آموزش جامع پشتیبان گیری از اطلاعات گوشی اندروید

سونی اینبار گوشی را با ۲۵۶ یا ۵۱۲ گیگابایت حافظه ذخیرهسازی و با ۱۲ گیگابایت رم روانه بازار خواهد کرد. در سه ماهه سوم سال 2020، سهم بازار جهانی سامسونگ برای تلفنهای هوشمند 22٪ بود. خط تولید تلفنهای همراه اکسپریا در سال ۲۰۰۸ راهاندازی شد و اولین تبلت تولیدی تحت این نام تجاری در سال ۲۰۱۲ تولید شد. با این حال، سامسونگ بر این باور است که این نوع محصولات آینده صنعت تلفنهای هوشمند را در بر میگیرد. خوشبختانه، سامسونگ با کمک محصولات میان رده بهتر (در مقایسه با گوشیهای نسل قبلی گلکسی) مانند Galaxy M31 ، Galaxy M51 و Galaxy A51 توانست سهم بازار خود را از شیائومی در هند پس بگیرد. قطعا قرار دادن انگشت روی صفحه نمایش برای باز کردن قفل گوشی تجربه بهتر و امروزیتری است اما لازم است بدانید که حسگرهای اثر انگشت درون صفحه نمایش مبتنی بر دو تکنولوژی اپتیکال یا اولتراسونیک هستند. با اینحال اینبار روشنایی نمایشگر ۵۰ درصد افزایش یافته تا عملکرد آن در HDR بهتر باشد. البته بخش موبایل سونی عملکرد چندان موفقیتآمیزی نداشته و فروش آن از ۳۳ میلیون گوشی موبایل در سال ۲۰۱۲ به ۱۴٫۶ میلیون در سال جاری رسیده است. البته آداپتور شارژ این گوشی درون جعبه موجود نیست و باید آن را به طور جداگانه با قیمت 35 یورو خریداری کنید.

یکی از انتقادهای رایج از گوشیهای سونی اکسپریا، در مورد شکل و شمایل تکراری این گوشیها است. مثلا میتواند گوشیها را با اشتراک رایگان موسیقی «هایفای» (Hi-Fi) (حتی اگر شده بهصورت محدود) و سرویس استریم فیلمهای HDR همراه کند تا استفاده از گوشیهای اکسپریا به یک تجربهی رسانهای جذاب بدل شود. سونی میتواند از برند واکمن برای ساخت سختافزارهای عالی مربوط به صدا استفاده کند و در کنار آن، مشخصهها و نرمافزارهای باکیفیتی هم ارائه کند؛ سپس همهی اینها را با هم ترکیب کند تا مورد توجه علاقهمندان به موسیقی و صدای باکیفیت قرار بگیرد. برخی گوشیهای تولید شده سامسونگ در سال ۲۰۲۰، عملکرد فوقالعادهای داشتند و هنوز هم طرفدارانی در بازار دارند که در ادامه محبوبترین و گران ترین گوشی های سامسونگ ۲۰۲۰ را با هم بررسی خواهیم کرد. سامسونگ یک برند بسیار پرطرفدار است که خط تولیدهای متفاوتی در کشورهای مختلف دارد و تمامی خطوط تولید این برند از خط مشی یکسانی پیروی میکنند و نهایتا محصولی با کیفیت یکسان را ارائه میدهند. نهایتا سونی باید رویکردش را با سلیقهی مشتریان مطابقت دهد و محصولاتی را ارائه کند که مشتری میخواهد؛ نه این که تصور خودش از گوشیهای هوشمند را روانهی بازار کند.

سونی یکی از کمکارترین شرکتهای در زمینه تولید گوشی هوشمند است اما با این حال محصولات سری اکسپریای این کمپانی ژاپنی طرفداران بسیاری دارد. درواقع سری گلکسی اس، اسمارت فونهایی هستند که سامسونگ را به رقیب اصلی اپل تبدیل کرد، و پس از تولید آنها رقابت میان این دو کمپانی به صورت جدی آغاز شد. در حال حاضر این کمپانی با فروش میلیونها گوشی هوشمند در سال یکی از پرفروشترین برندهای گوشی هوشمند در جهان محصوب می شود. حسگر اثر انگشت گوشی Nothing phone (1) در زیر صفحه نمایش قرار خواهد داشت و با توجه به اینکه کمپانی سازنده به اولتراسونیک بودن آن اشارهای نکرده است، میتوان حدس زد که با حسگر نوری طرف هستیم.

این طرحهای نوری که به کمک نوارهای LED ساخته شده و در قسمت پشت گوشی تعبیه شدهاند، اطلاعاتی مفید را از کارکرد لحظه ای گوشی در اختیارتان خواهند گذاشت. هواوی یک شرکت چندملیتی در حوزه شبکههای کامپیوتری و ارتباطات است که در سال 1987 و به هدف رقابت با شرکتهای خارجی در چین تاسیس شد. پس باید در اولین فرصت، به فکر نصب یک آنتی ویروس قدرتمند و البته مطمئن باشید. پیش از این تصاویر رندر شدهای از اکسپریا 1 مارک 4 را دیده بودیم که سبک طراحی آشنای این سری را البته با لبههایی صافتر نسبت به اکسپریا 1 مارک 3 نشان میدادند. در مورد اکسپریا 10 مارک 4 هم شایعات حکایت از طراحی مشابه با اکسپریا 10 مارک 3 با صفحه نمایش اولد 6 اینچی در جلو و دوربین سهگانه در پشت بدنه دارند. نوت 10 که به مراتب جدیدتر است با پردازنده snapdragon 855 عرضه شده و قدرت بالایی هم دارد، اما snapdragon 845 که درون نوت 9 جای دارد نیز همچنان جزو پردازندههای فوق قدرتی سامسونگ محسوب میشود. با این وجود، آیا سونی برای کسب سود از چنین کسبوکاری به طراحی و ساخت گوشیهای هوشمند نیاز دارد؟

علاوه بر این ظرفیت باتری هم با بیش از ۱۰ درصد افزایش به ۵۰۰۰ میلیآمپرساعت رسیده است. حتی پس از تمام شدن زمان پیشخرید و وقتی که اکسپریا وان از 12 جولای به بازار عرضه میشود هم گوشی فوقالعادهای خواهد بود. همچنین کسانی که گوشی را پیشخرید میکنند، به همراه گوشی اکسپریا وان خود یک هدفون نویزکنسلینگ WH1000XM3 هم دریافت میکنند که خود 350 دلار ارزش دارد. گوشی سونی اکسپریا وان 2019 لیاقت تمام توجهها را دارد. این گوشی در پنل پشت خود سه دوربین ۱۲ مگاپیکسلی دارد و دوربین سلفی آن ۸ مگاپیکسلی است. به لطف پنل AMOLED، رنگها کاملا زنده به نظر میرسد و از کنتراست قال توجهی برخوردار هستند. به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از گجت نیوز، این روزها به دلیل افزایش بی سابقه قیمت دلار، سکه و طلا و مشکلاتی که در حوزه واردات وجود دارد، قیمت گوشی های تلفن همراه از جمله قیمت گوشی های موبایل سونی به طور قابل توجهی افزایش پیدا کرده است.

در تمامی گوشیهای موجود سری S از پردازنده ساخت QualComm استفاده شده است که از مشخصههای این سری محصولات است. دلیل این مورد بسیار واضح است تنوع دادن به محصولات و پوشش بیشتر علاقهمندان است . فیلمبرداری اسلوموشن هم استفادهی بسیار محدودی دارد و بیشتر کاربران بعد از یکبار استفاده، آن را فراموش میکنند. با توجه به این وضعیت، دو گزینه پیش روی شرکت سونی قرار دارد: یا استراتژی خود را تغییر دهد و با قدرت بیشتر به بازار گوشیهای هوشمند برگردد، یا بهطورکلی از بازار گوشی موبایل دل بکند. پس پیش از هر چیزی به نوشته های روی بسته بندی و دفترچه راهنما و وجود کد QR بر روی آن دقت کنید که به سادگی می توانید به نوع نسخه دستگاه پی ببرید. حواستان باشد شاید با معرفی این رده از گوشی های سامسونگ شما هم وسوسه به خرید این گوشی ها شوید. علاوه بر این، شارژ بی سیم این گوشی هم با توان 15 وات انجام میشود و صفر تا صد باتری را در زمان 120 دقیقه شارژ میکند. این پرچمدار از شارژ سریع ۳۰ واتی پشتیبانی میکند که میتواند باتری را در ۳۰ دقیقه تا ۵۰ درصد شارژ کند.

در این نوشتار قصد داریم به بررسی و معرفی بهترین گوشی های سامسونگ بپردازیم و انواع گوشیهای این کمپانی را بر اساس چند مشخصه اصلی، دستهبندی کنیم. در ادامه نوشتار به بررسی گوشی a03s خواهیم پرداخت. در صورتی که مقدور است، گوشی را در هنگام شارژ شدن خاموش کنید. طبق اطلاعات امروز، سونی Xperia 5 IV دارای ۸/۱۲ گیگابایت رم و ۱۲۸/۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی خواهد بود و انرژی آن را یک باتری ۵۰۰۰ میلیآمپرساعتی با پشتیبانی از فناوری شارژ بیسیم Qi تامین خواهد کرد. برای مثال، خرید یک گوشی ۶۴ گیگابایتی و کارت حافظه به میران قابلتوجهی از خرید یک گوشی ۱۲۸ گیگابایتی ارزانتر خواهد بود. با این همه انتخاب در بین این حجم از محصولات می تواند بسیار گیج کننده باشد و نیاز به یک راهنمای خرید گوشی سامسونگ احساس میشود. 1. باید از تمام اطلاعات خود نسخه پشتیبان تهیه کنید؛ چون پس از ریست کردن گوشی، همه اطلاعات شما پاک میشود. در صورت امکان از اطلاعات خود بک آپ گرفته و با نگهداشتن دکمه افزایش صدا، هوم و پاور، اقدام به ریست فکتوری گوشی خود، کنید. امکان افزایش حافظه تا ۱ ترابایت نیز وجود دارد. پردازش این گوشی را تراشه ۵ نانومتری اسنپدراگون ۸۸۸ با گرافیک Adreno 660 بر عهده دارد و رم و حافظه داخلی آن بهترتیب ۸ و ۱۲۸ گیگابایت است.

سونی در پرچمدار جدیدش از همان نمایشگر ۶.۵ اینچی AMOLED با وضوح 4K و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی استفاده کرده است. کمپانی Nothing همچنین وعده سه سال آپدیتهای اندروید و چهار سال آپدیتهای امنیتی به صورت هر دو ماه یک بار را برای گوشی جدیدش داده است. کمپانی ناتینگ در هفتههای گذشته اطلاعات زیادی را از نخستین گوشی خود، Nothing Phone (1) منتشر کرده بود و بسیاری جزئیات فنی آن را افشا کرده بود. ویدیوی تبلغاتی منتشر شده به وضوح نشان میدهد که در رویداد پیش روی سونی با گوشی اکسپریا 1 مارک 4 (Xperia 1 IV) آشنا خواهیم شد، اگرچه میتوانیم انتظار رونمایی از گوشیهای جدید اکسپریا 5 و اکسپریا 10 را نیز داشته باشیم. در اغلب لیستهایی که سالانه برای بهترین گوشیها از جنبههای مختلف منتشر میشوند، در حوزه دوربینها، گوشی هواوی در رتبه اول یا یکی از چند رتبه برتر حضور دارد و تداوم حضور آن در این زمینه بسیار شگفتانگیز است.

از نمایشگر کاملا بینظیر تا نرمافزاری جمع و جور، عملکرد سریع و دوربینهای عالی و تمرکز بر روی فیلمسازی با گوشی، چیزهای کمی برای شکایت در مورد آن وجود دارد. این گوشی که جدیدترین گوشی هواوی۲۰۲۱ یک مدل میان رده محسوب میشود که از قابلیت ۵G پشتیبانی میکند، حرفهای زیادی برای گفتن دارد. در جدول پایین سه مدل معرفی شده که به عنوان بهترین گوشی سامسونگ از نظر دوربین در سری های مختلف شناخته می شوند و شما می توانید با مشاهده مشخصات و قابلیت های آنها تفاوت ها را درک کرده و مدل مورد نظر را به آسانی انتخاب کنید. این محصول یک گوشی میان رده با قابلیت های جذاب و منحصربفرد است.

موفقیت کمنظیر در حوزهی موبایل، سرمایهی لازم برای حضور در میدانهای دیگر را در اختیار شیائومی قرار داد؛ بهگونهایکه اکنون این کمپانی، تجهیزات و لوازم جانبی مختلفی مانند کیف، عینک، چتر، کولهپشتی و فنجان را هم به بازار عرضه میکند که برخی از آنها هیچ ارتباطی با زمینهی فعالیتهای دیجیتال سایت funmobile این شرکت ندارند. با اینحال جک هدفون ۳.۵ میلیمتری آن هم با مبدل صوتی باکیفیت کماکان پابرجاست. سونی کماکان از همان طراحی تکراریXperia 1 III با دوربین عمودی، حاشیههای نهچندان باریک بالا و پایین نمایشگر و حسگر اثر انگشت در لبه گوشی استفاده کرده است. برای انجام این کار در همان بخش تنظیمات نمایشگر به روی گزینهی Dark mode settings کلیک کرده و Turn on as scheduled را انتخاب کنید تا گوشی در زمان مشخص شده توسط شما خاموش و روشن شود.

این گوشی جایگزین Xperia 5 III شده و گفته میشود مجهز به تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۱ (نه نسخه پلاس) خواهد بود. دوربین فوق عریض از یکی سنسور ۱/۲.۵ اینچی استفاده میکند و به فوکوس خودکار نیز مجهز شده است. افراد اولویتهای مختلفی برای خرید گوشی دارند، مثلاً یکی به دنبال بالاترین مدل گوشی سامسونگ سری a برای بازی است، یکی دوربین برایش مهم است و دیگری نمایشگر؛ در این جا مدلهای مختلف سری ای را از جهات گوناگون مورد بررسی و مقایسه قرار دادهایم. ✔️ این دو سری از جهات مختلفی با یکدیگر تفاوت دارند، برای مثال سری M باتری های قوی تر داشته و سری A از نظر طراحی زیباتر هستند، آپشنهای بیشتری دارند و حتی در برخی مدلها از سنسور اثر انگشت زیر نمایشگر هم برای آنها استفاده شده است. از ویژگیهای مثبت طراحی A22 گفتیم حال باید از معایب آن هم بگوییم. به گزارش خبرنگار ایمنا، تا چند سال پیش برند سامسونگ به عنوان یک پرچمدار بازار موبایل و فناوری، هر سال یک یا دو گوشی هوشمند را روانه بازار میکرد و خریداران انتخابهای زیادی پیش روی خود نداشتند؛ اما با پیشرفت روز افزون فناوری و گسترش خطوط تولید گوشیهای هوشمند این برند در کشورهای مختلف، این روزها اگر سری به بازار بزنید با مدلهای رنگارنگ و مختلفی از تلفنهای همراه برند سامسونگ مواجه خواهید شد که هر کدام ویژگیهای خاص خود را داشته و در برخی زمینهها با مدلهای دیگر فرق دارند.

سامسونگ در اوایل ورود به صحنه بازار گوشی های هوشمند قصد داشت تا با وجود سیستم عامل اندروید که نسبتا نو پا بود، سیستم عامل اختصاصی خود که تاچ ویز نام داشت را وارد چرخه رقابت کند حتی با معرفی گوشیهایی مانند SAMSUNG GALAXY WAVE در چندین نسخه با این سیستم عامل اختصاصی به بازار عرضه کرد اما با وجود باگ هایی در این سیستم و اپلیکیشن های محدود و نیز همه گیری سیستم عامل اندروید این شرکت از موضع خود عقب کشید و بصورت محدود در ساعت های هوشمند خود از این سیستم عامل اسنفاده کرد و بعد ها نیز آن را از چرخه خارج کرد. سری Samsung Galaxy A مجموعه ای از تلفن های هوشمند و تبلت های میان رده است که توسط کمپانی سامسونگ به عنوان بخشی از خط گلکسی تولید می شود.

توسط مجتبی شکوری

مجتبی شکوری