته بندی کرد. به طور کلی مبلمان قادر است برای زیباسازی دکوراسیون داخلی نقش پررنگی را ایفا کند. در مقابل مبلمان استند تلویزیون به چشم می خورد که برای هماهنگی با بافت مبلمان، دیواره نیز با سطح بافت دار پوشیده شده است. هیچ قاعده ی خاصی در مورد دسته بندی انواع دکوراسیون داخلی وجود ندارد و هر نوع طراحی به نوبه ی خود می تواند یک سبک خاصی باشد.

رنگ گرم زمین با پنل سفید بالای تخت دکوراسیون زیبایی را به وجود آورده است. ولی وسعت زمین های شهری کم بود. به نظر من که خیلی قشنگ بود. کابینت های چوبی روشن، درب جدا کننده طلایی را که در کنار قفسه های تزئینی تیره تر قرار دارند، برجسته تر می نمایانند. پس از ورود به خانه آن چیزی که به چشم می خورد راه پله منحنی می باشد که در اطراف آن یک میز همراه با یک گلدان تزئینی مشاهده می شود. مجموعه ای از فرش ها با الگوی طرح گیاهی در سالن نشیمن، یک لوستر خیره کننده طلایی، و سایر اشیای دکوراتیو و تزئینی در فضای داخلی ظاهر می شوند. اصطلاح مدرن در طراحی داخلی، اغلب با سبک دکوراسیون معاصر اشتباه گرفته می شود، سبک مدرن امروز بر اساس یک جنبش طراحی است که در حدود قرن بیستم متولد شده است. در اولین مرحله برای طراحی دکوراسیون داخلی منزل ابتدا باید شما شرایط ساختمانی را که قرار است دکوراسیون را روی آن پیاده کنید، بررسی نمایید. نور لوستر بر روی اشیای دکوراتیو فلزی منعکس می شود و آن ها را برجسته تر می نمایاند. اما معمولا مد نظر مشتری ها ترکیبی از این دو طرح می باشد که پیاده سازی سخت تری دارد.

یک دیوار خاص از نقاشیها و عکسها درست کنید. در دکوراسیون داخلی منزل مدرن و فوق العاده استفاده درست از آینه های سبک جدید در ورودی منازل، نورپردازی های شیک و خاص، استفاده از لوسترهای خطی در شکل و طرح های فوق العاده، کاربرد مبلمان های رنگ روشن با پایه های فلزی، کاربرد میزهای زینتی فلزی با اشیا دکوری خاص و جذاب به وضوح به چشم می خورد. به عنوان مثال اگر مشاوره شما صرفا برای انتخاب رنگ یک دیوار، طرح یک پرده یا تغییر یک اکسسوری است، می توانید از مشاوره رایگان دکوراسیون و معماری اتود استفاده بفرمایید که کمتر از ده هزارتومان!

در سبک سنتی بیشتر به تجمل گرایی و استفاده از وسیله های زیاد و گران بها پرداخته می شود در حالی که سبک مینیمال کاملاً متفاوت با آن می باشد و با تجمل گرایی مخالفت می کند و نشان دهنده قناعت و مصرف کم می باشد. اکسسوری و اشیای دکوری در سایز های مختلف که فاخر ، گرانقیمت ، اصیل و سنتی هستند را استفاده طراحی داخلی خانه قدیمی کنید . حکاکیها و نقاشیهایی موجود در دیوارههای ساختمانهای قدیمی و حتی غارها نشان از این دارد که انسان از گذشته به موضوع طراحی دکوراسیون داخلی اهمیت داده است. استفاده حداکثری از نور طبیعی، نورپردازی های خلاقانه و کاربرد آینه ها در محل های مناسب که از جمله اصول اولیه این سبک هستند، همگی نشان از هوشمندی و توجه ویژه ی این سبک به موضوع تامین نور منازل دارد که مقوله مهمی در امر طراحی به شمار می رود. در گذشته دکوراسیون ها بیشتر مربوط به معماری ساختمان ها بود و سازندگان هنر خود را بر روی ساخت دیوار و سقف منازل به کار می بردند.

موزاییک و موکت دارد یا از قبل سرامیککاری شده است؟ مثلا آیا شما قرار است دکوراسیون را جایی پیاده سازی کنید که هیچ گونه طراحی از قبل نداشته است یا اینکه قبلا یک دکوراسیون دیگری داشته و الان مایل به تعویض آن دکوراسیون هستید. اما در صورتی که ساختمان شما دکوراسیون دیگری داشته و شما قصد تغییر آن دکوراسیون را دارید، بایستی محدودیت ها را مشخص کنید. در طراحی منزل مدرن و امروزی، اغلب از سبک طراحی داخلی مدرن استفاده می شود اما در این میان افراد بسیاری وجود دارند که با وجود داشتن یک منزل مدرن و شیک در قلب یک شهر بزرگ، علاقمند به سبک طراحی داخلی روستیک هستند و فضای داخلی منزل خود را به شکل روستایی طراحی می کنند و جای هیچ گونه تعجبی نیست چراکه طراحی داخلی تا حد بسیار زیادی وابسته به سلیقه شخصی افراد است.

طراحی می شوند . به عنوان نکته پایانی باید در نظر داشته باشید که طراحی خانه دوبلکس نبوغ خاصی را میطلبد. نکته جالب در معماری این ساختمان قدیمی، مهندسی خوب فضاهای خالی و بلا استفاده است. استفاده از جنس های اعلا و برند های خارجی در طراحی قسمت های مختلف منزل هزینه نهایی این خدمات را افزایش خواهد داد. وقتی صحبت از دکوراسیون داخلی می شود، منظور نحوه چیدمان وسایل قسمت های مختلف منزل از جمله آشپزخانه، نشیمن، پذیرایی، اتاق خواب و… قوانین انتخاب رنگ بسیار گسترده بوده و لازم است متناسب با نوع کاربری محیط مورد نظر (اتاق خواب، سالن پذیرایی، دفترکار و غیره)، میزان فضا و روشنایی آن و سبک دکوراسیون داخلی، رنگ ها را به کار ببرید. برای این کار میتوانید از نور طبیعی خورشید که از پنجرهها عبور میکند یا لوستر، چراغهای سقفی و انواع آباژور استفاده کنید.

اگر فضای لازم برای نصب تخت خواب را نداریم، ازتخت خواب های کمجا استفاده کنید زیرا این قابلیت را دارند تا در مواقعی که استفاده ای از آن ها نمی شود در مسیر رفت و آمد و در معرض دید نباشند. دکوراسیون اخلی منزل مهم است زیرا ما در آن زندگی میکنیم و ساعتهای زیادی در آن حضور داریم. بر این اساس، هدف طراحی داخلی، بهبود عملکرد فیزیکی و روانی فضا برای راحتی زندگی در آن است . روی درب های آنها معمولا تزئینات و کنده کاری های زیبا دیده می شود، بیشتر کابینت های کلاسیک یا رنگ های روشن مثل سفید استخوانی یا رنگ هایی تیره مانند قوه ای سوختنه طراحی و اجرا میشوند. برای پروژههای مسکونی طراحان داخلی خودکار عمل میکنند و درآمد هر یک از آنها معمولاً هزینه ۱۰ الی ۲۰ درصد (بسته به شهرت طراح)از مبلغ نهایی قرارداد است و معمولا فاکتور به فاکتور تسویه میشود که به این نوع قرارداد مدیریت پیمان نیز گفته میشود. در بسیاری از موارد میتوانید از طراحان داخلی کمک بگیرید، ولی اگر میخواهید خودتان دست به کار شوید، نکات مهمی وجود دارد که در این مطلب به آنها پرداختیم. در ابتدا می توانیدکارهای را که مشابه با کار دیزاین منزل شما است را خواستار شوید و با مشاهده آن، طرح ایدئال خود را انتخاب کنید.

طراحی داخلی با کفپوش ها: یکی از عوامل موثر بر قیمت دکوراسیون داخلی نوع کفپوش ساختمان می باشد. برای مثال در این سبک از وسیله ها و اکسسوری های طبیعی مانند کفپوش هایی حصیری، ظروفی چوبی و … فاصله های میان نوارهای چوبی منجر به ورود نور از سقف به فضای داخی شده و در طول روز خانه را روشن می سازد. ایده دیگر دکوراسیون داخلی کاربردی در منازل کوچک آن است که یک کمد دیواری بزرگ در دیوار روبروی تلویزیون و جایی که دقیقا پشت مبلمان واقع می شود طراحی کنید.ً یک دیوار چوبی به ضخامت حدود نیم متر که جای بسیاری از خورده ریزهای خانه شماست، ارزش این را دارد که نشیمن کمی کوچک تر به نظر برسد. حال دیگر می توان رنگ و بوی نفوذ مدرنیته به منازل ایرانی را به خوبی حس نمود. در سبک مدرن، اغلب از قالیچه های بسیار کوچک و زینتی در میان مبلمان استفاده می شود و بقیه قسمت های منزل فاقد هرگونه قالی یا قالیچه ای است. در اتاقی که فاقد چنین نقطه ای است ، می توانید از طریق دسته بندی مبلمان یا با استفاده از یک قطعه غیر معمول یا بزرگ آن را ایجاد کنید.

معمولا در سفارشات طراحی دکوراسیون داخلی افراد دچار سردرگمی هستند و معمولا یک نمای کلی از طرح را در ذهن خود دارند و نمی توانند به طور دقیق جزئیات را توضیح دهند. بر خلاف تصور اکثر افراد طراحی دکوراسیون می تواند با هزینه کم هم انجام شود طرحینه به توضیح کامل دکوراسیون داخلی منزل و معرفی 10 سبک می پردازد. طرحینه سعی می کند بهترین و جدیترین نمونه های طراحی داخلی دکوراسیون را برای 4 بخش مهم منزل در اینجا به نمایش بگذارد . طرحینه به معرفی 10 سبک برتر می پردازد که هر کدام ویژگی های متفاوتی دارند. در دکوراسیون خانه های مدرن تهران، اغلب یک دیوار به عنوان دیوار شاخص برای جایگذاری تلویزیون در آن در نظر گرفته می شود که با رنگی متفاوت، کاغذدیواری متفاوت، چوب یا متریال های دیگر پوشانده می شود و از دیگر قسمت های منازل مجزا می گردد. با نگاهی به تشابه المان ها و طرح های به کار رفته در سبک طراحی داخلی منازل جدید می توان این تاثیرپذیری را به خوبی درک نمود. هر چند که اصول اولیه به کار رفته در طراحی دو تم مشترک و یکسان است اما رنگ های به کار رفته در آن ها متفاوت است.

در حالی که شما می توانید طیف وسیعی از رنگ ها را در سبک دکوراسیون معاصر مشاهده کنید، در سبک مدرن ما شاهد رنگ های مونوکروم می باشیم. اگر از آن دسته افرادی هستید که علاقه مند به تغییر دکوراسیون هستید ولی بودجه کافی برای سپردن کار به یک طراح داخلی را ندارید، پیشنهاد می کنم از خواسته تان دست نکشید و با استفاده از خدمات مشاوره خرید، به هدفتان برسید. این کار باعث ایجاد هماهنگی میان نمای بیرونی و دکوراسیون منزل شده است. در طراحی داخلی کاربرد سبک مدرن در ساخت نمای داخلی ساختمان مدرن، کلیه ی شیوه­های سنتی و قدیمی طراحی داخلی منازل را متحول نموده و بسیار مورد توجه و استقبال افراد قرار گرفته است.

توسط مجتبی شکوری

مجتبی شکوری