اخبارتکنولوژی،گوشی موبایل،تبلت،لپ تاپ،تلویزیون،دوربین عکاسی،آیفون،آی پد،گوشی سامسونگ،گوشی نوکیا،گوشی سونی،گوشی سونی اریکسون | funmobile

تا زمانی که گوشی هوشمند خود را در اختیار دارید به صورت خودکار درب محل‌های مجاز به ورود شما باز خواهد شد، یا درب خودروی شما هنگامی که گوشی خود را به آن نزدیک کنید از حالت قفل خارج و حتی به صورت خودکار موتور آن روشن می‌شود. در قابلیتی دیگر می‌توان بلیط قطار یا هواپیمای خریداری شده را در گوشی‌های هوشمند ذخیره کرد و به این ترتیب با نزدیک شدن به گیت‌های کنترل موجود در فرودگاه‌ها و یا ایستگاه‌ها آن‌ها را به صورت خودکار باز کرد. می‌توان گفت که مراحل تحقیق و توسعه در زمینه تولید صفحات نمایش بسط پذیر تقریباً به پایان رسیده اما هنوز تا زمان تولید و عرضه گوشی‌های بهره‌مند از این قابلیت زمان زیادی باقی مانده است. سامسونگ سال گذشته نسخه اولیه از یک نمایشگر بسط پذیر را معرفی و در معرض دید کاربران قرار داد که می‌توانست بدون آسیب دیدن تا 12 میلی متر گسترش پیدا کند. این نمایشگر می‌توانست پس از این گستردگی به حالت اولیه و معمولی خود بازگردد و همچنان تصاویر را با وضوح مناسبی به نمایش در آورد.

  • البته ممکن است فناوری نسل 5 تا سال آینده نیز در دسترس نباشد، اما گوشی های هوشمند با برچسب نسل 5 وارد بازار می شوند.
  • در این کاربرد، گوشی‌های مجهز به NFC رو در صورت نصب اپلیکیشن‌های مربوطه می‌شه مقابل دستگاه POS قرار داد و مبلغ خرید رو پرداخت کرد.
  • از میدان‌های الکترومغناطیسی می‌شه برای انتقال داده یا القای جریان الکتریکی در یک دستگاه دریافت‌کننده استفاده کرد.
  • در حالی که ممکن است وجود چنین قابلیتی بیهوده به نظر برسد، اما این توانایی دوربین‎ها را قادر خواهد ساخت تا اعمال هوشمندانه‎ای را بر اساس موقعیت و شرایط از خود نشان دهند.
  • اين پلت فرم اجازه مي‌دهد تا بسياري از کاربران از فرکانس‌هاي تک استفاده کنند، زيرا احتمال دخالت فرکانس از دو يا چند منبع را محدود مي کند.
اگرچه گوگل تاکنون چنین محصولی را عرضه کرده است اما به نظر می‌رسد این دستگاه‌ها بسیار فراتر از عینک‌های Google Glass عمل کنند. گوشی YotaPhone 3 یکی از محصولاتی است که به گونه‌ای این ایده را عملی کرده است. این گوشی هوشمند در پنل اصلی خود از یک نمایشگر AMOLED بهره می‌برد و در پنل پشتی آن نیز می‌توان یک نمایشگر E-ink را مشاهده کرد. ساعت هوشمند TicWatch Pro که محصولی از کمپانی Mobvoi است نیز به کاربران اجازه می‌دهد که با تعویض نمایشگر اصلی بین دو پنل OLED و LCD، موجب افزایش میزان شارژدهی این محصولات شوند.

http://businesset.irبا توجه به اینکه این تراشه درون مغز انسان قرار می‌گیرد، همیشه در دسترس خواهد بود و دیگر نیازی نیست که کاربران در مواقع نیاز به دنبال آن بگردند. همچنین با توجه به این قابلیت، امکان سرقت و یا گم شدن این تراشه‌ها وجود نخواهد داشت که یک امتیاز مهم در قیاس با دستگاه‌های کنونی یا عینک‌های هوشمند خواهد بود. در حال حاضر گوشی‌های هوشمندی در بازار عرضه می‌شود که هردو نمایشگر OLED و E-ink را در خود جای داده‌اند اما تاکنون هیچ کمپانی خاصی، محصولی که این دو نمایشگر را به صورت ترکیبی در اختیار کاربران قرار دهد معرفی یا عرضه نکرده است. اپل چندی قبل ایده طراحی چنین گوشی هوشمندی را مطرح کرد و حتی یک فایل Patent از گوشی هوشمند بهره‌مند از این فناوری نیز به ثبت رساند اما متاشفانه تاکنون اطلاعات جدیدی از این محصول در اختیار قرار نگرفته است. اگرچه در طی سال‌های اخیر با معرفی فناوری‌های شارژ بی‌سیم و شارژ سریع، تفاوت‌های مهمی در حوزه باتری گوشی‌های هوشمند رخ داده اما همچنان نیاز است که در هنگام انتقال انرژی الکتریکی به این دستگاه‌ها، امکان دسترسی به آن‌ها محدود شود. اما ممکن است در آینده نزدیک تغییرات قابل توجه و ملموسی در این حوزه رخ دهد.

تازه های اخبار تکنولوژی

با پیشرفت مجله خبری موبایل فان روزانه شاهد ورود گوشی های هوشمند با فناوری های جدید هستیم. پیشرفت قابل توجه در گوشی تلفن همراه نیاز به بروز رسانی اطلاعات در مورد جدیدترین تکنولوژی ها را ایجاب می کند. از جدیدترین تکنولوژی های تلفن همراه می توان به دوربین چند گانه و سنسور دوربین موبایل مجهز به گشودگی دریچه دیافراگم متغیر اشاره کرد. البته آنچه از تولیدکننده گان گوشی های هوشمند به گوش می رسد ایجاد تحولات اساسی در فناوری است. نمایشگر انعطاف پذیر از جمله تحولاتی است که این روزها مدام از آن حرف می زنند و خبرهای زیادی در مورد آن منتشر می شود.

استفاده از تکنولوژی جدید در گوشی های آیفون

Gorillas Glass Victus از نظر مقاومت در مقابل خراش و ضربه با محصولات قبلی متفاوت است و این برای افرادی است که دوست ندارند روکش محافظتی روی صفحه نمایش دستگاه بگذارند. اپل اولین شرکتی نیست که می‌خواهد گوشی‌های هوشمند ، تبلت‌ها ، رایانه‌های شخصی و سایر دستگاه ها را با هم متحد کند. اما اپل به طور قطع اولین سازنده‌ای است که به یکپارچه سازی ارگانیک چنین دستگاه‌هایی دست یافته است، به همین دلیل تراشه M۱ اپل موجی عظیم ایجاد کرده است. تراشه Apple M۱ نوعی تست اولیه است و در آینده ، M۲ و M۳ سازگاری های نرم افزاری و سخت افزاری و تغییرات بیشتری را در بازخورد تراشه Apple M۱ ایجاد خواهند کرد. اما دستگاه‌های اکتیو هم قادر به ارسال و هم قادر به دریافت اطلاعات و داده هستن.

بررسی تخصصی ساعت هوشمند Galaxy Watch 5 Pro : لژیونر جدید سامسونگ اینجاست!

توسط مجتبی شکوری

مجتبی شکوری