اخبار و مقالات پزشکی، بیماری و سلامت زومیت-دراگمد

اخبار و مقالات پزشکی، بیماری و سلامت زومیت-دراگمد

چربی خون انواع مختلفی دارد که بعضی از آن ها مفید و پایگاه اطلاع رسانی خبر دارویی ایران بعضی مضر هستند. در این مقاله قصد داریم به طور مفصل به معرفی تست چربی خون در خانه، نحوه تفسیر آن و علائم افزایش چربی بپردازیم. ما به عنوان والدین برای مراقبت و رسیدگی از آن ها، نیازمند اطلاعات و آگاهی هستیم تا بتوانیم به بهترین شکل ممکن، نیازهای فرزندانمان را برآورده کنیم و در نگهداری و رشد آنها موفق باشیم. پیرترین لاک پشت جهان که “جاناتان” نام دارد و در حال حاضر به پیرترین حیوانِ خشکی زیِ شناخته شده در سیاره زمین معروف است، 190 ساله شد. هفته گرامیداشت افراد دارای معلولیت در حالی آغاز می شود که خدمات و حمایت های لازم به ویژه در زمینه درمان گستردگی لازم را ندارد و عموما این موارد باید شناسایی شوند …

  • مرگ و میر ناشی از آنفلوآنزا مربوط به افراد دارای بیماری پیشرفته زمینه ای …
  • رئیس دفتر رئیس جمهور، طی نامه ای به وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، خواستار بررسی و اقدام به موقع در خصوص درخواست رئیس کل سازمان نظام پزشکی شد.
  • سرپرست مرکز آموزش های مهارتی و حرفه‌ای سازمان نظام پزشکی از برگزاری تور کنفرانس معاونت آموزش و پژوهش این سا زمان بصورت ماهانه خبر داد.
  • به مناسبت ولادت با سعادت حضرت زینب کبری(س) و هفته پرستار؛ میز ارتباطات مردمی دانشگاه علوم پزشکی در روز جمعه مورخه یازدهم آذرماه در محل مصلی بزرگ شهر ایلام قبل و بعد از خطبه‌ها و اقامه نماز ظهر و عصر برپا شد.
  • اما از طرفی با توجه به رفتارهای غیر عادی همه کودکان شاید تشخیص اختلال دو قطبی قدری مشکل باشد.

جلسه شورای فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی ایلام با حضور اعضای این شورا در دفتر ریاست دانشگاه برگزار شد. مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت آمار مبتلایان، جانباختگان و واکسیناسیون کرونا را اعلام کرد. معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی ایران، نرخ ویزیت پزشکان در سال ۱۴۰۱ را اعلام کرد. مقامات بهداشتی روسیه اعلام کردند که هیچ گونه مانعی برای تایید واکسن کروناویروس اسپوتنیک V توسط سازمان جهانی بهداشت وجود ندارد.

نکات مهم در تغذیه بیماران دیابتی

نتایج یک کارآزمایی بالینی که به مدت یک دهه انجام شد نشان می‌دهد که یک داروی آزمایشی آلزایمر به نام کرنزوماب نتوانست روند زوال ذهنی در بیماران مبتلا به جهش ژنتیکی که… طبق بررسی‌هایی که اخیرا پژوهشگران انجام داده‌اند اثرات رژیم غذایی بر بیماری‌های روماتیسمی و اسکلتی عضلانی تحلیل شد. بیماری‌های روماتیسمی و اسکلتی عضلانی طیفی از بیماری‌هایی هستند که مفاصل را تحت…

آلودگی هوا منجر به زایمان ۱۰۰۰۰۰۰ جنین مرده در سال می‌شود!

وبینار بین المللی آموخته های ایران در دستیابی به اهدای خون 100درصد داوطلبانه و بدون چشمداشت مالی توسط موسسه عالی آموزشی و پژوهشی طب انتقال خون و سازمان انتقال خون با همکاری انجمن آسیایی طب انتقال خون برگزار شد. نخستین جلسه رسیدگی به اتهامات چهار متهم پرونده واکسن‌های تقلبی کرونا در دادگاه کیفری یک استان البرز برگزار شد. شرایط شیوع بیماری های واگیردار از جمله آنفلوآنزا در مازندران در حالی طبق ارزیابی های رسمی طی یک ماه بدتر شده که کارشناسان بهداشت و درمان و مسوولان دستگاه های اجرایی نسبت به سقوط شدید …

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که دریافت واکسن کرونا، خطر ابتلای مجدد به بیماری کووید-۱۹ را کاهش می‌دهد. معاونت بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، فهرست به روز رسانی شده آزمایشگاه های تشخیص کووید 19 را اعلام کرد. طبق اعلام رییس سازمان جهانی بهداشت، همچنان شرایط ایده آل برای ظهور سویه جدید ویروس کرونا فراهم است که باعث مرگ و میر بسیاری از افراد می شود.

توسط مجتبی شکوری

مجتبی شکوری