اخبارتکنولوژی،گوشی موبایل،تبلت،لپ تاپ،تلویزیون،دوربین عکاسی،آیفون،آی پد،گوشی سامسونگ،گوشی نوکیا،گوشی سونی،گوشی سونی اریکسون | funmobile

صفحات نمایش E-ink همچنین نسبت به نمایشگرهای OLED از مصرف انرژی کمتری برخوردار هستند و به همین دلیل می‌توانند موجب افزایش قابل توجه شارژدهی باتری گوشی‌های هوشمند شوند. بارزترین تأثیر معرفی فناوری درک سه بعدی در گوشی‌های هوشمند ، افزایش عکسبرداری و افزایش قابلیت های کاربرد AR است. تولیدکنندگانی مانند اپل ، سامسونگ ، میزو و هوآوی فناوری ادراک سه بعدی را به محصولات پرچمدار خود مانند لنزهای لیدار و ToF اضافه کرده اند. انجمن NFC در سال 2009 اولین استانداردهای Peer-to-Peer رو منتشر کرد و یک سال بعد از اون انواع طرح‌ها و اختراعات ثبت‌شده برای استفاده از NFC در تلفن‌های همراه، بازار انبوه و سایر دستگاه‌ها منتشر شد. ویژگی NFC با انتشار یک به‌روزرسانی در سال 2011 برای گوشی C7 نوکیا ارائه شد. این روزها سیستم‌های نورپردازی تمام رنگ و LED در رده کاملی از محصولات الکترونیکی از صفحات کلید گرفته تا کارت‌های گرافیک و لپ‌تاپ ها دیده می‌شوند.

تبادل نظر

انتظار می‌رود در آینده نزدیک این سیستم‌های نورپردازی در گوشی‌های هوشمند نیز مورد استفاده قرار بگیرند. تصور کنید پنل پشتی این محصولات به صورت کامل از یک ماده شیشه‌ای شفاف تولید شود که قادر است بخش قابل توجهی از نور محیط اطراف را جذب کند. سپس می‌توان درون گوشی‌های هوشمند از نوارهای LED بهره گرفت که قادر به تولید طیف کاملی از رنگ‌های طبیعی هستند.

http://businesset.ir

در حال حاضر ضريب خطاي Touch ID آيفون برابر 1 به 50 هزار است، اما نوع اوليه اسکنر ليزري که قبلا آزمايش شده حتي از اين هم دقيق‌تر خواهد بود. حرکت اپل به سمت «یواس‌بی-سی» (USB-C) طیف گسترده‌ای از مزایا را از جمله شارژ شدن سریع‌تر و امکان استفاده از رابط معمولی استاندارد در همه ابزارهای آن، در پی دارد. با توجه به این که بسیاری تصور می‌کردند اپل با کنار گذاشتن استفاده از لایتنینگ، به کلی از هیچ گونه درگاه اتصال دیگری استفاده نخواهد کرد و در عوض به سراغ شارژ بدون سیم خواهد رفت، غافلگیرکننده بود. ال‌جی با معرفی برند جدید صفحه‌نمایش LED خود که «ال‌جی میراکلس» نام دارد، تجربه تماشای همه‌جانبه‌ای را به سینماها خواهد آورد. در اینجا نگاهی خواهیم داشت به سه دستیار مجازی سیری ، الکسا و دستیار گوگل و ضمن معرفی مختصر هریک به مقایسه آن‌ها با یکدیگر خواهیم پرداخت. چند تا از گوشی های محبوب شیائومی از چند ماه دیگر نمی‌توانند آپدیت های هفتگی MIUI 14 را دریافت کنند که خبر بدی برای طرفداران این برند است.

  • خیلی از این قابلیت‎ها در حال حاضر درون تراشه‎های موجود در تلفن فعلی شما در حال اجرا هستند.
  • بنابراین کاربران آندروید هم می‌توانند کارهایی که کاربران اپل انجام می‎دهند را مثل پرداخت از طریق پلی استور یا استفاده از قابلیت احرازهویت از طریق اثر انگشت روی برنامه‎های دیگر را نیز انجام دهند.
  • در حال حاضر ضريب خطاي Touch ID آيفون برابر 1 به 50 هزار است، اما نوع اوليه اسکنر ليزري که قبلا آزمايش شده حتي از اين هم دقيق‌تر خواهد بود.
  • در قابلیتی دیگر می‌توان بلیط قطار یا هواپیمای خریداری شده را در گوشی‌های هوشمند ذخیره کرد و به این ترتیب با نزدیک شدن به گیت‌های کنترل موجود در فرودگاه‌ها و یا ایستگاه‌ها آن‌ها را به صورت خودکار باز کرد.
  • تصور کنید پنل پشتی این محصولات به صورت کامل از یک ماده شیشه‌ای شفاف تولید شود که قادر است بخش قابل توجهی از نور محیط اطراف را جذب کند.

دستگاه پرتابل مدیا پلیر Archos را به یاد دارید ؟ نسل پنجم آیپاد ویدئو را چطور ؟ این دو وسیله برای استفاده های صوتی و تصویری ساخته شده اند اما بعد از مدتی امکانات آنها به گوشی های هوشمند مهاجرت کردند . گوشیهایی با صفحه نمایش پهن مثل HTC ThunderBolt با تفکیک پذیری بالا و سرعت انتقال اطلاعات و نمایشگر 4 اینچی ضربه نهایی برای بیرون راندن ویدئو پلیرها از بازار بود . نمایشگرهای OLED برای کاربردهایی نظیر تماشای ویدیوها و یا اجرای بازی‌ها بسیار مناسب و ایده‌آل هستند اما برای کاربرانی که به خواندن کتاب یا متون مختلف توسط گوشی‌های هوشمند خود عادت دارند بهترین انتخاب نیستند. در حال حاضر بهترین نمایشگر برای این کاربردها، صفحات نمایش E-ink است که در تبلت‌های کتاب خوان Kindle کمپانی آمازون یافت می‌شوند. طبق اطلاعات منتشر شده توسط کاربران، ساعت‌ها مطالعه متون و کتب مختلف توسط این تبلت‌ها موجب خستگی چشم‌ها نمی‌شود.

یا حتی برای ویرایش مجله خبری موبایل فان، ارسال پیامک، کنترل میزان روشنایی صفحه نمایش و ساخت ویدیوهای حرفه‌ای اقدام کرد. همچنین اخیراً شاهد حضور فناوری‌های جدید دیگری نظیر شناسایی سه بعدی چهره هستیم که این محصولات را حتی یک رده از گوشی‌های هوشمند گذشته قدرتمندتر ساخته است. اضافه شدن این قابلیت‌ها به گوشی‌های هوشمند سبب شده است که این دستگاه‌ها برای کاربردهای جدیدی همچون تماشای ویدیوها و فیلم‌ها، جستجو در فضای وب، اجرای بازی‌‌های با گرافیک عالی و گوش کردن به موسیقی، ایده‌آل باشند. این تکنولوژی سه تا نسل داره یعنی نسل 1 و 2 و 3 که توسط شرکت انکر به دنیا عرضه شد. در حقیقت همان کار PD رو انجام میده و میاد یک برآوردی میکنه که گوشی حداکثر ولتاژی که میگیره چقدر هست رو از آداپتور میگیره و بهش میده.

گلکسی اس 23 پلاس در برابر آیفون 14 پلاس؛ نبرد غول پیکرهای آمریکایی و کره‌ای

توسط مجتبی شکوری

مجتبی شکوری