سئو برگرفته از عبارت Search Engine Optimization است که حروفی معادل، چون SEO یا بهینه سازی موتور جستجو دارد، که همگی آنها به یک معنی میباشند. در این بخش، به اهمیت بهینهسازی سرعت و عملکرد وبسایت، واکنشگرایی موبایل و ساختار و ارتباطات داخلی میپردازیم. همچنین، باید محدودیت طولی داشته باشد و معمولاً حدود ۵۰-۶۰ کاراکتر مناسب است.
کاملترین دوره سئو 2023 مقدماتی + پیشرفته نوین
کلید ظاهر شدن در Featured snippet این است که در ابتدا به سوال مورد نظر در سایتتان پاسخ دهید. به سبک نوشتاری برای دیده شدن در Featured snippet «سبک نوشتاری هرمی معکوس» می گویند. می توانید این کار را به صورت دستی انجام دهید و سعی کنید بهترین نسبت بین کیفیت و اندازه فایل را پیدا کنید یا کل فرآیند را با یک افزونه فشرده سازی، خودکار کنید (مانند Robin image optimizer pro در وردپرس). اگر پهنای ناحیه محتوایی وبلاگ شما 800 پیکسل است، استفاده از تصاویری با عرض 2500 پیکسل توجیهی ندارد. هاب محتوا مجموعه ای از صفحات است که همگی به موضوع خاصی مرتبط هستند. بنابراین باید همه جوانب را در نظر بگیرید و بین میزان تلاش و مزایای بالقوه انتخاب های خود، تعادل ایجاد کنید.
بار بعدی که گوگل به سایت شما سر میزند، آن لینک را دنبال میکند تا صفحه اصلی وبسایت شما را پیدا کند و احتمالاً آن را به فهرست خود اضافه میکند. کراولر گوگل، سایر صفحاتی را که به صفحهی اصلی لینک شدهاند در سایت پیدا میکند. قبل از اینکه گوگل بتواند محتوای شما را در نظر بگیرد، ابتدا باید بداند که وجود دارید یا خیر. گوگل از چندین روش برای کشف مطالب جدید در وب استفاده میکند اما اولین روش آن خزیدن یا کاوش کردن است.
با این کار سایت شما در نتایج جست و جو ها در رتبه های بالاتری قرار خواهد گرفت و در نتیجه بازدید کاربران از سایت شما افزایش پیدا می کند. هرچه که تعداد کاربران بیشتری از سایت شما بازدید کننده کسب و کار شما معروفتر و برند شما شناخته شده تر خواهد شد و در نتیجه کسب و کار شما رونق خواهد گرفت. سئو چیست؟ seo مخفف Search Engine Optimization است به معنی بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو. جای تعجب ندارد که حتی حرفهایترین بازاریابان محتوا نیز به متخصصان سئو برای بهینهسازی محتوا نیاز دارند. خیلی هم مهم است؛ اما اغلب بازاریابان محتوا درکی از نحوۀ کار موتورهای جستجو ندارند. هیچگاه فراموش نکنید که پایه و ستون هر کسبوکاری محصولات و خدماتی است که ارائه میدهد.
ساختار صحیح URL یا آدرس صفحات در سئو سایت
ناگفته نماند که هریک از کلاسترها، بعدا میتوانند پیلار مجموعه دیگری قرار بگیرند. طبق تجربه تیم سئو دی ام روم، بهترین URL، آدرسی است که پس از نام دامنه، نام صفحه قرار بگیرد. از سوی دیگر سعی نمایید از تعداد کاراکترهای کوتاهتری برای آدرس صفحات استفاده نمایید. طبق آمار مستند گوگل که در تصویر زیر مشخص است، هرچه تعداد کاراکترهای یک صفحه کمتر باشد، جایگاه و رتبه بهتری به آن اختصاص داده خواهدشد. نرخ پرش یا Bounce Rate درصد کاربران را نشان میدهد که به یکی از صفحات سایت وارد شده و بدون اینکه عکسالعملی نشان دهند و یا بین صفحات جابجا شوند و کلیک کنند، از صفحه خارج شوند.
- این عنوانها، بمنظور ارائه خلاصهای از محتوای صفحات بکار میروند و نقشی حیاتی در سئوی سایت دارند.
- این موضوع به مقداری جدی است که حتی ممکن است با هاست بد به میزان قابل توجهی به سئو سایت شما لطمه وارد شود.
- یکی از قسمت های سئو خارجی که همچنان دارای اهمیت زیادی است، میزان و کیفیت بک لینک ها به وبسایت است.
- توجه کنید که برای نوشتن تبلیغات در رپورتاژ، میبایست از یک فرد متخصص کمک بگیرید.
- زمانی که یک سایت از سئوی مناسبی برخوردار نیست، نمیتواند نظر مخاطب را نسبت به خود جلب کند.
تولید محتوای خوب و موثر، مهمترین استراتژی در جذب مخاطب و افزایش بازدید موتورهای جستجو و تبدیل شدن به یک منبع قابل اعتماد در زمینه کاری خودمان است. محتوایی که تولید میکنید، پیام شما را انتقال میدهد، خوانندگانتان را راهنمایی کرده و آنها را ترغیب به خرید محصولات یا خدمات شما میکند. درحقیقت، تولید محتوای خوب و باکیفیت، از مهمترین کارهایی است که برای جذب مشتری و کسب سود در کسب و کار خود، میتوانید انجام دهید. بدین منظور بایستی بصورت مستمر وضعیت وبسایت خود را مورد بررسی و بازبینی قرار دهید.
آخرین آپدیت هسته الگوریتم گوگل در سال ۲۰۲۲